Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
03-03-2019

Citalopram (citalopram)

Iets meer dan 3 weken geleden begonnen met citalopram 10mg. Na 4 dagen opgehoogd naar 20mg. Ik heb wel bijwerkingen ervaren zoals hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid etc. Dit was vooral de eerste dagen het ergst. Toch heb ik na 3 weken nog steeds bijwerkingen en merk ik dat ik nog steeds angst, dwang en paniek heb. Afgelopen dagen veel paniekaanvallen gehad. Ik slik dit[lees meer...] middel overigens omdat ik chronische hyperventilatie, emetofobie (overgeefangst), angst om dood te gaan en een lichte depressie heb. Verschillende keren bij de huisarts en het ziekenhuis geweest om het hart te laten onderzoeken en altijd bang daarvoor geweest ondanks de goede uitslag. Überhaupt om ziek te worden, van een griepje tot een enge ziekte. Daardoor ook last van smetvrees. Ik ben al ruime tijd in therapie (haptonomie en psycholoog) maar ik merkte nog geen verbetering. Daarom in overleg met de psychiater nu Citalopram 20mg. En indien nodig Oxazepam 10mg, max. 30mg per dag. Is het normaal dat ik na meer dan 3 weken nog zulke paniek en angst voel? Ik lees overal dat de “verergering van klachten” na 2 weken moeten afnemen, maar het lijkt bij mij juist erger te worden. Ik weet dat het effect 4-6 weken op zich kan laten wachten, maar ik zou nu toch iets van verbetering moeten merken? Echter merkte mijn omgeving in het begin wel verschil, ik was levendiger en vrolijker. Toch voelt dat niet zo. Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven. Hoelang duurde dit bij jullie, en hadden jullie na 3 weken ook nog zulke heftige bijwerkingen/klachten?
31-01-2019

Citalopram (citalopram)

Hoi ik neem al 24 jaar antidepressivia citolapram heb het hier altijd zo super op gedaan , maar het laatste jaar voel ik bijna niets meer voor niemand duuuus heel weinig gevoelens , weer wat meer depressief . Mijn libio is ook erg veranderd totaal geen zin meer , kan het zijn dat deze antidepressiva niet meer zijn werk doet ???
23-01-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu denk 7 a 8 jaar. Ben begonnen met 20 mg mr in de jaren steeds verhoogd. Heeft t altijd goed gedaan maar laatste 2 jaar merkte ik steeds vaker dat het minder werkte waardoor ik terugvallen kreeg. Nu bij de psychiater voor t eerst geweest en krijg een ander medicijn die wat beter is toegepast op mijn klachten (vrnl dwang en angst). Nu ga ik eerst [lees meer...]mn huidige dosis iets afbouwen en vervangen door een ander medicijn. iemand hier ook ervaring mee?
10-01-2019

Citalopram (citalopram)

Redelijk goed medicijn, weinig bijwerkingen en het helpt dempen van angst en paniek gevoelens, daarnaast afgelopen jaren veel veranderingen aangebracht in mijn leven zoals: veel sporten, uitdagend werk kunnen vinden, gestopt met roken en drinken. Alsnog ervaar ik veel spanning in mijn lichaam en slaap ik slecht, erg vervelend want het belemmerd mij onderhand wel aardig[lees meer...] in mijn dagelijkse levensbehoeften. daarom wil ik wel overstappen naar een ander medicijn(SNRI? TCA?) dit zal ik komende periode overleggen met een specialist.
28-12-2018

Citalopram (citalopram)

al jaren problematiek en naar allerlei oplossingen gezocht, uiteindelijk met deze medicatie gestart, gebruik het al jaren en merk zeker een positief verschil met deze medicatie ( 20mg. 1x per dag) Ik merk wel dat het puur de opname van serotonine remt. (angst en paniek gedachten) Ondanks dat ik dit medicijn neem, nog erg veel last van spanning en een zenuwachtig gevoel[lees meer...] in het lichaam. dit is erg vervelend, en stoort mij steeds meer. misschien moet ik eens overstappen naar een ander medicijn, denk zelf aan venlafaxine, ben bang dat mijn werk en sport dan hinder zullen ondervinden vanwege de bijwerkingen.
24-12-2018

Citalopram (citalopram)

Ik slik al tijdje 40 mg. Uit mn bloed waardes blijkt dat t mr mininaal in mn bloed werd opgenomen en daardoor had ik steeds terugvallen...Nu ben ik vanaf vandaag 10 mg vehoogd. Ik had al behoorlijke o rust overdag..geen idee wat je met jezelf aan moet of de dag moet doorkomen...Iemand tips?
19-12-2018

Citalopram (citalopram)

Beste Mensen... Al enige tijd slik ik citalopram 40 mg. Ik ben prima tevreden en ik kan best goed mn leven leiden. Echter, zo af en toe merk ik dat t medicijn zn werking verliest lijkt wel. ( spiegel in bloed is wel goed) Dan volgt een tijd van crisis. In alle gevallen komt t daarna langszaam weer goed. Nu vraag ik mij af of t kan komen door mn alcohol inname. Ik dron[lees meer...]k er altijd wel alcohol bij en koffie. Soms veel alcohol. Ik ben heel gevoelig voor stoffen. Is t zo dat alcohol de effecten van citalopram beïnvloedden? De laatste jaren steeds vaker de dagen erna...
06-12-2018

Citalopram (citalopram)

Na 18 jaar paroxetine te hebben geslikt over gegaan op een andere antidepressiva Dit omdat de werking niet veel meer deed Nu sinds een week begonnen met 10 Mg citalopran Vreselijke bijwerkingen in de vorm van angst en depressie.
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!