Citalopram

citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

01-01-2020

Citalopram (citalopram)

Ruim zes jaar geleden kreeg ik paniekaanvallen wat leidde tot een depressie. Het was een heel vervelende tijd. Ik kwam er niet meer uit. Van de huisarts kreeg ik Citalopram voorgeschreven. Na een paar weken merkte ik dat ik weer sliep, minder last van paniekaanvallen had en ik langzamerhand meer grip op mijn eigen gedachten kreeg. Drie jaar geleden ben ik afgebouwd naar 1[lees meer...]0 mg. Dat ging goed. Mijn man merkte wel meer emotionele instabiliteit. Ikzelf vrijwel niets. Enerzijds wil ik graag stoppen, want hè, misschien is het niet meer nodig. Mijn familie en huisarts raden het af, omdat ik nog steeds paniekaanvallen heb. En wellicht verergeren wanneer ik stop. Kortom, ik ben tevreden!
02-12-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik dagelijks 20 mg. Dit i.v.m. depressie en angstklachten. in het begin voelde ik er weinig van en ben ik ook van 10 tot 20 mg gegaan. Nu een half jaar later merk ik wel degelijk verschil. Ik kan meer hebben en het komt allemaal minder hard aan. Vroeger als er iets gebeurde ook al was het, het laten vallen van een kopje was ik al compleet van de kaart. Kon ik zo weer [lees meer...]in een dal raken. Nu denk ik meer van dat is pech, kopje weg. Het boeit me minder dan anders. Aan de andere kant ben ik wel een stukje empathie kwijtgeraakt. soms voel ik mij wel erg vlak ook ten opzicht van anderen. Ik ben een meid van 21 jaar. En mag graag opstap gaan. Met drank is het geen goeie combinatie. In het begin ben ik erg aan het experimenteren geweest hoeveel ik kan hebben en wat niet. De gevolgen hiervan is dat ik vooral moet overgeven de dag erna en compleet kapot ben. Vaak lig ik de zondag ook lekker op de bank film te kijken en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels. Dit is uiteraard een persoonlijke keus. Maar ik wil mijn jeugd wel goed doorleven en de gevolgen zijn hierbij voor mijzelf. Verder ben ik persoonlijk erg tevreden over de medicatie
15-10-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20 mg en daar merkte in geen verschil mee, het is verhoogd naar 40 mg en nu merk ik dat ik vlakker wordt, ik zie weer lichtpuntjes in mijn leven, klein weliswaar, maar ze zijn er. Ik schrok van de eerste keer dat ik weer neuriede. Maar ben er ook heel blij mee. Ben zo tegen medicatie, maar na zo. 'n lange periode van geen licht is het fijn om weer wat [lees meer...]positiefs te ervaren.
09-08-2019

Citalopram (citalopram)

Lieve mensen, oh wat heb ik geworsteld met mezelf, met mn somberte en mn angsten. Dit had ik nooit (nooit!). Ik ben een sportieve, super gezonde vrouw met zeer goede baan. En toch ging t mis, wrsl getriggerd door relatiebreuk. Ik werd steeds somberder en tot in de middag kwam er niks uit mn handen. Het werd steeds erger. Ik hsb alles geprobeerd, me auf gewandeld, yoga, goe[lees meer...]ie therapie, Ayurveda, en alles wat op spiritueel gebied maar mogelijk is. Pillen heb ik driekwart jaar tegengehouden. Tot ik soms niet meer wist hoe ik t einde van de dag zou halen. Ik ging overstag. Eerst nog eigenwijs met een halve dosis (10 mg), dat hielp niks. En op de 3e dag van de 20 mg dosis: bam! Mn leven terug. Echt waar. En met mezelf afgesproken om dit een half jaar de kans te geven. Ik kreeg er weer zin in, pakte mezelf op, ben weer gaan werken, ontmoette een grote liefde en kon weer stralen! Kan nog steeds niet geloven dat t zo werkt en wat t voor me heeft betekend. Na een half jaar heb ik een paar weken weer de halve dosering geslikt en nu ben ik sinds een maandje zonder en dat gaat goed. Wel ben ik in de tussentijd heel goed voor mezelf blijven zorgen. Dus goed eten, veel bewegen en goeie therapie. Ik zie het niet als wondermiddel, maar wel net als dat zetje of duwtje dat je jezelf soms niet meer kunt geven!
20-05-2019

Citalopram (citalopram)

In totaal 7 jaar citalopram gebruikt en was tevreden erover. Met starten had ik in het begin geen eetlust, nachtmerries en had ik het idee dat ik stoned was. Na aantal weken was depressie verdwenen ( was wel nog eens somber maar dat was van korte duur en niet zo heftig), minder paniekaanvallen en als ik ze had korter van duur en beter op te vangen. Ook de angst was op de a[lees meer...]chtergrond. Was met dit middel veel vrolijker en gelukkiger. Ik ben wel 35kg toen ter tijd bijgekomen maar dat kan ook te maken hebben met de leefstijl die ik toen leidde. Rookte veel, at veel te veel, sportte niet, dronk veel alcohol etc. Dus of dit echt van de pillen kwam...? Wel was ik vaak moe en sliep meer. Na 7 jaar langzaamaan afgebouwd en gestopt met citalopram. Na 1 jaar ermee gestopt te zijn kwam de angst, depressie, paniekaanvallen in alle hevigheid weer terug. Ga nu met een ander middel beginnen en als dit niet werkt weer terug naar citalopram.
11-12-2019

09-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20mg, wat eerst prima werkte, maar toen door gewenning ben ik omhoog gegaan naar 30mg. Helpt bij mij zeker bij mijn stemmingsklachten (hoewel ik ook in therapie ben, dus dan is het altijd een combinatie).
06-06-2019

Citalopram (citalopram)

De eerste week bijwerkingen gehad maar sinds de 2e week voelde ik me iedere dag beter. Meer energie, betere nachtrust en de negatieve vibe is weg en heeft plaats gemaakt voor een positieve vibe.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum