duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

10-08-2015 | Vrouw | 26
duloxetine (60mg)
Ik kamp al heel mijn leven met een sociale stoornis, dit komt ook wel doordat ik Asperger heb. Ik heb in mijn tienerjaren nooit medicatie hiervoor geslikt maar toen ik dan begon te werken had ik het toch wel nodig. Ik ben eerst begonnen met Seroxat die wel goed hielp maar de bijwerkingen waren niet prettig (voor mijn partner vooral omdat ik heel woelig was in bed en mijn e[lees meer...]moties wat afvlakte) Na de Seroxat was ik dan begonnen met Cymbalta op aanraden van mijn psychiater. Eerst begonnen met 30mg en de eerste 2 weken had ik we bijwerkingen zoals extreme moeheid, geen energie en constant geeuwen. Na deze 2 weken was dat over en na 4 weken begon de cymbalta te werken. Ik schakelde na 4 weken over naar 60mg omdat het anders niet effectief genoeg zou zijn voor mijn angst. Wel, ik had me nog nooit zo goed gevoeld in mijn vel. En was zo blij met deze medicatie. Ik had geen bijwerkingen, geen gewichtstoename(waar ik als de dood voor was), geen nachtmerries,etc het enige nadeel was dat ik meer dorst had. Nu na een jaar krijg ik plots terug last van 'bijwerkingen' ik weet niet goed wat het is maar ik denk dat de Cymbalta gestopt is met werken voor mij. Ik ben terug emotioneler, gevoeliger en terug last van humeurschommelingen. Voor mij is het jammer genoeg tijd om te stoppen. Ik heb er supergoede ervaringen mee en hoop dat ik toch iemand heb geholpen met mijn verhaal.

25-07-2015 | Vrouw | 57
duloxetine (50mg)
Schizoaffectieve stoornis

22-07-2015 | Vrouw | 17
duloxetine (30mg)
Gebruik dit al een aantal jaar en probeer nu af te bouwen. Med werkt voor mij erg goed. Wel vervelende schokken in het hoofd constant, hoop dat dit overgaat.

14-07-2015 | Vrouw | 39
ADHD
Het haalt de toppen van mijn hyper (downs en ups) er mee af, maar viel me niet afgevlakt. Helpt niet tegen overige adhd klachten.

12-05-2015 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik neem ook contramal 100mg 2x/dag en sinds 2weken geleden nam ik ook cymbalta 60mg 1x/dag maar ben in 2 maanden tijd 13kg aangekomen. ik denk dat het door cymbalta komt

03-05-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
vanaf mijn pubertijd heb ik last van depressiviteit en ik ben nu 60 jaar en ik stop af en toe. Nu heb ik pas weer een ander middel gekregen en tot nu nu merk ik er nog niets van. Huilbuien, nerveus e.d. Ik blijf dit middel nog even slikken, maar als er binnen 2 maanden geen beter effect komt wil ik toch een ander middel weer gebruiken. Ik heb in mijn leven zoveel antidepre[lees meer...]ssiva geslikt dat het voor mijn huisarts best wel moeilijk maakt een juiste te vinden voor mij.

11-04-2015 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
Uit onderzoek blijkt dat ik sedert mijn pubertijd regelmatig depressieve periodes doormaak. Bij de laatste periode kon ik het niet meer aan en ben ik hulp gaan zoeken van een psychiater. Ben toen gestart met cymbalta, wellbutrin, abilify, remergon en lambipol te nemen. Eerste opstartweken waren lastig door de vele bijwerkingen. Pas na een jaar begon ik lichtjes terug posit[lees meer...]ief te denken. 28 maanden na opstart ben ik er van vandaag op morgen mee gestopt. 20 kg dikker en heel wat wijzer uit mijn ervaringen wil ik terug normaal functioneren. Het "afkicken" valt zwaar nl , duizeligheid , misselijkheid , diarree en mijn gevoelens zijn heel intens en all over the place plus slapen doe ik heel moeilijk en mijn nachtelijke zweetbuien ben ik ook nog niet kwijt .. Toch geef ik niet op en ben ik supergemotiveerd om te stoppen . Ik wil terug een vechtertje worden en ik wil mijn kilo's kwijt. Als ik depressief ben, ga ik liever 1 of 2 keer per week naar een psycholoog om erover te praten dan dat ik weer mezelf verlies in die pillen. Ben blij dat ik ze genomen heb, want ik heb er veel uit geleerd maar herbeginnen doe ik nooit meer!

25-03-2015 | Vrouw | 62
Overactieve blaas
Ik ben moe, maar helpt redelijk.

22-03-2015 | Vrouw | 29
duloxetine (90mg)
Overspannen/burn-out

13-03-2015 | Vrouw | 41
duloxetine (60mg)
Hallo. Ik heb cymbalta in het verleden gebruikt en het was een zeer goed product. Nochtans ben ik onlangs terug opgestart met Cymbalta. Deze keer was het voor depressie, opvliegerigheid, stress. Het minste beetje in mijn omgeving iriteerde mij. Deze keer met het opstarten van dit medicijn was niet gelijk het hoorde. Rillingen vooral, mijn hoofd schudde, mijn benen trilde, [lees meer...]mijn handen beefde, barstende hoofdpijn,nachtelijk zweten, duizeligheid,staren, droge mond, klapperende tanden, super nerveus en mijn ogen stonden zo wijd alsof ik god weet wat voor drugs nam. Ben vandaag terug naar de huisarts gegaan en dat zat dus helemaal niet goed. Ben overgestapt op Paroxetine. Hoop dat dit beter gaat.

09-03-2015 | Vrouw | 44
duloxetine (60mg)
Door mijn huisarts voorgeschreven Cymbalta. Begonnen met 30 mg wat niet aansloeg. Helaas is het middel pas na 4 maanden effectief gaan werken bij dosering van 120 mg wat ik nu dagelijks slik. Ben vanaf juni 2014 Cymbalta aan het gebruiken. Voel me rustiger, maar erg veel last van de bijwerkingen. Droge mond keel, zere keel, koude voeten, wazig zien, koud en warm soort op[lees meer...]vliegers, enorm gewichtstoename ( 69 naar 82 kg ), slapeloosheid, geïrriteerd. Medicatie heeft voor en nadelen. Op moment mag ik nog niet afbouwen. Baal ervan heb zoveel bijwerkingen dat het dagelijks niet leuk is. Vraag me af of ik hier mee door moet gaan .....

05-03-2015 | Vrouw | 39
duloxetine (60mg)
Werkte erg goed. De best ad die ik al gehad heb,. Spijtig genoeg gestopt met werken na een klein jaar.

04-03-2015 | Vrouw | 48
duloxetine (30mg)
Ik kreeg van de psychiater Cymbalta voorgeschreven. Was er erg huiverig voor maar wilde me graag weer wat beter voelen. Ik had al eerder naar gereageerd op seroxat en prozac. Cymbalta was een nieuwe generatie aldus de psych. Er zouden veel minder klachten optreden. De eerste dagen merkte ik niets. Echter na een dag of 4 begon de ellende . Ik kreeg hoofdpijn, diarree, was[lees meer...] vreselijk onrustig, kon niet meer slapen , was veel angstiger als normaal, sexueel totaal niets meer ect. Ik wist dat ik hier door heen moest dus ik heb mbv oxazepam drie weken volgehouden. Echter zonder enig effect, alleen maar vreselijke bijwerkingen. Iedere dag weer had ik hoop dat jet beter zou gaan. Helaas ben ik moeten stoppen vanwege alle bijwerkingen. Jammer. Maar voor mij absoluut niet geschikt.

20-02-2015 | Vrouw | 50
Fibromyalgie
Ik had erg veel pijn rondom mijn knieën schouders en rug. Diagnose door reumatoloog was fybromyalgie. Ik slikte toen diclofinac maar dit hielp niet veel. Specialist adviseerde met huisarts in gesprek te gaan over een anti depressiva. Ik kreeg van de huisarts cymbalta omdat hij daar goede ervaringen mee heeft. Ik was erg septisch maar de derde dag merkte ik al verschil. Ee[lees meer...]rste 2 weken slikte ik 30 mg daarna 60 mg. Ik was de eerste weken wel vaak misselijk, verder heb ik erg veel last van winderigheid. Dat is wel een vervelende bijwerking. Toch neem ik het graag voor lief want mijn pijnen zijn zeker met 75 tot 80 procent minder.

16-02-2015 | Vrouw | 38
Chronische depressie
in de eerste instantie leek de cymbalta te helpen maar na ca 4 mnd zakte ik terug in mijn depressie,werd heel erg vergeetachtig,bv dat ik smiddags niet meer wist wat mijn onbijt die ochtend,of als ik groene appel wou zeggen zei ik groene aardappel,kon totaal niet meer functioneren zowel thuis als op t werk

13-02-2015 | Vrouw | 56
duloxetine
Ik slik sinds kort Cymbalta tegen paniek en angst. Daarnaast slik ik nog 20 mg. Paroxetine , het is de bedoeling dat ik deze tzt ga afbouwen als de Cymbalta aangeslagen is. Wie heeft deze switch ook eens gemaakt en kan mij daar wat over vertellen ? Verder zou ik graag positieve verhalen willen horen over Cymbalta en dan met name voor angst en paniek .

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum