ziekte

Fibromyalgie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor fibromyalgie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: fibromyalgie

28-10-2019

Fibromyalgie

Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.
19-10-2019

Fibromyalgie

Ik slik nu 2 mnd duloxetine 60mg en ik voel mezelf een heel ander mens ,ik heb 15 jaar amitriptyline 75mg geslikt ,maar dat werkte niet meer kreeg hoge bloeddruk en was heel wat kilo's aan gekomen ook kreeg ik paniekaanvallen,dus is besloten om te stoppen met amitriptyline en over te gaan op de duloxetine,het was echt niet leuk het afbouwen maar ik ben er nu van af en he[lees meer...]lemaal op de duloxetine en wat ben ik blij,ik kan weer genieten de pijn is een stuk dragelijker ,bloeddruk en cholesterol naar beneden en al weer 10 kilo afgevallen,geen paniek aanvallen meer gehad .Alleen krijg ik nu vreselijke jeuk over heel mijn lichaam en wat is dat vervelend ik denk dat het van de duloxetine is,zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja wat hebben jullie hier aan gedaan?Ik hoop niet dat het nog erger word ,wil niet stoppen !!!
16-10-2019

Fibromyalgie

Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.
13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
30-09-2019

Fibromyalgie

pijn fibromyalgie/angststoornissen. Het hielp binnen twee weken. Geen bijwerkingen (voor zover ik kan nagaan)
06-06-2019

Cymbalta (duloxetine)
Fibromyalgie

Voor mij heeft het nieks gedaan.... Ik denk niet dat het effect heeft op fibromyalgie...Heel moeilijk om af te bouwen .over periode van 2 jaar afgebouwd van 60 naar 30 dan 25 ,20,15,10,5, en dan nog veel last van afkick verschijnselen.
03-06-2019

Fibromyalgie

Ik gebruik nu 9/10 jaar de meloxicam 15mg samen met de tramadol 2x 100mg (ik zat op 300mg) en de amitriptyline 2x 25mg en ik slikte ook 160mg oxicontin, maar van deze ben ik afgekickt via een afkick kliniek. Ik heb in 2009 een heel ernstig ongeluk gehad. Ik deed aan zijspanracen en ben samen met mijn rijder met 170km per uur uit een bocht gevlogen, door een mankement a[lees meer...]an de motor. Ik had al zeker een jaar of 8 last van de fybro, vooral in de winter/ koude/ natte dagen maar nam daar geen medicijnen voor toen, ik kon alles goed balanceren. Maar na mijn ongeluk kon ik dat niet meer. Ik heb er heel veel pijn aan overgehouden. Ik had toen mijn linker arm gecompliceerd gebroken, waar ik aan geopereerd ben. Ook had ik 2 rugwervels gebroken, gelukkig gunstig waardoor een operatie niet nodig was. Ook had ik een geperforeerde long en ik had mijn rechter schouderblad verbrijzeld. Deze lag in 10 stukken. Helaas konden ze dit niet opereren, omdat ze door alle spierlagen heen moeten waardoor de kans groot was dat ik de functie van mijn arm zou verliezen. Ik heb de diagnose posttraumatische dystrofie in bij rug ter hoogte van mijn schouderblad. Sinds het ongeluk kan ik geen bh of strakke kleding hebben, omdat ik dan door de grond ga van de pijn. Vanaf dat moment ging het helemaal mis en ben ik opgenomen in het ziekenhuis met hartritme stoornis, puur van de pijn en de stress. Door de fybro moest ik altijd in beweging blijven, de spieren soepel houden, maar de trauma pijn gaf aan mijn lichaam aan dat ik meerdere keren per dag moest gaan liggen. Dat was het punt dat ik in de neerwaartse spiraal terecht kwam. Op de hart afdeling zag 1 verpleegster hoe slecht ik erbij liep (als een oma van 90) en zij heeft een afspraak gemaakt bij de reumatoloog. Zij heeft mij direct de medicijnen voor geschreven en hoewel ik nooit pijn vrij ben heb ik wel een klein beetje mijn leven terug en kan ik nu iets makkelijker balanceren, niet zoals voor het ongeluk, maar genoeg om weer dingen te kunnen doen en ondernemen. Ik deel mijn activiteiten in per dag en geef daar punten aan. Ik moet ervoor zorgen dat ik nooit boven een aantal punten uit kom of er te ver onder blijf. Bijv. Mijn lichaam kan elke dag 275 punten aan dan moet ik zorgen dat ik elke dag rond dat aantal uitkom. Deze punten telling en mijn medicatie werken opdit moment goed voor mij. Zelf heb ik nooit bijwerkingen gehad van de meloxicam, ik slik ook geen maag beschermers. Ik heb geen afkick verschijnselen van de meloxicam als ik per ongeluk een dosis mis. Ook word ik er niet slaperig of loom van. Voor mij was dit het middel wat mijn leven redde 9/10 jaar terug.
07-05-2019

Aspirine (acetylsalicylzuur)
Fibromyalgie

Ik neem bijna geen medicatie zodoende is als ik het echt nodig heb een asperine erg effectief
27-03-2019

Aleve select (naproxen)
Fibromyalgie

Toevallig erachter gekomen dat dit heel goed helpt tegen fibromyalgie. Ik ben er heel blij mee en werkt bij mij heel goed.
10-03-2019

Cymbalta (duloxetine)
Fibromyalgie

Ik neem cymbalta op aanraden van de reumatoloog voor mijn soms helse spier en gewrichtspijnen. Deze brengen ook psychisch veel schade, zeker in combinatie met mijn borderline. Ik moet zeggen dat de pijn effectief minder is, little side note: ik ben gelijktijdig gestart met kurkuma supplementen dus ik heb geen idee of het door de cymbalta is of door de kurkuma. Wat ik van c[lees meer...]ymbalta wel weet is dat ik emotioneel wel oké ben met af en toe een diep momentje. Ik stoor me echter wel aan de afgevlakte emoties die ik nu heb, niet weten of je nu blij, boos of verdrietig bent en wenen lukt ook niet echt. Door de vele bijwerkingen overweeg ik echter om te stoppen met cymbalta. Ik merkte al meteen de eerste avond na inname bijwerkingen, ik lag wakker ik het zweet te trillen in mijn bed met hevige hartkloppingen. Ik heb die nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat gebeurd nu wel vaker, rond 3-4-5 u wakker worden en dan de slaap niet meer vatten. Meestal word ik wakker omwille van hevige misselijkheid. Dit brengt voor mij in combinatie met de zware lusteloosheid en vermoeidheid de grote belemmering voor mijn leven. Ik kan amper mijn deur nog uit zonder een lading motilium op zak te hebben owv de hevige misselijkheid. Daarnaast ben ik ook vaak duizelig, vooral bij plotse bewegingen of bij het bukken en rechtstaan. Mijn mond valt te vergelijken met een woestijn, zo droog is hij. Zeer frustrerend als je zoals mij een job hebt waar communicatie zeer belangrijk is. De eerste paar weken ben ik 3 kg afgevallen owv de verminderde eetlust, ondertussen krijg ik eerder vreetbuien waardoor ik op vreemde momenten mij volprop met eten met veel buikpijn tot gevolg. Op sommige momenten krijg ik een hevige wiebel in mijn benen. Ik kan dit niet controleren, je kan het vergelijken met een tik nerveu, zeer frustrerend omdat andere mensen dit ook opvalt en ze dan denken dat ik zenuwachtig ben of dergelijke. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn levenslust met 50 % is afgenomen. Ik zou het liefst dagenlang op mijn zetel vertoeven en tv kijken. Mijn werk in het huishouden stapelt zich op en ik krijg het niet gedaan. Alles is teveel en de gedachte alleen al maakt me moe.
08-03-2019

Lyrica (pregabaline)
Fibromyalgie

Ik gebruik het nu een maand, ik was mega bang voor de bijwerkingen maar ik heb nergens last van. Alleen mijn menstruatie blijft uit maar goed dat vind ik niet heel erg ;) Ik heb minderpijn en ik ben niet meer zo wazig in mijn hoofd, bewegen gaat ook steeds beter en daardoor merk ik ook dat ik met energie heb. Ik ben nog niet aangekomen hopelijk blijft dat zo.
14-01-2019

Fibromyalgie

4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...
26-12-2018

Fibromyalgie

In het begin werkte dit middel prima, geen problemen, na een tijdje wende mijn lichaam er zeker aan, maar het deed niks meer, waardoor ik niet meer kon werken, ik ben hoofdkostwinnaar, dus moest iets anders zoeken.
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
26-09-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.
24-09-2018

18-09-2018

Fibromyalgie

Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.
18-09-2018

Fibromyalgie

Ivm ontzettende pijnklachten, niet lekker in mijn vel (depressief), niet kunnen slapen ben ik Duloxetine gaan gebruiken. Na verloop van weken voelde ik mij hartstikke goed. Het ging beter met mij. Maar ik kwam 5 kilo aan. Ik was al over de 80 kilo en ondanks gezond eten en bijhouden wat ik at etc...kwam ik aan. Ik hoorde dat dit mogelijk kwam door vocht vast houden. Ik ben[lees meer...] gestopt na ruim een half jaar gebruik. In overleg met de huisarts van 60 naar 30 mg in 4 weken en dan nog 4 weken om de dag 30 mg en vervolgens niets meer. Nou na het niets meer.....heb ik vreselijk veel ontwenningsverschijnselen gehad. Verschrikkelijk zweten (nog 10x erger dan de overgang waar ik al in zat), ontzettend moe....raar gevoel in mijn hoofd en ontzettende hoofdpijn. Na weer 4 weken verder nam dit gevoel gelukkig af en gaat het nu weer beter met mij. Ik vermoed dus dat de Duloxetine uit mijn lijf is.
11-09-2018

Oxycodon (oxycodon)
Fibromyalgie

Als ik erge aanvallen heb gebruik ik het, en dan max 1 week iedere dag 1 a 2 capsules . Als ik dan stop heb ik geen afkick klachten zoals ik sommige zie schrijven. Wel blijf ik nog een paar dagen wat vermoeid. Ik mag van mezelf na 1 week intens slikken de eerste drie weken daarna alleen nog maar gewone pijnstillers gebruiken. Als dat niet gaat omdat de pijn te erg is, ( i[lees meer...]s in 6 jaar 3x gebeurt) dan alleen in overleg met m'n arts max 1 capsule per dag (soms is dit echt even doorbijten, maar ik ben zelf dan ook erg bang om afhankelijk van dit medicijn te worden.) Voor mij is dit het enige wat het voor mij dan dragelijk maakt met de pijn.....ik ben, ondanks de vervelende bijwerkingen, erg blij met dit medicijn. Wel merk ik dat ik inmiddels wel wat gewend raakt en soms de neiging dan heb om 1 capsule erbij te nemen. Ben dan ook wel eens angstig dat ik straks in de toekomst weer opzoek moet naar iets anders. Inmiddels gebruik ik dit middel nu 6 jaar.
08-09-2018

Fibromyalgie

Ik heb van de Reumatoloog Meloxicam 15 mg gekregen ivm weke delen reuma en het helpt enorm goed tegen de pijn ik neem 1 keer per dag een tablet,Ik gebruik geen maagbeschermers want ik zorg dat ik eerst iets eet zodat er wat vulling in mijn maag zit en dat helpt bij mij,verder gelukkig geen last van bijwerkingen , nog niet althans.
27-08-2018

Voltaren (diclofenac)
Fibromyalgie

Valtran heeft een hele tijd geholpen, tot mijn lichaam er aan gewoon was geworden. Is ook niet goed voor de maag als je een chronisch maaglijder bent zoals ik.
27-08-2018

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Fibromyalgie

Sinds mijn tienerjaren heb ik al fibro, zonder dat ik het wist, is ook nooit verder onderzocht geweest. Nu de laatste 6 jaar heb ik uiteindelijk de diagnose fibromyalgie gekregen , wat bij momenten vrij pijnlijk kan zijn. Nadeel: is niet te genezen, maar je gaat fysiek er wel stilletjes op achteruit . Zodanig dat je depressief wordt, dat je niet meer in staat bent om je ei[lees meer...]gen huishouden te doen zelfs. En dat je soms van andere personen moet afhangen, wat ik eigenlijk affrontelijk vindt. Mijn schoonmoeder gaat nog alle dagen werken, om jaloers en tegelijkertijd fier op te zijn. Ik weet ,ik moet het leren aanvaarden, maar tot nu toe , is me dat nog altijd niet gelukt. Die durogesicplakkers moet ik er ene om de 3 dagen plakken en dat samen met 3valtrans per dag= gewoon aan de morfine achtingen . En dan heb ik soms nog veel pijn , tegen zenuwpijnen helpt het niet in ieder geval. Bijverschijnselen heb ik nooit niet gehad , alleen een droge mond.
25-06-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
Fibromyalgie

Vanwege depressie voorgeschreven gekregen in combinatie met Trazodone. Omdat ik veel gewichtstoename had met Trazodone en Gabapentine, is mij Wellbutrin 300mg voorgeschreven zodat ik minder eetlust zou hebben. Ik woonde destijds in California en dit is door mijn psychiater in California opgestart. Ik ben in 2 jaar tijd meer dan 30 kilo aangekomen, bovenop het al teveel[lees meer...] aan gewicht door andere medicatie. Eenmaal in Nederland ben ik gestopt met het nemen van deze medicatie en al mijn bijwerkingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Het allerergste vond ik nog wel dat ik niet meer een normaal gesprek kon voeren. Mijn spraak was dusdanig verslechterd, dat ik de woorden niet meer kon vinden om zinnen normaal op te bouwen.
18-06-2018

Fibromyalgie

Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.
16-06-2018

Oxycodon (oxycodon)
Fibromyalgie

ME, CVS. Neem om 17.00 uur een tablet 10 mg. dan om 10.30 uur dan word ik omstreeks 3 uur in de morgen wordt wakker van de pijn, en neem de derde in. Probeer dan de dag door te komen zonder Oxicodon. Neem dan wel twee paracetamol in van 500mg. Maar ik ben wel tevreden over dit medicijn. Ik heb bijna geen pijn meer. Zonder Oxicodon ben ik niet in staat om door te gaan [lees meer...]vanwege ondraaglijke pijn in mijn hele lichaam. last van bijwerkingen, moe en emotioneel een wrak zonder Oxicodon. Ik ben omdat ik niet meer in staat ben te werken nu met vervroegd pensioen gegaan.
04-06-2018

Fibromyalgie

Ik kreeg tramadol ivm rugklachten. Per abuis ontdekte ik dat mijn klachten van fibromyalgie (Mn in de nacht) aanzienlijk minder werden! Nu rustiger in mijn lijf, niet meer helemaal pijnlijk/stijf bij wakker worden. Lekkerder in mijn vel, ietwat meer energie. Ik slik nu dagelijks 3 tabletten.
28-04-2018

Diclofenac (diclofenac)
Fibromyalgie

Ik mag 2 pillen slikken per dag , maar neem er 1 . Alleen als het heel erg is neem ik 2 , maar heb er wel maagbeschermers bij. Als ik vergeet om `s morgens diclofenac te nemen , kan ik dat na een paar uur al merken . Ze zeggen dat het een slecht medicijn is , maar ik voel me er fantastisch bij en zou niet weten wat ik zonder moest. Het is kiezen tussen twee kwaden
26-03-2018

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Fibromyalgie

Al ongeveer 15jaar last van pijnen,stijfheid,moe,enz. Jaren onderzoeken gedaan,medicatie gekregen, kini, sport,enz. Niets hielp. Totdat ik naar de fischyse geneesheren ging aankloppen. Mijn verhaal vertelt en toen volgden er weer heel veel onderzoeken. Wel veel andere. Ook orgaanonderzoeken. Resultaat: fybromialgie. Ik moest van de specialist medicatie gaan pakken. ZElf wi[lees meer...]lde ik dit allang niet meer omdat het toch niks afdeed. Ik kon kiezen uit 3 soorten van zwak naar sterk. Aangezien dafalgan al niet hielp heb ik voor het 2de gekozen. Tramadol/paracetamol. Toch wel een zwaar medicijn. Ik heb er zeer goede resultaten bij. Pijn en stijfheid is weg,andere pijnen voel ik heel weinig. Ik kan weer gewoon mijn gang gaan met de ups en downs van deze ziekte. Na 16 u mag ik er geen meer nemen,omdat ik dan de slaap niet kan vatten. Maar om geen pijn te hebben s'nachts, heb ik gewone paracetamol van 1 gram. Heb ik niet veel last neem ik maar de helft. Ik ben er blij mee.
07-03-2018

Wellbutrin XR (bupropion)
Fibromyalgie

Dit medicijn is mij voorgeschreven omdat ik te veel sliep en geen energie in mijn lijf had. Mijn spraak ging erg achteruit. Ik kon mij niet langer concentreren, ik ben 25 kilo aangekomen door het slikken van dit medicijn. Hartkloppingen, extreem droge mond en nare woede aanvallen ( normaal Zen) waren onderdeel van mijn leven. Dit spul is niet dan rotzooi. Begin er niet aan[lees meer...] want afbouwen versterkt alle symptomen nog eens x 100.
21-02-2018

Temazepam (temazepam)
Fibromyalgie

Ik heb 5 jaar geleden diagnose ME/CVS , fibromyalgie gekregen. Ik slaap slecht in en wordt vele malen wakker wat geen fijn effect heeft op het dagelijkse leven met werk en kinderen. Omdat het eigenlijk niet te doen was naar de huisarts gegaan die mij 20mg heeft voor geschreven. Ik neem ze niet dagelijks, maar als ik ze neem geeft het wel het gewenste effect!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)