Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

07-11-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi hoi,ik gebruik dit middel nog 2 jaar ,eerst 10,daarna 20 en nu 30 nu, het lijkt te werken ,als ik ze inneem dan heb ik idee dat mijn enorme angst en zenuwen minder zijn,ik heb daarbij wel diazepam ,en andere medicatie. Als ik ze niet gebruik en alleen diazepam ,helpt het niet ,mijn angstaanvallen ,angst voor ziektes etc nemen toe ,waardoor ik in een cirkel beland en a[lees meer...]lles vermijd,ergens doe ik dat nog ,zo leef ik het fijnst ,op mezelf. Iemand hier ook zo ervaring mee? Grtjes Anneke
31-10-2019

Citalopram (citalopram)

Hi, Ik ben sinds 8 dagen begonnen met de druppels opbouwen en vandaag op 5 druppels = 10 MG, elke dag het liefst ophogen en z.s.m. naar de 20MG. Heb last van enorme paniek - angst aanvallen, na 4 maanden (en inmiddels niet meer kunnen werken) ga ik me er aan wagen om te beginnen met dit middel. Maar ik doe rustig aan. Heb heel erg last van bijwerkingen zoals; toenemende[lees meer...] angst, paniekaanvallen worden meer, hartkloppingen weer meer, verhoogde hartslag, duizelig, misselijk, diarree, suf, trillen, beven. krijg ook na medicatie inname warme borstkas en bovenramen. Heb al contact met psychiater gehad en die zegt volhouden. Mijn vraag is hoe lang dit duurt? Is niet te doen... Zijn er mensen met dezelfde klachten? Vraag graag om een steuntje in de rug. Ik slik ernaast Temazepam maar ook dit helpt niet meer zo veel... moet nu diazepam proberen kijken of dat beter helpt om de bijwerkingen wat te onderdrukken. Hoor graag van jullie.
17-10-2019

Piekeren, spanningen, lichamelijke klachten
06-09-2019

Citalopram (citalopram)

Bij mij lijkt niets te helpen,slik al jaren oxazeoam,citalopram,mirtazapine en quetiapine!sinds enkele mnd.citalopram verhoogd van 20 naar 30 mg.,maar mijn angsten en paniekaanvallen worden steeds groter,ben er elke dag doodziek van en kan nog nauwelijks de deur uit,en woon alleen
31-08-2019

Citalopram (citalopram)

Eerste 4 werken verergerde mijn angst en paniek klachten. Maar daar staan SSRI’s om bekend, al blijft het heel vervelend en lastig. Begonnen, naast therapie om te herstellen van een burn out. Voelde mij na een week of 4/5 beter, al weet ik niet of dit door het herstellen kwam of de citalopram. Naar mijn idee heeft het wel enigszins geholpen, maar uiteindelijk overgest[lees meer...]apt naar paroxetine; welke beter schijnt te helpen bij angst en paniek.
27-07-2019

Citalopram (citalopram)

ik heb een vraagje ik heb last van een angststoornis en nu sinds kort last van somberheid, ik vond het heel erg akelig omdat ik altijd positief ben geweest, nu nog steeds wil zo graag genieten maar die gedachten is zo eng dat ik bang ben dat ik mezelf iets aan zou doen.. terwijl ik dacht echt niet wil!! Weet iemand wat dit betekend ? En waardoor het komt ik slik sinds twe[lees meer...]e dagen 10mg citalopram
11-07-2019

Citalopram (citalopram)

Door de overgang weer in paniekaanvallen terecht gekomen 20 jaar fevarin gebruikt maar deed niks meer nu met opbouw 30 mg citalopram Meer paniekaanvallen en zo.n last van maag en darmen krampen heb een prikkelbare darm nu 8 dagen op 30 gaan die krampen nog over
02-07-2019

Citalopram (citalopram)

Sinds 2014 gebruik ik dit medicijn. Na opbouw van 10 naar 20 mg, slik ik sinds 2016 toch 30mg. Hierdoor minder schommelingen in emotieregulatie. Heb voldoende therapieën gehad om te leren leven ipv overleven. Voel me mijzelf zonder angst. Helaas wel nog depressieve periodes gehad. Wilde dec.2018 afbouwen van 30mg naar 25mg. Helaas niet gewenst effect. Blijf nu op 30mg[lees meer...]. Ben erg tevreden. Dat je bij opbouw en afbouw wat down voelt is normaal, daar moet je doorheen helaas. Niets aangekomen aan kg door gebruik van Citalopram. Dat was mijn grootste angst. Ik leef door dit medicijn. Misschien placebo effect, maar het werkt. Dat is belangrijkste!
29-06-2019

Citalopram (citalopram)

vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week teru[lees meer...]g 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

ik nam 3jaar pillen voor angst maar werd ineens niet meer verkocht en ze werkte perfect zonder enige bjwerkingen. 27/06/2019 begonnen en voel me nu al moe maar ze zeggen blijven nemen na paar dagen is het weg de bijwerkingen. ik neem voor de eerste 3weken ook nog oxazepram om de eerste 3weken te gebruiken omdat het pas na 3weken werkt dus ben extra moe. ik hoop dat het bet[lees meer...]er ga gaan en me terug normaal voel. heb geen energie geen honger en zo kan ik niet echt veel doen met men kinderen en das echt ni leuk.
23-06-2019

Citalopram (citalopram)

Tgv burnout/depressieve klachten en angststoornis aan de citalopram begonnen. Vwg weerstand begonnen met 1 druppel, zit nu op 5 druppels ( = gelijk aan tablet van 12,5 mg of 10 mg? Is me niet duidelijk ). Ongeveer 5 wk bezig nu. Heb erg veel last van maag en darmklachten. Weliswaar altijd al prikkelbare darm gehad maar is nu veel erger. Slapen gaat ook slecht ondanks [lees meer...]oxazepam. Voel me eigenlijk op en erg moe. Iemand die dit herkent bij dit medicijn?
19-06-2019

Citalopram (citalopram)

Hallo ik slik sinds 6mei 2019 10 mg met bromazepam in het begin ging goed later op 27 mei opgehoogd naar 20 mg ging ook redelijk maar sinds 16 juni hevige paniek en angstaanvallen is dit normaal of werkt citalopram niet voor mij?
11-06-2019

06-06-2019

Citalopram (citalopram)

In het begin van het gebruiken heel veel bijwerkingen ervaren, en ook de gekste bijwerkingen. Nu ben ik 8 weken onderweg en het leek goed te gaan maar heb ook nu weer een dip, alsof het medicijn niets doet. Alle vervelende klachten die ik had voor dat ik starten met citalopram komen weer een beetje terug.... niet zo heftig maar ik voel het wel, en dan komt ook dat piekeren[lees meer...] weer terug. Weet dus ook niet goed of dit nu een sein is dat ik toch moet ophogen ofdat het og iets is waar ik door heen moet....vind het zo lastig!
04-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik hen een vraag. Ik slik het nu bijna 3 maanden het ging goed nu heb ik sinds een week dat ik weer heel druk in men hoofs ben en onrustig. Ik weet dat het kan dat je ups en downs hebt maar ik hoor graag ervaringen. Van mensen die dit misschien ook ervaren hebben en wat hun gedaan hebben.
03-06-2019

Citalopram (citalopram)

Bij mij ging de opbouwdosis van 10 Mg helaas fout. Ik kreeg kenmerken van het serotoninesyndroom. Alsof ik een overdosis XTC had genomen. Heel heftige spierspasmes in mijn benen, tandenknarsen, spiertrekkingen in handen en armen. Het gevoel dat ik steeds ergens in moest knijpen. Koorts. Misselijk met kokhalsneigingen. Hoofdpijn. Geen eetlust. Grote onrust. Slechte coördina[lees meer...]tie. Liep tegen kozijnen aan en stootte glazen om. Een vork met eten in mijn mond doen was een opgave. Wazig zien. Suf en traag door de spasmes heen. Koud. Moe. Paniekaanvallen werden nog veel erger. In overleg met de nightcare per direct gestopt met dit medicijn. Waarschijnlijk ook geen serotonine medicatie meer geschikt voor mij. Ik hoop nu snel bij een psycholoog terecht te kunnen om zonder medicatie mijn angst/paniekaanvallen en burn-out te kunnen behandelen. Ik ken genoeg andere mensen die dit medicijn zonder problemen kunnen slikken. Ik ben helaas een zeldzame pechvogel die er niet tegen blijkt te kunnen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum