ziekte

Fibromyalgie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor fibromyalgie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: fibromyalgie

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

Cymbalta

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

Lyrica

16-11-2021 | Vrouw | 67
pregabaline
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

Etoricoxib

11-11-2021 | Vrouw | 44
etoricoxib
Fibromyalgie
Begonnen met 90 mg. Ik heb altijd pijnklachten en reumatische klachten gehad( die weer onderzocht gaan worden)en fibromyalgie. Ik vond het middel goed werken. Had last van bijwerken zoals steken hier en daar en waziger zien. Grote bijwerkingen bloeddruk werd nog hoger. Want ik heb al een hoge bloeddruk. Hier was ik van op de hoogte. Door ernstige bijwerking een maagonde[lees meer...]rzoek gehad vanwege zwarte ontlasting. Nu heb ik maagbeschermers erbij. Dosering werd verlaagd naar 30 mg. Na 1,5 week kreeg ik meer pijn en nu mag ik ook 60 slikken. Ik probeer het niet elke dag te slikken, maar lijkt wel net of ik trillerig wordt als ik het een dag niet slik en heb er de hele dag dan last van. Ik heb er wel baat bij. Bij opstaan, iets actiever en minder pijn. Ik kijk het nog even aan. Advies: vraag gelijk een maagbeschermer erbij. En neem niet meer mg in dan nodig. Je kan het beter opbouwen. Heb je al een hoge bloeddruk, vraag jezelf dan af of deze redelijk constant is voor gebruik. Of hou voordat je het gebruikt de bloeddruk eerst een paar weken bij. En vergelijk het daarna. Ik werd trouwens soms wel erg moe met de 90mg. Bij de 30 en 60 minder last hiervan.

Naltrexon

23-09-2021 | Man | 35
naltrexon
Fibromyalgie
Na allerhande medicijnen geprobeerd te hebben en na weigering van mijn reguliere dokters, toch iemand gevonden in België die het wou voorschrijven. Ik ben begonnen met 0.5mg en tweewekelijks opgehoogd. Momenteel zit ik op 3mg maar ik denk dat het zal verhoogd worden tot 4.5mg. In het begin had ik voorlopig veel winst, maar nu is het even afgevlakt. We geven het de tijd. Sl[lees meer...]apen lukt beter, ik kan weer redelijk normaal opstaan, iets meer energie en mijn aangezichtspijn is zo goed als verdwenen. Voor de vermoeidheid werkt het licht, maar voor de spierpijn nog niet echt. Naarmate de ophoging vordert, krijg ik meer onrust in mijn lichaam en ben ik nerveuzer. We hopen op beterschap.

Jakavi

23-09-2021 | Man | 61
ruxolitinib
Fibromyalgie
Ik gebruik Jakavi sinds maart 2020 wegens (langdurige) thrombocytose, polycythemie en (beginnende) myelofibrose. Dit in combinatie met Hydrea. De dosis Jakavi is door de artsen geleidelijk verhoogd tot nu de maximum dosis van 50 mg per dag, omdat mijn bloedwaarden niet goed waren. Momenteel zijn ze goed (zowel bloedcellen als plaatjes) en de milt groeit niet. De bijwerkin[lees meer...]gen zijn echter aanzienlijk: in mei 2020 en mei 2021 gehospitaliseerd met diverticulaire bloedingen, dit jaar hervallen met huidkanker (na 12 jaar), sterke vermoeidheid en lusteloosheid, winderigheid, gewichtstoename. Stoppen is geen optie want dat begint de milt te groeien, maar verder innemen betekent een bijna volledige annulatie van mijn levenskwaliteit. Op vakantie gaan is uitgesloten wegens permanent risico op bloedingen, ik heb voor niets nog energie, enz

Diclofenac

08-08-2021 | Vrouw | 25
diclofenac
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

Rivotril

08-01-2021 | Vrouw | 42
clonazepam

27-12-2020 | Vrouw | 51

Baclofen

28-11-2020 | Vrouw | 36
baclofen
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

Naproxen

19-09-2020 | Vrouw | 48
naproxen
Fibromyalgie
Vanwege fibromyalgie hevige pijnaanvallen. Vrnl. in nek, aangezicht, schouders en hoofd. Naproxen 500mg Gaf me veel nare bijwerkingen en hielp echt niet afdoende. Maagzuurremmer verdubbeld. De tweede dag nog veel darm en buikklachten. Heb 1 tablet genomen en neem dit nooit meer.

Baclofen

07-09-2020 | Man | 41
baclofen
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

Durogesic

13-04-2020 | Vrouw | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fibromyalgie
Je wordt er héél snel afhankelijk van en dat is geen lachertje dus bezint voor je eraan begint... Na een bad of douche komt hij los en dien je een andere te plakken, dit is ook het geval bij warm weer wanneer je zweet of in contact komt met zonnecrème... Ik word prikkelbaar wanneer het tijd is om een andere te kleven. Héél lastig. Jammer genoeg kan ik niet meer zonder... �[lees meer...]

Venlafaxine

14-03-2020 | Vrouw | 59
venlafaxine
Fibromyalgie
Ik gebruik Venlafaxine 150 mg een tiental jaren. Initieel voor depressie maar volgens de reumatoloog zou het ook mijn pijngrens verhogen waardoor ik de pijnen van de fibromyalgie beter kan verdragen. Soms probeer ik te verminderen naar 75 mg maar dan merk ik dat het minste beetje tegenslag mij dieper doet wegzinken en de tranen steeds klaar staan. Dus ik hou het maar op [lees meer...]150 mg. Buiten de gewichtstoename heb ik verder geen bijwerkingen.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

Vimovo

22-02-2020 | Vrouw | 36
naproxen/esomeprazol
Fibromyalgie
Ik kan dankzij deze tabletten weer functioneren en zelfs deeltijd werken. Ben niet geheel pijnvrij maar na wat t was ben ik nu tevreden en op soms hoofdpijn na geen bijwerkingen

17-01-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Geen effect op de fibromylogie ,erg moe energieloos,duizeligheid en hoofdpijn

Diazepam

12-01-2020 | Vrouw | 32
diazepam
Fibromyalgie
De diazepam is nu op! En heb veel last van vij werken. Zijn er mensen jn Almere. En die genoeg doosjes in huis hebben. Zou ik een doosje over kunnen nemen.

Palexia

tapentadol
Gebruik het nu 1,5 jaar en voel me super Geen bijwerkingen en geen pijn

28-10-2019 | Vrouw | 23
Fibromyalgie
Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.

19-10-2019 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Ik slik nu 2 mnd duloxetine 60mg en ik voel mezelf een heel ander mens ,ik heb 15 jaar amitriptyline 75mg geslikt ,maar dat werkte niet meer kreeg hoge bloeddruk en was heel wat kilo's aan gekomen ook kreeg ik paniekaanvallen,dus is besloten om te stoppen met amitriptyline en over te gaan op de duloxetine,het was echt niet leuk het afbouwen maar ik ben er nu van af en he[lees meer...]lemaal op de duloxetine en wat ben ik blij,ik kan weer genieten de pijn is een stuk dragelijker ,bloeddruk en cholesterol naar beneden en al weer 10 kilo afgevallen,geen paniek aanvallen meer gehad .Alleen krijg ik nu vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en wat is dat vervelend ik denk dat het van de duloxetine is,zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja wat hebben jullie hier aan gedaan?Ik hoop niet dat het nog erger word ,wil niet stoppen !!!

16-10-2019 | Vrouw | 24
Fibromyalgie
Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.

13-10-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!

30-09-2019 | Vrouw | 68
Fibromyalgie
pijn fibromyalgie/angststoornissen. Het hielp binnen twee weken. Geen bijwerkingen (voor zover ik kan nagaan)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)