Fibromyalgie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor fibromyalgie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: fibromyalgie

Dexamfetamine

21-03-2024 | Vrouw | 35
dexamfetamine
Fibromyalgie
Helpt enorm. Niet tegen de pijn, ben wel weer hele dagen actief en heb focus. Wat een enorme opluchting.

Hypericum

15-03-2024 | Vrouw | 49
sint janskruid

verhoogde eetlust hoofdpijn

Na 2 weken merk ik dat de pijn, de stramheid, de verkramping in mijn lichaam langzaam minder wordt. Daarnaast begint ook mijn humeur te verbeteren. Ik heb opeens zin om op te staan, alles kost een stuk minder moeite. Na 4 weken merk ik nog veel meer verbetering. Ik heb weer zin om kleding voor mezelf te kopen (daar had ik voorheen geen energie voor en zag tegen alles als e[lees meer...]en berg op), ik ben vrolijk...dat is lang geleden! en het belangrijkste is dat ik veel meer ruimte in mijn lichaam voel. Niet meer de 'strakheid en verkramping', maar ik kan weer bewegen, het voelt alsof er veel meer ruimte is, zowel in mijn lichaam, als ook in mijn geest! Het gaat hier op Hypericum perforatum van bonusan, ik reageer snel/ gevoelig op medicatie dus ik heb hier'maar 1,2 mg per dag van nodig, dat is 3x 8 druppels (voor het eten in nemen). Ik zal na 2 maanden nog een keer een review achterlaten om te laten weten of dit verder doorzet. Ik ben zo enorm blij met deze verbetering en hoop natuurlijk dat dit zo blijft of nog verder verbetert (heb al jaren van alles geprobeerd, alleeen escitalopram hielp ook, maar mee gestopt na 8 maanden ivm warrigheid/vergeetachtigheid als bijwerking).

Arcoxia

19-02-2024 | Man | 38

gewichtstoename rood gezicht

Sinds kort diagnose fybromylagie wegens algehele pijnen. Al langer last van Tietze/pds. Sinds diagnose deze medicatie gekregen, lange tijd getwijfeld voor het te nemen wegens die darmen. Uiteindelijk toch genomen, niet teveel last in de maag of darmen ervan. Maar komt ook omdat ik al medicatie neem voor mijn maagzuur. Een serieuze klacht. 1,5kg bijgekomen van deze medicat[lees meer...]ie ondanks dat ik niet een andere dieet had. Zal huisarts weer ontkennen. Pijn is ook niet verminderd. Ook vaker rood aangezicht. Dus al bij al ga ik dit niet meer nemen. Waarmee ik niet zeg dat dit voor anderen zo gaat zijn

27-01-2024 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Behoorlijke gewichtstoename is mijn grootste ergernis qua bijwerkingen

28-12-2023 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
Alleen de eerste paar dagen suf geweest. Slaap er heerlijk op zonder pijn. Slik het al 11 jaar zonder problemen. Overdag wel wat pijn, maar door afleiding is het te doen. Slik wel paracetamol en ibuprofen bij als het te erg wordt.

Fentanyl

12-10-2023 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fibromyalgie
Ik heb fentanyl nu al een paar maanden gebruikt. Ik begon met 12. In het begin hielp dit echt maar steeds later werd de werking minder waardoor ik de stap zette naar de 25. Heel bizar, ik kreeg ineens hele pijnlijke en zware armen/handen. Onverdraaglijk!! Dit kwam door de fentanyl. Gelukkig had ik de 25 maar heel kort gebruikt. Ik wilde stoppen. Naar mijn gevoel helpt het[lees meer...] niet. Een dag later toen ik gestopt was merkte ik dat de sterke arm/ handpijn ineens verdwenen was?! Dus het lag echt aan de pleister. Nu ben ik aan het afkicken. Omg wat heb ik toch veel zweetaanvallen en koude rillingen. Ik kan al 2 dagen niet slapen nu. Hoop dat ik snel weer het oude ben.

03-09-2023 | Vrouw | 63
Fibromyalgie
Eerst kreeg ik ze van epharma geen bijwerkingen op wat sufheid na nu van HCI strides , wat een rotzooi , kan amper de straat op door duizeligheid, zelfs al van de trap gestruikeld, word steeds maar verdrietiger, en de Apotheek maar blijven volhouden dat het onmogelijk is dat ik zo reageer want dat het de normale bijverschijnselen zijn. Kan de andere leverancier wel krijgen[lees meer...] maar moet het dan zelf betalen. Of ik niet al genoeg narigheid heb door de fybro, nu ook deze stress er nog eens bij

Meloxicam

23-07-2023 | Man | 57
meloxicam
Fibromyalgie
Ik heb 2 keer per dag 1 tablet van 7,5 mg Merk Unichem in combinatie met 1 capsule Omeprazol 20 mg. Werk perfect bij pijnklachten bij mijn Fibromyalgie en slijtage schouders.

30-06-2023 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Dit medicijn haalt echt de scherpe randen van de pijn af, wat heel fijn is. Ik sliep er ook als een blok van, maar werd echter nooit uitgerust wakker. De sufheid die dit medicijn brengt is echt enorm en beïnvloedde mijn functioneren heel erg. Door zwangerschap en borstvoeding ben ik na 2 jaar gebruik er nu 10 maanden vanaf gestapt en ik wil er eigenlijk niet meer naar teru[lees meer...]g. Zelfs mensen om me heen merken dat ik nu veel meer energie heb en beter in mijn vel zit in vergelijking met toen ik de medicijnen nam.

Duloxetine

20-02-2023 | Vrouw | 34
Fibromyalgie
Na inname van 1 pil na 2 uur misselijk en spugen. S nachts niet kunnen slapen. S ochtends niet op kunnen staan vanwege draaierig gevoel na even staan viel ik bijna flauw. Veel koud zweet en trillen. Heb me 2 dagen duf en misselijk gevoeld. Voor mij nooit meer.

Etoricoxib

02-02-2023 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Helpt prima voor pijn. Ben de laatste weken onverklaarbaar toegenomen in gewicht. Eigenlijk sinds ik etoricoxib weer gebruik. Ik lees dit nergens als bijwerking. Zou dat een bijwerking kunnen zijn?

Xanax

11-12-2022 | Man | 57
alprazolam
Fibromyalgie
Als het goed is, is Xanax Retard 0,5mg en 1mg (merk Pfizer) van groothandel Medcor weer voorradig. Deze zijn namelijk uit de tekortenlijst verdwenen. Ook die van Mylan (nu door overname van Viatris geheten) zijn hoogstwaarschijnlijk ook weer te verkrijgen. Van Mylan kant binnenkort ook weer de normale Alprazolam te verkrijgen. https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/3103[lees meer...].html Als je ze werkelijk weer bij bestelling bij de apotheek hebt gekregen, graag dan even reactie. Als je ze niet hebt gekregen graag ook even een reactie, dan weer ik wat meer hoe in dit geval de vork in de steel steekt. Alvast bedankt.

Fentanyl

17-10-2022 | Vrouw | 66
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Fibromyalgie
Vooraf de plek waar de pleister komt met alcohol (96 % bij Kruitvat of trekpleister) schoonmaken dit helpt prima ze blijven goed plakken. Geen creme of bodylotion op de plek waar de pleister komt smeren.

Xanax

13-10-2022 | Man | 57
alprazolam
Fibromyalgie
De Retard versie werk goed, maar ja, weer eens niet verkrijgbaar. Nu al twee maanden op de gewone Alprazolam, werkt lang zo goed, maar afijn het is afdoende. NU Alprazolam ook al niet meer verkrijgbaar, moet nu over op Lorazepam. Afwachten hoe dit gaat, maar het is heel erg balen. Van de zomer net mijn conditie weer opgebouwd, krijg je al die tekorten. Conditie is nu n[lees meer...]aar een laag pijl gezakt..........Zucht........

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Dit medicijn reduceert pijnklachten enorm bij fibromyalgie en geeft een gunstige invloed op de slaap. Bij mij werkte het echter zeer versuffend en voelde mij een zombie. In mijn hoofd voelde ik mij ontspannen maar ik kwam tot niks meer.

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Cymbalta wordt steeds meer en meer voorgeschreven bij fibromyalgie. De bijwerkingen zijn milder en minder dan bij lyrica of amytriptyline. De laatste twee werken meer sederend en cymbalta meer opwekkend.

16-07-2022 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
De arts wilde de inname van Baclofen stopzetten en vervangen door Redomex. Het resultaat was zeer slecht,de pijnen waren veel heviger en op 1 maand veel gewichtstoename,opgeblazen, ronduit een slecht resultaat . Terug Baclofen beginnen nemen en de pijnen verminderden zeer snel naar "normaal" niveau. Nu Redomex afbouwen.

17-05-2022 | Vrouw | 20
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

31-03-2022 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Naast fibro nu ook een frozen shoulder,dus aangevuld met paracetamol. Schouder wordt daardoor dragelijker,knauw is d'r vanaf. In het verleden al eerder gebruikt en gestopt maar geen last van "afkickverschijnselen " of zo. Wel veel bijwerkingen maar deze worden minder met verloop van tijd. Heb ook nooit aantal pillen verhoogd met 3x2 begonnen en helpt me echt de dag door.

Lyrica

06-03-2022 | Vrouw | 62
pregabaline

10-02-2022 | Vrouw | 50
Fibromyalgie
Ik heb spijt dat ik hiermee begonnen ben acht jaar geleden. Ik neem Cymbalta 60 Mg. Ik was er in het begin heel ziek van en kon er niet tegen. Dan heb ik de gelule opengedaan en ik leg de bolletjes op yoghurt en neem het zo in anders kan ik er niet tegen. Mijn huisarts zei dat dat goed is. Ik ga de medicatie met hele kleine stapjes afbouwen en daarna beginnen met Cbdol[lees meer...]ie. Zij geven hele goede informatie vind ik persoonlijk. Zo heb je ook Cbdolie voor depressie en ook om te slapen. Maar vraag eerst informatie voor je besteld. Maar je moet altijd eerst stoppen met Cymbalta en andere medicatie voor je met Cbdolie begint want anders krijg je serieuze leverproblemen. DUS NOOIT MEDICATIE SAMEN NEMEN MET CBD OLIE. ALTIJD EERST MET JE ARTS OVERLEGGEN WANT ANDERS KRIJG JE PROBLEMEN MET JE GEZONDHEID EN JE LEVER.

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Ik moest het proberen omdat de dokter zei dat al m'n klachten (fybromealgie, prikkelbare darm en pijnlijke maandstonden) zouden verdwijnen... De reeks bijwerkingen waren echter dubbel zo erg dan m'n klachten... Nu paar dagen gestopt en krijg rare tintelingen in m'n lichaam en kleine schokjes in m'n hoofd, ik was ook op 2 maand 5kg bijgekomen... Echt een verschrikkelijk med[lees meer...]icijn... Ik was niet depressief maar werd depressief van het medicijn

Lyrica

16-11-2021 | Vrouw | 67
pregabaline
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

Etoricoxib

11-11-2021 | Vrouw | 44
Fibromyalgie
Begonnen met 90 mg. Ik heb altijd pijnklachten en reumatische klachten gehad( die weer onderzocht gaan worden)en fibromyalgie. Ik vond het middel goed werken. Had last van bijwerken zoals steken hier en daar en waziger zien. Grote bijwerkingen bloeddruk werd nog hoger. Want ik heb al een hoge bloeddruk. Hier was ik van op de hoogte. Door ernstige bijwerking een maagonde[lees meer...]rzoek gehad vanwege zwarte ontlasting. Nu heb ik maagbeschermers erbij. Dosering werd verlaagd naar 30 mg. Na 1,5 week kreeg ik meer pijn en nu mag ik ook 60 slikken. Ik probeer het niet elke dag te slikken, maar lijkt wel net of ik trillerig wordt als ik het een dag niet slik en heb er de hele dag dan last van. Ik heb er wel baat bij. Bij opstaan, iets actiever en minder pijn. Ik kijk het nog even aan. Advies: vraag gelijk een maagbeschermer erbij. En neem niet meer mg in dan nodig. Je kan het beter opbouwen. Heb je al een hoge bloeddruk, vraag jezelf dan af of deze redelijk constant is voor gebruik. Of hou voordat je het gebruikt de bloeddruk eerst een paar weken bij. En vergelijk het daarna. Ik werd trouwens soms wel erg moe met de 90mg. Bij de 30 en 60 minder last hiervan.

Naltrexon

23-09-2021 | Man | 35
naltrexon
Fibromyalgie
Na allerhande medicijnen geprobeerd te hebben en na weigering van mijn reguliere dokters, toch iemand gevonden in België die het wou voorschrijven. Ik ben begonnen met 0.5mg en tweewekelijks opgehoogd. Momenteel zit ik op 3mg maar ik denk dat het zal verhoogd worden tot 4.5mg. In het begin had ik voorlopig veel winst, maar nu is het even afgevlakt. We geven het de tijd. Sl[lees meer...]apen lukt beter, ik kan weer redelijk normaal opstaan, iets meer energie en mijn aangezichtspijn is zo goed als verdwenen. Voor de vermoeidheid werkt het licht, maar voor de spierpijn nog niet echt. Naarmate de ophoging vordert, krijg ik meer onrust in mijn lichaam en ben ik nerveuzer. We hopen op beterschap.

Jakavi

23-09-2021 | Man | 61
ruxolitinib
Fibromyalgie
Ik gebruik Jakavi sinds maart 2020 wegens (langdurige) thrombocytose, polycythemie en (beginnende) myelofibrose. Dit in combinatie met Hydrea. De dosis Jakavi is door de artsen geleidelijk verhoogd tot nu de maximum dosis van 50 mg per dag, omdat mijn bloedwaarden niet goed waren. Momenteel zijn ze goed (zowel bloedcellen als plaatjes) en de milt groeit niet. De bijwerkin[lees meer...]gen zijn echter aanzienlijk: in mei 2020 en mei 2021 gehospitaliseerd met diverticulaire bloedingen, dit jaar hervallen met huidkanker (na 12 jaar), sterke vermoeidheid en lusteloosheid, winderigheid, gewichtstoename. Stoppen is geen optie want dat begint de milt te groeien, maar verder innemen betekent een bijna volledige annulatie van mijn levenskwaliteit. Op vakantie gaan is uitgesloten wegens permanent risico op bloedingen, ik heb voor niets nog energie, enz

Diclofenac

08-08-2021 | Vrouw | 25
diclofenac
Fibromyalgie
Slik nu sinds 1,5 week 2 maal per dag 75MG diclofenac. Helaas doet het helemaal niks voor mij. Slik er ook minimaal 1000MG paracetamol bij, wat ook niet werkt.

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

Rivotril

08-01-2021 | Vrouw | 42