citalopram

Bij  AngstX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

02-03-2021 | Man | 28
citalopram (10mg)
Vanwege depressie en angststoornis begonnen aan Citalopram. Zeven jaar tegen deze keuze aan gehangen en alle andere opties geprobeerd. Het was de angststoornis die het zo eng maakte. Met doodsangsten slikte ik mijn eerste pilletje en zat ik trillend van angst klaar voor de vreselijkste bijwerkingen, en toen... Gebeurde er niks. Ik kreeg een beetje een droge mond. Ik ove[lees meer...]rtuigde mezelf dat het vast nog ging komen, maar de weken gingen voorbij en er kwam niks. De droge mond blijft en ik merkte ook dat er op seksueel gebied wat meer stimulatie nodig is om een hoogtepunt te bereiken. Verder heb ik absoluut niks gemerkt van de Citalopram qua bijwerkingen. Qua effect begon ik al erg snel verandering te merken. Ik heb de neiging erg gevoelig te zijn voor geneesmiddelen en merkte al binnen twee weken dat ik vrolijker was en meer energie had. De donkere bril van de depressie ging af en ook de (sociale) angststoornis leek langzaam af te nemen. Opeens durfde ik dingen die ik eerst doodeng vond: een winkelmedewerker wat vragen, iemand op straat aanspreken die in de weg stond. Kleine dingen die voor mij doodeng waren voorheen. Mijn vriendin en andere mensen om me heen zeiden dat ik een totaal ander persoon leek: vrolijker en energieker. En zo voel ik me ook. Eerst geloofde ik nog dat het misschien een placebo effect wat maar na 7 weken kan dat ook niet meer. Het werkt echt en het is geweldig. Het gaat niet je totale leven veranderen, maar het is het zetje in de rug wat ik nodig had. Hetgeen wat me 's ochtends uit mijn bed en onder de douche krijgt. Hetgeen wat zorgt dat ik niet meer overbelast raak door de kleinste dingen. Hetgeen wat me dingen laat doen die vroeger te eng waren. Het helpt me rationaliseren. En op die manier kun je gewoontes opbouwen en via exposure je angsten overwinnen zodat je hopelijk snel zonder de pillen een normaal leven kunt leiden. Dus voor mij is Citalopram een geweldige keuze geweest. Veel recensies zijn van mensen die net begonnen zijn en moeten niet te serieus genomen worden. Het kan tot 8 weken duren voor je iets merkt en bijwerkingen zijn voor iedereen anders. Doe je eigen research en maak een weloverwogen beslissing. Voor mij was het na vele jaren twijfelen de juiste keuze.

05-01-2021 | Vrouw | 36
citalopram (10mg)
Ik slik al 8 jaar citalopram en vind het een fijn medicijn. Angsten zijn helaas nog niet weg maar ik ben iets evenwichtiger en met 10 mg heb ik weinig bijwerkingen. Laatst 15 mg geprobeerd 4 wkn lang maar daarvan had ik te veel bijwerkingen. Hele dag slaperig en honger en auto rijden lukte me niet. Ook kreeg ik rusteloze benen en droge mond werd erger. Ik hou het dus [lees meer...]gewoon bij 10 mg.

02-01-2021 | Man | 60
citalopram (20mg)
Ik neem citalopram reeds enkele jaren 4 jaar reeds. Ik heb daarbij een perfekt middel gevonden om positief en met zeer weinig angsten door het leven te gaan. Ik kan veel zaken negeren en beter relativeren etc...

11-12-2020 | Vrouw | 32
citalopram (10mg)
Begonnen aan citalopram toen ik een moeilijke periode doormaakte en mijn angst moeilijk beheersbaar werd. 5 maanden gebruikt. Het medicijn werkte binnen de eerste week. De eerste dagen wat duf en buikpijn, maar dit trok snel weg. Ik heb lichte haaruitval gehad gedurende het gebruik, niets schokkends. Na de eerste week ontstond er een klacht die ik niet direct koppelde aan [lees meer...]de citalopram. Namelijk; jeuk, tintelingen en brandende pijn in de vulva, vagina en het bekkengebied. Weleens eerder af en toe last van, maar nooit zo extreem. Gediagnosticeerd met vulvodynie en pudendale neuralgie; een zenuwaandoening. Na 5 maanden kwam een arts op het idee de citalopram te stoppen, omdat zenuwpijn een bijwerking kan zijn (heet paresthesie in de bijsluiter). Nu een aantal weken na het stoppen en de pijn is drastisch verminderd. Boodschap is; let er op dat citalopram dit soort klachten kan veroorzaken of verergeren (dat laatste is bij mij het geval). Verder vond ik het een top medicijn. Ik voelde me stabiel, zonder afgevlakt te zijn. Het afbouwen is niet heel makkelijk, maar na een maand zijn de ontrekkingsverschijnselen (slapeloosheid, gejaagdheid, irritatie, griepgevoel, duizelig) grotendeels weg.

02-12-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Hoi allen, ik gebruik nu ruim een half jaar Citalopram druppels. Ik heb last van angstgevoelens / paniekklachten op hormonaal slechte dagen. Per maand 2 goede en 2 slechte weken. Het is een fysieke reactie maar het beheerste mijn leven enorm. Ik durfde geen medicatie te gebruiken maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt. Op eigen verzoek heel langzaam opgebouwd, van een pa[lees meer...]ar dagen 1 druppel, 2 druppels etc tot 8 druppels. Bijwerkingen vielen me mee: droge mond, heftig dromen, soms toename angst, wat duizelig. Het leek wat te helpen maar op mijn slechtste dagen kwam de angst er nog doorheen, zonder trigger van buitenaf. Nu sinds 2 maanden opgehoogd naar 10 druppels en ben sinds 4-5 weken angstvrij. Voelt heel gek maar zo fijn. Hopelijk blijft het nu zo!

01-12-2020 | Vrouw | 30
citalopram (10mg)
Slik het nu 2 weken tegen algemene angststoornis. Eerste paar dagen last van lichte misselijkheid en verminderde eetlust. Verder een droge mond als bijwerking. Maar de bijwerkingen waren minimaal. Verder nog niet veel gemerkt. Ik vond het best eng om te gaan slikken, maar dat was nergens voor nodig. Ik ben benieuwd naar de werking en of het de angstgevoelens gaat verminder[lees meer...]en.

30-11-2020 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Nu 5 dagen citalopram geslikt. Ontzettend last ban bijwerkingen waardoor ik tot niks meer kom. Ongeveer 3 uur na inname verergeren alle bijwerkingen en grootste angstklachten. Echter merk ik wel over het algemeen dat ik na 5 dagen al minder angst/pieker klachten heb. Nu hopen op meer verbetering en afname bijwerkingen.

17-09-2020 | Vrouw | 31
citalopram (40mg)
Goedemiddag, Zat een hele lange tijd op 5mg, ik kwam van de 40mg af Nu ben ik in een aantal weken opgehoogd naar 40mg incl oxazepam voor ondersteuning. Ik slik de 40mg nu 17 dagen. Ik hoor van de dokter dat ik per verhoging weer verergerende angstklachten kan ervaren, zo voel ik dat ook weer. Ik zit nu ruim 2 weken op de 40mg.... ik wordt wat radeloos, ik wil zo graag weer[lees meer...] naar mijn eigen ik. Wie heeft er ervaring met verergerende klachten bij elke opbouw? Hoe is het jullie allen vergaan? De dokter geeft aan dat ik nu na die eerste 2 weken 40mg steeds meer spiegel ga opbouwen en dat we nu tot de 4 weken na start 40 mg echt verbetering gaan merken. Alvast bedankt

12-08-2020 | Vrouw | 29
citalopram (30mg)
Ik was erg terughoudend en heb eerst 2 jaar therapie geprobeerd. Toen niks mij hielp toch maar ad begonnen (citolapram). Ik voelde me na een maand echt beter en kon weer meer ondernemen. Na een half jaar merkte ik echt dat ik mezelf vrijwel weer normaal voelde. Angst regeert mijn leven niet meer.

31-07-2020 | Vrouw | 40
citalopram (10mg)
Ik gebruik citalopram 10 Mg nu vier weken. Ik merkte al vrij snel meer innerlijke rust en minder uitschieters in angstgevoelens. Ik ben een hypochonder. Helaas heb ik nog steeds last van bijwerkingen. Ik zou graag weten wie ook laat heeft van tintelingen in benen en soms een doof gevoel op verschillende plaatsen op de huid.

05-07-2020 | Vrouw | 26
citalopram (30mg)
4 jaar Citalopram geslikt, werkte wel en haalde de scherpe kantjes van de angst af maar dwanggedachten bleven, daarom overgestapt naar efexor. Bijwerkingen Citalopram vielen heel erg mee, droge mond en nu ik gestopt ben merk ik dat ik toch wat aangekomen was.

03-07-2020 | Man | 50
citalopram (20mg)
Een half jaar geleden slikte ik 10mg Citalopram in de avond, maar dit hielp niet, sterker mijn slaapklachten verergerden. nu slik ik 20mg Citalopram en ik voel me echt rustig en kalm dat heb ik me in mijn leven nog nooit gevoeld. Met daarbij psycho educatie over slaap (iemand van 50 jaar heeft maar 7 -8 uur slaap nodig) en cgt voel ik met echt gelukkig sinds een maand!

19-06-2020 | Vrouw | 62
citalopram (20mg)
ik ben begonnen met 10mg, de eerste weken waren vreselijk. Alles werd versterkt. angst. dwanggedachten.somber. negatief, heel erg nachtzweten, trillen, Na twee weken overgegaan naar 20mg. Nu. na zeven weken gaat het een stuk beter. ik ervaar meer rust in mijn hoofd, ben toch blij. dat ik doorgezet heb !

11-06-2020 | Man | 64
citalopram (20mg)
Ben begonnen met Anafranil. Gebruik nu al jaren Citalopram. Prima resultaat. Veel beter dan met zombiemiddel Anafranil.

11-06-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Ik heb na veel overleg en na lang nadenken de stap gezet om te starten met AD. De huisarts heeft citalopram voorgeschreven en ik ben toen begonnen met 10 mg. Ik was al mentaal voorbereid op de bijwerkingen tijdens het opbouwen, maar ondanks dat viel het me toch zwaar. Ik gebruikte het alleen wegens een sociale fobie waar ik last van had en voor de rest ben ik iemand die be[lees meer...]st goed functioneert. Maar het had mij verandert in een zogezegde zombie. Ik sliep niet meer en had opeens constant paniekaanvallen (hiervoor nooit gehad). Het leven was uit me gezogen leek het, terwijl ik normaal best een vrolijk en levendig persoon ben. Na uiteindelijk 2 weken amper geslapen te hebben, ben ik na een spoedafspraak met de arts direct gestopt en overgestapt naar venlafaxine. Hierna zijn alle klachten verdwenen en was ik weer de ' vrolijke ik'. Er zullen vast genoeg zijn die baat hebben bij citalopram, maar het enige waar ik aan kan denken is mijn helse ervaring..

22-05-2020 | Vrouw | 62
citalopram (10mg)
ik slik nu twee weken 10 mg en mag overgaan op 20, maar heb me nog nooit zo akelig gevoeld. Angst paniek, hoofdpijn, nachtzweten, wakker liggen Hoop dat dit beter wordt

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum