citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

05-08-2020 | Vrouw | 67
citalopram (20mg)
Deze vergat ik steeds,en dat schijnt bij fluoxetine wat minder erg te zijn.

29-07-2020 | Man | 69
citalopram (10mg)
In 2014 diagnose autisme gekregen, naar de psychiater om te werken aan daarmee samenhangende klachten. Toen dat opklaarde ter sprake gebracht dat ik mijn leven lang al last heb van "ochtend depressie". Door de huisarts citalopram geadviseerd gekregen, opbouwend 10, 20, 30, 40mg dagelijks. 40mg zou de uiteindelijke dagdosis zijn, maar bij 20mg verdwenen mijn klachten al. Ha[lees meer...]lf jaar op 20mg gezeten, daarna io huisarts afgebouwd naar 10mg dagelijks. Klachten kwamen niet terug, lichte ontwenningsverschijnselen gedurende ongeveer 2 weken. Sindsdien, 2016, op 10mg blijven zitten. Voel me er prima bij, klachten blijven weg, al merk ik het wel wanneer ik meer dan 1 dag oversla. Ik heb een herhaalrecept voor breekbare 20mg tabletten, die ik doormidden breek naar 10mg. Recept is nooit aangepast, ik doe er enkel twee langer mee dan voorheen. Voor mij, met lichte depressieve klachten, werkt dit middel in lage dosis prima.

20-07-2020 | Man | 37
citalopram (10mg)
Ik slik nu bijna 3 weken 1x per dag 10 mg. De eerste paar dagen hoofdpijn gehad en misselijk. Dit is nu over alleen ben zo ontzettend moe. Als ik s ochtends op sta en dan even met de honden ga lopen moet ik weer even gaan slapen. Dan ga ik paar uurtjes werken en weer hetzelfde. Kost me ook echt moeite om wat te doen vanwege de vermoeidheid. Is dit iets wat nog over gaat? V[lees meer...]erder merk ik nog weinig effect van de medicatie maar dit kon wel 6 weken duren zei me arts.

18-07-2020 | Man | 52
citalopram (20mg)
Ben net begonnen met deze medicijnen 1 x per dag 20 mg. Nu 2 gehad. Sta op de kop beroerd misselijk. Slapen gaat al weken niet. Alle nachten wakker dus ook oxazepam erbij. Maar is niet te doen zo beroerd ben ik. Ben helemaal op

16-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram (20mg)
Zolang citalopram genomen.en zeer tevreden over. Maar in een heel.moeilijke.periode van.mijn leven toch serieus gecrasht en toen was het niet meer effectief genoeg.

08-07-2020 | Vrouw | 28
citalopram (30mg)
Dit medicijn is mij voorgeschreven tegen depressie en sociale angststoornis. Ik ben er heel tevreden over; voor het eerst in jaren voel ik me oké. Soms slechte dagen, maar niet zo erg en zo lang als vroeger, en er is altijd een algemeen basisgevoel dat het goed komt. Dit basisgevoel zorgt dat ik eindelijk goed aan de therapie en mezelf kan werken. Ik merk een sterke vermin[lees meer...]dering in negatieve gedachten, angstigheid, en spanning, en ik zie dat terug in mijn gedrag, lichaamshouding en energieniveau.

15-05-2020 | Vrouw | 46
citalopram (20mg)
Helaas de eerste 12 weken Alleen maar narigheid. Daarna weinig positieve effecten. Afname bijwerkingen maar niet weg. Ga na een half jaar afbouwen om te kijken hoe dat gaat.

19-03-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.

10-03-2020 | Man | 49
citalopram (20mg)
Heb dit medicijn gekregen na dat Venlafaxine na 5 jaar geen optimale werking meer had. Kreeg 30 mg en na 3 weken merkte ik verschil in positieve zin. Wel 1 vervelende bijwerking, en dat is zeer moe zijn en weinig energie. Dat beïnvloed wel de werking want energie te weinig heeft een negatieve werking op je dagelijks leven.

27-01-2020 | Vrouw | 37
citalopram (20mg)
In begin pittige bijwerkingen als heftige griepverschijnselen. Na 4-5 weken ging er een nieuwe wereld open. Zeker 2 jaar me een ander mens gevoeld. Nu 6 jaar later en verschillende doseringen verder lijkt de dosering van 20 mg, welke eerst zo positief werkte, nu wel een placebo. Hogere doseringen zorgen bij mij voor totale afvlakking. Afbouwen tot 0 nooit gelukt omdat het [lees meer...]licht dan uit gaat. Positief is dat je deze medicatie mag gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding!. Laat je niks anders wijsmaken en laat je verwijzen naar de POP- poli bij zwangerschap of zwangerschapswens!!. Had mij een hoop narigheid bespaard.

06-01-2020 | Man | 44
citalopram (10mg)
Vrijwel vanaf het begin overal in mijn lijf jeuk. Geen positieve werking.

01-01-2020 | Vrouw | 27
citalopram (10mg)
Ruim zes jaar geleden kreeg ik paniekaanvallen wat leidde tot een depressie. Het was een heel vervelende tijd. Ik kwam er niet meer uit. Van de huisarts kreeg ik Citalopram voorgeschreven. Na een paar weken merkte ik dat ik weer sliep, minder last van paniekaanvallen had en ik langzamerhand meer grip op mijn eigen gedachten kreeg. Drie jaar geleden ben ik afgebouwd naar 1[lees meer...]0 mg. Dat ging goed. Mijn man merkte wel meer emotionele instabiliteit. Ikzelf vrijwel niets. Enerzijds wil ik graag stoppen, want hè, misschien is het niet meer nodig. Mijn familie en huisarts raden het af, omdat ik nog steeds paniekaanvallen heb. En wellicht verergeren wanneer ik stop. Kortom, ik ben tevreden!

12-12-2019 | Vrouw | 61
Depressief
Citalopram 2weken 10mg daarna 20 mg erg veel bijwerkingen slik het nu bijna 5 weken en weinig resultaat alleen 2 dagen me goed gevoeld weet niet of bij mij niet werkt of dat het na 6 weken resultaat is daarbij gebruik ik lorazepam anders slaap ik niet

11-12-2019 | Vrouw | 52

02-12-2019 | Vrouw | 21
citalopram (20mg)
Ik slik dagelijks 20 mg. Dit i.v.m. depressie en angstklachten. in het begin voelde ik er weinig van en ben ik ook van 10 tot 20 mg gegaan. Nu een half jaar later merk ik wel degelijk verschil. Ik kan meer hebben en het komt allemaal minder hard aan. Vroeger als er iets gebeurde ook al was het, het laten vallen van een kopje was ik al compleet van de kaart. Kon ik zo weer [lees meer...]in een dal raken. Nu denk ik meer van dat is pech, kopje weg. Het boeit me minder dan anders. Aan de andere kant ben ik wel een stukje empathie kwijtgeraakt. soms voel ik mij wel erg vlak ook ten opzicht van anderen. Ik ben een meid van 21 jaar. En mag graag opstap gaan. Met drank is het geen goeie combinatie. In het begin ben ik erg aan het experimenteren geweest hoeveel ik kan hebben en wat niet. De gevolgen hiervan is dat ik vooral moet overgeven de dag erna en compleet kapot ben. Vaak lig ik de zondag ook lekker op de bank film te kijken en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels. Dit is uiteraard een persoonlijke keus. Maar ik wil mijn jeugd wel goed doorleven en de gevolgen zijn hierbij voor mijzelf. Verder ben ik persoonlijk erg tevreden over de medicatie

15-11-2019 | Vrouw | 43
citalopram (30mg)
Ik ben 6 weken geleden betonnen met de medicatie ivm depressie en angst . Ik kreeg 20 mg en had sinds dag 1 last van alle mogelijke bijwerkingen heb ruim 2 weken op bed gelegen en had geen zin meer wilde en kon niets . Dit was voor de start ook wel het geval maar niet zo extreem . Na 2 wekem werden de bijwerkingen minder en kon ik weer iets doen . Boodschappen doen en hond[lees meer...] uitlaten was een drama. Angst en vermoeidheid . Na 4 weken kwam ik uit mn cocon e kon een paar dagen genieten . Daarna weer erg down met piek en dalen . Sinds gister is de medicatie opgehoogd nu 30 mg. En direct last van gapen en erg suf en moe. Zou zo graag willen dat alles gewoon werd , en ik kan genieten van mn kids , man en mn werk. Voel mr nutteloos en ik lijk gefaald te hebben in alles wat ik doe. Zou zo graag een lichtpuntje willen zien . Dus ik zet door en ga mn best doen en even alles over me heen laten komen .

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum