Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

06-05-2011 | Man | 67
Vermoeden van sarcoiose
n.a.v. alle symptomen, is een vermoeden ontstaan, nog niet met alle zekerheid vastgesteld, dat het gaat om sarcoiose. Vandaar eerst een stoot kuur met prednison, om te zien wat het resultaat gaat worden. Daarna zal bekeken worden welke on- derzoeken er moeten gaan gebeuren en of er mis- schien een onderhoudsdosis ingesteld moet worden.Tot nu toe zijn in ieder geval de re[lees meer...]sultaten zeer bemoedigend.

08-07-2022 | Vrouw | 66
Spierreuma
Opvliegers, nachtzweten , ondanks ik goed oplet dat ik niet teveel eet toch een opgeklopt gevoel. Dikke maag en buik. Wel heb ik het ervoor over want mijn spierreuma is echt stukken minder op een doof gevoel in m’n schouders na.

31-01-2022 | Man | 66
prednison (15)
Prednison gaf onvoldoende effect

31-03-2024 | Vrouw | 65
Spierreuma

misselijkheid

Spierreuma diagnose.CRP verhoogd en bezinking. Gillende pijn , schouders, heulen, billen, armen,benen etc. Gaat niet weg met prednisolon..3 weken 15 mg nu 1 week 30 mg. Stijfheid iets minder maar pijn blijft! Ziek gevoel, moe, zweten ,geen eetlust.. wie heeft ervaring of dit zolang kan duren voor prednisolon werkt?? Of moet ik naar andere reumatoloog want ben bang dat he[lees meer...]t zo niet beter wordt..

13-04-2012 | Vrouw | 65
Reumatoïde artritis
zeer effectief voor de reumapijn maar zeer slecht voor het gewicht- 12 kilo aangekomen.

06-06-2023 | Vrouw | 64
prednison (20)
Vasculitis
Bij vasculitis,RCA in mijn geval, krijg je als eerste medicijn vrijwel altijd prednison. Op de langere termijn probeert de reumatoloog te switchen naar een ander medicijn omdat prednison (te) veel bijwerkingen geeft als je het lang gebruikt. Veel van die bijwerkingen heb ik ook gekregen. Voor de dreigende botontkalking slik ik nu alendroninezuur. Ik hoop dat Roactemra g[lees meer...]oed gaat helpen en dat ik de prednison helemaal kan afbouwen.

15-05-2021 | Man | 64
prednison (5mg)
Ik zou een auto immuun ziekte hebben, middel hiertegen een infuus met een lange stootkussen prednison. Het infuus met de prednison deed niets. Het gaat beroerder nog. En de bijwerkingen zijn compleet een ramp. Buiten dat is mijn Parkinson medicatie niet meer op orde te krijgen. Kortom, Parkinson, let goed op met het gebruik van prednison in combinatie met privigen.!11

25-03-2015 | Man | 64
Astma
prednisolon als middel om ontstekingen te remmen. eerst een hoge dosis nu geleidelijk afgebouwd. geeft vocht ophoping en bij stoten snel blauwe plekken. veroorzaakt waarschijnlijk bot ontkalking. heeft grauwe staar op beide ogen opgeleverd.

23-01-2011 | Man | 64
bijwerking rugpijn. ik ben gestart met 40mg en nu gebruik ik 5 mg per dag

21-03-2021 | Vrouw | 63
prednison (2mg)
Ademhalingsproblemen
Ik heb eosinofiele astma en zit al 12 jaar aan de Prednison met geregelde stootkuren, bij afbouw heb ik enorm veel last van spierpijnen, concentratieverlies, algehele malaise en in- en doorslaapproblemen...gestart met Dupixent (Dupilimsb) waardoor afbouw mogelijk was. Maar ook daar dezelfde klachten...spierpijnen en toename van Artrose...voor de Astma helpen beide middelen[lees meer...] goed...

13-08-2018 | Vrouw | 63
prednison (5mg)
onverdraaglijke pijn in het hoofd welke door het innemen van een hoge dosis (80mg) "als sneeuw voor de zon" verdween. Langzame afbouw (met behulp van Methotrexaat. Nu al sinds enige helaas een onderhoudsdosis nodig.

16-09-2016 | Man | 63
Colitis ulcerosa
Na totale uitputting van actieve collitus ulcerosa-aanval, hoge koorts, 150 keer of vaker per dag naar toilet rennen krijg ik een ‘stootkuur’ van Prednison, eerst per infuus dagenlang 80 mg per dag en daarna oraal afbouwschema dat 13 weken gaat duren. Colitis-klachten verbeterden snel maar of de ontsteking ook daadwerkelijk verdwijnt zal nog moeten blijken. Vanwege de Pre[lees meer...]dnison veel klachten; hartkloppingen, veel te narrig qua stemming, maagzuur/ slikklachten, dikke voeten, pijnlijke onderbenen, vaak wakker / slecht slapen (ook vanwege hartkloppingen) maar vooral suikerbloedwaarden die torenhoog zijn en met zowel lang- als kortwerkende insuline niet te beteugelen zijn. De pest is dat alternatieve medicatie als Azothiaprine en aanverwanten bij mij zeer hoge koorts opleveren en dus niet veilig kunnen worden aangewend, met name vanwege het hart. De MDL-arts wil mij permanent aan de Prednison hebben, maar dat gaat niet gebeuren wat mij betreft….. veel te gevaarlijk op lange termijn.

03-01-2012 | Vrouw | 62
Reumatoïde artritis
veel blijven bewegen eventueel met pijnstillers panadon.

17-08-2016 | Vrouw | 61
Posttraumatische dystrofie
In april geopereerd aan vinger (ziekte van Dupytren). Pijnklachten bleven ernstig, 8 op de schaal van 10. blauw/paars verkleurde hand, zweten en sneller groeiende nagels. Tevens Jicht vastgesteld. Doe mee aan een proef Prenison/placebo 5 mg ptabl. 1e wk 3 x 2 tabl. 2e wk 3x 1 tabl. en 3e wk 1x 1 talb. Ben begonnen aan mijn 3e week wil toch mijn ervaring met jullie hier[lees meer...] delen.. Tegelijkertijd met het starten van deze proef ben ik suikervrij en zoutloos/arm gaan eten. Eerste paar dagen opvliegers en meer blauwe plekken... meer plassen, meer eetlust. Eind 1e week.. duizelig, slecht zien, prikkelbaar/onrustig en zit aan "mijn" max van pijnstilling: 4x tramadol en 8 paracetamol. Begin 2e week... pijn neemt af gebruik 2x tramadol en 3 paracetamol. Dag 10 duizeligheid en slecht zien is weg. Meer haaruitval deze week. Meer energie. Dag 14 Pijn 6 op de schaal van 10 en stabiel. Ook geen stijfheid bij opstaan. Nog wel dikke knieen. Heb 2 dagen al geen koffie op. Hoe het deze laatste week zal gaan kan ik nog niet zeggen, maar heb goede hoop dat het alleen maar beter wordt. En of ik "echte" pretnison of een placebo heb gekregen.... of dat het suikervrij en zoutloos/arm dieet me heeft geholpen hierbij... dat is afwachten wat de bloedwaarden aan het eind van deze proef zullen opleveren. Het is in ieder geval de moeite waard om aan deze proef mee te doen. Eind

23-02-2015 | Man | 61
prednison (30mg)
Ik kreeg na 10 daagse kuur last van een verkrampte dikke darm gedurende 3 weken.

11-03-2011 | Vrouw | 61
Ontstekingen
bij acute ontstekingen die bij reumadiode artritis voorkiomen