Citalopram

citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

06-01-2020

Citalopram (citalopram)

Vrijwel vanaf het begin overal in mijn lijf jeuk. Geen positieve werking.
14-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 19 jaar em zit in een depressie bij ggz zeiden ze dat dit hielp en alles ik voelde me alleen maar erger en maakte me kop gek ik ben er mee gestopt en voel me nog beter. Ook wetend dat ik liever een jointje rook dat eem pil met van alles er in wat ik in het nachtleven ook tegen. Over het nachtleven ik ging graag uit en had een borrel op als ik nu na al deze medicati[lees meer...]e 1 biertje drinkt ga ik al over me nek als of me lichaam ht afstoot Ik weet niet van welke fabrikant het kwam
22-10-2019

18-10-2019

15-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met Citalopram vanwege piekeren. Het werkte goed na 9 weken kreeg ik opeens heel veel klachten. Klachten die ik niet had voor dat ik met dit medicijn begon. Ernstige angst en depressie klachten en rare angstige senaties door mijn lichaam. Ik had in die 9 weken opgebouwd van 10 naar 30 mg. Ik ben nu aan het afbouwen maar de klachten gaan niet weg. Heeft iema[lees meer...]nd dit ook meegemaakt? Ben radeloos!
24-08-2019

Aanhoudende depressie
19-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik heb 3 weken afgezien als een hond, zo ziek, fysiek en mentaal, ben ik nog nooit geweest. Een dag precair door, gelukkig heeft iemand ingegrepen. De medicatie was dus niet goed voor mij. De dokter was vergeten zeggen dat als men zich lamlendiger voelde na 3-tal dagen, ik terug moest komen. Ik heb de volle 3 weken uitgedaan en hij was versteld. Heel veel mensen zijn hierm[lees meer...]ee gebaat, ik dus niet. Ik kan dus geen middelen verdragen met SSRI of SNRI er in. Eindelijk na 7 maand een goed middel gevonden: Remergon (basis van dopamine). Dit was mijn redding. Besluit: wacht niet te lang om, als het slechter gaat na inname van nieuwe medicatie, de dokter te contacteren. Niet elk middel is goed voor iedereen.
04-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik had last van angst en depressie en hoopte dat Citalopram me daarmee zou gaan helpen. Het medicijn leek eerst aan te slaan, maar ik had wel concentratieproblemen en kon geen orgasme meer krijgen. Later werd ik erg onrustig en niet meer mezelf, ik bleek uiteindelijk hypomaan, manisch en licht psychotisch geweest te zijn en uiteindelijk heb ik daardoor veel problemen in mi[lees meer...]jn leven gekregen. Dit schijnt voor te komen bij Citalopram, met name als je daar aanleg voor hebt. Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik bipolair ben en Lithium me helpt.
02-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik het nu een week en heb geen eetlust meer. Krijg geen hap door mijn keel. Weet iemand of dit zal blijven? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben en dat het snel wegtrok deze bij werking?
19-03-2020

Citalopram (citalopram)

Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.
12-12-2019

Depressief

Citalopram 2weken 10mg daarna 20 mg erg veel bijwerkingen slik het nu bijna 5 weken en weinig resultaat alleen 2 dagen me goed gevoeld weet niet of bij mij niet werkt of dat het na 6 weken resultaat is daarbij gebruik ik lorazepam anders slaap ik niet
03-11-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram 30mg zorgde ervoor dat ik slechts 4 uur per nacht sliep. Daarnaast werd de tinnitus (oorsuizen), veroorzaakt door citalopram, in de hogere dosis erger. Sinds verlaging van de dosis, terug naar 20mg, beperkt de tinnitus zich weer tot één oor. Verder kan ik niet zeggen dat ik veel merk van de positieve effecten van dit medicijn.
18-10-2019

19-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu sinds maart, dus ruim 7 maanden. Maar ik kan eigenlijk niet veel bruikbaars zeggen over deze medicatie. Ik vroeg mij dan ook af hoeveel mg anderen van dit medicijnen gebruiken. Ik gebruik nu 15mg, (voor angst + depressie) en merk redelijk verschil, dat zeker, ik ben 'positiever', en ik pieker/denk veel minder. Vooral dat laatste is heel fijn, no[lees meer...]rmaal kon ik alle opties 1000.000 keer overwegen: 'wat als....', 'zou ik dat wel kunnen zeggen...' etc etc... Echter maakt het me heel loom, het boeit me allemaal niet...bijna lui zou ik willen zeggen. Ik kan de hele dag op bed liggen en alles 'komt morgen wel'. Ik heb zelf het gevoel dat het aantal mg mij te weinig is, de psych zegt dat ik zelf moet experimenteren met het hoeveel aan mg. Aan de ene kant wil ik dus verhogen, aan de andere kant ben ik bang dat het verhogen het niet minder erg maakt, maar dat het luie,lakse, lome erger wordt. Daarom hoop ik reacties te ontvangen, zodat ik weet wat iedereen gemiddeld (mg) ervan gebruikt. Ik ben zelf 29, 1.66m en weeg +-60 kilo. Hopelijk ontvang ik wat reactie!
27-01-2020

Citalopram (citalopram)

In begin pittige bijwerkingen als heftige griepverschijnselen. Na 4-5 weken ging er een nieuwe wereld open. Zeker 2 jaar me een ander mens gevoeld. Nu 6 jaar later en verschillende doseringen verder lijkt de dosering van 20 mg, welke eerst zo positief werkte, nu wel een placebo. Hogere doseringen zorgen bij mij voor totale afvlakking. Afbouwen tot 0 nooit gelukt omdat het [lees meer...]licht dan uit gaat. Positief is dat je deze medicatie mag gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding!. Laat je niks anders wijsmaken en laat je verwijzen naar de POP- poli bij zwangerschap of zwangerschapswens!!. Had mij een hoop narigheid bespaard.
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 6 weken geleden betonnen met de medicatie ivm depressie en angst . Ik kreeg 20 mg en had sinds dag 1 last van alle mogelijke bijwerkingen heb ruim 2 weken op bed gelegen en had geen zin meer wilde en kon niets . Dit was voor de start ook wel het geval maar niet zo extreem . Na 2 wekem werden de bijwerkingen minder en kon ik weer iets doen . Boodschappen doen en hond[lees meer...] uitlaten was een drama. Angst en vermoeidheid . Na 4 weken kwam ik uit mn cocon e kon een paar dagen genieten . Daarna weer erg down met piek en dalen . Sinds gister is de medicatie opgehoogd nu 30 mg. En direct last van gapen en erg suf en moe. Zou zo graag willen dat alles gewoon werd , en ik kan genieten van mn kids , man en mn werk. Voel mr nutteloos en ik lijk gefaald te hebben in alles wat ik doe. Zou zo graag een lichtpuntje willen zien . Dus ik zet door en ga mn best doen en even alles over me heen laten komen .

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum