Ervaringen met Cymbalta

duloxetine

Chronische depressie (9 meningen)
Psychische klachten (1 mening)
Postnatale depressie (1 mening)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-03-2019 | Vrouw | 24
Fibromyalgie
Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.

25-12-2013 | Vrouw | 30
Fibromyalgie
Ik gebruik nu sinds 2 maanden Cymbalta. ik ben erg blij dat een kennis mij vertelde over de bijwerkingen. Dit is een punt/fase waar je echt even door heen moet. Dit heeft bij mij ongeveer 2 weken geduurd. ik ben begonnen met 30 mg. Mijn bijwerkingen waren dat ik erg misselijk was, veel gapen, dronken gevoel en enorm slechte nachten. ik heb doorgezet, wat ik iedereen[lees meer...] ook wil aanraden om te doen. na 1,5 week was ik alle bijwerkingen kwijt, kon alleen nog erg slecht slapen. dit was na 3 weken over. Ik slaap nu erg goed, heb veel meer energie en ben ook veel vrolijker. ik ben naar 60 mg overgestapt. Hierin merkte ik geen enkek verschil, dus ben na 3 weken weer terug gegaan naar 30mg. Ook met het afbouwen geen enkele bijwerkingen gevoelt. echt ik wil iedereen die begint met cymbalta aanraden om door te zetten. Je moet even door de eerste weken heen en dan hoop ik ook dat iedereen er zoveel baat bij zal hebben als ik. mijn pijn is stukken afgenomen en wil eerst niets liever dan deze medicijnen blijven gebruiken. voor mij is het echt een uitkomst

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

06-06-2019 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.

11-06-2014 | Vrouw | 37
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel en ben eigenlijk wel tevreden... Hyperventilatie volledig weg!! Depressie veel beter... Spierpijn minder en heb het gevoel dat rugklachten ook beter zijn. Ik vind het toch wel de moeite om het verder in te nemen (ervoor had ik niet echt een leven). Wel veel moe en slapen maar dat had ik ervoor ook!! Nu kan ik wel in slaap vallen waar ik sta, de trane[lees meer...]n rollen dan uit mijn ogen van de moeite . In het begin wat spiertrekkingen rond de mond (eerste dagen) Ik ben positief erover!!!!!!!!!

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Cymbalta wordt steeds meer en meer voorgeschreven bij fibromyalgie. De bijwerkingen zijn milder en minder dan bij lyrica of amytriptyline. De laatste twee werken meer sederend en cymbalta meer opwekkend.

02-01-2018 | Man | 48
Fibromyalgie
Dit medicijn jarenlang gebruikt voor o.a. depressiviteit en fibromyalgie. Vanaf begin december de medicijnen gestopt, maar nu veel last van de bijwerkingen: Duizelig, veel spierpijn, maag/darm klachten en ben emotioneel zeer zwak zijn.

10-02-2022 | Vrouw | 50
Fibromyalgie
Ik heb spijt dat ik hiermee begonnen ben acht jaar geleden. Ik neem Cymbalta 60 Mg. Ik was er in het begin heel ziek van en kon er niet tegen. Dan heb ik de gelule opengedaan en ik leg de bolletjes op yoghurt en neem het zo in anders kan ik er niet tegen. Mijn huisarts zei dat dat goed is. Ik ga de medicatie met hele kleine stapjes afbouwen en daarna beginnen met Cbdol[lees meer...]ie. Zij geven hele goede informatie vind ik persoonlijk. Zo heb je ook Cbdolie voor depressie en ook om te slapen. Maar vraag eerst informatie voor je besteld. Maar je moet altijd eerst stoppen met Cymbalta en andere medicatie voor je met Cbdolie begint want anders krijg je serieuze leverproblemen. DUS NOOIT MEDICATIE SAMEN NEMEN MET CBD OLIE. ALTIJD EERST MET JE ARTS OVERLEGGEN WANT ANDERS KRIJG JE PROBLEMEN MET JE GEZONDHEID EN JE LEVER.

20-02-2015 | Vrouw | 50
duloxetine (30mg)
Fibromyalgie
Ik had erg veel pijn rondom mijn knieën schouders en rug. Diagnose door reumatoloog was fybromyalgie. Ik slikte toen diclofinac maar dit hielp niet veel. Specialist adviseerde met huisarts in gesprek te gaan over een anti depressiva. Ik kreeg van de huisarts cymbalta omdat hij daar goede ervaringen mee heeft. Ik was erg septisch maar de derde dag merkte ik al verschil. Ee[lees meer...]rste 2 weken slikte ik 30 mg daarna 60 mg. Ik was de eerste weken wel vaak misselijk, verder heb ik erg veel last van winderigheid. Dat is wel een vervelende bijwerking. Toch neem ik het graag voor lief want mijn pijnen zijn zeker met 75 tot 80 procent minder.

09-11-2017 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Ik kreeg het voorgeschreven ivm pijn van fibromyalgie. Hiervoor heeft het wel een tijd geholpen. Nu eindelijk afgebouwd. Daar heb ik hele vervelende bijwerkingen van die nog steeds niet over zijn. Een harde zoem/ruis/suis in mijn hoofd en gevoel van electrische schokken door mijn hoofd. Vooral het geluid is erg storend. Ik heb nog hoop dat het weggaat of minder wordt.

12-09-2015 | Vrouw | 55
duloxetine (30mg)
Fibromyalgie
In het begin erg veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid, duf en draaierig in het hoofd, slaperig en niet jezelf zijn. Op aandringen huisarts toch volgehouden en na ongeveer 3 weken nam de misselijkheid af. Pijn werd heel geleidelijk aan minder, maar nooit helemaal weg. Na een jaar besloot ik toch te stoppen, omdat de voordelen niet opwogen tegen de nadelen. Alleen [lees meer...]de bijwerkingen tijdens mijn stoppen waren net zo hevig dan toen ik net begon alleen nog erger en duurde langer ondanks heel langzaam afbouwen. Begon met 3x daags 30mg, na een week 2x daags 30mg, na de tweede week 1x 30 en daarna de capsules open gehaald en de helft van de inhoud weggegooid. Dit nog ruim een week geslikt, maar nu na een week of 4 ben ik nog slaperig, misselijk, duf, warrig, geheugen slecht. Heel raar middel die me maar slecht dan goed heeft gebracht dus ik wil het niet weer ondanks de pijn.

26-04-2014 | Man | 55
Fibromyalgie
Mijn neuroloog heeft me cymbalta voorgeschreven na maandenlange testen ( mri's, emg's, bloedonderzoeken, open spierbiopt, enz.) geen resultaten hadden opgeleverd i.v.m. mijn spierklachten. Na eerst 7 dagen 30 mg ben ik overgeschekeld op 60 mg per dag. Na de 2de week was het resutaat bemoedigend doch een week later kreeg ik last van allerlei bijwerkingen zijnde wazig zicht,[lees meer...] niet of moeilijk kunnen plassen, constipatie, wisselende stemmingen, slechter slapen, geen eetlust, hoofdpijn. Na 4 weken ben ik gestopt met cymbalta. Bijwerkingen waren de dag nadien verdwenen maar een week later kwamen spierproblemen terug. Ben nu 10 maanden werkonbekwaam en nog steeds geen stap verder.