ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1
24-08-2018

Postnatale depressie

Na Citalopram 4 maanden te hebben gebruikt merkte ik dat de werking afnam en heb ik eerst op deze site alle medicaties voor depressies doorgelezen. Vanuit de ervaringen en beoordelingen heb ik een ‘top 3’ aan medicijnen gemaakt die ik eventueel wel zou willen gebruiken om over te stappen. Sertraline stond bovenaan mijn lijstje. Dit besproken met de huisarts en die vond h[lees meer...]et prima. Na wat research door mijn arts bleek dus dat ik niet hoefde af te bouwen met cipramil omdat ik 20mg gebruikte. Ik vond het toedienen van dat medicijn(druppels) ook echt drama want soms kwam er veel meer uit dan 1 druppeltje. Inmiddels gebruik ik nu 2 weken sertraline en de bijwerkingen zijn minimaal. Ik voel me zo nu en dan wel eens misselijk of opgeblazen. Eerste 3 dagen kwam mijn stoelgang nauwelijks op gang. Maar ik begin soms dingen wat relaxter te ervaren. Ik gebruik hiernaast nog 3mg bromazepam voor mijn paniekaanvallen en slecht slapen en het gaat prima met me. Tevens heb ik 1x per 3 weken een gesprek met de psycholoog en ik denk dat ik er gewoon verstandig aan heb gedaan om hulp te zoeken en mezelf er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb. Ik zou dit middel tot nu toe zeker aanraden.
02-09-2017

Postnatale depressie

De eerste 10 dagen last van bijwerkingen. Die dagen moest ik echt door zien te komen. Hiervoor lorazepan gebruikt. Na 14 dagen merkte ik het eerste positieve effect en na 3 weken knapte ik echt op. Gebruik dit middel nu 8 weken en heb meer goede dan slechte dagen. Ik ben er erg tevreden over.
15-07-2017

Postnatale depressie

Gebruik nu 2 weken citalopram. 10 jaar geleden ook gebruikt. Nu zoveel nare bijwerkingen ervan maar ik moet volgens iedereen doorzetten. De eerste week voelde ik me heel relaxed tot ik in de 2e week kwam, wat een verschil . Zoveel angst en onrust. Vooral bij het opstaan. Krijg geen hap door m'n keel. Bijwerkingen zijn zo erg nu dat ik sinds 2 dagen oxazepam erbij slik. Zel[lees meer...]fs 10 mg oxa helpt nog niet eens per keer. Voel me er nog steeds paniekerig en onrustig mee. Ben begonnen met 20 mg maar na 1 dag gelijk terug gegaan naar 10 mg op aanraden van de arts aangezien ik er zeer heftig op reageerde. Hartoverslagen, kotsmisselijk en zoveel paniek. 1e week 10 mg ging best goed. Sinds vandaag opgehoogd naar 15 mg en dat een week of langer doen. Hoop zo dat die toename van de angst en paniek zeer snel verdwijnt! Zijn er mensen die weten hoe lang die verergering ongeveer duurt??? Was eerst bang om oxazepam in te nemen maar ben helemaal overstag, voel me zo enorm rot door de citalopram.
14-11-2015

Postnatale depressie

Gekregen vanwege de gedachte dat ik postnatale depressie had. Maar mn mirena spiraal bleek de boosdoener! Na de mirena eruit was kreeg ik mn klachten weer sterker. Bleek dat omdat ik de citalopram niet meer nodig had, het me juist de verschijnselen waarvoor ik ze kreeg, kreeg. Binnen een week na stoppen met citalopram waren mn klachten van onrust depressie weg.
13-08-2015

Postnatale depressie

Na de geboorte van mijn zoon Thijs kwam ik gevangen te zitten in mijn hoofd. Wat ik ook probeerde om positief te blijven en er uit te komen, niks hielp. De huisarts heeft toen citalopram voorgeschreven. Ik ben daar erg tevreden over. Natuurlijk wilde ik het liever oplossen zonder medicatie maar dat ging niet. Toen ik begon met het innemen van de pillen leek ik in eerste in[lees meer...]stantie een beetje high (draaierig, zwalkend gevoel), ook last van droge mond en vreemde dromen. Naar een kleine week waren alle bijwerkingen bij mij verdwenen en na ongeveer twee weken ging het al een stuk beter met me. Ik neem het pilletje elke avond voor het slapen gaan zodat ik er geen last van heb. Ik heb net dat zetje nodig om me te helpen met mijn postnatale depressie. Over een maand of wat ga ik afbouwen. Tot nu toe gaat het super. Maar heb wel vaak gedacht of dat echt was of dat dat door het pilletje kwam. We zullen zien na het afbouwen. Dus na wat bijwerkingen een prima middel voor mij.
20-07-2015

Postnatale depressie

Na een tijd straling te hebben gebruikt, was ik die g aanbouwen, want het ging echt goed. Inmiddels had ik ook een mirena spiraal, maar die trok me een depressie angst in na 3 maanden dat ik met de setraline afgebouwd en gestopt. Mirena is eruit en tot ging gelijk snel beter. Maar inmiddels wel met citalopram begonnen. Samen met oxazepam ging het snel beter. Na een p[lees meer...]aar weken 1 ox afgebouwd, 4 naar 3 nadat de mirena eruit was. Dat ging goed. Dokter adviseerde naar de 20 mg citalopram te gaan, Dat ging goed, weer geen echte bijwerkingen, beetje dizzy en hoofdpijn. Maar na ander halve week merkteken dat het steeds slechter ging en ik weer alle symptomen had, angst etc, bleek de 20 mg te hoog. nu op 10 mg gaat t weer goed. laatste twee weken met de oxazepam aanhet afbouwen. 3 naar 2, maarbleek te snel te gaan. Nu even komende twee weken op de 2,5 oxazepam blijven. Maar eerlijk gezegt vraag ik me af, wanneer weetje dat je geen citalopram meer nodig hebt? Omdat ik bij de 20 mg weer ging stuiteren, hopelijk gebeurd dat niet als de 10 mg ook ooit te veel blijkt te zijn. iemand hier ervaring mee? Opzich moet eerst maar van de ox af, maar ik ben toch heel erg benieuwd. groetjes
11-11-2014

Postnatale depressie

Na een lastige tijd na de geboorte van mijn zoontje en heel wat angstaanvallen later heeft mijn ha citalopram voorgeschreven. Ben verder in behandeling gegaan bij een psychiater en ondertussen zijn we 8 maanden verder en voel ik me weer heel erg goed. Ik weet dat de psychiater me na de winter zal laten afbouwen en daar kijk ik ook heel erg naar uit. Helaas vind ik op inter[lees meer...]net geen verhalen over mensen die weer helemaal genezen zijn na het gebruik van citalopram? Wat best wel demotiverend werkt :( Daarom wil ik heel graag ook de positieve verhalen horen na het gebruik van citalopram!
Pagina 1 van 1

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!