Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie

14-03-2024 | Vrouw | 31
Ziekte van Crohn

acute hoofdpijn vertraagde maagfunctie maagpijn

Heb eerdere Colonoscopie gehad met picoprep, dat was niet te drinken. Moviprep is wel wat beter, maar nog steeds moeilijk om op te drinken. Eerste dag ging nog wel, maar moest bij de laatste slok bijna overgeven. Het heeft bijna 3 uur geduurd voordat het begon te werken. Tijdens de eerste 3 uren veel last van hoofdpijn en een pijnlijke maag. Heb bijna niet geslapen omd[lees meer...]at ik zo lang naar het toilet moest. De dag daarna was het bijna onmogenlijk om de volgende sachet op te drinken, de hoofdpijn en maagklachten kwamen ook terug. Het werkt wel, maar ik wou dat het niet gepaard ging met all die onplezierige ervaringen.

07-11-2022 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
De dag voor het onderzoek moest ik 1 liter moviprep innemen, dit ging verbazingwekkend makkelijk. Ik vond het niet vies en het ging zo naar binnen. De liter heldere vloeistof ging ook makkelijk. Het werkte bij mij pas na 1,5 uur na de laatste slok. Op de dag van het onderzoek wederom 1 liter moviprep moet innemen, deze keer ging het moeizamer. Voornamelijk misselijkheid er[lees meer...]varen, maar dat vond ik zelf ook niet gek gezien de tijd van inname(05:30). Uiteindelijk is het gelukt om alles op te drinken en de heldere vloeistof daarna voelt als een verlossing. Al met al vond ik het reuze meevallen. Daarna kreeg ik de coloscopie en dat was zo voorbij. Je leest er veel slechte verhalen over, maar het deed bij mij totaal geen pijn en was zo voorbij.

30-06-2013 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Ik heb hele vervelende ervaring met Klean prep. Ontzettend vies, braakneigingen en gewoon veel te veel. Van mijn arts kreeg ik voor mijn volgende coloscopie Moviprep (citroensmaak). Prima te doen. De smaak is veel en veel beter en als je het mengt met citroenlimonade en ijskoud drinkt heb je nauwelijks last ervan. De effecten zijn hetzelfde als bij klean prep (schone darm[lees meer...]en) maar het inamegemak is een stuk beter!!

05-04-2013 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Moviprep ook voor de eerste keer deze week gebruikt. Vond het niet smakelijk maar zoals alle andere tips hier, ijskoud met een rietje en ik heb er siroop aan toegevoegd. Van die siroop die je normaal bij water doet. Ik had moviprep met sinaassmaak en daarbij nog eens extra sinaassiroop dan is het wel goed te doen. Had wel als bijwerkingen erop serieuze koorts en een onderl[lees meer...]iggende ontstreking die ik had kwam terug naar boven. Het onderzoek zelf, de colonscopie is zeer goed meegevallen, schrik gehad voor niks. is zo voorbij en valt echt goed mee, niet pijnlijk alleen als ze er wat lucht inspuiten. hangt ook van de dokter af die u behandeld denk ik wel. Maar volgende keer toch liefst geen moviprep meer, opzoek naar iets anders!

05-05-2019 | Man | 21
macrogol/elektrolyten (2l)
Crohn
Ik moest een endoscopie doen. Het innemen ging extreem moeilijk tot de laatste paar 100 ml. Dit spul moet je echt goed koud drinken! Bijna bevroren. Warm/lauw is het niet weg te werken. Ook is de hoeveelheid water die ik er bij in moest nemen gigantisch en was niet fijn.

18-11-2014 | Man | 21
Ziekte van Crohn
Moest voor een endoscopie Moviprep innemen voor het laxeren. Voor iedereen die dit moet gaan gebruiken.. veel succes! Je kunt het beste water in de vriezer doen zodat het lekker koud is en dan mengen met aanmaaklimonade. Je moet je er even doorheen bijten maar het is het waard.