citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

29-06-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hallo slik nu 10 weken citalopram 10 mg zeer heftige bijwerkingen gehad nu 10 weken verder gaat het al wat beter en nemen de bijwerkingen af maar nog niet over hoorde dat het normaal was dat het wat langer kan duren en het een goed teken is dat je veel bijwerkingen hebt hier iemand ervaring mee??

21-06-2020 | Vrouw | 55

18-06-2020 | Vrouw | 55
citalopram (20mg)
Gebruik t nu een paar jaar!!! Geweldiggggg ...geen bijwerkingen gehad ed !! Ik leef weer!! Ik neem 20 mg per dag

06-05-2020 | Vrouw | 33
citalopram (30mg)
Supper goed spul oke haald niet alles weg ma daar door durf ik weer kleine stapjes naar buiten

04-05-2020 | Man | 47
citalopram (40mg)
Ik vind de werking van citalopram bijzonder en weet niet zo goed wat ik van dit medicijn moet vinden. Soms werkt het tijden goed en dan opeens denk je dat het niets meer doet. Ik ben op zich best tevreden maar had er wel wat meer van verwacht. Ik ben wel blij dat ik de gok genomen heb om na bijna 25 jaar over te stappen van clomipramine naar citalopram. De clomipramine lee[lees meer...]k niet meer te werken en had pittige bijwerkingen, vooral overmatige transpiratie, vermoeidheid en minder zin in en moeite met sex. Ik ervaar met citalopram geen bijwerkingen. Erg fijn! Voorlopig wil ik dit blijven gebruiken in de sterkte van 40 mg.

24-04-2020 | Man | 25
citalopram (40mg)
Nu 6 maanden bezig met citalopram, tussentijd wat op en afgebouwd. Nu 2 maanden weer volledig op 40 mg. Sinds 2 maanden erg veel last van schoksensaties in gezicht voornamelijk bij snel bewegen van mijn hoofd en de ogen naar de hoeken bewegen. Ben hier erg onzeker over en weet dus niet of het daadwerkelijk wel aan de citalopram ligt. Vanwege deze klachten af aan het bouwen[lees meer...] met citalopram. Zit nu weer op 20 mg en ga vanaf volgende week verder afbouwen met druppels. Schoksensaties zijn zeker nog niet weg, op sommige momenten lijkt het alleen maar erger te worden. Ik ben benieuwd of hier meer mensen mast van hebben?

07-04-2020 | Man | 55
citalopram (40mg/ml)
Ik slik dit middel sinds november ter vervanging van Frisium. Langzaam verhoogd maar het voelt ofdat ik een placebo slik. Ben in het begin erg moe geweest maar daan ik doorheen. Van 10 naar 20 naar 30 mg met enige maar te overziene bijwerkingen. Ik was echter niet tevreden over het feit dat ik nog steeds somber ben. Heb een verhoging gevraagd aan de psychiater (Psyq) van 3[lees meer...]0 > 40 mg en dat was in orde. Ik heb de afgelopen 4 weken vaker angstgevoelens, pieker meer en een zeer laag libido. De somberheid vind ik nog het ergste. De psych zegt ga maar weer naar 30 mg maar of dit nu de oplossing is. Het lijkt of het middels niet bij me past daar ik niet echt een depressieve kant heb (wel een angstige kant). Bah.. ik ben er wel klaar ff mee....

12-02-2020 | Vrouw | 23

26-01-2020 | Vrouw | 41
citalopram (40mg)
Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 een generiek merk van Efexor (origineel) gekregen, Venlafaxine e[lees meer...]n deze deed helemaal niets. Ik was binnen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. Terug naar het Merk Efexor en het ging stapje voor stapje beter. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd (soms komt het voor dat iemand hier niet goed op reageert), weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

07-01-2020 | Vrouw | 28
citalopram (30mg)
Ik slik dit medicijn nu ongeveer een jaar lang. Het eerste half jaar ging het goed. Geen angst of depressie. Langzamerhand kwamen de klachten terug. Op dit moment weer angstig en depressief. Dit medicijn werkt voor mij niet meer helaas. Ik heb het idee gekregen dat de klachten erger zijn dan voorheen. Ik ben van plan het af te bouwen.

29-12-2019 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Kan nu terug alles doen, terwijl ik vroeger veel aanvallen hadden waardoor ik geen levenskwaliteit meer had. Neem dit al min 15 jaar

19-12-2019 | Vrouw | 47
citalopram (20mg)
Na jaren ronddobberen met paniekaanvallen, PTSS, sociale angsten en depressies neem ik dit middel sinds 3 weken. Na een week merkte ik al (bijwerking sederend effect) dat ik iets minder reageerde op bijv geluiden. Hart sloeg niet elke keer meer over. Minder schrikachtig. Ben nu na 3 weken ook minder moe (in begin was dat wel meer) dan normaal. Ik ben eigenwijs wel op lager[lees meer...]e dosering, 10 mg, begonnen (alleenstaande moeder van 3, met 2 honden, elke dag verplicht in de auto moeten rijden) en ben na 1 week overgegaan op 20 mg. Merk nu nog wel dat ik tablet heb ingenomen maar is heel mild inmiddels. Ik neem tablet s’morgens met ontbijt. Ik ben er nog niet maar ik merk echt al veel verschil. Maak me minder druk. Dwanggedachtes verdwijnen sneller. Minder depressief. Ik ben zeer tevreden. Ik heb jaren geleden ook Seroxat en Prozac geslikt waarbij Prozac echt meest verschrikkelijke, weinig effectieve middel was en met meeste bijwerkingen.

07-11-2019 | Vrouw | 58
citalopram (30mg)
Hoi hoi,ik gebruik dit middel nog 2 jaar ,eerst 10,daarna 20 en nu 30 nu, het lijkt te werken ,als ik ze inneem dan heb ik idee dat mijn enorme angst en zenuwen minder zijn,ik heb daarbij wel diazepam ,en andere medicatie. Als ik ze niet gebruik en alleen diazepam ,helpt het niet ,mijn angstaanvallen ,angst voor ziektes etc nemen toe ,waardoor ik in een cirkel beland en a[lees meer...]lles vermijd,ergens doe ik dat nog ,zo leef ik het fijnst ,op mezelf. Iemand hier ook zo ervaring mee? Grtjes Anneke

31-10-2019 | Vrouw | 26
citalopram (10mg)
Hi, Ik ben sinds 8 dagen begonnen met de druppels opbouwen en vandaag op 5 druppels = 10 MG, elke dag het liefst ophogen en z.s.m. naar de 20MG. Heb last van enorme paniek - angst aanvallen, na 4 maanden (en inmiddels niet meer kunnen werken) ga ik me er aan wagen om te beginnen met dit middel. Maar ik doe rustig aan. Heb heel erg last van bijwerkingen zoals; toenemende[lees meer...] angst, paniekaanvallen worden meer, hartkloppingen weer meer, verhoogde hartslag, duizelig, misselijk, diarree, suf, trillen, beven. krijg ook na medicatie inname warme borstkas en bovenramen. Heb al contact met psychiater gehad en die zegt volhouden. Mijn vraag is hoe lang dit duurt? Is niet te doen... Zijn er mensen met dezelfde klachten? Vraag graag om een steuntje in de rug. Ik slik ernaast Temazepam maar ook dit helpt niet meer zo veel... moet nu diazepam proberen kijken of dat beter helpt om de bijwerkingen wat te onderdrukken. Hoor graag van jullie.

17-10-2019 | Man | 58
Piekeren, spanningen, lichamelijke klachten

06-09-2019 | Man | 67
citalopram (30mg)
Bij mij lijkt niets te helpen,slik al jaren oxazeoam,citalopram,mirtazapine en quetiapine!sinds enkele mnd.citalopram verhoogd van 20 naar 30 mg.,maar mijn angsten en paniekaanvallen worden steeds groter,ben er elke dag doodziek van en kan nog nauwelijks de deur uit,en woon alleen

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum