Moviprep (135 meningen)
Movicolon (88 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)
Macrogol en elektrolyten (45 meningen)

13-07-2020 | Man | 69
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik las de ervaringen van de eerdere gebruikers, Ik schrok van sommige verhalen, flauw vallen enz. Ik dacht ik zie wel wat er gebeurd. Maar er gebeurde helemaal niet vervelends, buiten dat ik vaker naar toilet moest. Dus je leest natuurlijk altijd de vervelende ervaringen en dat zijn de uitzonderingen. Succes met het gebruik van dit medicijn.

03-12-2019 | Man | 31
Obstipatie
Na het avondeten begon ik een vervelende pijn in mijn onderbuik te krijgen, waarvan ik dacht dat het diarree was aangezien ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb en ik vaker pijn in mijn buik krijg na het avondeten. Het was een eentonige pijn in mijn onderbuik die maar aanhield, met af en toe een opkomende kramp tussendoor en veel winderigheid. Ik had een paar dagen hiervo[lees meer...]or al obstipatie met één keer diarree tussendoor, maar omdat de wc bezoek niet hielp en de pijn niet wegging gokte ik dat ik verstopt was. Mijn schoonmoeder raadde mij daardoor twee van haar pillen aan die zij kreeg wegens obstipatie door haar morfine pleisters. Ik nam daar twee van rond een uur of 10 - half 11 en de pijn begon wat te zakken erdoor. Rond kwart voor 3 s'nachts in bed begon ik uiteindelijk kramp in de vorm van wc spoed te krijgen, waardoor ik eindelijk mijzelf kon verlossen. Ik had waterige diarree en ook veel valse lucht, maar het hielp wel om de pijn weg te krijgen. Waarschijnlijk was het toch verstopping, of misschien de valse lucht wat dwars zat. Mijn maag knort nu nog wel een beetje en er zal vast misschien nog een tweede en derde wc bezoek bij komen, maar tot nu toe voel ik me heel goed en tevreden over het medicijn. Heb geen andere bijwerkingen gehad en voel me prima. Hopelijk kan ik nu even een paar uurtjes slapen.

08-05-2019 | Man | 54
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Om 22:00 ingenomen. Om 3:00 ' s nachts wakker met buikkramp. Moest naar de wc en had ontlasting een redelijk normale hoeveelheid alleen dunner. Buikkramp bleef, na een half uur wederom ontlasting minder dan normaal en dun. Daarna in slaap gevallen en volgende dag alleen wat gerommel in darmen. Ik betwijfel sterk het nut van dit middel; heb normaal een vrij regelmatige on[lees meer...]tlasting, dus had waarschijnlijk zonder dit middel dezelfde hoeveelheid gepoept tussen 9 en 10 's morgens, maar dan zonder krampen en van normale structuur. Daarom heb ik de effectiviteit op laag gezet.

08-02-2019 | Man | 67
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
22:00 uur twee tabletten genomen (sterkte tablet niet bekend, dus 5 mg gekozen). Zonder bijzondere waarnemingen goed geslapen. Volgende dag zachte ontlasting, geen bijwerkingen. De hele middag zonder bijwerkingen op de dansvloer gestaan. Dus forse in/ontspanning. Ik ben een geluksvogel dus. :-) Daarna het laxeermiddel ingenomen.

05-11-2018 | Man | 76
Darmproblemen - verstopping
Ik krijg colonscopie, darmen moeten schoon zijn. Maar de 4 tabletjes bisacodyl hebben niets geholpen. nu nog prep drinken zien of dit helpt.

15-04-2018 | Man | 55
bisacodyl (10mg)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Half uur voor avondmaaltijd ingenomen zoals voorgeschreven, ter voorbereiding op coloscopie. Half uur na avondmaaltijd plots heftige krampen, om de paar minuten. Tevens misselijk, klam en brak/slecht gevoel. Vervolgens binnen half uur 5 keer zeer dunne ontlasting. Ik was hier niet op voorbereid, was onderweg en net op tijd thuis. Advies daarom om bij eerste keer gebruik va[lees meer...]n dit middel in buurt van eigen toilet te blijven.

17-07-2017 | Man | 57
Darmproblemen - verstopping
Ik heb via de MDL specialist de merkloze Bisacodyl 5 mg gekregen. Gelijk met zakjes Macrogol/Leukolyten. Erg veel last meteen. Volgens de MDL specialist te wijten dat mijn lichaam aan de laxeermiddelen moest wennen. Heb in het afgelopen jaar meerdere merken geprobeerd, Apotex, Actavis, Focus Farma. Allemaal dezelfde klachten. Ik ben 4 maanden geleden al gestopt met de zakj[lees meer...]es Macrogol, omdat ik het onververwachte effect op de darm niet meer kon combineren bij het dagelijks leven. Gekozen om 1 a 2 keer per week een laxeermiddel te gebruiken voor de luie dikke darm. Ik nam per keer 4 tabeltjes Bisacodyl. Na een uur begonnen de maagkrampen, gevolgd door opboeren, misselijkheid en koude rillingen. Je gaat wel naar het toilet van deze pilletjes, daar ligt het niet aan. Alleen ben je doodziek van dit middel. Bij mij hielden de krampen, in de maag, de misselijkheid, de uitputting en de pijn in mijn lever, 4 dagen aan, de 5e dag nog heel licht. Ik heb er voor gekozen de afgelopen maanden om Dulcolax uit te proberen. Hier zit ook Bisacodyl in als werkzame stof, echter andere hulp/grondstoffen. Deze zorgen voor het 'transport' in het lichaam. Totaal andere werking. Ik nam er 4, na een 2 a 3 uur moet je naar het toilet. Met de bijkomende darmkrampen. Tussendoor de toiletgangen geen krampen. Ongeveer 4 a 5 keer een toiletgang. Daarna ben je leeg en stopt de verkramping. Niet misselijk van, boert niet op en houdt niet zo lang aan als de merkloze. Ik vraag me echt af wat ze in de merkloze stoppen. Staat alles wel in de bijsluiter. Waarom zo'n heftige reactie? Het lijkt bijna wel op een soort van vergiftigingsverschijnselen. Voor mij geen merkloze Bisocodyl meer, je moet het toch kopen van de verzekering, dus koop wel de duurdere Dulcolax. Voel me daar een stuk gezonder bij. Er zullen veel mensen zijn die de bijwerkingen voor lief nemen, omdat het zogenaamd hoort bij een laxeermiddel. Maar niets is minder waar. Het kan anders. Veel ouderen zullen Bisacodyl gebruiken, zoals mijn ouders deden. Hun laatste jaren werden bepaald door toiletgang, pijnen en zich beroerd voelen. Hoeveel zullen de gang naar internet niet weten te vinden om melding te doen van de bijwerkingen. Er moet iets tegen gedaan worden.

03-06-2012 | Man | 46
bisacodyl
Ik ging al nooit vaak naar de wc, maar de laatste tijd liep het terug naar 2x per week. Ik liep dan dagen rond met buikpijn omdat ik wel moest, en het niet kwam. Qua voeding en drinken heb ik van alles geprobeerd, maar dat haalde weinig uit. Nu slik ik 's avond 1 pilletje bisacodyl, en 1 dag later ga ik keurig naar de wc, fantastisch! Ik ben alleen wat ongerust over eventu[lees meer...]ele bijwerkingen als ik hiermee doorga.

20-11-2010 | Man
bisacodyl
Af en toe harde ontlasting / aambeien
Pilletjes werken heel goed en doen precies waar ze voor bedoeld zijn. Ik ben van mijn zeer hardnekkige aambeien af!

22-11-2020 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb ze niet volgens voorgeschreven tijd geslikt omdat ik me in de ochtend niet kan permitteren lang op het toilet te zittene ( 3 jonge kinderen en n hond met n vast ochtendprogramma) vandaar besloten ze rond 11:30 te slikken. Heb ze niet tegelijk geslikt maar met 50 minuten tussentijd zodat het niet in één keer te heftig zou toeslaan. Je kunt wdb niet voorzichtig genoeg[lees meer...] zijn, denk ik dan maar ) Dit ging eigenlijk heel erg goed. Na 5 uurtjes merkte ik dat het begon te werken. Ik werd ongeveer 5 minuten vóór het eerste hoog nodige toiletbezoek wat misselijk maar dat was direct na het ontlasten voorbij. Ik eet doorgaans weinig dus m'n darmen waren ook al snel leeg. Dan wordt het wel wat vervelend omdat je alsnog wegens aandrang moet rennen maar enkel een wat slijmerige kleurloze substantie lost. Pas vanaf dat moment had ik wat last van een vervelende gevoel in m'n buik maar, op zich niet echt ernstig of belemmerend. Tenslotte heb je laxeermiddel geslikt met de bedoeling de hele zaak leeg en schoon te krijgen dus je bent feitelijk voorbereid op wat er komt na het slikken van laxeermiddel. Al met al lag de uiteindelijke werking van het middel in de lijn der verwachting en gebeurde er niets afwijkends.

12-11-2020 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding endoscopie om 18 uur 2 pilletjes ingenomen. Was uitgegaan van een slapeloze nacht ivm werking na 6-10 uur en veel buikkramp. Om 5.30 wakker geworden van beetje kramp, 3x toiletbezoek en vanaf 6 uur weer heerlijk verder geslapen. Andere dag nog 2x toiletbezoek ( na ontbijt en lunch). Na alle verhalen hier dus heel erg meegevallen

25-10-2020 | Vrouw | 22
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Hier werd ik niet zo blij van. Inname rond 11/12 uur in de avond ervoor en rond half 10 in de ochtend kwamen de eerste krampen. Tot de ochtend tot avond 4 of 5 keer op de wc gezeten met diarree en heftige krampen. Het is eng, vooral als je geen ontlasting meer hebt maar alleen maar slijm en vocht in de pot ziet liggen en je blijft maar gaan. Er zit geen rem aan. Erg versta[lees meer...]ndig om veel te drinken en niet naar buiten te gaan en dicht bij een wc te blijven. Ik moest het voor een darmonderzoek nemen. Maar neem voortaan maar 1 tablet want 2 is niet te doen. Is inmiddels al bijna een hele dag dat ik op 2 tabletten heb gezeten en ik moet er nog 2..ben ook vreselijk misselijk er van.

18-09-2020 | Vrouw | 75
Obstipatie
Koop ze bij Kruidvat/eigen merk. Heb hier goede resultaten mee.

13-08-2020 | Vrouw | 58
Ademhalingsproblemen
Doordat ik slecht kon drukken, werd mijn buik steeds dikker en opgeblazen , waardoor mijn longen in de knel kwamen. Ik heb COPD 4 ben dus vaak erg benauwd. Ook op het moment erge rugpijn , daar heb ik oxycodon 10mg 2x daags gekregen. Ook dat zorgt voor obsitpatie.Ik heb vanmorgen op 6 uur 2 tabletjes (Bisacodyl 5mg) om al om 6:45 moest ik al naar de wc.En zonder gedoe,pij[lees meer...]n of persen kwam er erg veel uit , dat zorgde voor zoveel opluchting. Gebruik het vestandig en niet iedere dag.

08-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Normaal neem ik de pillen van dulcolax. Apotheek heeft deze gegeven bij een verstopping (vandaag 11 dagen niet uit mezelf geweest). Heb alles al geprobeerd. Tot nu toe nog geen resultaat of bijwerkingen. Heb ze om 23.30 gister avond ingenomen het is nu 9 u s'ochtends. Ik wacht het nog even af

01-03-2020 | Vrouw | 62
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Voorlaatste avond voor darmonderzoek om 22.00 2 tabletten ingenomen volgens voorschrift.Om 1.00 en 4.30 wat dunnere ontlasting gehad ,overdag nog 1x.dunne ontlasting. ‘s-nachts gewoon geslapen, geen buikkrampen, voor mij in ieder geval een prima medicijn

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum