citalopram

Bij  AngstX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

05-07-2020 | Vrouw | 26
citalopram (30mg)
4 jaar Citalopram geslikt, werkte wel en haalde de scherpe kantjes van de angst af maar dwanggedachten bleven, daarom overgestapt naar efexor. Bijwerkingen Citalopram vielen heel erg mee, droge mond en nu ik gestopt ben merk ik dat ik toch wat aangekomen was.

03-07-2020 | Man | 50
citalopram (20mg)
Een half jaar geleden slikte ik 10mg Citalopram in de avond, maar dit hielp niet, sterker mijn slaapklachten verergerden. nu slik ik 20mg Citalopram en ik voel me echt rustig en kalm dat heb ik me in mijn leven nog nooit gevoeld. Met daarbij psycho educatie over slaap (iemand van 50 jaar heeft maar 7 -8 uur slaap nodig) en cgt voel ik met echt gelukkig sinds een maand!

19-06-2020 | Vrouw | 62
citalopram (20mg)
ik ben begonnen met 10mg, de eerste weken waren vreselijk. Alles werd versterkt. angst. dwanggedachten.somber. negatief, heel erg nachtzweten, trillen, Na twee weken overgegaan naar 20mg. Nu. na zeven weken gaat het een stuk beter. ik ervaar meer rust in mijn hoofd, ben toch blij. dat ik doorgezet heb !

11-06-2020 | Man | 64
citalopram (20mg)
Ben begonnen met Anafranil. Gebruik nu al jaren Citalopram. Prima resultaat. Veel beter dan met zombiemiddel Anafranil.

11-06-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Ik heb na veel overleg en na lang nadenken de stap gezet om te starten met AD. De huisarts heeft citalopram voorgeschreven en ik ben toen begonnen met 10 mg. Ik was al mentaal voorbereid op de bijwerkingen tijdens het opbouwen, maar ondanks dat viel het me toch zwaar. Ik gebruikte het alleen wegens een sociale fobie waar ik last van had en voor de rest ben ik iemand die be[lees meer...]st goed functioneert. Maar het had mij verandert in een zogezegde zombie. Ik sliep niet meer en had opeens constant paniekaanvallen (hiervoor nooit gehad). Het leven was uit me gezogen leek het, terwijl ik normaal best een vrolijk en levendig persoon ben. Na uiteindelijk 2 weken amper geslapen te hebben, ben ik na een spoedafspraak met de arts direct gestopt en overgestapt naar venlafaxine. Hierna zijn alle klachten verdwenen en was ik weer de ' vrolijke ik'. Er zullen vast genoeg zijn die baat hebben bij citalopram, maar het enige waar ik aan kan denken is mijn helse ervaring..

22-05-2020 | Vrouw | 62
citalopram (10mg)
ik slik nu twee weken 10 mg en mag overgaan op 20, maar heb me nog nooit zo akelig gevoeld. Angst paniek, hoofdpijn, nachtzweten, wakker liggen Hoop dat dit beter wordt

04-03-2020 | Vrouw | 35
citalopram (20mg)
Hej hallo, Ik heb nu sinds 2 jaar last van een ernstige angststoornis.. na een tijdje ben ik clomipramine gaan gebruiken, heb dit een jaar gebruikt maar zonder echt goed resultaat.. nu sinds 4 weken begonnen met het opbouwen van citalopram. In die tijd toch wel wat goede dagen gehad, het ging wat op en af.. nu sinds een paar dagen is het erger dan ooit! Heftige angstaan[lees meer...]vallen, ik wil niks en durf niks.. is dat normaal? Zou het nu niet ongeveer een beetje gestabiliseerd zijn? Ben een beetje ten einde raad.. wil zo graag weer de persoon worden die ik was of in ieder geval weer iets van het leven genieten.. Hoop dat hier iemand is met soortgelijke ervaring? Lieve groetjes

01-03-2020 | Vrouw | 53
citalopram (10mg)
Had veel last van angststoornissen (hypochondrie). Was bijna niet meer leefbaar , mijn leven werd overheerst. Ik heb antidepressiva jaren afgehouden daar ik er niet in geloofde bij angststoornissen. Uiteindelijk op aanraden van huisarts toch begonnen met “snufje” zoals hij dat noemde, kreeg 10 mg. Na een week merkte ik al verschil, ongelooflijk hoe zo n klein pilletje je[lees meer...] angstgevoelens kan laten verdwijnen, vind t nog steeds een wonder. Ben niet aangekomen. Voel me nog net zo vrolijk, enige is dat ik minder snel huil, bijna niet meer, ik voel wel het verdriet maar tranen komen vrijwel niet. Slik na 5 jaar nog steeds 10 mg.

23-01-2020 | Man | 35
citalopram (20mg)
Ik heb jaren met van die vage angsten gelopen die maar niet weg wilde. Ik loop bij een goede psygoloog en we besloten toch maar eens een "proef" te doen met dit medicijn. De eerste 14 dagen had ik last van wat bijwerkingen. Op den duur was ik verrast door mezelf dat ik dingen weer durfde. Vooral mijn gevoel uitspreken ging een stuk makkelijker. Ik heb jaren mijn mond gehou[lees meer...]den tegen gefrustreerde werkgevers en diverse banen opgezegt uit woede. Nu is het soms even wennen als ik mijzelf uitspreek naar andere, maar het is zo fijn. Ook het eeuwig piekeren is haast voorbij. Relativeren gaat weer makkelijker. Mijn partner zei laatst.. Ik merk geen verschil hoor! Dus qua karakter ben ik niet veranderd. Intern is mijn hele gemoedstoestand veel rustiger. Ik ben begonnen met 20mg. Ik vindt het prima zo. Ik blijf er wel bij dat medicijnen niet altijd een oplossing zijn. Ook uit vorige / negatieve ervaringen met andere anti depressie middelen. Maar deze doet zijn werk!

21-01-2020 | Vrouw | 29
citalopram (30mg)
Na 10 jaar allerlei therapieen gevolgd te hebben en geen verandering in mijn angsten. Besloten naar een paniekaanval die zo hevig was, aan de medicatie te gaan. Nooit gewild overigens. Was met name angstig om een ander persoon te worden in negatieve zin. Met de 10mg had ik de meeste bijwerkingen op dit moment zit ik op 30mg. Mijn angst gedachtes, zijn zeker voor 90% afgeno[lees meer...]men! Durf zoveel dingen alleen, die ik nooit durfde. Ik kan negatieve reacties ook eindelijk laten gaan, wat een opluchting. Ik had dit jaren eerder moeten doen! Inderdaad je moet even door de eerste weken heen, maar dat was het absoluut waard! Ik schrijf nooit mijn ervaring maar ben zo positief en gun dit een ander ook.

08-01-2020 | Vrouw | 22
citalopram (30mg)
Ik ben heel erg tevreden over Citalopram. Mijn vorige antidepressiva hebben me bijna 10 kilo in gewicht laten aankomen, sinds ik ben overgestapt naar Citalopram ben ik mijn extra kilos kwijt en blijf ik ook netjes op gewicht. Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen en heb mijn angststoornis onder controle.

30-12-2019 | Vrouw | 31
citalopram (10mg)
In eerste instantie begonnen met dit medicijn in verband met aanhoudende en toenemende angstklachten en dwanggedachten. Na het overlijden van mijn vader kwam daar een depressie bovenop. Middel werkt snel op angst, iets minder snel op depressie, maar merkte na een aantal weken duidelijk verschil. De eerste maanden dacht ik dat ik de wereld weer aan kon, een extreme UP. Daar[lees meer...]na zwakte dit weer iets af naar een vrij normale gemoedstoestand. Dit middel zorgt dat ik weer een leefbaar leven heb.

25-12-2019 | Vrouw | 27

23-12-2019 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Citalopram begonnen met slikken vanwege angstklachten, ptss en dysthymie. Eerste paar weken, inclusief opbouw voelde ik mij echt goed door de medicatie (afgezien van de nachtmerries en duizeligheid) , langzaam nam dit effect af en merkte ik dat de klachten ook heftiger terugkwamen omdat 'het scherpe randje' dan ineens weer aanwezig is en daardoor harder aankomt, waardo[lees meer...]or je genoodzaakt bent om steeds verder op te hogen (Geen vermindering van angstaanvallen 'snachts) , uiteindelijk ben ik gestopt bij 20 mg, omdat ik eigenlijk niet afhankelijk wil zijn van medicatie besloten om dit weer af te bouwen, dit tot 10mg in een maand tijd en bij de 10mg besloot ik om 'cold turkey' te gaan (niet geluisterd naar de huisarts) , tip: NIET DOEN. ( 2 weken ziek, 'dronken', misselijk en zo duizelig gevoeld alsof ik elk moment flauw kon vallen).

25-10-2019 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ivm met angstklachten en piekeren op aanraden van psycholoog begonnen met antidepressiva. Huisarts schreef in eerste instantie 10mg voor en daarmee 8 weken begonnen. 1,5 week misselijkheid en een dronken gevoel gehad, maar daar was prima mee te leven. Wel leek 10mg weinig te doen voor de klachten. Na 8 weken dosering door de huisarts opgehoogd naar 20 mg. Ongeveer 4 dag[lees meer...]en last gehad van wat misselijkheid maar daarna waren deze klachten voorbij. Deze dosering lijkt vruchten af te werpen. Angst is minder en piekergedachten blijven niet hangen. Tot op heden tevreden. Alle andere bijwerkingen herken ik niet en zal per persoon afhankelijk zijn. Voor mij is dit middel voor dit moment een prettige ondersteuning in proces van herstel na een burn out.

08-08-2019 | Vrouw | 33
citalopram (10mg)
Ben nu bijna 4 weken geleden gestart met AD. In de eerste 3/4 dagen voelde ik me een positieve versufte zombie, heerlijk dat ik geen angsten meer had en niet meer piekerde. Ik kon zeker niet autorijden. Daarna werd ik helderder en merkte ik dat over het algemeen angsten wat meer naar de achtergrond verdwenen en ik gedachten veel beter kon loslaten, wat het piekeren dus o[lees meer...]ok stopte. Al met al 2-3 grotere dips gehad in deze periode, waarin de lichamelijke onrust en angsten zeker toenamen. Maar ik merkte dat deze perioden zeker van kortere duur zijn. De dips zijn heviger maar korter. Ik herstel sneller wat mijn vertrouwen doet toenemen in het leven. De huisarts zei dat dit normaal was in het begin (2-4/5 weken). Al met al ben ik denk ik goed op weg om de eerste periode te doorstaan en ben ik blij dat ik hiermee gestart ben.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum