duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

17-07-2015 | Man | 30
Bipolaire stoornis
ik vind het de grootste vuiligheid op de markt! alle antidepressiva vind ik vuiligheid! enige nut van antidepressiva is het rijker maken van de farmaceutische sector.. dit "medicijn" maakt u kapot! heb dit een jaar genomen voor m'n bipolaire stoornis. in die tijd ben ik geen 2 stappen achteruit gegaan, ik ben er 100 achteruit gegaan. het vlakt je zodanig af dat je nog [lees meer...]slechts een schim van jezelf bent, gevoelens en al wat je menselijk maakt wordt niet afgevlakt, het wordt gewist! Je bent een robot, een zombie, een slaaf! gedurende het jaar hebben ze me 2 keer tegengehouden om geen zelfmoord te plegen.. terwijl ik hier vroeger zelfs nog nooit aan gedacht heb.. Nu met al die vuiligheid gestopt en ben nog nooit zo goed geweest als nu. geen pillen, een geregeld leven, gezonde verse voeding en regelmatige sport is het enige wat helpt. cymbalta werkt niet, het maakt je hersens kapot!! (momenteel ben ik van alle symptomen af, het enige wat ik overgehouden heb aan een jaar cymbalta is dat mijn korte termijn geheugen weg is.. waar ik voor de cymbalta totaal geen last van had..

11-03-2017 | Vrouw | 31
duloxetine (90mg)
Chronische depressie
Ruim een jaar zit ik op 60mg, dus twee pillen van 30mg. Dit was eigenlijk net teveel maar volgens de apotheek mag ik de capsules niet openmaken Sinds twee maand zit ik op 90mg vanwege een zware depressie. Ik stuiter de dag door, veel trillen, onrust, maag darm problemen en soms erg van slag zonder aanleiding. Het probleem is dat in nederland er enkel pillen zijn van [lees meer...]30 en 60. Op dit moment zit ik dus veel te hoog en dat merk ik. Wel lukt het mij de dag door te komen, de depressie is er wel maar op de achtergrond. Maar zodra het avond word, kan ik compleet instorten en ben ik terug bij af, zo voelt het. Zodra ik de volgende dag wakker word, werkt de stuiterbal weer. De bijwerkingen zijn nu zo heftig dat ik vanavond terug ga naar 60mg, maar omdat het savonds nog zo zwaar is, ben ik wel bang voor de depressie. Het zijn twee uitersten en eigenlijk is er weinig keus. Mocht ik morgen weer slecht zijn, ga ik bekijken hoe en wat. Belachelijk dat er geen goede dosis beschikbaar is, blijkbaar wel in duitsland maar dan betaal je honderden euro’s per doosje. Kim

06-03-2021 | Vrouw | 32
duloxetine (60mg)
Na jarenlang een angst en piekerstoornis hebben gehad, adhd en PTSS belande ik bij een psychiater die mij duloxetine voorschreef. Ik moet zeggen de eerste 10 weken waren een RAMP schokken in mijn hoofd piepjes in oor wazig zien depressief en agressief. Ik dacht waar ben ik aan begonnen en hoe kom ik hier ooit nog van af. Na maanden opbouwen nu 2 x 60 mg per dag kan ik na 5[lees meer...] maanden eindelijk zeggen HET WERKT de zon schijnt weer heb weer zin in het leven geef niks meer om wat een ander vind of denkt van me en pieker niet meer!!!! Wat een heerlijk gevoel! Ik weet nog dat ik allerlei forums afging om een duwtje te krijgen hopend op iemand met goed nieuws nou hier heb je het! Ik zeg DOEN mijn hele kijk op de wereld is veranderd! Zet door want in het begin is het idd vreselijk maar dat gaat over! Succes!!!

26-09-2014 | Vrouw | 32
duloxetine
Door een auto ongeval heb ik nu 15 jaar zenuwpijn in mijn knie en daardoor ben ik depressief geworden. Eerdere medicaties gaven veel bijwerkingen en maakte me 'vlak'. Ik voelde helemaal geen emoties meer, positief of negatief en de pijn bleef erg. Cymbalta helpt heel goed bij de depressie. Ik neem het nu 10 maanden en voel me veel beter. Iedereen in mijn omgeving merkt o[lees meer...]ok het verschil. De zenuwpijn is iets minder, maar niet heel veel. Daarvoor moet ik toch echt werken aan een schema en niet mijn lichaam negeren zoals ik veel deed. De bijwerkingen waren misselijkheid en droge mond voor de eerste 6 weken ong. Als ik het met eten nam was de misselijkheid minder. Ik merkte pas dat het begon te werken na ong 2 maanden. Dus als je dit medicijn krijgt, bijt even door. De bijwerkingen zijn erg naar, maar tijdelijk.

08-08-2021 | Vrouw | 33
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

08-05-2019 | Vrouw | 33
Spierpijn
hallo, ik neem nu 3dagen het medicijn cymbalta op aanraden van de huisdokter voor extreme spierpijnen en depressie. sinds dag 1 voel ik mij misselijk gevoel dat ik moet braken, zweet uitslaan, draaierig, duizelig, wazig in mijn hoofd. vind het persoonlijk heel gevaarlijk als ik met de auto rij of als ik aan de kassa sta van de winkel dat ik precies flouw ga vallen

25-09-2015 | Vrouw | 33
duloxetine (30mg)
Opbouwen een drama, gebruik idem. Afbouwen ware hel incl. hallucinaties. En dan had ik een lage dosis. Nooit meer.

30-07-2019 | Vrouw | 34
duloxetine (60mg)
Het duurde even voor het begon te werken, een maand ongeveer maar ik zat dan ook erg diep op dat moment. Ondertussen neem ik het een 5 jaar en was er erg blij mee. Heb onlangs afgebouwd, héééél traag en op het einde zelfs met pilletjes van 10mg (door de apotheek laten maken). jammer genoeg net dan tegenslag gekregen en aangezien mijn draagkracht nog te laag was, toch teru[lees meer...]g moeten beginnen met cymbalta. De symptomen bij het opstarten en afbouwen zijn een hel, maar het werkt wel degelijk, ook tegen pijn hielp het wat.

18-10-2014 | Vrouw | 34
duloxetine
De psychiater schreef dit middel voor tegen mijn depressie. De bijwerkingen waren echter zo groot dat ik acuut heb moeten stoppen. Ik werd zwaar suïcidaal en psychotisch. Iets wat ik voorheen niet had en naderhand ook niet meer heb gehad. Ik mag dankbaar zijn dat ik nog leef door ingrijpen partner en ziekenhuis. Dit middel is vergif voor mij geweest.

01-10-2014 | Vrouw | 34
duloxetine
Zeer positief tot +/- 1 jaar inname plots opduiken van bijwerkingen: barstende hoofdpijn die met geen enkele pijnstiller te behandelen was, gewrichtspijnen over het hele lichaam. Deze bijwerkingen hinderden mijn dagelijks leven ernstig.

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

26-11-2016 | Vrouw | 35
duloxetine (60mg)
Burn-out, depressie, nadien fibromyalgie en cvs vastgesteld

06-06-2019 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.

03-04-2019 | Vrouw | 36
Overspannen/burn-out
Hallo, ik heb 2 jaar Cymbalta genomen wegens een burnout/ depressie. Ik heb altijd al een depressieve aanleg gehad maar dit keer ben ik er zelf niet uitgeraakt en heb ik de pillen genomen. In het begin heb ik mij zeker 3 weken zeer slecht gevoeld. Last van duizeligheid, misselijkheid. Tijdens het gebruik had ik last van overmatig zweten en slapeloosheid. Ik ben ook onverwa[lees meer...]cht zwanger geworden en heb het medicijn doorgenomen op aanraden van gynaecoloog en psychiater. Ben ondertussen ook 15kg bij gekomen. Ik was er klaar mee met de medicatie en wilde ook stoppen. Na 3 weken 30 Mg inname ipv 60 ben ik nu 6 dagen gestopt. Ik voel me super slecht, ben zeer gevoelig, moet voor het minste wenen, ben duizelig en misselijk. Ook ligt mijn maag volledig overhoop. Ik droom 's nacht ook zeer levendig. Dit is helemaal niet wat de psychiater met verteld heeft. Volgens haar zouden er helemaal geen problemen komen! Niet dus. Ik wil jullie toch even laten weten dat je niet zomaar met de medicatie moet beginnen. Het is helemaal niet te onderschatten. Psychiaters zijn hier blijkbaar ook niet van op de hoogte welke impact medicatie heeft. Mijn dochter heeft uiterlijk niets ondervonden van de medicatie na de geboorte maar ik voel mij nu enorm schuldig. Ik hoop dat het na een paar weken beter met me gaat en ik toch terug door kan met mijn leven.

21-09-2018 | Man | 36
duloxetine (60mg)
mijn algehele tevredenheid over het medicijn is zeer positief! ik heb het jaren genomen om depressie tegen te gaan... Met enige voorzichtigheid zou ik zeggen dat het goed gaat en de depressie onder controle lijkt te zijn. het idee om met cymbalta te stoppen speelde al even in mijn gedachten maar er werd me aangeraden om dit pas te doen na de "donkere dagen" die er aankomen[lees meer...]. maar omdat ik eerder deze maand besliste om met een ander medicijn te stoppen dat ik nam voor adhd (concerta) en het werken in ploegen ben ik stilaan beginnen vergeten om mijn cymbalta te nemen tot anderhalve week verder... dan toch nog eens 1 genomen en ik voelde me daardoor eerlijk gezegd niet beter door, integendeel het werkte eerder neerslachtigheid in de hand ervoer ik. besloten om dan maar verder te gaan zonder (zonder dokters mening :/ ) en nu na ongeveer 3 weken ervaar ik de gekende bijwerkingen bij abrupt stoppen van cymbalta, zijnde (bij mij dan toch) de kleine schokjes bij het links en rechts kijken, misselijkheid en een maag die niet naar behoren werkt, lichtgeraaktheid en een lichte overgevoeligheid van prikkels. ondertussen telefonisch contact gehad met de huisarts en in samenspraak met hem besloten om door te zetten en even op de tanden te bijten om te kijken hoe het verder evolueert... ikzelf heb nu het gevoel dat ik over een "point van no return" zit en dus door wil/moet zetten. wat ik hiermee bedoel is dat als ik nu opeens beslis om de cymbalta terug op te starten dit wss gepaard gaat gaan met de opstart bijwerkingen en dus niet echt verlichting gaat brengen maar nog meer ongemak. in ieder artikel dat ik heb gelezen (en das best veel en uit betrouwbare bronnen) staat dat deze bijwerkingen door stoppen van voorbijgaande aard zijn alleen varieert de tijd die hierover gaat. hoe langer het gebruik van het medicijn, de frequentie en de dosering en persoon tot persoon spelen hier dus allemaal een rol in. vriendelijke groeten, kenny

10-03-2016 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
ik ben heel blij met cymbalta. de dosering was in het begin lastig om te vinden. maar nu ik het eenmaal heb, wil ik niet meer zonder.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum