citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

13-11-2021 | Vrouw | 66
citalopram (20mg)
Vier jaar geleden depressie gevolgd door paniek en angst aanvallen, hiervoor 30mg Oxazepam en 50 mg Sertraline geslikt.2 jaar geleden operatie aan bijsschildklier(adanoom)hierdoor namen de lichamelijke klachten af, paniek en angst bleven, ik durfde en kon ook niet lopen door ademhalingsproblemen(hyperventelatie) Ik heb de Oxzepam een half jaar geleden afgebouwd. Nu de Ser[lees meer...]traline afgebouwd en op eigen verzoek Citalopram gaan gebruiken.Gestart met 10 mg 14 dagen, nu sinds 4 dagen 20 mg, er gaat weer een werel open.De paniek en angst zijn 50% minder, waardoor ik beter loop , minder last van hyperen.Tot nu toe is dit voor mij het medicijn, ik ga ervan uit dat het nog beter wordt, en die gedachten helpt natuurlijk ook.

04-11-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Is er iemand die mij kan helpen? Ik zit nu drie weken oo 20 mg en zie weinig verbetering, is dat normaal? Op sommige momenten lijkt het zelfs erger te worden. Het bonkende gevoel in mn hart is wel iets minder, maar de onrust is daar.

16-10-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik ben sinds twee weken het ophogen van 10 mg naar 20 mg, sinds woensdag zit ik op 20 mg en vandaag gaat het zooo slecht. Ik slik al negen jaar ad, citalopram … maar ik ben zo onzeker, ik ben bang dat ik niet meer de oude zal worden. Ik moet zeker geduld hebben; wanneer merkten jullie enig effect? Ik heb echt hulp nodig, ik ben zo bang dat ik hier nooit meer uitkom! Eerd[lees meer...]er is het wel gelukt, 9 jaar geleden, dan moet het nu ook weer lukken, toch? Wie herkent dit gevoel?

16-10-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik heb negen jaar citalopram geslikt (paniek en angst) twee jaar geleden afgebouwd van 30, druppel voor druppel naar 10 sinds jan 2021, in juni ging het bergafwaarts. Sinds twee weken aan het ophogen naar 20 mg; sinds woensdag zit ik dus op 20 mg, maar ik voel me ontzettend slecht en bang dat dit nooit meer overgaat. Ik ben zo ontzettend bang contant onrustig en ben bang[lees meer...] dat ik nooit de oude wordt. Heb zo n behoefte aan steun van lotsgenoten; ik moet doorzetten, dat weet ik … maar god wat valt dit zwaar!! Zit nu op dag 4 van mn dosis ….

05-10-2021 | Vrouw | 48
citalopram (10mg)
Na een half jaar door modderen besefte ik dat ik zo niet door kon, ik kwam er zelf niet meer uit. Citalopram 10 mg meegekregen maar de eerste 5 dagen waren een hel. De angst en paniek nam toe, trillerig en slapeloosheid. Dag 5 huisarts gebeld en oxazepam als ondersteuning gekregen. Dat heeft me er door geholpen. En merk nu dat de Citalopram zijn werk gaat doen, heb me lang[lees meer...] niet zo kalm gevoeld. Voor iedereen die hier aan begint, vraag meteen oxazepam als ondersteuning.. maakt het makkelijker

13-09-2021 | Vrouw | 43
citalopram (20mg)
Ik slik nu 6 maanden citolapram. Door een 2de burn-out kreeg ik angst, paniek en hyperventilatie aanvallen en nog veel meer lichamelijke klachten. Mijn lijf was helemaal van slag, totaal geen energie. Voor mijn burn-out had ik hier nooit last van. Maar door de angstaanvallen was het niet mogelijk om goed te herstellen. Koste heel veel energie. Na 1,5 burn-out toch gekozen[lees meer...] voor citalopram en daar ben ik nu zo blij mee. Ik begon met eerst 2 dagen 5 mg. Hier kreeg ik veel hoofdpijn van, daarna naar 10 mg, 2 weken. Deze 2 weken waren het zwaarst. Alle klachten werden versterkt, niet de hele dag, maar het kwam in golven. Deze 2 weken waren niet fijn. Ook kreeg ik kleine schokjes, wat je bij slapende kinderen wel eens ziet, als ze net in slaap vallen. Na 2 weken naar 20 mg gegaan, ik kreeg hier geen bijwerkingen van, de bijwerkingen namen zelfs af. Na 4 weken was ik al minder angstig en was het weer mogelijk om energie op te bouwen. De bijwerkingen waren ook na 4 weken over of soms nog heel even licht voelbaar. Ik voel me nu energieker en fitter, de onrust is uit mijn lijf. Uiteraard moet ik nog steeds oppassen en rustig aan doen, maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. De pieken van de angst zijn gedempt. Ik heb 3 verschillende merken Gehad, de verzekering kiest blijkbaar de goedkoopste uit, maar dat maakt voor de werking gelukkig niets uit. Het is precies hetzelfde pilletje. Nu geen last meer van bijwerkingen en mijn klachten zijn allemaal verdwenen of heel erg afgenomen. Ik heb steeds meer energie. Ook ben ik wat mens betreft niets veranderd, nog net zo vrolijk als altijd. Het enige wat ik af en toe nog heb zijn onrustige benen vlak voordat ik ga slapen, een aanval van 10 minuten, maar hier was ik altijd al wel gevoelig voor. Ik loop nu ook ineens veel meer omdat ik ook meer energie heb, maar mijn benen zijn dat denk ik niet meer gewend en nog gauw vermoeid. Dus ik weet ook niet of het door de medicatie komt. Overigens prima mee te leven als dit het is. Wat mij betreft blijf ik het middel altijd slikken als het zo blijft. Ik kan weer functioneren en genieten van de dag. Ik schrijf mijn ervaring, omdat ik zelf heel bang was om antidepressiva te slikken en ik toen heel veel heb gehad aan de ervaringen van anderen.

09-09-2021 | Vrouw | 55
citalopram (40mg)
Ik slik al 10. Jaar Citalopram. Begonnen met 10 mg en opgebouwd naar 40mg. Ik had hele erge angstklachten, paniekaanvallen en raakte daardoor in een depressie. Met deze medicijnen functioneer ik al 10 jaar normaal. Ooit afgebouwd naar 20 mg maar toen kreeg ik na een half jaarwedde klachten en toen eeer opgebouwd naar 40 mg. Echter, op dit moment heb ik ondanks dat het a[lees meer...]l jaren goed gaat sinds een week weer lichte paniek en stressklachten. Hoe kan dit nu terwijl ik medicijnen gebruik? Maak me daar echt zorgen over. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

09-09-2021 | Vrouw | 49
citalopram (40mg)
Het werkte niet meer de citalopram omdat het maar tot 40 mg gaat. Ik heb meer nodig of een ander soort antidepressia

04-09-2021 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
2 weken geleden begonnen met 10 mg citalopram aurobindo. Bijwerkingen vielen mij erg mee vergeleken met paroxetine wat ik jaren geleden heb geprobeerd. Nu na 2 weken gaan verhogen naar 20 mg, helaas krijg ik meteen een andere fabrikant namelijk sandoz, dit ervaar ik wel als vervelend maar gelukkig geen verdere bijwerkingen ervaren tot nu toe. Ik verneem nog geen verbete[lees meer...]ring maar hopelijk komt dat snel.

03-09-2021 | Vrouw | 40
citalopram (15)
Sinds een jaar gestart met Citalopram. Begonnen aan een dosis van 5mg gedurende enkele weken,vervolgens naar 10 mg opgebouwd en 3 maanden aangehouden,om vervolgens nogmaals op te hogen naar 15mg. Deze dosering leek perfect aan te slaan.Helaas na 6 maand gebruik kreeg ik uit het niets een zeer zware paniekaanval,en sindsdien aanhoudende hyperventilatie. Het lijkt wel of[lees meer...] dit middel de eerste weken/maanden goed werkt,en daarna zijn werking verminderd. Heeft nog iemand hier ervaring mee? Heeft het ophogen van de dosering nog zin in zo'n geval?

29-08-2021 | Vrouw | 60
citalopram (20mg)
Eerst citalopram va het merk CF toen van het merk Sandos en nu de verzekering dit niet meer vergoed het merk Milan heeft iemand hier verschil in qua werking

15-08-2021 | Man | 21
citalopram (10mg)
Na 1 dag citalopram meteen gestopt. Kreeg erg last van maag-darm klachten die ervoor zorge dat er bloed bij mijn ontlasting kwam. Ook werd ik heel erg slapeloos van dit medicijn. Op de lange termijn weet ik niet wat het doet dus daar kan ik geen mening over hebben.

10-08-2021 | Vrouw | 13
citalopram (10mg)
Onze dochter van 13 jaar gebruikt sinds 6 weken 10 mg citalopram, sloeg slaat goed aan voor zeker 70% echter net te weinig, nu sinds een week 15 mg. Is het nu dan ook zo dat het eerst weer wat minder gaat? Hoe lang duurt het voordat je verbetering ziet?

04-08-2021 | Man | 38
citalopram (10mg)
Was zeer angstig voor het moment van gebruiken. Las veel meningen over dat het misschien de angst zou vergroten in de eerste dagen. Uiteindelijk gestart met 5mg (4 dagen lang) daarna 10mg. Ben blij dat ik doorgezet heb want ik had geen klachten. De enige klacht die ik had was dat ik vermoeid was. Heb hierbij wel Oxazepram gebruikt op advies van de psycholoog en huisar[lees meer...]ts. Dus voor de mensen die net als ik bang zijn te beginnen schrijf ik dit verhaal. Ik heb dus totaal geen hinder gevonden en ben nu 5 dagen verder! Of het werkt op lange termijn weet ik nog niet maar dan meld ik het wel weer.

28-07-2021 | Vrouw | 28
citalopram (20mg)
Ik had 4,5 jaar lang last van angst en paniekaanvallen. Het belemmerde mijn hele leven en ik durfde maar geen medicatie te slikken. Bang voor de bijwerkingen. Ik heb in overleg met psychiater 4 weken 10 mg geslikt, rustig aan gedaan met werk en daarna naar 20 mg. Ik had een wat gek koppie, sliep mega goed, moe en misselijk. Maar de angst van nog meer angsten krijgen zijn n[lees meer...]iet gekomen. 6 weken na de ophoging naar 20 mg kreeg ik stukje bij beetje mijn leven terug. Ik durfde meer, ging exposure oefeningen aan (supermarkt, autorijden naar werk toe) en merkte steeds meer succes verhalen! Ik ben het in januari gestart. Nu heb ik een nieuwe baan gevonden waar ik maandag start, huis gekocht met mijn vriend. Eindelijk doen wat ik niet durfde! Het is niet dat de pillen het werk doen, maar ze geven je het setje in de rug om exposure aan te gaan. Ik heb nog steeds angstige momenten, dat mijn lichaam reageert zoals het 4,5 jaar heeft gedaan. Zoals rommelende buik en naar de wc moeten voordat je iets gaat doen dat je spannend vind. Maar ik heb mijn leven terug! Dus twijfel je, probeer het. Overleg met huisarts/psychiater. Vraag op je werk begrip met de opbouw fase en gun jezelf ook de rust om de eerste 2 weken door te komen. Dan komt het goed! En werkt het niet, dan stop je weer. Heb wel een vraagje, hebben jullie ervaringen met alcohol en citalopram? Ik durf niet verder te gaan dan de 2 drankjes namelijk maar soms ben ik wel benieuwd hoe anderen erop reageren!

25-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Hallo, Ik zit in een burn-out met angststoornis. Ik gebruikte altijd al paroxetine, maar had het idee dat het niet veel voor me deed. In overleg met de huisarts besloten te switchen naar citolapram. Afbouw paroxetine en tegelijk opbouw citolapram. Ik ben gestart met 10 mg citolapram voor 2 weken en nu 10 dagen 20 mg. Nu lijkt het soms alleen maar erger te worden. Vooral[lees meer...] de angst. Ik weet dat dit in de opbouwfase kan, maar hoop dat iemand me toch even een hart onder de riem kan steken! Of dit herkent….

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum