citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

15-02-2021 | Vrouw | 46
citalopram (30mg)
Totaal geen bijwerkingen gehad. Van 10 naar 20 nu 30 in een maand depresie weg somberheid weg alleen nog spierspanning. Kreeg diazepam er bij voor eventueel erge bijwerkingen geen bij bijwerking gehad Met 6 wk slaat het echt aan

15-02-2021 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Twee jaar geleden een burn out gekregen, uiteindelijk toch maar begonnen met het medicijn. Na het afbouwen ging het goed. Tot ik veel stress kreeg op mijn werk. Weer begonnen met citalopram. Twee jaar geleden amper bijwerkingen gehad, en nu enorm veel. Tip: Rustig opbouwen (niet te lang over doen want bij elke ophoging heb je weer kans op bijwerkingen), een vast tijdst[lees meer...]ip aanhouden en veel rust inplannen. Doordat ik alles wilde blijven doen tijdens de opbouw, kreeg ik alleen maar meer klachten. Geef je over aan de eventuele bijwerkingen, en ga desnoods tijdelijk even wat minder werken. Uiteindelijk zal het zijn werk doen, en dan voel je je weer goed. Succes iedereen.

12-02-2021 | Vrouw | 40
citalopram (10mg)
Na jaren piekeren, overgevoelig voor veranderingen en prikkels en door prive omstandigheden in een burn out geraakt. Hier door ontstonden er meer angst en paniek aanvallen, overprikkeling, onrealistische gedachtes. In overleg met de huisarts ben ik dit middel gaan gebruiken. Gestart met een halve dosering, 5 mg, en in twee weken opgebouwd. Ik heb mijn leven terug, ik voel [lees meer...]me weer mezelf. 10 mg is prima dosering voor mij. De eerste paar weken (Max 2 mnd) Verergering klachten, misselijk, vermoeid, onrustig, hoofdpijn, lusteloos. Tijdstip van innemen maakte veel verschil. Bij ontbijt werkt het beste voor mij.

20-01-2021 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Ik heb al sinds een half jaar paniekaanvallen .Gebruikt het al 2 weken kan niet alleen naar winkel . Het versterk mij paniek aanvallen ben ook claustrofobisch geworden. Ben heel erg emotioneel. Iemand die meer moed wil geven, want ik wil het al opgeven.

18-01-2021 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
Ik ben sinds twee dagen begonnen met 10mg best wel bijwerkingen herkent iemand dat Maagzuur/misselijk/weinig eetlust en moe Ik slik het voor mij paniekaanvallen en paniekstoornis Moet ik ermee stoppen of doorzetten

06-01-2021 | Man | 25
citalopram (10mg)
Slik het nu 5 dagen en merk dat ik al iets rustiger aan het worden ben. Ben het gaan slikken omdat ik continue spanninghoofdpijn kreeg door het piekeren en vast zetten van spanning in het lichaam, ook veel angst aanvallen gehad. 2 goede weken en dan weer 2 slechte weken. Deed veel ontspanning oefeningen maar toch bleef de hoofdpijn. Hoop dat dit medicijn me even rust geef[lees meer...] zodat ik kan herstellen, en er dan weer mee kan stoppen!

02-01-2021 | Vrouw | 21
citalopram (20mg)
Ik slik nu 6 weken de citalopram 20mg. Ik gebruik dit medicijn ivm chronische pijn, ( PDS ) heb hierdoor de afgelopen 4 jaar hevige angst en paniek stoornis door gekregen. Lang in het ziekenhuis gelopen omdat ze eerst dachten dat het ziekte van crohn was maar was het uiteindelijk niet, daarna samen met mijn MDL arts en psycholoog/psychiater begonnne met antidepressiva. He[lees meer...]b eerst 2 weken de 10 mg gebruikt, onwijze hartkloppingen gehad, pols was in rust 160 en heel de dag draaide alles. Toen begonnen met ophogen naar 20 mg, heb nog nooit zo veel paniek gehad, zoveel verkeerde gedachtes, niet meer weten hoe en of ik het allemaal wel wil, zo ben ik niet, herkende mezelf niet meer, nu na 3/4 weken zijn die extreme paniek gedachtes verminderd en is het weer hoe het altijd was, slik het nu 6 weken, zou de dosering te laag zijn of moet ik het nog afwachten ? Mocht iemand zich herkennen in dit verhaal hoor ik het graag!!

02-01-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ben eerst begonnen met 10 mg maar toen dit niet voldoende hielp, overgestapt naar 20. Waar ik bij de 10mg nauwelijks bijwerkingen had, was dit bij de 20mg wel meer te merken. Alleen waar ik het meest bang voor was, het toenemen van angst klachten de eerste paar weken dat gebeurde bij mij gelukkig helemaal niet! Al na een week voelde ik duidelijk verbetering in positieve zi[lees meer...]n. Wat een uitkomst dit medicijn. Het angst gevoel (alsof ik in een achtbaan zit) is bij mij gewoon weg, daarvoor in de plaats voel ik wel dat het er had moeten zijn op sommige momenten. Maar het begint dan wat te rommelen in mijn maag , wel een vervelend gevoel maar langggg niet zo vervelend als het gevoel van hyperventilatie of angst. Dit medicijn heeft echt een groot deel van mijn leven terug gegeven. Ik hoop dmv gesprekken bij de psycholoog en uiteraard de tijd te nemen om goed uit te rusten etc, uiteindelijk van mijn angst klachten en burn out af te zijn.

27-12-2020 | Vrouw | 33
citalopram (10mg)
Ik moet op aanraden van de psycholoog en dokter starten met citalopram 10 mg maar ik ben heel bang om er mee te starten en vooral voor de bijwerkingen Ik zit er echt door heen om het te nemen ik durf het gewoon weg niet, wat kan ik doen? Ik vind het zo eng ik heb ze thuis liggen maar durf de stap niet te zetten om er mee te beginnen ik heb 3 jongen kinderen vandaar ben i[lees meer...]k bang voor de bijwerkingen mijn klachten zijn heel nerveus angst depressie drang klachten door vroeger toen ik 15 was door een jointje te roken zijn deze klachten gekomen

22-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
In 2010 ben ik ooit begonnen met het middel. Nadat ik een joint had gerookt die totaal verkeerd was gevallen kreeg ik last van enorme paniek en angstaanvallen. Er was een kanaal geopend die ik nooit eerder had gekend. Overigens tref ik geen totale blaam aan de cannabis alleen. ik had mn hele leven al last van psyische klachten altijd enorm sensitief geweest en nog steeds[lees meer...] . en ik hoopte dat hoe jong en naiefik ook was dat het zou bijdragen aan kalmering.. ik kreeg in plaats daarvan dus een bad trip. vervolgens moest ik in therapie er was een angststoornis geconstateerd. ik herinne rmij nog als de dag van gister ik begon met de druppels citalopram de bijwerkingen waren hel op aarde. misselijkheid , angstaanvallen, veel afgevallen. tot ik overstapte naar medicatie. de eerste 2 a 3 jaar heb ik zeker op een roze wolk gelopen. maar het effect was ook gewoon weg. als ik het vergat merkte ik niets. en mijn depressive klachten keerden terug na een aantal jaar 5 jaar lang bij een psychiater gezeten toen daarna in groepstherapie. constatering is persoonlijkheidsproblematiek. echter heeft deze therapie mij meer inzich gegeven het zorg dargen voor mijn emotionele pijn blijft een levensklus . ik ben nu al gestopt sinds 2016 met citalopram cold turkey ging prima . maar sinds 2019 zit ik zit nu in een situatie waarbij ik veel stress ervaar door een gebeurtenis ben ik mijn huis als onveulig gaan zien ( er was geen geweldsdelict het ging aan een mankement maar ik ben mijnvetrouwen verlloren in het huis en nare relatie met de huisbaas en zoals je weet is het vinden van een ander huis extreem moeilijk ben ook werkloos ( dus ik kan die hoeveelheid nu niet aan)voel. het triggert slapeloosheid. ben op en moe. ik zie mij zelf niet uit deze stress periode ontsnappen . . citalopram was toen voor mij het juiste middel in 2010 . momenteel wel in gesprekstherapie ik word nu emotioneel instabiel door slaap tekort citalopram heeft juist versterkende bijwerking rondom slapeloosheid van de zomer had ik het weer geprobeerd maar ben er dus mee gestopt.. ook accuut.. het maakt mij verder niet uit ik had altijd al last van emotionele buien en spanningen.. . ik heb er zeer zeker baat bij gehad ik was even wat dikker maar dat kon ik er af sporten..

06-12-2020 | Vrouw | 59
citalopram (7mg)
In mei gestart met citalopram. Bijwerkingen bleven, werden onderdrukt met Lorazepam 1 mg 4x per dag. Veel sufheid door dit alles klote gevoel. 17 kilo afgevallen in 7 maanden. Geen eetlust. Sinds begin November ben ik gestart met natuur druppels tegen angst en paniekaanvallen. Ficus carica van het merk Bonusan gemaakt van de jonge knoppen van de vijgenboom 3x daags[lees meer...] 50 druppels en Ribes nigrum Bonusan zwarte bes 3x 50 druppels per dag voor de spijsvertering op pijl krijgen eetlust opwekkend weerstand opbouwend en voor rust. Sinds 15 dagen is de angst en paniek depressie verdwenen!! Het werkt ik ben zooooooo blij!! Zelfs de lorazepam kon ik zonder bijwerkingen afbouwen. Citalopram ben ik ook zonder enige problemen aan het afbouwen zit nu nog maar op 6 mg. Echt mensen probeer Ficus carica en Ribus Nigrum!

23-11-2020 | Man | 53
citalopram (40mg)
Hoi, ik gebruik nu citalopram voor paniek , angststoornis. Ben begonnen met 10 , toen 15 en toen 20 mg en nu slik ik 1,5 week 40 mg . Slik het nu 4 weken. Heb lichte bijwerkingen , maar soms nog heel erg onrustig in mijn lijf. Slik er ook oxazepam bij. Van sommige dagen wel 6 ,maar ook wel eens 3 per dag . Weet nu niet waar dat aan ligt de citalopram of de oxazepam. En sli[lees meer...]k soms ook valeriaan erbij om van de oxazepam af te komen . Wanneer gaat het goed werken

12-11-2020 | Vrouw | 37
citalopram (10mg)
Toename hartkloppingen, tintelingen in armen en handen, angstgevoelens nemen toe, piekeren neemt toe. Gevoel van continue in een paniek aanval zitten. Ik vind de bijwerkingen echt heel heftig. Slik het nu 1 week.

11-11-2020 | Vrouw | 67
citalopram (20mg)
Sinds ruim 8 weken slik ik Citalopram. Begonnen op 10mg en na 4 weken naar 15mg en 2,5 week daarna opgehoogd naar 20mg. Op deze dosis wil ik blijven. Dit medicijn slaat aan bij mij en maakt nu, na een HEL aan bijwerkingen (alles waarvoor ik dit medicijn innam kwam in enorm verhevigde vorm binnen) die ook nog eens langer duurden dan in de bijsluiter vemeldt, een groot versc[lees meer...]hil in positieve zin. De angst en paniek komt soms nog wel op, maar stopt dan. Mijn hart klopt rustig, een voor mij nieuwe ervaring na een leven lang mét een gegeneraliseerde angststoornis en de beperkingen die dit geeft geleefd te hebben. Ik krijg nu een gevoel van vrijheid, en ervaar geluksmomenten. Al met al met ik blij dat ik in de lange weken/dagen/uren/minuten waarin enkel de genoemde hel aan bijwerkingen bestonden doorgezet heb. Voor mij blijkt dit het waard geweest te zijn.

10-11-2020 | Vrouw | 33
citalopram (20mg)
De eerste dagen wat misselijk en veel lucht. Ook wat last van mijn oren en wat meer onrust. Dit had ik ook na de verhoging van 10mg naar 20mg. Echter duurde dit maar even en nu na 6 weken merk ik dat het begind te werken. Doorzetten, na een aantal dagen zijn de bijwerkingen voorbij en na een aantal weken begind de werking!

09-11-2020 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Sinds een week of 6 slik ik 10 mg Citalopram... Voorheen slikte ik met tevredenheid Sertraline, alleen ik kwam er 20 kilo van aan dus wilde ik overstappen op Citalopram. De bijwerkingen zijn echter vreselijk, na een week of 3 ben ik verhoogd naar 20 mg, maar vrijwel direct kreeg ik suïcidale gedachten en werden mijn angst en paniek klachten erger. Van de Psychiater moes[lees meer...]t ik terug naar 10 mg en daar zit ik nu weer een week op. In zijn totaliteit merk ik na 6 weken nog geen verbetering en ter ondersteuning slik ik er nu oxazepam bij om mijn dag door te komen. Ik twijfel om terug over te stappen op de Sertraline, maar ik lees ook veel berichten hier terug van mensen die zeggen dat je vol moeten houden... Ik weet het even niet meer, iemand een bemoedigend woordje voor mij over?? Ik word hier enorm moedeloos van pff

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum