20-03-2018 | Vrouw | 47
Darmontsteking
Tijdens het drinken ben ik vrij snel ziek beginnen worden begon met het opzwellen van mijn buik. Gevolgd door ademhalingsproblemen en daveren over mijn hele lichaam. Later op de avond hartkloppingen en na 4 uurs van de eerste inname is mijn gezicht begonnen opzwellen met plekken. Heb dan ook beslist om de 2de niet meet te nemen

08-10-2017 | Vrouw | 65
Darmontsteking
Voor de coloscopie (darmonderzoek) moest ik de avond van tevoren om 18.00 uur stoppen met eten. Maar vier dagen ervoor ben ik al begonnen met heel weinig en vezelarm te eten. Om 19.00 uur heb ik de Moviprep klaargemaakt met ijskoud water en ook een thermoskan met warme thee. Ik ben gestart met elk kwartier een glas Moviprep te drinken. Ik heb hierbij een rietje gebruikt, z[lees meer...]odat de smaak niet zo werd waargenomen. Daarna mond spoelen en vervolgens warme thee drinken. Een zuurtje tussendoor genomen. Na drie kwartier kwam er de eerste reactie. Daarna 2 x binnen de resterende tijd Moviprep opgedronken. Daarna kwam de rest vanzelf los. Doordat ik de afgelopen dagen weinig had gegeten, was er snel het gewenste resultaat van een lege darm. Al met al viel het reuze mee. Goed voorbereiden en gewoon even doorzetten. De volgende morgen om vijf uur moest ik dit hele traject nog eens herhalen. Doordat ik de dagen ervoor weinig had gegeten, had ik genoeg aan 1 glas Moviprep. De darmen waren en bleven leeg. Ik heb voor een roesje gekozen tijdens de coloscopie. Met een uur kon ik weer naar huis.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum