Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

25-08-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

4 jaar aan de medicatie gezeten. De ene keer 10 mg op toppunt 40 mg citalopram. In mei gestopt ivm nieuw werk. Eerste 2 weken heel zwaar gehad echt afkicken daarna super veel energie en goed slapen. Na 4 weken ging het langzaam achteruit. Laat van spierspanning, stijve kaken heel veel angst om alles om mij heen en weer nacht merries. Binnen 3 weken compleet afgegleden naar[lees meer...] niks kunnen angst huilbuien en boosheid. Sinds 8 dagen weer begonnen met 10 mg. Wat een hel zeg! Moet er door heen elke dag contact met huis arts. Zo angstig dat ik niet alleen durf te zijn. Mijn netwerk heeft het zwaar en gun ze dit echt niet. Na 5 dagen wel eindelijk door kunnen slapen en langzaam meer trek en minder misselijk, wel veel last van hartkloppingen en vooral s ochtends paniek en huilbuien. Nog steeds erger negatieve gedachten. Toch hoop ik dat het aanslaat zoals de jaren ervoor. Toen lukte mij het wel met moeite om 20 uur per week te werken. Heel regelmatig leven hielp mij om het vol te houden. Geloven dat andere voor mij klaar staan en ik voor hun. Ik adviseer echt goed contact te houden met mensen om je heen als je begint. Je weet nooit hoe je er op reageert. Ik heb trouwens chronische ptss al vanaf mijn 18de.
18-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben veteraan met ptss, hiervoor gebruik ik als hulpmiddel Citalopram 10 Mg. Geweldig middel om mijn stress level te reduceren waardoor mijn geest tot rust komt. Zal hierdoor dit middel zeker blijven gebruiken, ben weleens 3 maanden gestopt. Hierdoor ontstonden gelijk weer klachten. Bijwerkingen zal ik mee moeten leren leven, ik geef niet toe aan de vermoeidheid en p[lees meer...]robeer veel te bewegen, hierdoor voel ik me wel weer fysiek fitter. Echter wat ben ik soms toch moe ervan😬
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Als startmedicatie gebruikt in een ziekteproces sinds 1979.
10-07-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

mislukte paroxetine coldturkey die zorgde voor een maandenlange hellenrit...ondanks herstart waardoor klachten nog erger werden, toen switch naar cita en telkens ophogen....zonder effect...slechte huisarts die suicidale wanhoopsgedachten wegbagatelisseerde.....traumatische ervaring slik het nog omdat ik extreme angst heb om te switchen of af te bouwen al 2 jaar in therap[lees meer...]ie om die hel te verwerken, waar het eindigt....geen idee...optie is naar seroquel of fluoxetine...maar durf nog niet ;-(
02-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

In verband met de heftigheid van trauma therapie heeft mijn therapeut aangeraden om AD te gaan slikken om angst en spanning wat te dempen. Ook werd ik in het proces behoorlijk somber. In overleg met de Huisarts een plan opgesteld om citalopram te gaan slikken. Ik moest echt een ENORME drempel over om ermee te beginnen. Ik zag er vreselijk tegenop. Mede vanwege alle verhale[lees meer...]n over bijwerkingen. Ik ben nu 2 weken onderweg. 10 dagen 10 mg geslikt, eerste twee dagen wat suffig geweest, beetje raar gevoel, algemeen, maar niets ernstigs. Nu de afgelopen 4 dagen verdubbeld (20mg per dag) en alleen de eerste dag echt supermoe geweest (maar dat kan omdat ik die dag gecombineerd had met oxazepam ivm een hele spannende tandartsafspraak ;)). Ik heb wel moeite met in slaap vallen ‘s avonds, maar met melatonine en een slaapmeditatie wil het redelijk lukken. Verder word ik elke nacht een paar keer wakker. De ene keer slaap ik zo door, de andere keer lig ik wakker (gewoon wakker, geen gepieker ofzo). Sinds 2 dagen voel ik me totaal anders. Ik heb weer energie, ik zie het leven weer zitten, ik geniet weer van dingen om me heen, alsof de sombere deken van me af is! Ik ben echt verbaasd erover. Het moet wel van de medicijnen zijn! Ook merk ik dat ik nu anders in mijn proces sta. Ik weet dat ik er goed doorheen ga komen. Dit is juist het steuntje in de rug wat ik nodig had. Ik hoop dat mijn review iemand helpt die echt heel erg er tegenaan zit te hikken. Ik weet hoe je je voelt. Been there, done that. Het is geen schande om hulpmiddelen nodig te hebben wanneer je het moeilijk hebt. Maar zoek ook goeie mensen om je heen die er voor je zijn, die heb je zeker zo hard nodig.
18-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Al snel zeer effectief op depressie en rustiger slapen en doorslapen. Wel voortdurend moe, wat ook weer verlammend werkt. Bij heel rustig afbouwen leek het goed te gaan, weer energie voor alles en zin in dingen. Maar na anderhalf week stoppen kwamen de negatieve gedachten en depressie in alle hevigheid terug. Dus misschien toch te snel afgebouwd. Nu weer zorgen dat ik weer[lees meer...] stabiel word en dan verder kijken.....
05-01-2018

31-08-2016

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na wat heftige weken van onrust bij ons gezin gaat het nu beter, ben stapje voor stapje aan het opkrabbelen, en blij dat ik zelf hulp heb gezocht niks om je voor te schamen als je even niet lekker in je vel zit. Heb al veel goede dagen gehad maar ben mij er wel van bewust dat er ook dagen nog zullen komen die minder gaan verlopen maar al met al zo blij met deze medicatie,[lees meer...] het is wel zo dat je even door die twee weken moet want ik reageerde er vrij heftig op maar je ziet ook de leuke dingen weer terug komen, ik weer dat het makkelijk zeggen is als je dit niet hebt meegemaakt maar blijf doorzetten en ga er op uit om je gedachten te verzetten
09-04-2015

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Citalopram heeft mij heel erg geholpen. De eerste twee weken voelde ik me ziek en erg down, maar na twee weken namen de bijwerkingen af en na vier weken voelde ik me echt een heel stuk vrolijker. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt, omdat ik me heel erg goed voelde en geen last meer had van het verleden. Ik voel me gelukkig.
02-05-2014

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Citalopram heeft me jaren goed geholpen. Wel vaak proberen te stoppen zonder succes. Nu sinds slaapproblemen Zoloft gekregen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum