Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (8 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 3
23-03-2019

Chronische depressie

Aanvankelijk leek het te helpen; maar de bijwerkingen bleven te ernstig aanwezig. Resultaat; verlies werk
09-03-2019

Chronische depressie

Al sinds mijn jeugd ochtend depressie, futloos gevoel bij opstaan. Io huisarts citalopram. Begonnen met 10mg/dag met als doel opbouwen naar 40 mg/dag. Start met 10 mg waren de eerste weken vervelend. Ik was soms verward, droomde levendig engad stemmingswisselingen. Bijwerkingen verdwenen na de paar weken. Overstap naar 20 mg: Geen bijwerkingen. Omdat mijn klachten waren ve[lees meer...]rdwenen bij 20mg heb ik io de huisarts besloten niet de dosis te verzwaren. Paar maanden geleden cold turjey gestopt (had niks hiermee te maken), bijwerkingen: Levendig dromen, hersenschokjes, misselijkheid. Hervat na een paar dagen toen dat weer kon. Onlangs io huisarts besloten af te bouwen. Ik breek nu de tabletjes doormidden tot een dosis van 10mg/dag. Huisarts gaf aan dat het geleidelijker kan (dmv druppels) naar dat is niet nodig. Bijwerkingenafbouw: Paar kleine hersenschokjes, levendig naar wel erg leuk dromen een paar nachten. Geen misselijkheid of andere narigheid. Stemming nu na een maand op 10mg/d fractie minder goed maar zeker niet depressief. Geen bijwerkingen meer. Volgende week volgens afspraak huisarts bellen over hoe nu verder. Man, 59 jaar.
17-02-2019

Chronische depressie

Bleef steeds weer terugvallenin depressie
16-02-2019

Chronische depressie

Ik ben een man van 78 en heb mijn hele leven al depressies (gemengde) trauma en endogeen. Mijn libido en gevoelsleven is verwoest door de medicatie die ik heb geslikt en dan was heel wat. Heb een aantal suicide pogingen gedaan. Het was op een gegeven moment weer zo erg, dat het niet meer uit mijn gedachten was. Ik kon me suicide niet permitteren, omdat ik ook mantelzorg[lees meer...]er ben voor mijn mindervalide vrouw. Sinds een half jaar ben ik aan de citalopram en met een paar weken waren de suicide gedachten helemaal weg. De bijwerkingen neem ik op de koop toe. Zelf heb ik 55 jaar in de gezondheids zorg gewerkt en weet, waar ik over praat.
31-12-2018

Chronische depressie

Na diagnose chronische depressie en angststoornis op aanraden psychiater toch maar gestart met citalopram, van 10 naar uiteindelijk 40 Mg opgebouwd. Pas na 3 maanden enige verbetering stemming. Uiteindelijk paar jaar gebruikt (25 kg aangekomen) maar weer een flinke depressie. Resultaten waren al niet optimaal, maar nu bleek de citalopram helemaal niets meer te doen. Met fi[lees meer...]jne nieuwe psychiater besloten af te bouwen tot 0 Mg en tegelijkertijd Venlaflaxine op te bouwen naar 150 Mg. Door dit tegelijkertijd te doen had ik weinig last van afbouw of opbouwklachten. Ik voel me nu een stuk beter!! Als ik het eerder had geweten, was ik meteen begonnen met Venlaflaxine. Maar goed, dat is voor iedereen een zoektocht. Mijn depressie is nu meer onder controle, al blijven er moeilijker perioden. Ik kan daar nu beter mee omgaan. Tegen angst werkt het helaas bij mij niet.
28-12-2018

Chronische depressie

Ik heb een moeilijke jeugd gehad, hierdoor ben ik vanaf heel jong al depressief. Ik heb veel dingen geprobeert o.a therapie. Ik besloot pillen te proberen, je moet wat. De eerste maand was geweldig ik voelde alsof ok de hele wereld aan kon, de bijwerkingen waren concentratie peroblemen, problemen met communicatie , slapen en eten. Na die eerste maand ging het heel snel b[lees meer...]erg afwaards, ik begon extreem last van suicidale gedachtes te krijgen, anxiety attacks en momenten dat ik gewoon compleet disassociate en als een zombie bepaalde liedjes herhaal om alle gedachtes uit te drijven, waarin ik rustig 2/3 uur catatonic in een foetus houding zit. Heb dit ruim nog een maand volgehouden maar het werd alleen maar erger, ik ben er mee gestopt en zit al 3 weken ziek thuis, ik kan niet goed gesprekken voeren en verkopen, ik heb weinig energy om te staan of dingen te doen, mijn lichaam is uitgeput en wil nu niet maar mijn geest blijft actief. Daarnaast voelt het steeds alsof mijn hersens in slaap vallen, zo dof tintelent gevoel in de frontale lobe dit maakt het voor mij lastig als ik moe ben bewegend beels (zoals buiten lopen) lastig te verweken is. Ik voel de prikkels en “schokjes” in mn hersenen wel maar meer ook niet, het word langzaam beter, nu hopen dat mijn korte termijn geheugen ook weer gaat werken. Deze pillen zijn voor mij echt een hell geweest.
14-12-2018

Chronische depressie

Citalopram gekregen voor mijn depressie. Heeft helaas weinig uitgehaald. Ik werd erg moe van dit medicijn. Zo moe dat ik vaak smiddags al ging slapen. Ook voelde ik mij net een robot. Emotieloos en afgevlakt en ongeïnteresseerd. Qua depressieklachten veranderde er weinig.
01-11-2018

Chronische depressie

Ben acht weken aan de citolepram eerst drie weken 10mg,daarna verhoogd naar 20mg Kreeg 12 oktober een hartinfarct Sinds gisteren afbouwen naar 10 en dan afwachten wat cardioloog als alternatief voorstelt. ik ben een vrouw van 59 en goed huiverig geworden van dit alles!
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!