ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
31-12-2018

Chronische depressie

Na diagnose chronische depressie en angststoornis op aanraden psychiater toch maar gestart met citalopram, van 10 naar uiteindelijk 40 Mg opgebouwd. Pas na 3 maanden enige verbetering stemming. Uiteindelijk paar jaar gebruikt (25 kg aangekomen) maar weer een flinke depressie. Resultaten waren al niet optimaal, maar nu bleek de citalopram helemaal niets meer te doen. Met fi[lees meer...]jne nieuwe psychiater besloten af te bouwen tot 0 Mg en tegelijkertijd Venlaflaxine op te bouwen naar 150 Mg. Door dit tegelijkertijd te doen had ik weinig last van afbouw of opbouwklachten. Ik voel me nu een stuk beter!! Als ik het eerder had geweten, was ik meteen begonnen met Venlaflaxine. Maar goed, dat is voor iedereen een zoektocht. Mijn depressie is nu meer onder controle, al blijven er moeilijker perioden. Ik kan daar nu beter mee omgaan. Tegen angst werkt het helaas bij mij niet.
28-12-2018

Chronische depressie

Ik heb een moeilijke jeugd gehad, hierdoor ben ik vanaf heel jong al depressief. Ik heb veel dingen geprobeert o.a therapie. Ik besloot pillen te proberen, je moet wat. De eerste maand was geweldig ik voelde alsof ok de hele wereld aan kon, de bijwerkingen waren concentratie peroblemen, problemen met communicatie , slapen en eten. Na die eerste maand ging het heel snel b[lees meer...]erg afwaards, ik begon extreem last van suicidale gedachtes te krijgen, anxiety attacks en momenten dat ik gewoon compleet disassociate en als een zombie bepaalde liedjes herhaal om alle gedachtes uit te drijven, waarin ik rustig 2/3 uur catatonic in een foetus houding zit. Heb dit ruim nog een maand volgehouden maar het werd alleen maar erger, ik ben er mee gestopt en zit al 3 weken ziek thuis, ik kan niet goed gesprekken voeren en verkopen, ik heb weinig energy om te staan of dingen te doen, mijn lichaam is uitgeput en wil nu niet maar mijn geest blijft actief. Daarnaast voelt het steeds alsof mijn hersens in slaap vallen, zo dof tintelent gevoel in de frontale lobe dit maakt het voor mij lastig als ik moe ben bewegend beels (zoals buiten lopen) lastig te verweken is. Ik voel de prikkels en “schokjes” in mn hersenen wel maar meer ook niet, het word langzaam beter, nu hopen dat mijn korte termijn geheugen ook weer gaat werken. Deze pillen zijn voor mij echt een hell geweest.
14-12-2018

Chronische depressie

Citalopram gekregen voor mijn depressie. Heeft helaas weinig uitgehaald. Ik werd erg moe van dit medicijn. Zo moe dat ik vaak smiddags al ging slapen. Ook voelde ik mij net een robot. Emotieloos en afgevlakt en ongeïnteresseerd. Qua depressieklachten veranderde er weinig.
01-11-2018

Chronische depressie

Ben acht weken aan de citolepram eerst drie weken 10mg,daarna verhoogd naar 20mg Kreeg 12 oktober een hartinfarct Sinds gisteren afbouwen naar 10 en dan afwachten wat cardioloog als alternatief voorstelt. ik ben een vrouw van 59 en goed huiverig geworden van dit alles!
26-09-2018

Chronische depressie

Na jarenlang depressief te zijn geweest ben ik in 2014 begonnen met het middel citalopram. Dat was de eerste weken erg wennen. Ik was misselijk en ook wat duizelig. Na een week of 4 gingen de bijverschijnselen over. Heel langzaam ben ik mij steeds beter gaan voelen. Ik gebruik het middel nog steeds en zou eigenlijk nooit meer zonder willen. Af en toe heb ik nog een terugva[lees meer...]l, maar deze terugvallen zijn minder diep als voorheen en duren minder lang (als in enkele dagen).
02-09-2018

Chronische depressie

Flinke bijwerkingen eerste zes weken, na tien weken matig resultaat. Ook na verhogen dosis slechts matige resultaten. Na enkele jaren deed het vrijwel niets meer voor me. Overigens kilo of 15aangekomen door oa dit middel
11-07-2018

Chronische depressie

Citalopram werkte niet meer op lange termijn. Bovendien versterkte depressie door combinatie hormoontheratie en citalopram
02-06-2018

Chronische depressie

Op mn 16e begon ik me erg somber te voelen (ik ben nu 23). Ik had last van paniek aanvallen en ben toen door gestuurd naar een psycholoog en ik kreeg oxasepam om mijn dagen wat dragelijker te maken. Ik mocht dat maar een maand gebruiken. Na een aantal weken met gesprekken en hulp ging het wat beter. Maar een paar maanden later was ik weer terug bij af. Ik besloot voor mez[lees meer...]elf om het dit keer zelf op te lossen (nooit doen). Ik heb maanden lang doorgelopen maar ben toch weer terug gegaan naar de dokter. En weer naar dezelfde psycholoog van toen. Na een aantal gesprekken werd het niet meer vergoed (!????) en moest ik weer gaan. Afgelopen januari was de klapper.. Niets lukte me mee, om alles moest ik huilen en alles was zwart wit en heel somber. Niets was meer leuk. Ik mocht niet meer werken voorlopig. Uiteindelijk vond mijn arts dat ik me moest aanmelden bij de GGZ voor therapie en verschillende artsen en testen te doen. Daar is uit gekomen dat ik angststoornis heb en een chronische depressie heb. Sinds maart slik in citalopram Ik begon bij 10 mg. En zit nu op de 30 mg. In het begin versterkte het mijn emoties best heftig maar sinds drie weken begin ik me steeds beter te voelen, heb ik steeds meer zin in dingen en ben ik mijn werk weer aan het opbouwen. Ik lach weer en kan weer genieten van de dagen. Tuurlijk heb je soms een dag er tussen dat het minder gaat, naar dan herinner ik mezelf weer hoe goed het nu gaat. Zelf ben ik erg tevreden over de citalopram
Pagina 1 van 3

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!