citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

04-08-2021 | Man | 38
citalopram (10mg)
Was zeer angstig voor het moment van gebruiken. Las veel meningen over dat het misschien de angst zou vergroten in de eerste dagen. Uiteindelijk gestart met 5mg (4 dagen lang) daarna 10mg. Ben blij dat ik doorgezet heb want ik had geen klachten. De enige klacht die ik had was dat ik vermoeid was. Heb hierbij wel Oxazepram gebruikt op advies van de psycholoog en huisar[lees meer...]ts. Dus voor de mensen die net als ik bang zijn te beginnen schrijf ik dit verhaal. Ik heb dus totaal geen hinder gevonden en ben nu 5 dagen verder! Of het werkt op lange termijn weet ik nog niet maar dan meld ik het wel weer.

28-07-2021 | Vrouw | 28
citalopram (20mg)
Ik had 4,5 jaar lang last van angst en paniekaanvallen. Het belemmerde mijn hele leven en ik durfde maar geen medicatie te slikken. Bang voor de bijwerkingen. Ik heb in overleg met psychiater 4 weken 10 mg geslikt, rustig aan gedaan met werk en daarna naar 20 mg. Ik had een wat gek koppie, sliep mega goed, moe en misselijk. Maar de angst van nog meer angsten krijgen zijn n[lees meer...]iet gekomen. 6 weken na de ophoging naar 20 mg kreeg ik stukje bij beetje mijn leven terug. Ik durfde meer, ging exposure oefeningen aan (supermarkt, autorijden naar werk toe) en merkte steeds meer succes verhalen! Ik ben het in januari gestart. Nu heb ik een nieuwe baan gevonden waar ik maandag start, huis gekocht met mijn vriend. Eindelijk doen wat ik niet durfde! Het is niet dat de pillen het werk doen, maar ze geven je het setje in de rug om exposure aan te gaan. Ik heb nog steeds angstige momenten, dat mijn lichaam reageert zoals het 4,5 jaar heeft gedaan. Zoals rommelende buik en naar de wc moeten voordat je iets gaat doen dat je spannend vind. Maar ik heb mijn leven terug! Dus twijfel je, probeer het. Overleg met huisarts/psychiater. Vraag op je werk begrip met de opbouw fase en gun jezelf ook de rust om de eerste 2 weken door te komen. Dan komt het goed! En werkt het niet, dan stop je weer. Heb wel een vraagje, hebben jullie ervaringen met alcohol en citalopram? Ik durf niet verder te gaan dan de 2 drankjes namelijk maar soms ben ik wel benieuwd hoe anderen erop reageren!

25-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Hallo, Ik zit in een burn-out met angststoornis. Ik gebruikte altijd al paroxetine, maar had het idee dat het niet veel voor me deed. In overleg met de huisarts besloten te switchen naar citolapram. Afbouw paroxetine en tegelijk opbouw citolapram. Ik ben gestart met 10 mg citolapram voor 2 weken en nu 10 dagen 20 mg. Nu lijkt het soms alleen maar erger te worden. Vooral[lees meer...] de angst. Ik weet dat dit in de opbouwfase kan, maar hoop dat iemand me toch even een hart onder de riem kan steken! Of dit herkent….

25-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Hallo, Ik ben aan het wisselen van antidepressiva. Ik zit in een Burnout met angstklachten en had het idee dat de paroxetine niet meer veel voor mij deed. De huisarts adviseerde om de paroxetine rustig af te bouwen en meteen de citolapram op te bouwen. Ik ben begonnen met twee weken 10 mg citolapram en sinds 11 dagen 20 mg citolapram. De klachten lijken alleen maar erg[lees meer...]er te worden. Vooral de onrust en angst vind ik verschrikkelijk. Ik weet dat dit in het begin kan toenemen, maar hoop dat iemand het hier herkent en me een hart onder de riem kan toesteken….ik heb er niets bij gekregen ter ondersteuning, omdat ik een baby’tje van 5 maanden heb en alert moet blijven.

25-07-2021 | Vrouw | 56
citalopram (20mg)
Door corona angst in een dip geraakt. Was altijd al gevoelig angst en paniek, maar wist me nog staande te houden. Tot het moment dat het "op" was en te hevige klachten kreeg. Heb me nog nooit zo goed gevoeld als met dit medicijn. Blijf voorlopig slikken. Dan maar 5 kg zwaarder....m

18-07-2021 | Vrouw | 27
citalopram (10mg)
Ik vond het suuuuper spannend om te beginnen. Omdat de grondslag van al mijn angsten controleverlies is, vond ik alle verhalen over de bijwerkingen heel spannend. Eindstand ben ik nu een week verder en heb ik nul controleverlies gehad, amper bijwerkingen. Af en toe wat duizelig, overdag soms wat vermoeid en voornamelijk veel honger, maar dat was het dan ook. Ik voel nog ge[lees meer...]en verschil maar dat kan ook niet na een week. Ik wilde vooral deze review schrijven om mensen te helpen die net zoals ik angst hebben om met iets te beginnen vanwege bijwerkingen/controleverlies.

13-07-2021 | Vrouw | 60
citalopram (20mg)
Op advies van mijn psychologe ben ik avonds de tablet gaan innemen . Vanaf die tijd was het morgens rustiger na een dag of drie

11-07-2021 | Vrouw | 69
citalopram (20mg)
Ik gebruik nu ruim 4 weken citalopram 20 mg. De eerste 3 weken waren de bijwerkingen heel naar, veel angstgevoelens. Nu nog in de ochtend. ik neem de citalopram in de ochtend in. Kan het zijn dat in de nacht de werking wat afneemt en ik me daardoor in de ochtend nog de meeste klachten heb. Na 6 weken zou het toch volledig moeten werken? Heeft iemand ook deze ervaring?

10-07-2021 | Vrouw | 25
citalopram (10mg)
Van mijn huisarts de citalopram voorgeschreven gekregen tegen de paniekaanvallen die ik had. Ik wist dat dit in het begin kan verergeren en kreeg er daarom oxazepam bij. Na 2 dagen zaten we echter terug bij de huisarts omdat de paniekaanvallen veel heviger werden en er zelfmoord gedachten bij kwamen, die ook met de oxazepam niet te onderdrukken waren. Daarnaast trillende m[lees meer...]ijn benen als een gek en moest ik ergens in knijpen om mijn spanning te verminderen. Hier had ik echt nog nooit last van gehad. Vooral de zelfmoord gedachten waren verschikkelijk. Ik moest accuut stoppen met de citalopram. 2 weken lang mocht ik niet alleen thuis zijn omdat de paniekaanvallen bleven en de zelfmoord gedachten ook. Tijdens die 2 weken namen alle bijwerkingen langzaam af en daarna ging het al weer een stuk beter met behulp van de nodig oxazepam. Voor mij nooit meer citalopram.

08-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Zijn er meer mensen die naar verhogen van citalopram heftiger zijn gaan menstrueren? En is het van tijdelijke aard? Bij mij is de menstruatie erger geworden en ik maar mij daar zorgen over! Ik wil graag antwoord.

06-07-2021 | Vrouw | 40
citalopram (20mg)
Ik wist dat dit middel bijwerkingen met zich meebracht, want ik heb dit eerder geslikt. Ik heb tijdens het opbouwen bewust niks gepland en had die weken vrij genomen van mijn werk. Ik heb de bijwerkingen op me af laten komen omdat ik wist dat deze bijwerkingen van tijdelijke aard zouden zijn. Na 2 weken slikken zakte de bijwerkingen af. Nu voel ik me als herboren, he[lees meer...]t vlakt de scherpe randjes af. Het is fijn om je weer mens te voelen en rust in je hoofd. Ik ben zeer tevreden over de effecten.

01-07-2021 | Man | 36
citalopram (40mg)
6 jaar paroxotine van HCI genomen voor mijn angst en paniekaanvallen. Had me leven weer terug. Slikte 30mg maar 2 maanden geleden bleek het bedrijf overgenomen te zijn en worden ze niet meer geproduceerd. Andere paroxotine gebruikt, maar reageerde er slecht op. Nu 20mg 3 weken citalopram daarna 3 weken 30 mg en nu 10 dagen 40 mg, maar nog steeds angstig. Komt dat door de [lees meer...]verhoging? Iemand ervaring er mee?

22-06-2021 | Vrouw | 40
citalopram (20mg)
Hoi. Ik gebruik nu voor de 2e x citalopram 20 mg. Was in maart afgebouwd na een burn-out in maar 2020…. Nu in maart stopt mijn relatie van pas een half jaar. Weer terug bij af, weer bij mijn moeder. Durf niet alleen te zijn…. Komt wel weer. Vandaag van 10.00 tot 18.00 uur gewerkt. Werk ging goed… alleen met mij nog niet. Zit komende donderdag op 3 weken citalopram. Vorig j[lees meer...]aar duurde het 3 maanden voordat ik weer werkte. Komt het weer goed??? Vooral de ochtenden zijn vreselijk. Sta zwaar gespannen op… wie heeft dit ook. Graag reageer… vorig jaar is het goed gekomen. Maar nu????

21-06-2021 | Vrouw | 58
citalopram (10mg)
Ik slik al 25 jaar anti depressie nu 10mg citalopram maar mijn angst is door mijn verleden dat mijn vriend weggaat bij me . Ik weet het niet meer 😔…heb zoveel stress en angst en mijn vriend trekt dat ook niet meer ook al zegt hij dat hij niet weggaat …oxazepam helpt wel iets maar ben zo moe en suf…. Ik denk ook helpt een pil wel tegen die angsten ..verder heb ik alles al [lees meer...]geprobeerd van therapie ….wat moet ik doen ik vind dit geen leven zo

14-06-2021 | Vrouw | 30
citalopram (20mg)
De eerste 2 weken had ik extreem veel last van paniekaanvallen door het starten van citalopram, ik was bijna met dit middel gestopt door de bijwerkingen maar na een aantal weken begon ik duidelijk verschil te merken en merk nu dat ik helemaal geen last meer heb van paniekaanvallen. Ook voel ik mij intens gelukkig, ook al was dit niet de reden dat ik gestart ben met het med[lees meer...]icijn. Voor mij is het echt een wereld van verschil. Stop vooral niet door de erge bijwerkingen maar zet je er doorheen, daarna ga je je een stuk beter voelen!

06-05-2021 | Vrouw | 40
citalopram (10mg)
Ik ben in 2007 volledig ingestort overlijden van mijn vader moeder die ernstig ziek werd en pas zelf moeder geworden, ik moest naar psychologen en psychiaters maar schoot ik niets mee op toen moest ik van mijn huisarts aan de antidepressiva ik dacht dat dit diazepam was maar dat weet ik niet zeker meer ik heb dit een maand geprobeerd en ben gelijk gestopt ik werd alleenga[lees meer...]anden neerslachtiger en had zelfs zelfmoordgedachtes en nam me zelf voor nooit meer zulke medicijnen te nemen. Na nog 2 psychologen en mezelf maar wijs maakte dat ik hetzelf op kon lossen ben ik toch vorig jaar naar mijn huisarts gestapt het ging echt niet meer maakte me overal druk om en kon niks hebben, ik wilde weer een leuke moeder worden en vrouw dus kreeg ik citalopram Ik vond het doodeng en stopte ook na 3 dagen omdat ik zo misselijk was maar de huisarts overtuigde mij dat dit echt na 2 weken over zou zijn en hij zeker wist dat ik er baat bij zou hebben dus toch doorgezet en nu een jaar later kan ik alleen maar zeggen dat ik zo blij ben voel me weer als vanouds!!! Ik ben wel 8 kilo aangekomen en heb soms oorsuizingen maar dit neem ik allemaal voor lief ik wil niet meer zonder!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum