Bij  ZenuwpijnX

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

01-02-2020 | Vrouw | 54
duloxetine (60mg)
Ik slik al 9 jaar 2 x daags 120mg, mag dat zo lang?

11-06-2014 | Vrouw | 72
duloxetine
Na meer dan een half jaar een steeds hogere dosis van 'lyrica' geprobeerd te hebben, kreeg ik (na een afbouw- en stopperiode) cymbalta voorgeschreven. Al na 1 capsule werd ik tamelijk ziek. Omdat ik ook al een soort buikgriep had, ben ik toen in overleg met de huisarts meteen gestopt. Ik durfde bijna niet weer te beginnen, maar in een rustige tijd probeerde ik het nog ma[lees meer...]ar eens. Ik werd meteen weer ziek. Er kwam niets meer uit mijn handen, kon me nauwelijks staande houden, zag wazig, kreeg hoofdpijn, werd misselijk en kreeg diarree, en dreigde telkens flauw te vallen. 's Maandags de pijnpoli gebeld. Ik had nog maar een paar narigheden opgenoemd of ze zei dat ik er onmiddellijk mee moest stoppen. Teveel bijwerkingen. Wat een opluchting. Maar ik blijf voorlopig wel met die zenuwpijn (knie) zitten.

08-05-2013 | Man | 53
duloxetine
Cymbalta voorgeschreven door neuroloog wegens aanhoudende zenuwpijnen . Inname samen met inderal die ik ' s morgens had genomen en voor het slapen gaan één gëlule cymbalta.In de loop van de nacht kreeg ik zweet aanvallen,werd ik duizelig ,een zeer raar gevoel van druk in mijn hoofd,een droge mond en verwijdde pupillen ,wat ik direkt niet zelf kon zien want ook mijn zicht[lees meer...] was wazig.daarboven op kreeg ik steeds een zeer onregelmatige hartslag en een verhoogde bloeddruk die maar bleef stijgen (om het uur controle van de druk ) was zo ziek dat ik de dokter van wacht heb opgeroepen. heb dan ook geen verdere medicatie meer mogen nemen Mijn ervaring is dan ook zeer teleur stellend.

22-03-2013 | Vrouw | 59
duloxetine
Door een tumor die zich langzaam verspreid langs de zenuwbanen in het rechtergedeelte van mijn gezicht tot aan de schedelbasis, heb ik veel last van zenuwpijnen vooral in mijn gezicht tot precies het midden. Na eerst gabapentine mylan te hebben geslikt, die onvoldoende effect had als pijnbestrijder, ben ik overgestapt naar cymbalta. Opgebouwd van 30 mg naar 60 mg In begin [lees meer...]had ik last van diverse bijwerkingen, zoals veel maar moeilijk plassen. Moeite met ontlasting, duizeligheid en een droge mond met kapotte mondhoeken. Deze verdwenen na ongeveer 3 weken en ik voelde me echt heel goed. De pijn was echter nog niet weg vandaar de verhoging naar 60 mg De eerste weken gingen goed, maar na 3 weken ging het helemaal fout. Slijmvlies ontstekingen in mijn mond en keel met blaarvorming, ongewone dromen, duizeligheid, trillen, spierspasmen, obstipatie, winderigheid, spierpijn, tandenknarsen, slaapproblemen, opvliegers, overmatig zweten, bloed bij de ontlasting. Lees de bijsluiter. Ik had niet alle klachten,maar wel uitzonderlijk veel. Ik ben uit mezelf abrupt getopt en naar de artsen gegaan. Ik heb liever de zenuwpijn dan deze ellende.

03-01-2013 | Vrouw | 43
duloxetine
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen van de pijnpoli maar ik sliep niet meer, had geen eetlust meer, was misselijk, duizelig, had 's nachts een angstaanval, zweette veel. Ik kan dus niet beoordelen of het helpt voor zenuwpijn, ik ben na 3 dagen weer gestopt. Kon echt niet functioneren met deze medicatie.

20-11-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Dufheid en matig effect op de pijn. Overgestapt naar Amitriptyline 10 mg. Veel minder duf en effectiever tegen de pijn.

12-09-2019 | Man | 75
duloxetine (30mg)
Sinds 2008 heb ik last van polyneuropathie, van het soort CIAP. Oorzaak onbekend. Met behulp van infusen met o.a. vitamine B en Ozon therapie hield ik de zenuwpijn redelijk onder controle. Het laatste half jaar is de pijn plots erger geworden, vooral in de voeten, onderbenen en zelfs bovenbenen. De zaak staat soms in de fik. Met name 's nachts is dit een ramp, waardoor ik[lees meer...] nauwelijks sliep. Met tegenzin dan toch maar aan een antidepressivum gegaan. Eerst Duloxetine en later Cymbalta, omdat ik veel bijwerkingen had. Eerst 30 mg en soms 45 mg. (openen capsule en de helft weggooien) De eerste weken Duloxetine waren vreselijk. Rare slaap met nog steeds veel pijn. Overdag veel slapen. Na 3 maanden ging het gaandeweg wat beter en heb ik het gevoel dat de pijn wat onderdrukt wordt. Het slapen gaat beter, alhoewel verre van pijnloos. Omdat men regulier niets meer voor mij betekenen en niet levenslang aan het antidepressivum wil, ben ik alternatief gaan zoeken. Bij diverse therapeuten aangeklopt en overal hoor ik het zelfde. Je hebt restanten van borelia in je. Lyme dus. Regulier bloedonderzoek bracht echter niets. Heb nu frequentietherapie, waardoor de bacteriën gedood worden. Na een paar maanden nog steeds geen verbetering. Ik blijf echter hopen, geduld uitoefenen en doorknokken. Heb geen keus. Time will tell......Groet, Nico

10-09-2014 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
In 2013 begonnen met het slikken van Cymbalta voor de pijn in mijn rug dat uitstraalde naar mijn benen. Ik begon met 30 mg en ging na 2 maanden naar 60 mg omdat ik niet echt verschil merkte. Uiteindelijk meer dan een jaar Cymbalta genomen maar de pijn werd niet minder. En volgens de neuroloog van de Bergman kliniek zou de pijn verdwijnen en zou ik alles weer kunnen doen. H[lees meer...]elaas... Had niet veel last van bijwerkingen maar werd wel zwaarder en dat is niet echt goed bij rugproblemen. Nu 2 maanden gestopt en de pijn is nog steeds hetzelfde maar ik voel me mentaal veel lekkerder. Wel jammer dat ik een stapel Cymbalta over heb waar ik niks mee kan en waar ik voor heb moeten betalen. Weet iemand of ik die ergens kan inleveren waar ze het medicijn niet weggooien?

26-08-2013 | Vrouw | 69
duloxetine
Twee weken geprobeerd voor pijn. Weinig effect. Wel oorsuizen gekregen. Hielp niet voor depressie door pijn.

18-05-2013 | Vrouw | 47
duloxetine
IK ben begonnen met 1 per dag, moest met paar dagen verhogen naar 2 x daags. Na maand verder opgehoogd tot 3 x daags. Veel last van bijwerkingen. Het gevoel dat ik opvliegers heb, zweten, slapeloosheid, hele droge mond en keel, met name 's nachts. Door de slapeloosheid zelf over gegaan naar 's morgens alle capsules innemen, maar niet het idee dat dat echt geholpen heeft.En[lees meer...] in het begin misselijk en duf. Door de slapeloosheid op de dag heel moe. Effect is minimaal. De scherpte van de pijn is iets minder, maar de bijwerkingen vind ik heftiger dan het effect. 7 juni weer bel afspraak met pijnpoli. Ik ga vragen of ik af mag bouwen en kan stoppen.

27-05-2018 | Vrouw | 26
duloxetine (30mg)
Ik gebruik 30 mg cymbalta voor zenuwpijn in het bekkengebied (nervus pudendus). Ik ben nu iets langer dan een week bezig. Qua werking kan ik het nog niet heel goed inschatten. Ik heb wat vervelende bijwerkingen gehad zoals, slaperigheid, veel geeuwen, misselijk en minder eetlust. Iets wat ik wel erg vervelend vind is dat ik heel moeilijk kan plassen. Als ik ga dan komt het[lees meer...] heel moeilijk of helemaal niet op gang. Hebben anderen hier ook last van en kan dit gevaarlijk zijn? Ik vind dit een erg vervelende bijwerking.

23-06-2013 | Vrouw | 35
duloxetine
Slik dit nu ca.4 weken tegen zenuwpijn in mijn been en voet. De eerste 10 dagen was ik erg duizelig , oorsuizen en misselijk. Bij mij hielp het wel om de pil voor het slapen gaan in te nemen, dan had ik van de ergste duizeligheid geen last. Tegen de zenuwpijn helpt het goed, heerlijk. Alleen heb al vanaf het begin last van mijn darmen (diarree) wat alleen maar erger word[lees meer...]t. Hierdoor ook gewichtsverlies. Nu wordt het me toch een beetje te heftig dus overweeg ik op andere pillen over te stappen.

23-02-2021 | Vrouw | 30
duloxetine (60mg)
Hallo, Ik ben een vrouw van 30j. En heb Cymbalta voorgeschreven gekregen, na een burnout en zenuwpijnen te hebben. Ik neem nu bijna een half jaar Cymbalta. En werk ook niet sins dien. Na een Half jaar thuis te zijn en te recuperen, de pijnen die weg zijn. Ben ik klaar om te stoppen met Cymbalta. Ik neem 60mg per dag. Iemand die me kan helpen hoe je er best mee stopt? [lees meer...]Van mijn arts mag ik niet zomaar stoppen en moet ik afbouwen. Liefst zou ik in 1 keer willen afbouwen..

28-06-2019 | Vrouw | 35
duloxetine (30mg)
Zoals aangegeven, geef het medicijn tijd! In begin zijn het verschrikkelijke bijwerkingen maar dat verbetert echt! Het medicijn helpt mij erg goed, aanzienlijk minder pijn en weer veel meer energie (CVS), ben van hele dagen slapen gegaan naar terug kunnen werken. Al paar keer geprobeerd te stoppen maar merk dan snel dat pijn meteen weer erger wordt en vermoeidheid evene[lees meer...]ens. Ben er dus helaas wat afhankelijk van... Afhankelijk valt niet te verwarren met verslavend, ik vergeet het soms ook wel een dag of twee. Dus ja, is niet dat ik er naar snak. :)

25-02-2018 | Man | 52
duloxetine (120mg)
Buiten oxycondon 150 mg om per dag gebruik ik 120mg cymbalta. Vreselijke levensechte nachtmerries waardoor slapen niet altijd makkelijk is. Overdag vaak moe en hierdoor val dan ook regelmatig in slaap.. Dank zij de oxycondon en cymbalta kan ik nog 5 uur per dag werken alhoewel de artsen hebben besloten mij na een ziekmelding volledig af te gaan keuren. Aangezien ik dit[lees meer...] niet wilt hoop ik dat deze pijn medicatie mij nog een aantal jaar aan het werk kan houden.

02-11-2017 | Vrouw | 52
duloxetine (30mg)
Ik gebruik cymbalta (voorgeschreven door neuroloog) voor chronische zenuwpijnen. Ik ben blij, het haalt de scherpte van de pijn af, zodat deze draaglijker is. De eerste paar weken wat suffig en moe.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum