Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

18-12-2020 | Vrouw | 53
duloxetine (60mg)
De eerste 3 weken heb ik er geen goede ervaring mee gehad, ik werd depressiever en sliep ontzettend veel ik had constant slaap. Gelukkig heb ik toch volgehouden want na 3 weken ging het steeds beter. Cymbalta heeft ervoor gezorgd dat ik voor 70% rustiger werd en minder paniekaanvallen,hyperventilatie en zware depressie maar dus nooit 100% jammer genoeg

27-11-2020 | Vrouw | 39
duloxetine (30mg)
Cymbalta voorgeschreven gekregen nadat Sertraline niet het gewenste effect had. Nu na 5 weken gebruik krijg ik plots last van ernstige hoofdpijn tot zelfs migraineaanvallen. Iemand enig idee of dit al of niet een tijdelijke bijwerking is? I

18-04-2020 | Vrouw | 68
duloxetine (30mg)
Slikte een aantal jaren anti depressieve. Als laatste cymbalta. Langzaam afgebouwd door korreltjes te tellen. Ging goed in etappes. Heb er een jaar over gedaan. Na 2 maanden stoppen opeens weer heftige reacties van angst en huilbuien. Weer gestart met cymbalta 30 mg en na 7 weken gebruik vooral in de ochtend nog angstig en huilbuien. Wil eigenlijk iom huisarts cymbalt[lees meer...]a verhogen, maar niet meteen naar 60mg. Heb ook een ruis in mijn hoofd en ben bang dat dat erger wordt als ik opeens van 30 naar 60 mg ga. Maar is het verstandig de korreltjes te tellen. Zitten er ook hulpstoffen in de capsules waardoor je niet zo nauwkeurig kunt zeggen of je dan de juiste dosis slikt.

01-02-2020 | Vrouw | 54
duloxetine (60mg)
Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?

30-07-2019 | Vrouw | 34
duloxetine (60mg)
Het duurde even voor het begon te werken, een maand ongeveer maar ik zat dan ook erg diep op dat moment. Ondertussen neem ik het een 5 jaar en was er erg blij mee. Heb onlangs afgebouwd, héééél traag en op het einde zelfs met pilletjes van 10mg (door de apotheek laten maken). jammer genoeg net dan tegenslag gekregen en aangezien mijn draagkracht nog te laag was, toch teru[lees meer...]g moeten beginnen met cymbalta. De symptomen bij het opstarten en afbouwen zijn een hel, maar het werkt wel degelijk, ook tegen pijn hielp het wat.

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

06-06-2019 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.

22-05-2019 | Vrouw | 54
Manisch-depressieve stoornis
Misselijk, braakneiging, hartkloppingen

08-05-2019 | Vrouw | 33
Spierpijn
hallo, ik neem nu 3dagen het medicijn cymbalta op aanraden van de huisdokter voor extreme spierpijnen en depressie. sinds dag 1 voel ik mij misselijk gevoel dat ik moet braken, zweet uitslaan, draaierig, duizelig, wazig in mijn hoofd. vind het persoonlijk heel gevaarlijk als ik met de auto rij of als ik aan de kassa sta van de winkel dat ik precies flouw ga vallen

03-04-2019 | Vrouw | 36
Overspannen/burn-out
Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.

10-03-2019 | Vrouw | 24
Fibromyalgie
Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.

07-03-2019 | Vrouw | 48
duloxetine (60mg)
3 jaar met ontsteking op slijmbeurs en pezen gelopen, verholpen door rechtstreekse infiltraties ... scan toont aan ontsteking weg maar pijn is niet volledig weg , volgens fysio te vergelijken met fantoompijn, uw lichaam ziet de aanwezige pijn als normaal dus dat kronkeltje moeten we in je hersenen zien te overbruggen .... kan onderts gelukkig al terug wat joggen ... met mo[lees meer...]menten wel terug wat meer last van bovenbeen .. maar medicatie is echt niet vol te houden vr mij. Neem om de 2 a 3 dagen een caspsule en heb er 2 dagen nare bijwerkingen van. Straks terug naar fysio, benieuwd

10-10-2018 | Vrouw | 53
duloxetine (30mg)
Ik heb symbalta capsules 4x30mg geslikt voor 6 jaar. Ik heb GAS angststoornis en het hielp fantastisch ik had geen gedachtes meer zo heerlijk... vooral omdat ik dat echt 24 uur per dag had. Ik sliep slecht maar door dit middel had ik rust. Ik werd heel aardig kon veel hebben en was heel relaxed. Na 6 jaar heel langzaam afgebouwd vooral ook omdat ik 16 kilo was aangekom[lees meer...]en m’n darmen langzaam werkte en ik niet meer op me zelf leek. Na afbouw 16 kilo erweer af ! Nu 3 jaar verder m’n angst klachten weer terug met ups en downs. Helaas dus.

09-08-2018 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
6 jaar cymbalta geslikt tegen neuropathische pijn. Bij aanvang van ernstige depressie in febr. Verhoogd van 30 naar 60mg, om als antidepressiva te laten werken. Hierdoor kreeg ik ernstige hartkloppingen . In overleg gestopt en overgestapt naar andere medicatie. Na nog twee andere antidepressiva, waarvan de laatste Nortrilen, weer gestart met Cymbalta 30 mg. 3uur na inname[lees meer...] kreeg ik zeer heftige pijn in mijn handen en onderarmen en kon niet meer stil blijven liggen. Op advies van arts meteen weer gestopt. Inmiddels is de pijn verminderd maar niet weg. Arts meent dat de klachten niet van de medicatie kunnen komen.....

28-07-2018 | Vrouw | 59
duloxetine (30mg)
Ik neem sedert 2.5 week 30 mg Cymbalta en heb enorm last van de bijwerkingen. Ik heb voortdurend hartkloppingen, ben duizelig en heb totaal geen eetlust, ik word bijna al onpasselijk als ik aan eten denk. Nog mensen die deze vervelende bijwerkingen hebben? Ik heb het een aantal jaren geleden ook genomen en toen was ik er echt supergoed mee. Begrijp niet dat ik er nu zo l[lees meer...]ast van heb. Maandag ga ik terug bij de dokter om alles eens te bespreken. Zou het kunnen dat deze medicatie te zwaar geworden is voor mij?

15-06-2018 | Vrouw | 39
Chronische depressie
Ik wil graag weten of er vrouwen zijn die dit medicijn gebruiken en ook borstvoeding geven. Ben nu, 28 weken zwanger.