citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

05-07-2022 | Man | 55
citalopram (20mg)
Ben nu in week 5 van gebruik citalopram vanwege aanhoudende depressieve gevoelens bij scheiding. Gestart gedurende 2,5 week 10 mg (geen effect), daarna opgehoogd naar 20 mg. Geen bijwerkingen gehad, lijkt nu enig effect op te treden in de zin van iets rustiger gevoel.

17-04-2022 | Man | 53
citalopram (30mg)
Ik ben begonnen met 20 mg en na 1 mand is de dosis verhoogd naar 30 mg omdat het medicijn niet aansloeg. Nu ben ik weer een maand verder maar ik merk eigenlijk geen verbetering voor mijn depressies. Prozac hielp me vroeger wel (ongeveer 30 jaar geleden) dus ik ga dat maar is weer vragen aan mijn huisarts want van de Prozac werd ik echt vrolijk en zelfs stoppen met roken gi[lees meer...]ng daar toen erg gemakkelijk mee...

02-12-2021 | Man | 20
citalopram (10mg)
Net begonnen met citalopram te slikken voor een depressie, nog te vroeg om te zeggen of het werkt of niet, maar wel enige bijwerkingen die toch best vervelend zijn. Ik zal over een Paar maanden een update geven wat voor effect het heeft. Het verdoofd alleen heel erg mijn fijngevoeligheid, ookal is dat wat mij depresief maakt.

19-11-2021 | Man | 52
citalopram (20mg)
krijg erectie problemen van dit medicijn . sinds gebruik word penis enorm snel weer slap. voordeel is wel orgasme word uitgesteld door gebruik citalopram.

22-09-2021 | Man | 33
citalopram (20mg)
Levensredder. Geen bijwerkingen, sterk effect. Gebruik dit middel nu twee jaar en zal er waarschijnlijk nooit mee stoppen.

02-08-2021 | Man | 29
citalopram (20mg)
Na 4 weken begon ik verbetering te merken. Meer zin in activiteiten, minder somber. Citalopram heeft mijn leven een stuk beter gemaakt. Ik slaap (nog) wel heel onrustig en ben heel veel moe(slik het nu 6 weken). De psychiater geeft aan dat dit nog beter kan worden.. ik hoop het. Elke ochtend moe opstaan draagt niet positief bij aan het herstel van mijn depressie. Desondank[lees meer...]s wegen de positieve effecten zwaarder en heb ik er baat bij. Heeft er iemand ervaring met het slapen?

22-06-2021 | Man | 40
citalopram (10mg)
8 jaar citalopram geslikt, op advies van huisarts toch een geprobeerd te stoppen maar helaas geen succes, weer begonnen met 10 mg citalopram, nu weer 4 dagen bezig, erg veel last van buikpijn en buikkrampen Is dit bij iemand herkenbaar en gaat dit na wat weken gebruiken over?

25-07-2022 | Vrouw | 82
citalopram (10mg)
Ik was somber en vond het leven niet meer leuk. Zorgen om mijn zoon van 55 hij is verstandelijk gehandicapt. Te zware belasting. Ik ben weduwe, wel vriendinnen, maar geen familie

22-07-2022 | Vrouw | 46
citalopram (20mg)
Ik slik sinds 8 maanden Citalopram tegen depressie / burn-out. Ondanks dat het middel 6 weken nodig zou hebben als inwerkperiode merkte ik al na een paar dagen verbetering. Wel heb ik die eerste zes weken veel last gehad van bijwerkingen zoals misselijkheid etc. Maar die bijwerkingen verdwenen na verloop van tijd. Ik zal waarschijnlijk nog lang citalopram blijven slikken, [lees meer...]misschien zelfs de rest van mijn leven. Dit omdat ik erg gevoelig ben voor hormonale schommelingen en al een paar keer met depressie te maken heb gehad.

21-07-2022 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Je kunt Citalopram gedurende lange tijd gebruiken. Ik heb het advies gekregen niet meer te stoppen, omdat ik telkens na enige tijd weer terug val in depressieve stemming, weinig draagkracht, labiel, geen vrolijkheid meer te zien etc. Iedereen die mij kent ziet als het ware als ik weer ben gestopt. Door jeugdtrauma's is denk ik echt structureel iets veranderd in mijn hersen[lees meer...]en. Veel therapie gehad, op alle mogelijke manieren eraan gewerkt. Ik denk niet dat ik nog stop. Altijd deze lage dosis geslikt en altijd direct effect ervaren.

26-06-2022 | Vrouw | 36
citalopram (30mg)
Hoi, Voor de 3e keer in mijn leven een zware depressie gekregen begin april. Begonnen met temazepam, maar deze hielp mij te slapen. In mijn hoofd werd ik niet rustiger. Toen gelukkig citolapram gekregen. 10 mg eerst. Heftige paniekaanvallen, hartkloppingen, trillen, veel angst en grote pupillen. Dit was bij mij ongeveer 3 weken lang. Heftige weken waren het. Na 3 [lees meer...]weken gebruik van 10 mg kreeg ik ineens op een avond een koude prikkel in mijn achterhoofd. Dit zinde mij Wel:,) Onlangs was de 10 mg puur om eraan te wennen zei de h.a. Ik mocht gelukkig meer want 10 mg was niet genoeg voor mij. 20 mg...... 2 weken later.... mijn geest is nog lang niet genezen merk ik, maar het gevoel van de dagelijkse dingen kwam niet volledig terug, maar ik merkte dit met kleine dingetjes over de dag. toch voelde ik mij nog steeds net niet genoeg om dagelijks te kunnen functioneren,inmiddels mag ik 30 mg en hier voel ik me soms erg goed van. wel wetende dat het elke dag anders is hoe ik me kan voelen en de slechtere dagen voor lief moet nemen. Maar de citolapram helpt mij de lange wachttijden voor de psych. door. ik moet nog ruim 4 maanden wachten. gelukkig heb ik de citolapram die mijn angst onderdrukt. Wat ik wel een puntje vind zijn dat blij gevoel bij mij ook word onderdrukt, maar dit heb ik er voor over. Ik hoop dat ik gauw beter ben. en wens iedereen met een depressie heel veel sterkte Niet opgeven, hoe moeilijk dit is. Groetjes sjaan.

24-06-2022 | Vrouw | 59
citalopram (20mg)
twintig jaar geslikt, depressie ontstaan door opvoeding en hersentumor en misschien ADHD, nu proberen af te bouwen, in rustigere periode

20-06-2022 | Vrouw | 38
citalopram (20mg)
Ik slikte nooit medicatie. Toen ik in een depressie belandde was voor mij de stap best groot om dit te gaan slikken. Uiteindelijk toch gedaan, gezien de ernst van de depressie. De eerste dagen voelden wat vreemd, gejaagd, grote pupillen. Maar al vrij snel zakten deze bijwerkingen. Ik voelde me snel rustiger worden, minder angstig, sliep beter en mn stemming verbeterde. [lees meer...]Ik ben naar 30 mg gegaan. Ik slik dit nu ruim een half jaar en wil met m'n huisarts gaan overleggen wanneer en hoe dit af te bouwen. Dit vind ik nog wel spannend.

03-05-2022 | Vrouw | 20
citalopram (40mg)
Anderhalf jaar lang slikte ik Citalopram zonder enig resultaat. Zelf afgebouwd omdat niemand luisterde naar wat ik probeerde te zeggen. Na afbouwen (met druppels die ik nog had van het opbouwen) heb ik geen verschil gemerkt. Ik voelde me beter en veel meer mezelf. Citalopram had echt géén of zelfs negatief effect op mij!

22-02-2022 | Vrouw | 23
citalopram (20mg)
Omdat ik al 3 jaar lang depressieve klachten heb en ik niet meer goed kon functioneren, koos ik uiteindelijk om te beginnen met antidepressiva. Ik begon met 10 mg en dit leek in eerste instantie goed te gaan. Daarna opgehoogd naar 20 mg. In eerste instantie ging ik weer meer dingen doen en kreeg ik te horen dat het beter ging. Maar ik werd steeds minder mezelf, dingen inte[lees meer...]resseerde me niet en ik ging me roekeloos gedragen. Ik werd bang, herkende mezelf niet meer en hoorde dit ook van andere. Ben abrupt gestopt, wat geen aanrader is, maar voor mij de enige optie. Die troep moet uit mijn lichaam. Liever depressief, maar wel heel af en toe happy, dan helemaal niks meer voelen. Dit is natuurlijk mijn ervaring en elk lichaam reageert anders.

20-02-2022 | Vrouw | 50
citalopram (40mg)
Ik heb me 7 jaar na een zware burnout met hand en tand verzet tegen medicatie want ik wilde het op eigen kracht en met psycholoog voor elkaar krijgen. Maar de depressie was op een gegeven moment zo erg en de angst en paniekaanvallen zo ondragelijk, dat ik op een dag rennend naar de arts ben gegaan. Citalilopram werd langzaam opgebouwd tot ik op 40 mg zat en tranxene da[lees meer...]t hoog werd ingezet in het begin werd tegelijk afgebouwd. Het was een vreselijke zwaar half jaar ( maar dat was het anders zeker ook geweest), en toen begon het te stabiliseren. Het enige dat niet gelukt is, is de tranxene terug naar nul brengen. Die is op 3x 10 mg per dag gebleven. Nu al een jaar of 11. Ik ben naar absoluut geen leven hebben en ook erg lijden, gegaan naar een leven waarin steeds meer mogelijk werd. De wereld ging weer open . Ik vind het naar dat het nodig was, maar ik had echt geen keus en functioneer nu nog steeds maar beter. Ik vind het wel een enorme pré ondertussen gesprekken met een psycholoog te hebben. Ook op aanraden van de huisarts. Voor iedereen die in het begin niet weet hoe hij heet heeft... Blijf zoeken naar de juiste hoeveelheid en daarna wordt het leven na een tijd echt zóveel beter. Geef niet op. Bijwerkingen: het is moeilijk te zeggen omdat ik tegelijkertijd met een ander medicijn startte. Ik durf niet te zeggen welke bijwerking van welk middel kwam.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum