citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

16-10-2020 | Vrouw | 22
citalopram (10mg)
Ik heb precies het zelfde gehad! Ik ben toen begonnen met paroxetine 10mg dit hielp goed alleen ik kreeg daar best wel bijwerkingen van. Ik ben nu begonnen met citalopram. Daar zit ik nu 2 weken aan. Maar het gaat de laatste dagen wat minder. Ik hoop dat het straks wel weer beter gaat.

06-10-2020 | Man | 63
citalopram (30mg)
Hallo Hoe lang duurde het u resultaat had van het medicijnen Ik gebruik het nu 5 weken de 30 mg maar helpt nog niet echt

09-09-2020 | Man | 63
citalopram (20mg)
Hallo allemaal Ik kreeg opeens last van paniekaanvallen en heel veel stress. Daarnaast kreeg ik van de ene op de andere dag ik niet meer na de supermarkt durf en andere winkels. Ben na de dokter geweest kreeg citalopram 10 mg en het nodig was oxazepam. Hielp weinig en ben overgestapt na een week op 20 mg citalopram. Ben nu goed twee en half week op 20 mg maar merk m[lees meer...]aar heel weinig resultaat. Wanneer kan ik resultaat verwachten of wil ik te snel. Zou heel blij zijn met reacties!!

06-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hallo slik nu 5 maanden 10 mg en de angst en piekeren is al minder heb veel bijwerkingen gehad en nog soms maar word wel minder maar soms denk ik wat duurt het lang moet ik nu naar 20 mg gaan of nog afwachten omdat ik ook nog bijwerkingen heb Helppp wie herkend dit en kan mij raad geven ????

30-08-2020 | Man | 21
citalopram (10mg)
Enige bijwerkingen zoals slechtere omgevingsbewustheid en enige emotionele afvlakking waren aanwezig, maar de bijwerkingen waren niet echt heftig, ondanks dat mijn lichaam dit medicijn slecht afbreekt. Deed vrij weinig voor depressie/angsten. Heb het ongeveer twee maanden gebruikt. Weinig last gehad bij afbouwen.

26-08-2020 | Man | 48
citalopram (10mg)
Slik nu een week 10 mg .. overdag duf en moe .. nergens zin in .. moeite om een activiteit te ondernemen. Werken zit er al helemaal niet in op dit moment.. word dit herkent door andere? Heb al last van angsten in mijn slaap maar nu zijn die nog angstiger.. het versterkt. Ga ervan uit dat de verschijnselen na een paar weken afnemen.

24-08-2020 | Man | 39

03-08-2020 | Man | 46
citalopram (10mg)
Wie heeft ook oorsuizen gekregen door dit middel ? Is het nog weg gegaan? Ik heb heftige oorsuis gekregen wat niet wegging na stoppen. Het begon op de 2e dag bij opbouw en werd onacceptabel luid bij ophogen de dagen erna. 1 week gebruikt en gestopt maar het is na 6 weken stoppen niet minder. Het is verschrikkelijk, o.a. slapen lukt amper door de herrie in mijn hoofd hoor h[lees meer...]et dag en nacht en overal. Mijn oren zijn in orde de KNO arts kon niks vinden en begreep het ook niet. Behalve dat hersens overprikkeld zouden kunnen zijn. Nog nooit dit eerder gehad of problemen met mijn oren. Wie tinnitus (oorsuis/piep) niet kent het is verschrikkelijk en begrijp dat sommige mensen het dak afspringen uit wanhoop. Ik wou dat ik dit middel nooit heb geprobeerd. Over de bijwerking is ook niks bekend behalve dat 1 a 10% er last van krijgt. Het is verschrikkelijk om te hebben pas op. Stop direct!

01-08-2020 | Vrouw | 58
citalopram (10mg)
Eind april kreeg ik te horen dat mijn grote liefde mijn man uitgezaaide darmkanker heeft. Ik raakte in shock en ik een angst stoornis. Nog nooit gehad. Eerst via de huisarts oxazepan, maar dat was niet genoeg. Toen gestart met citalopram druppel 1 per dag en per week opgehoogd. Nou ik kreeg zoveel angst en paniekaanvallen door de bijwerkingen niet normaal er kwam ee[lees meer...]n team thuis bij mij met psychiater ik moest meer oxazepan nemen. Toen kreeg ik na 3 weken een gesprek met een psychiater en hij gaf mij Lorazepam 1 voor de nacht en overdag 3 stuks, dit was te veel ik kon mijn ogen niet openhouden. Nu alleen in de ochtend 1 halve en voor het naar bed gaan 1 hele. Dit was de verlossing echt waar. Ik raad iedereen aan die met angst en paniekaanvallen kamp en citaprolam krijgt de eerste weken erbij lorazepam te nemen. De angst is meteen weg en je voelt je weer mens. Nu werkt de citalopram eindelijk goed dus ik ben nu aan het afbouwen met lorazepam en moet vanavond voor het eerst voor het slapen gaan olanzapine nemen 2.5 mg ipv lorazepam. Dit is mijn verhaal, ik kan nu ook veel beter omgaan met de ziekte van mijn man.

21-07-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hoi allemaal ben nu 13 weken aan de citalopram de eerste weken veel bijwerkingen worden nu wel minder en heb ook betere dagen maar ook nog slechte en soms ook nog heftige bijwerkingen herkent iemand dit dat het wat langere tijd duurt ik durf ook niet op te hogen naar 20mg omdat ik nog steeds zoveel bijwerkingen heb aub is er iemand die dat ook langere tijd heeft gehad en e[lees meer...]r toch baat bij heeft gehad weet het nu ook niet meer liefs mij xx

14-07-2020 | Vrouw | 47
citalopram (30mg)
Zeg paar dingen neem ze aub niet in als het nu nog.kan wand je woord ziek en je kom wel 20 kilo aan en als je wil af bouwen dan zeg ik je hou je hard vast is ramp gr roos

13-07-2020 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik kreeg het voor angst en paniek, ook heb ik lange tijd onder stress gestaan waardoor ik oververmoeid raakt en erge wisselingen in stemming had. Ik gebruik het nu 8 dagen maar de bijwerkingen maken mij ernstig aan het twijfelen om er nog mee door te gaan.

11-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram (30mg)
Ik lijd al heel lang aan een angst- en paniekstoornis en lichte depressie. Citalopram is het 6e (!) antidepressivum dat ik gebruik en het is het eerste middel dat werkt. Ik heb er mijn leven door terug gekregen. Zal het levenslang moeten gebruiken, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel me weer mens.

29-06-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hallo slik nu 10 weken citalopram 10 mg zeer heftige bijwerkingen gehad nu 10 weken verder gaat het al wat beter en nemen de bijwerkingen af maar nog niet over hoorde dat het normaal was dat het wat langer kan duren en het een goed teken is dat je veel bijwerkingen hebt hier iemand ervaring mee??

21-06-2020 | Vrouw | 55

18-06-2020 | Vrouw | 55
citalopram (20mg)
Gebruik t nu een paar jaar!!! Geweldiggggg ...geen bijwerkingen gehad ed !! Ik leef weer!! Ik neem 20 mg per dag

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum