Ervaringen met Humira

adalimumab

blozen opgezette buik gewrichtspijn slapeloosheid maagpijn kortademigheid droge mond droge ogen moeite met slapen koortsblaasjes

Ziekte van Crohn (78 meningen)
Artritis psoriatica (41 meningen)
Psoriasis (26 meningen)
Colitis ulcerosa (11 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (63 meningen)
Sulfasalazine (58 meningen)
Mesalazine (43 meningen)

16-06-2021 | Vrouw | 62
Ziekte van Bechterew
Hallo, Ik heb de ziekte van Bechterew met als trigger Crohn en psoriasis. Via mijn reumatoloog ben ik Humira beginnen te spuiten 1 maal in de 14 dagen. Op dit moment na anderhalf jaar gebruik is mijn Crohn verergerd. Na de inspuiting krijg ik verschrikkelijke buikkrampen en constant diarree. Ik heb gisteren mijn huisarts gebeld en gezegd dat het zo niet verder kan.[lees meer...] Ik weet niet hoe het nu verder moet maar ik wil toch even aanstippen dat voor mijn Bechterew Humira prima werkte. Ik had geen pijn meer, wel vermoeid en een paar kilootjes erbij. Ik hou jullie op de hoogte. Vind dit platform handig en interessant. Dank je.

11-03-2024 | Man | 64
Artritis
geen effect met humira bij behandeling RA ,wel met olumiant

11-10-2022 | Man | 64
Reumatoïde artritis
Non Hodgkin patiënt, na meerdere chemo kuren ontstond een ernstige psoriasis en reumatoïde artritis. Methotrexaat werkte niet afdoende, in juli gestart met Hyrimoz bij de MTX. Na de 3e injectie begonnen de klachten van Herpes Zoster. Voorheen geen klachten van deze aard gehad.

03-05-2018 | Man | 64
Psoriasis
Heb al 30 jaar psoriasis. Van alle orale medicatie bijwerkingen gehda met blijvende schade en lab afwijkingen. Enbrel gehad elke week sub cutaan werkte goed alleen plekken op mijn handen verder schoon. Wel paar dagen last van holtes. Sind een jaar over naar humura op verzoek arts ivm prijs/therapie verhouding. Maar psoriasis neemt nu weer sterk toe in Ernst en in freque[lees meer...]ntie van plekken. Dus in Juni arts vragen weer over te gaan op Enbrel. Fumaar zuur en Neoral werkte bij mij optimal maar bloed afwijking en hoge bloedruk, dus geen optie. Ook gewicht toename .

12-06-2023 | Vrouw | 65
Reumatoïde artritis
Ziek gevoel, misselijk , grote vermoeidheid, kan bijna niks meer,spierpijnen.

21-12-2022 | Vrouw | 65
Reumatoïde artritis
persoonlijk krijg ik vnl last van bijzonder lastige stekende pijnen verspreid en verspringend naar alle botten de eerste week na de spuit, nadien verbetert de bijwerking, maar het algehele resultaat zou beter kunnen helaas

20-01-2018 | Man | 65
adalimumab (100mg/ml)
Artritis psoriatica
Bij het starten van dit medicijn werden de reuma klachten redelijk minder. Echter de bijwerkingen kregen na verloop van circa 1 1/2 jaar de overhand.

05-12-2018 | Man | 68
Crohn
Gebruik het nu drie jaar en heb er erg goede ervaring mee.

10-08-2019 | Man | 69
Psoriasis
Gebruik tbv psoriasis, werkt uitstekend, is genezen. Na enige tijd klachten in knie en been gekregen, steeds erger, bijna ondraaglijke pijnen gekregen en nog steeds, heb al 44 nachten niet kunnen doorslapen omdat ik wakker wordt van de pijnen, er is geen enkele houding om te liggen zonder de pijnen in de knie tot het scheenbeen. Ziekenhuis is aan het onderzoeken, en wil[lees meer...]len NIET geloven dat het eventueel door de Humira zou kunnen komen, ik weet beter. Pijnstillers innemen om de dag door te komen. Weet iemand hoe ik dat middel zsm uit mijn lichaam krijg?

16-11-2017 | Man | 69
adalimumab (100mg/ml)
Artritis psoriatica
Dankzij de Humira ben ik al enkele jaren schoon en heb geen of nauwelijks gewrichtspijn. De bijwerking van misselijk zijn, neem ik op de koop toe en ik houd rekening met de dagen dat ik er last van heb en kook dan niet, kookluchten verdraag ik drie dagen niet en eet dan brood of crackers. Als extra vermeld ik hier dat ik sinds januari 2017 ook Repatha injecteer om de 14 da[lees meer...]gen en dit kan de misselijkheid versterken, er is niets bekend over de samenwerking van deze twee medicijnen.

02-09-2017 | Man | 70
Psoriasis
Hoewel het spuiten goed gaat, zal ik dit niemand aanraden. Had eerst methotrexaat in tablet vorm. Deze hielpen goed. Omdat ik ontsteking in pols kreeg ben ik metrotrexaat gaan spuiten. Kreeg toen ook uitslag. Ik moest stoppen. Psoriasis kwam in heftigheid terug. Toen moest ik spuiten met bepanten hielp niet. Toen Humira. Van het begin af aan uitslag. Volgens de dermatoloog[lees meer...] was het niet van de Humira. Maar het wordt telkens erger nadat ik gespoten heb.

15-12-2017 | Vrouw | 72
adalimumab (40mg)
Reumatoïde artritis
vrouw 72 jaar reumatoide artritis. gebruik humira (adalimumab) sinds nov. 2009. diverse gangbare medicatie gebruikt, maar kreeg teveel bijwerkingen. nu 1x per 4 weken een injectie. dat was jaren 1x per 2 weken. in samenspraak met arts overgegaan naar 3 weken. nog wat later 1x per 4 weken. dat gaat al enkele maanden goed. ik ben er heel blij mee.

28-01-2021 | Man | 76
Artritis psoriatica
Na metotrexaat en sulfasalazine waar ik alleen maar beroerd van werd, uiteindelijk aan de Hymiroz begonnen in feb 2020, dezelfde dag nog alle pijn weg, de ontsteking in mn enkel waar de zwelling van kwam na ongeveer 2 tot 3 weken verdwenen. Tegelijkertijd kreeg ik een gammel gevoel in mn benen na de 2e prik, 14 dagen na de 1e prik. Die bijwerking moest eerst maar eens v[lees meer...]erdwijnen alvorens ik verder ging spuiten, dat deed ik dus in samenwerking met de reumatloog en zo begon ik begin november 2020 met de 3e spuit en nu met een cyclus van om de 6 weken. Het gaat voorlopig goed, geen pijn, geen zwelling of psoriasis, dankzij HYMIROZ, de biosimerol, dus geen Humira Mensen, iedereen reageert of is anders dus blijf alert op je gevoel , het weet meer dan je denkt

19-06-2020 | Man | 76

16-01-2022 | Man | 77
Artritis psoriatica
Hymiroz is na 2 keer gestopt te zijn vanwege de bijwerkingen nu voor de derde keer door mij weer begonnen en met succes! Geen bijwerkingen meer die de benen verzwakten en geen steenpuistjes op de hand. Ik gebruik het slechts 1keer per maand op een vaste dag. Hulde voor de wetenschap!

14-08-2017 | Man | 80
adalimumab (40mg)
Psoriasis
De eerste 6 injecties (met pen) had ik gekregen toen er hartritmestoornissen optraden. Ik was met vakantie in het buitenland. Het was verontrustend. Na telefonisch contact met huisarts en een lokaal doktersbezoek werd besloten de behandeling te onderbreken. Weer terug thuis volgde een volledig cardiologisch onderzoek. Na overleg tussen cardioloog en dermatoloog werd bes[lees meer...]loten de behandeling met Humira voorwaardelijk door te starten. Na de 7de prik volgt een controle bij de cardioloog

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum