citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

18-02-2021 | Vrouw | 27
Chronische depressie
(..) (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

17-01-2021 | Man | 67
werkt perfect

13-01-2021 | Man | 40
Chronische depressie
SInds 3 maanden gebruik ik citalopram. De stress die ik lichamelijk voelde door de depressie, is helemaal weg, in m'n hoofd blijft het vooralsnog wel spoken. Vooral de eerste dagen veel last gehad van de bijwerkingen, daarna werd het snel minder en nu weinig tot geen last van de bijwerkingen. Af en toe wat vergeetachtig, afwezig, onverschillig. Het haalt voor mij de 'scher[lees meer...]pe randjes' van de depressie af zodat ik enigszins kan functioneren en de dagen door kan komen. Ik wist niet wat ik ervan kon verwachten, gebruik verder geen enkel medicijn (zelfs geen pijnstillers). Het feit dat het de stress van mijn gedachten op mijn lichaam weg heeft gehaald, betekent voor mij dat het zeker wel helpt in het herstel/onder controle houden van de depressie.

19-12-2020 | Vrouw | 37
Chronische depressie
De reden dat ik deze medicatie slik is omdat ik als HSP veel last heb van mijn emoties. De eerste 2 weken had ik bijwerkingen zoals veel moe zijn en gapen. Verder 9 dagen hoofdpijn gehad. Bij een keer vergeten dosis ook erg zware hoofdpijn gehad. Voel me nu best goed. Ik kan ook nog genieten, maar dat hele intense is overal nu vanaf. Niet meer zo primair reageren, alle[lees meer...]s zwaar opvatten, explosief boos of enorme huilbuien. Het leven is aangenamer, maar nog steeds geen makkie. Ik hoop dat ik mijn dosis in de toekomst niet hoef te verhogen. Zet 'm op mensen!

28-07-2020 | Man | 15

27-07-2020 | Vrouw | 18
Chronische depressie
Na uitblijven van effect bij fluoxetine, over gestapt op citalopram. Meerdere keren de dosis veranderd, maar het heeft mij helaas nooit geholpen. Overigens ook geen bijwerkingen gehad.

22-07-2020 | Vrouw | 63
Chronische depressie
Het duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat het goed ging werken. Ik slik 10 mg. En ga niet hoger. De eerste weken waren de bijwerkingen vreselijk. Na ongeveer acht weken had ik geen paniekaanvallen meer en ging me langzaam beterder voelen. Na 3 maanden ging ik meer goede dagen krijgen als slechte dagen. Ik slik het nu 2 jaar en ik voel me heel goed erbij. Ik heb wel [lees meer...]geleerd geduld te moeten hebben want soms is het uitzichtloos. Maar bij slaat het aan.

10-04-2020 | Man | 19

18-03-2020 | Man | 67
Chronische depressie
Geeft weinig bijwerking en presteert optimaal. Gebruik het al tien jaren.

08-11-2019 | Vrouw | 26
Chronische depressie
Begin 2019 beginnen met citalopram ivm depressie klachten. Ik begon met 10 mg citalopram en na een week opgehoogd naar 20mg. De eerste week ging verrassend goed, sterker nog ik was TE vrolijk. Echt een manie.. doorzetten werd aangeraden. Na 6 weken (wanneer het dus optimaal zou moeten werken) zakte de stemming in elkaar en bleef lang laag. Het gevoel alsof ik er zelf niet [lees meer...]tegen kon vechten en ik niet mezelf was. Huisarts stelde voor op de bouwen. Opnieuw een manie in de eerste week. Na aantal gesprekken met de psychiater (inmiddels 7 maanden verder) en de vele stemmingswisselingen zelf de beslissing genomen om direct te stoppen en over te stappen op een ander middel. Ik ben zo blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb! Voor mij nooit geen citalopram meer! Het waren 7 zware maanden..

04-11-2019 | Vrouw | 18
Chronische depressie
in 2018 begonnen met citalopram inmiddels gestopt en begonnen met fluoxentine, door de citalopram ging ik mij alleen maar slechter voelen dan ik al deed. ik had veel last van bijwerkingen.

04-11-2019 | Vrouw | 18

10-08-2019 | Vrouw | 41
Chronische depressie
Citalopram werkte goed maar ik kreeg haaruitval waardoor ik besloot over te stappen naar wellbutrin 150mg.

02-07-2019 | Vrouw | 33
citalopram (40mg)
Werkte niet

17-06-2019 | Vrouw | 26
Chronische depressie
Ik gebruik de medicatie sinds eind januari. Eerste weken erg vermoeid geweest en enorm last van slapeloosheid gehad. Eerste dagen ook erg onrustig geweest, veel hoofdpijn gehad en soort duizelingen waardoor auto rijden echt niet ging. Na een week waren deze verschijnselen over en had ik nergens geen last van. De eerste week ook ondanks de bijwerkingen nog goed doorgekomen.[lees meer...] Wel bleef de slapeloosheid wat aanhouden en sliep ik erg slecht (werd 3a4x per nacht wakker) en dit wel 1,5 maand lang. Ook heb ik de eerste week qua stemming een overdreven goede week gehad, daarna schommelde de stemming nog meer als voorheen. Na 8 seken leek het wat te stabiliseren tot ik weer enorm terug viel en suïcidale gedachten kreeg. Mijn gevoel zei dat het niet klopte en heb dit met de huisarts besproken, in overleg met haar ben Ik toen opgehoogd naar 30 mg. Nogsteeds zegt mijn gevoel dat het absoluut niet klopt, sinds 30 mg slaap ik beter maar de stemming is erg laag, stabiel, maar ik heb geen goede dagen meer. In gesprek met psychiater maar krijg geen duidelijkheid hier over... ik heb geen vertrouwen meer in dit middel en ben geneigd te gaan afbouwen.

03-06-2019 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Gebruik 8 jaar citalopram 20 mg. Geen bijwerkingen en nu al 8 jaar rust in mijn hoofd. Familiair belast, en 3 keer zeer langdurig depressief geweest. Dat wil ik nooit meer meemaken. Had ik dit medicijn maar 40 jaar eerder gehad. Tevreden.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum