Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (10 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

11-06-2019

06-06-2019

Citalopram (citalopram)

In het begin van het gebruiken heel veel bijwerkingen ervaren, en ook de gekste bijwerkingen. Nu ben ik 8 weken onderweg en het leek goed te gaan maar heb ook nu weer een dip, alsof het medicijn niets doet. Alle vervelende klachten die ik had voor dat ik starten met citalopram komen weer een beetje terug.... niet zo heftig maar ik voel het wel, en dan komt ook dat piekeren[lees meer...] weer terug. Weet dus ook niet goed of dit nu een sein is dat ik toch moet ophogen ofdat het og iets is waar ik door heen moet....vind het zo lastig!
04-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik hen een vraag. Ik slik het nu bijna 3 maanden het ging goed nu heb ik sinds een week dat ik weer heel druk in men hoofs ben en onrustig. Ik weet dat het kan dat je ups en downs hebt maar ik hoor graag ervaringen. Van mensen die dit misschien ook ervaren hebben en wat hun gedaan hebben.
03-06-2019

Citalopram (citalopram)

Bij mij ging de opbouwdosis van 10 Mg helaas fout. Ik kreeg kenmerken van het serotoninesyndroom. Alsof ik een overdosis XTC had genomen. Heel heftige spierspasmes in mijn benen, tandenknarsen, spiertrekkingen in handen en armen. Het gevoel dat ik steeds ergens in moest knijpen. Koorts. Misselijk met kokhalsneigingen. Hoofdpijn. Geen eetlust. Grote onrust. Slechte coördina[lees meer...]tie. Liep tegen kozijnen aan en stootte glazen om. Een vork met eten in mijn mond doen was een opgave. Wazig zien. Suf en traag door de spasmes heen. Koud. Moe. Paniekaanvallen werden nog veel erger. In overleg met de nightcare per direct gestopt met dit medicijn. Waarschijnlijk ook geen serotonine medicatie meer geschikt voor mij. Ik hoop nu snel bij een psycholoog terecht te kunnen om zonder medicatie mijn angst/paniekaanvallen en burn-out te kunnen behandelen. Ik ken genoeg andere mensen die dit medicijn zonder problemen kunnen slikken. Ik ben helaas een zeldzame pechvogel die er niet tegen blijkt te kunnen.
28-05-2019

Citalopram (citalopram)

had last van piekerstoornis/gegeneraliseerde angsstoornis en depressie . het leek ook of mijn ogen met dichtbij lezen erg achteruit gingen, maar nu een paar maanden later, betwijfel ik of dat echt zo was. Ook had ik zeer veel last van zweetaanvallen en voelde me erg duizelig , alsof ik dronken was, zeker de eerste paar dagen. Na een week werd het wel wat minder. Het medici[lees meer...]jn had (nog) geen enkel effect, vanwege de bijwerkingen ben ik er mee gestopt.
28-05-2019

27-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik al bijna 10 jaar escitalopram 20 mg. Ik lees voornamelijk berichten over het gebruik van medicatie zonder andere vorm van therapie. Ik kan alleen maar zeggen, dat ik mede door het gebruik van escitalopram mij beter ben gaan voelen. Niet alleen pillen, maar ook praten en cognitieve gedragstherapie hebben mij er bovenop geholpen. Ik ben nu 58 jaar en heb vanaf mi[lees meer...]jn 37ste jaar depressies gehad. Ik ben nu 10 jaar stabiel en kan nu eindelijk stellen dat ik mijn leven leid in plaats van dat ik lijd! Ik zie een medicijn niet als een wondermiddel dat alle klachten wegneemt, maar meer als een hulpmiddel om niet weer helemaal tot het gaatje te gaan. Ik heb sinds 13 jaar een een leuke baan en kan met trots zeggen, dat ik weer echt leef!
26-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ongeveer 4 weken bezig met Citalopram. Eerst 10 mg en na 1 week opgehoogd naar 20 mg. Ben er heel erg misselijk van geweest en na het ophogen heb ik 2x een paniekaanval gehad die heel anders voelde maar minder lang aanhielden. Ik neem ze voor extreme onrust die plots is opkomen zetten en dat is voor 90% over en verder voor een angst en paniekstoornis. Mijn grote angst [lees meer...]is wel dat ik veel ga aankomen wat ik veel lees over dit medicijn!
26-05-2019

18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Het begon gelijk de eerste dag dat ik begon met 5mg citalopram; extreem veel spierpijn en hartkloppingen. Ik kreeg hier 3x per dag lorazepam bij van de arts. Na een week ophogen naar 10mg. De bijwerkingen werden erger. Lorazepam werkte niet meer tegen de bijwerkingen. Werken lukte niet meer door de spierpijn. Slapen lukte niet meer door het oorsuizen en de hartkloppingen. [lees meer...]Na de derde week kon ik op een ochtend niet meer staan op mijn benen van de pijn, lopen lukte niet meer. Na overleg met de weekendarts moest ik de citalopram afbouwen. Dit met een angststoornis is echt geen pretje.
09-05-2019

Citalopram (citalopram)

Ik neem nu zo’n 2 jaar citalopram 10 Mg, daarvoor nam ik zo’n 3 jaar paroxetine 20 mg maar die wilde ik niet meer omdat ik me daar niet goed bij voelde. De laatste 2 jaar gingen prima, totdat ik 6 maanden geleden ben bevallen en mijn dochtertje een lastige start heeft gehad. Ik merk aan mezelf dat ik niet genoeg heb aan 10 Mg dus ben ik sinds gisteren 20 Mg gaan nemen. Hee[lees meer...]ft iemand ervaring met ophogen? Ik snap dat het bij elk persoon anders is maar wat voor bijwerkingen hadden jullie? En hoe lang duurde deze?
28-04-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met druppels omdat ik nog al heftig reageer op dit soort medicijnen. Daar mee heb ik qua bijwerkingen niks gehad behalve dat de klachten in het begin verergeren. Ik heb eerst heel lang getwijfeld maar wil voorlopig niet zonder.
28-04-2019

Citalopram (citalopram)

Na 2 jaar lang therapie tegen een paniek stoornis en chronische hyperventilatie dit als laatste redmiddel. Een enorme aversie tegen AD. Enorm bang voor de bijwerkingen en alles op Google erover gelezen wat ik kon vinden. Ik vond het doodeng om hiermee te beginnen. Start met 10 Mg samen met 0,25 xanax. 2 welen later 20 Mg en nu geen xanax meer. Nauwelijks bijwerkingen e[lees meer...]nkel iets minder eetlust. Geen paniekaanvallen meer, durf weer auto te rijden en ben weer bestand tegen drukke ruimtes. Chronische hyperventilatie klachten zijn verminderd maar nog niet helemaal verdwenen en op dit vlak heb ik echt alle therapieën die er bestaan geprobeerd. Ik hoop dat het nog meer gaat doorwerken op dit vlak. Ik wilde deze medicatie niet via de huisarts maar heb gevraagd om een psychiatrisch consult. Vond ik ook doodeng maar ik wilde het beste middel en advies krijgen omtrent mijn klachten en omdat ik zo extreem bang was voor deze medicatie heb ik tijdelijk de xanax voorgeschreven omdat ik bang was dat mijn angsten zouden verergeren in het begin. Nu pas sinds 4 weken besef ik mij dat ik dit veel eerder had moeten gaan gebruiken...eigenwijs en wilde het op eigen kracht doen. Voor degene die twijfelt probeer het....
15-04-2019

Citalopram (citalopram)

Gebruik dit nu ong 10 maanden tegen paniekaanvallen vanwege mijn tinnitus En ben hierover heel tevreden
03-03-2019

Citalopram (citalopram)

Iets meer dan 3 weken geleden begonnen met citalopram 10mg. Na 4 dagen opgehoogd naar 20mg. Ik heb wel bijwerkingen ervaren zoals hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid etc. Dit was vooral de eerste dagen het ergst. Toch heb ik na 3 weken nog steeds bijwerkingen en merk ik dat ik nog steeds angst, dwang en paniek heb. Afgelopen dagen veel paniekaanvallen gehad. Ik slik dit[lees meer...] middel overigens omdat ik chronische hyperventilatie, emetofobie (overgeefangst), angst om dood te gaan en een lichte depressie heb. Verschillende keren bij de huisarts en het ziekenhuis geweest om het hart te laten onderzoeken en altijd bang daarvoor geweest ondanks de goede uitslag. Überhaupt om ziek te worden, van een griepje tot een enge ziekte. Daardoor ook last van smetvrees. Ik ben al ruime tijd in therapie (haptonomie en psycholoog) maar ik merkte nog geen verbetering. Daarom in overleg met de psychiater nu Citalopram 20mg. En indien nodig Oxazepam 10mg, max. 30mg per dag. Is het normaal dat ik na meer dan 3 weken nog zulke paniek en angst voel? Ik lees overal dat de “verergering van klachten” na 2 weken moeten afnemen, maar het lijkt bij mij juist erger te worden. Ik weet dat het effect 4-6 weken op zich kan laten wachten, maar ik zou nu toch iets van verbetering moeten merken? Echter merkte mijn omgeving in het begin wel verschil, ik was levendiger en vrolijker. Toch voelt dat niet zo. Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven. Hoelang duurde dit bij jullie, en hadden jullie na 3 weken ook nog zulke heftige bijwerkingen/klachten?
31-01-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi ik neem al 24 jaar antidepressivia citolapram heb het hier altijd zo super op gedaan , maar het laatste jaar voel ik bijna niets meer voor niemand duuuus heel weinig gevoelens , weer wat meer depressief . Mijn libio is ook erg veranderd totaal geen zin meer , kan het zijn dat deze antidepressiva niet meer zijn werk doet ???

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum