Ervaringen met Moviprep

28-04-2022 | Vrouw | 36
Darmproblemen - verstopping
Omdat ik 3 weken nauwelijks naar de wc kon en een aantal dagen behoorlijke streken in mijn buik kreeg, en het gevoel had stenen in mijn buik te hebben, heb ik de dokter gesmeekt om iets voor te schrijven. Eerst een echo voordat ze moviprep voorschrijven om te kijken of je echt wel obstipatie hebt. 2 dagen later uitslag en moviprep kunnen gebruiken. Na 2 uur werkte het ma[lees meer...]ar er kwam alleen water en kleine brokjes uit. Bijna geen ontlasting….

01-05-2018 | Vrouw | 31
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Darmproblemen - verstopping
Ik heb moviprep moeten gebruiken ivm coloscopie. Gister mocht ik 12.00 uur voor het laatst eten en om 16.00 uur moest ik met de eerste liter moviprep beginnen, deze moest ik binnen 1,5 tot 2 uur opdrinken samen met nog 1,5 liter heldere drank. Na het eerste glas was ik misselijk en kon het nauwelijks binnen houden. Ik heb binnen die 2 uur wel 3 grote glazen op gekregen het[lees meer...] laatste glas was uiteindelijk om 21.00 uur in de avond leeg. Na elke slok duurde het minimaal een kwartier voordat het gevoel van overgeven weg was. Wel moest ik binnen een half uur na het eerste glas al flink naar het toilet. Het laatste glas heb op gekregen door na elke slok direct een lepel warme, heldere bouillon naar binnen te werken. Ik heb de volgende ochtend gebeld met het ziekenhuis of het erg was dat ik het niet binnen 2 uur tijd had opgedronken. De medewerker gaf aan dat dat niet erg was. Ik moest die ochtend voor het onderzoek nog een liter drinken, hier heb ik 2,5 uur over gedaan. Op de een of andere manier ging die 2e liter iets beter. Het helpt om een dag van te voren een liter koud water in de koelkast te zetten, koud kreeg ik de moviprep beter weg. Ik heb het verdeeld in 6 kleine glaasjes met kleine slokjes door een rietje. Na elke slok nam ik een slok thee of koud water met gember en munt. Het was echt even doorzetten want ik bleef kokhalzen na elke slok. 2 uur voor het onderzoek mocht ik niets meer drinken. Mijn ontlasting was helder en geel en dat was goed gelukkig. De coloscopie is mij reuze meegevallen, ik kreeg een roesje. Voor mijn gevoel duurde het maar 5 minuten, daadwerkelijk was het ongeveer een kwartier. Ze hebben niets ernstigs gevonden, alleen een kleine poliep die meteen is weggesneden. En een stukje weefsel werd afgenomen, deze wordt nog door het lab onderzocht. Na de ingreep moest ik nog een uurtje rusten en kon toen naar huis. Ik ben nu (de ingreep is nu 8 uur geleden) nog een beetje suf van het roesje maar heb verder nergens last van.

11-08-2017 | Vrouw | 66
macrogol/elektrolyten (50)
Darmproblemen - verstopping
Het drinken van de moviprep vond ik afschuwelijk. Ik kon bijna geen slok nemen zonder misselijk te worden. Uiteindelijk dronk ik de helft met steeds een slokje van iets anders er tussendoor. De volgende ochtend dronk ik één glas. Het bedoelde effect was er al. Na het onderzoek kwamen de problemen. Ik kan niet meer in slaap komen door buikpijn en rusteloze benen. Dat zi[lees meer...]jn de klachten die ik al had en waarvoor ik het onderzoek kreeg. Pas als ik meer dulcolax neem dan voorheen slaap ik. De volgende dag is mijn ontlasting nog dunner dan ooit. De hele dag voel ik me gespannen en geprikkeld.

27-06-2016 | Vrouw | 45
macrogol/elektrolyten (2l)
Darmproblemen - verstopping
ik heb nu net de eerste kan moviprep op anderhalf uur geleden erg veel pijn in d buik misselijk kramp en steek er is nog niks gekomen

23-11-2014 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Ivm na operatie terugkerende darmverstopping neem ik iedere maand moviprep. Te smerig voor woorden. Het beheerst mijn hele dag als ik smorgens dit middel neem en daarna uren wacht op stoelgang. Ik heb alles geprobeerd, drinken met rietje, 20 geperste citroenen erdoor, limonadesiroop erdoor, ijskoud zetten. Het helpt allemaal niets, mijn lijf zegt gewoon smerig na de eers[lees meer...]te slok en ik krijg het niet weg zonder over te geven. Nadat ik ca. 5 x deze 'marteling' had meegemaakt en weet dat er nog heel veel zullen volgen ben ik op onderzoek uit gegaan en eigenlijk ben ik nog steeds niet van de verbazing bekomen want er is wel degelijk een alternatief voor moviprep, nl. Picolax of picoprep. 'Maar' 150 ml' oplossen in een glas water en het smaakt naar bruistablet vitamine C . 2 uurtjes later stoelgang en nergens problemen mee. Wel zelf veel vloeistof drinken ivm uitdrogen, maar dat is geen enkel probleem als je dit zelf kan kiezen. Ik snap echt niet dat moviprep nog voor geschreven wordt terwijl dit alternatief er is!!!!

23-02-2013 | Man | 41
Darmproblemen - verstopping
Ik moest van de specialist op woensdagavond beginnen. Daarna 2 x donderdag en vrijdagochtend voor de behandeling. Woensdagavond was mijn darm al leeg. Vanaf donderdag voelde ik mij zeer moe. Die nacht heb ik koorts gekregen met vele koude rillingen. Ik heb slecht geslapen en kreeg hoofdpijn. Vrijdagochtend kon ik na 2 glazen niks meer binnen krijgen en ben met het spul ges[lees meer...]topt. De maag was toch al leeg.