rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (67 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

13-06-2021 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

01-09-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 1
Na gebruik van andere statines, dit middel. Las de bijsluiter en.....spierpijen. Toch geprobeerd. de klachten waren stukken erger dan de andere statines. Dus direct gestopt en doorgegeven aan de arts

23-04-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Wil erg graag mijn cholestrol verlagen, maar blijk telkens ernstige bijwerkingen te hebben bij inname van cholestrolverlagende middelen. Sport zelf zo veel mogelijk, maar de gewrichtspijnen maakte dat ik op een gegeven moment i.p.v. 3-4x keer per week maar 1x ging/kon sporten. Kon de andere dag bijna niet meer lopen van de pijn. Gestopt met gebruik, omdat ik bijna niet mee[lees meer...]r kon lopen (gewrichten teen overgang voet). Had zelfs pijn in mijn kaakgewrichten.

19-06-2021 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Dit is nu het 2e medicijn en op bij de medicijn reageer ik het zelfde. ( 40mg en de 10mg) Volgens Arts kan ik niet tegen de stof Statine. ..... nu gaan we voor een altenatief spuiten 2x p.maand hopelijk helpt dat wel

22-12-2019 | Man | 60
Impotentie klachten zeer vervelend

18-09-2019 | Man | 60
Aortaklep aandoening
Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.

31-03-2019 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Makkelijk in gebruik geen bijverschijnselen. Cholesterol mooi verlaagd

04-07-2018 | Man | 60
Hoog cholesterol
Vrijwel direct na inname een beweging gemaakt in de tuin waarna ik een zeer intense pijn kreeg in mijn onderrug, zo erg zelfs dat ik alleen nog maar op handen en voeten kon. De nacht die er op volgde was verschrikkelijk. Ik kon niets meer, niet meer draaien, niet overeind komen uit bed, nog nooit eerder meegemaakt. Dit was geen normale rugpijn. Het duurde drie weken waarin[lees meer...] ik meerdere keren de fysiotherapeut heb bezocht en zeer langzaam ging het beter. Totdat ik opeens een beweging maakte met mijn rug en nu voelde ik het mis gaan wat hoger in mijn rug. Ik ben toen in de bijsluiter gaan kijken van de pillen en daar word al gesproken over spierpijn onder in de rug en spier zwakheid. Ik heb één keer die avond de pil laten liggen en voelde al direct verschil de volgende ochtend. Stond veel makkelijker op en voelde nog wel iets en voelde ook dat er weer kracht zat in mijn spieren. Ik heb direct andere pillen gevraagd.

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

07-02-2021 | Man | 59
Aderverkalking
Na het plaatsen van 4 stunts in 2012 altijd aan de cholesterolverlagers. Eerst niet veel problemen met simvastatine maar effect was niet altijd goed. Daarna over op de atorvastatin, hierbij altijd spierpijn. Vorige jaar over op de rosuvastatine 10mg. Helemaal geen problemen meer, maar uiteindelijk niet veel verlaging van cholesterol, LDL nog iets te hoog. Vorige wee[lees meer...]k dosis verhoogd naar 20mg. Nu kan ik mijn bed niet meer uit van de duizeligheid. Is in drie dagen erger geworden, zonder dat ik de link had gelegd. Eerst alleen ‘s morgens toen ik wakker werd, maar nu gaat het niet meer weg. Morgen even overleg met de arts

19-05-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
NA eerder Simvastatine en Atorvastatine te hebben gebruikt, nu Rosuvastatine voorgeschreven gekregen. De andere statines gaven na verloop van tijd spierp;ijn in metname schouder en armen. Direct na start van Rosuvastatine al het gevoel dat het niet lekker ging. Na 1 dag al optredende spierpijnen in metname schouder, bovenarm en onderarm. Ook beginnende last van pijn in de [lees meer...]kuiten en scheenbeen. Dit had ik met de andere statines niet. Ook veel last van maagpijn en vreemde ontlasting. Ne 1 week gestopt, omdat ik volkomen futloos was en niet helder in het hoofd. Ook de spierpijnen maakten van mij een wrak. Wil graag mijn cholesterol verlagen, maar kwaliteit van leven is ook wat waard.

19-05-2019 | Man | 59

08-03-2015 | Man | 59
Hartinfarct
Na enige tijd innemen last van spierpijnen en dan met name in de nek en armen. gemerkt dat ik meer last heb van dromen en vraag me af of de pijn in de nek niet komt van hoofd in kussen drukken tijdens dromen.

16-03-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Overgestapt van Atorvastatine omdat ik erge last van spierpijn en gewrichtspijn had. Met Rosuvastatine geen last van deze bijwerkingen. LDL gezakt van 3,9 naar 2.0.

22-07-2018 | Man | 58
Hoog cholesterol
Eerst had ik Crestor (10mg) met nauwelijks bijwerkingen. Dit na een voorgeschiedenis met veel pijn en het uitproberen van andere medicijnen. Ik dacht eindelijk te zijn verlost van dat stramme gevoel. Nu wederom dit verrotte rotmiddel. Spierpijnen en idiote lusteloosheid ten gevolge van die zooi. Wat mankeren die geldzieke apothekers om op eigen houtje onder het mom van go[lees meer...]edkoper leveren het eerder voorgeschreven medicijn te veranderen? De huisarts gaan ze in deze voorbij. (Mijnmedicijn.nl : Tekst ingekort met persoonlijke ervaring)

19-04-2017 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Vanwege een te hoog cholesterol werd crestor voorgeschreven. Ik heb er lang mee gewacht maar de huisarts raadde het met klem aan te gebruiken. Na 6 weken gestopt omdat ik ernstige spierkrampen in de benen kreeg (en buikpijn, depressie, angstig, slecht slapen terwijl dit zo belangrijk is ivm apneu). Na rugoperatie en uitstralingspijn naar het rechterbeen vertraagde dit d[lees meer...]e revalidatie. Hoe is het mogelijk dat deze troep wordt voorgeschreven met al zijn bijwerkingen? Diverse boeken en artikelen gelezen en dit trok mij over de streep om er niet mee door te gaan.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum