Ervaringen met Moviprep

20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

25-11-2015 | Man | 24
macrogol/elektrolyten (2)
Darmproblemen - diarree
Gister begonnen met moviprep citroensmaak. Het was voor mij zeer moeilijk. Ik kreeg het nauwlijks weg. Werd er zeer misselijk van. Toen ik het eindelijk weg had was ik ook zeer blij. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor het begon te werken. En het deed zijn werk ook. Volgende ochtend weer veel problemen met het wegkrijgen hiervan. Uiteindelijk maar 1 glas weggekregen. Gelukkig[lees meer...] was dit voldoende. 5.30 begonnen en de laatste toiletbezoek was om 10.00. Een uur voordat ik van huis moest. Onderzoek niks van gemerkt dankzij het roesje en gelukkig waren mijn darmen goed schoon. Ik kan als tip meegeven dat je de dag zelf zeer licht moeten eten en dan zal je ook snel schoon gespoeld zijn.

03-06-2015 | Man | 55
macrogol/elektrolyten (3000)
Darmproblemen - diarree
Laat je niet gek maken door alle verhalen op internet. Ik heb het 2x gebruikt (3 liter per keer) en als je het ijskoud drinkt is het bijna lekker;). Het werkt ook prima. Op het laatst kan het een branderig gevoel geven aan de anus, maar dat is te voorkomen door vaseline te gebruiken (tip van specialist).

09-11-2014 | Vrouw | 56
Darmproblemen - diarree
Ik heb vooraf een fles water in de vriezer gelegd en de Moviprep aangemaakt met ijs-en ijskoud half bevroren water. Opgedronken met een rietje, zover mogelijk in de mond. En ik proefde wel citroen maar absoluut geen zout. Zeker geen vieze smaak. Op het laatst is het wat lastiger, maar dat komt omdat een liter koude drank in zo'n korte tijd sowieso erg veel is . Drink er [lees meer...]lekkere warme bouillon bij. En blijf op het toilet tot je leeg bent. Al met al is het mij, na alle akelige ervaringen gelezen te hebben, ontzettend meegevallen.

13-10-2014 | Man | 47
Darmproblemen - diarree
Man man man, ik drink alles en nog snel ook. Ik ben niet vies van vetzakkerij. Ook Moviprop vlot opgedronken, maar wat smaakt dat goedje slecht. Echt niet om drinken. Geef mij liever 20 spuiten dan 2 liter moviprep! Maar op is op en ik ben blij. Seffens de coloscopie en dan zien we wel weer.

15-08-2013 | Vrouw | 42
Darmproblemen - diarree
Voor darmonderzoek (coloscopie) Moviprep gebruikt. Twee maal één liter. Het was niet leuk maar goed te doen. Ik heb het ijskoud gdronken met een rietje. Darmloop ontstond de eerste keer een uur na inname en duurde ook een uur met wat naijlen. Ik ben een uur op de toilet blijven zitten met een tijdschrift. Redelijk goed geslapen. Volgende dag de tweede liter. Ontlasting[lees meer...] (waterig) kwam toen sneller op gang. Duurde ook ongeveer een uur. Drinken van heldere vloeistof mag, en moet om uitdroging te voorkomen. Tot mijn eigen verbazing voelde ik me redelijk fit en niet slap van honger o.i.d. Coloscopie was voorbij voor ik er erg in had. Het roesje heeft zijn werk gedaan al dacht ik eerst van niet. Ik heb heel even monitorbeelden aan het einde van het onderzoek gezien. Geen pijn gevoeld. Achteraf wel wat buikkrampen en winderigheid. Na een dag was dit flink afgenomen. Al met al: geen leuk onderzoek maar bij lange na niet zo erg als ik dacht dat het zou zijn.

26-05-2013 | Vrouw | 23
Darmproblemen - diarree
Goedenavond Allemaal, Ik heb zelf de afgelopen 2 dagen aan de moviprep gezeten en als extra ondersteuning bisocadyl. Ter voorbereiding van een coloscopie/endoscopie. Het afgelopen jaar heb ik extreme last van diarree gehad (6 keer per dag) . Extreme buikkrampen, soms bloedsporen en slijm verlies. Het gebruik van moviprep is mij allemaal zo meegevallen. Ik kan dan[lees meer...] ook absoluut niet indenken dat er mensen zijn die de smaak verschrikkelijk vinden of het niet op krijgen. Ik heb zelf de moviprep sinasappel smaak gekregen. Heb een dag van te voren water koud gezet en dit de dag zelf bereid door moviprep erdoorheen te mengen. Van de arts in het ziekenhuis mocht ik er gewoon aanmaaklimonade orange bijdoen. Er zijn enkele tips die ik graag aan je mee wil geven, dit maakt dat het goed te doen is: -onthoud dat het een medicijn is en dus anders smaakt dan een standaard limonade -drink het staand , dan voel je je minder snel vol -meet van te voren 1 liter water af en zet dit in een kan in de koelkast. Als je de moviprep koud drinkt dan merk je al veel minder van de smaak. Zet de kan op tafel en pak een groot glas, drink het eventueel met een rietje, zet een fijn tv programma op en focus je daarop. Het is op voordat je het doorhebt. -hou een bekertje water bij de hand voor als je de smaak even zat bent. Hetzelfde als je 2 liter cola drinkt. Gaat ook vervelen ;) -Voor mensen die van afwisseling houden, koop verschillende soorten ranja om het mee te mengen. Met sinaasappel kan je bijvoorbeeld sinaasappel smaak doen of bosvruchten of een schijfje citroen -na 1 liter moviprep moet je 1 liter heldere vloeistof drinken. Drink na de moviprep bijvoorbeeld iets warms als een runder bouillon (maggi blokjes). Heel makkelijk klaar te maken. Het zout helpt ook tegen eventuele misselijkheid. -voor op het toilet, koop boekjes om te lezen, zorg dat je voeten warm zijn door dikke sokken en sloffen aan te doen want je kan het best koud krijgen als je lang op het toilet zit, pak een fleece dekentje erbij om om je heen te slaan. Zet een flesje water neer en zorg dat je ontspannen kleding aandoet. -heb je krampen in je darmen? Drink dan groene thee met ginseng. Dit gaat darmkrampen tegen. Ook lekker voor het slapen gaan. -van mijn arts mocht ik dextro innemen voor daarna als ik me wat slap voel. Deze moet je dan wel helemaal opzuigen, dus geen stukjes doorslikken. Word namelijk meteen opgenomen in je bloedbaan. -vries ijsjes in voor als je even zin hebt in iets anders. Zo verwen je jezelf toch een beetje ondanks dat je niet mag eten. Merkwaardig is dat ik altijd last heb van bijwerkingen bij andere medicijnen alleen bij moviprep heb ik echt helemaal nergens last van gehad. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik heb zelf een zeer goede ervaring met moviprep ondanks dat ik ertegen op zag. Als je de bovenstaande tips meeneemt dan maak je het jezelf zoveel makkelijker en is het zo voorbij! Succes!

07-12-2012 | Vrouw | 55
Darmproblemen - diarree
10 jaar gelden cleanprep gehad voor colonscopie. Een werkelijk drama. Nu moviprep wat een enorme verbetering. Je gaat van 4 liter (veel te veel) naar 2 liter. De smaak is niet vies, en het werkt enorm goed. Na 2 liter ben je ook echt leeg.Ik heb het lauw gedronken. Dat was prima te doen. Ik krijg normaal van ijskoud drinken maagkrampen. Colonscopie is prima te ondergaan me[lees meer...]t een roesje. Kijk vooral naar alle positieve berichten. En laat je niet afschrikken door enkele negatieve berichten

24-09-2012 | Man | 44
Darmproblemen - diarree
Moviprep orange is echt goed te drinken. Heb het een uur voor gebruik, in de koelkast gezet. Koud is het echt goed te doen. Een uur na het opdrinken van de drank, ging het al werken en nu bijna 2 uur verder is mijn ontlasting bijna water. Heb na ieder toiletbezoek, mijn achterwerk ingesmeerd met vasaline en dat is erg prettig. Morgenochtend nog 1 liter en om 12.50 uur onde[lees meer...]rzoek. Hoop dat ook dat gaat meevallen :-)

20-08-2012 | Vrouw | 52
Darmproblemen - diarree
Niet lekker maar het is te doen. Wat nog het meest tegenstaat ( in mijn geval ) is de hoeveelheid vocht die je tot je moet nemen in zijn totaliteit. Het was een beetje verstand op nul en blik op oneindig. Het eerste glas gaat nog wel daarna gaat het je tegenstaan. Ik deed een paar slokken moviprep daarna een slok water scheelt wel iets met de vieze smaak. Je ziet op tegen [lees meer...]de enorme hoeveelheid vocht waardoor je automatisch kokhalsneigingen krijgt ( zal wel psychologisch zijn ;-) Nadeel is ook dat als je op je nuchtere maag het spul in moet nemen daar word je echt weeig van ( als het onderzoek 's middags is). Samengevat: Het viel achteraf mee en je wilt je best doen om het onderzoek zo nauwkeurig mogelijk te laten verlopen.