citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

04-10-2020 | Vrouw | 49
citalopram (30mg)
Ik slik het al 7 jaar en ik ben een ander mens geworden. Of eigenlijk. Ik voel me eindelijk mezelf en word niet meer gedomineerd door angsten, sombere gedachten, piekeren en het gevoel dat mijn emmer overloopt. Ik zie mijn broer nu struggelen met zijn 2e depressie. De medicijnen werken niet (meer). Wel tussendoor gestopt. Die ellende durf ik niet nog een keer aan en daaro[lees meer...]m blijf ik slikken. Ik kan me nog steeds heel happy voelen, maar de meer negatievere emoties zijn wat vlakker. Voor mij geen probleem, ik heb nog genoeg emoties over. Ik blijf me wel afvragen waarom mensen zo'n lange tijd door een hel moeten voordat medicijnen gaan werken. Ik zie het nu weer bij mijn broer. Kan daar niks op gevonden worden, please!!!

01-10-2020 | Vrouw | 44
citalopram (20mg)
Ik begon eindelijk toch maar eens aan de antidepressiva, Citalopram. Na 2 weken vreselijke pijn rondom borst met uitstraling naar keel, armen, schouders. Zo heftig dat ik bijna out ging van de pijn en daarna moest overgeven. Na 2 maanden veel pijn zelfs 112 gebeld omdat ik dacht dat het m'n hart was. Gestopt met medicijnen klachten weg. Nu andere medicijnen, setraline, pre[lees meer...]cies na 2 weken weer dezelfde klachten. De pijn aan m'n slokdarm is niet te doen. Is dit herkenbaar?

25-09-2020 | Vrouw | 55
Depressief

22-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram (20mg)
Ik slik nu 8 dagen Citalopram, de 1e week was echt ellendig, veel bijwerkingen, vandaag de 8e dag en voel me ineens een stuk beter, nog wat last van oorsuizen en hoofdpijn. Maar vorige week heb ik drie dagen compleet in het donker gezeten, zag het niet meer zitten. Ik wilde het liefst ook meteen stoppen met de medicijnen. Nu blij dat ik dat niet heb gedaan.Wel een tip neem[lees meer...] het in de avond in ipv in de ochtend

20-09-2020 | Vrouw | 44
veel bijwerkingen weinig resultaat

12-09-2020 | Vrouw | 80
Depressief

08-09-2020 | Vrouw | 34
citalopram (15)
Hoi allemaal. Ik hoor graag of er iemand is met deze ervaringen, hopende mij gerust te kunnen stellen. Ik slik 4 jaar citalopram met succes. 9 augustus dit jaar voelde ik mij depressief worden en ben toen iom de arts van 15 maar 20 mg gegaan. Ik ben direct erg ziek geworden, zo erg dat ik niet meer functioneer, geen energie en geen eetlust. Ook de depressieve gedachten wer[lees meer...]den erger. Mijn huisarts adviseerde terug te gaan naar 15 mg op 28 augustus. Tot op heden ben ik zo ziek, al de 4e week bijna. Ik denk dat mijn arts het verkeerde advies gegeven heeft waardoor ik nu nog langer ziek ben. Is er iemand met een soortgelijke ervaring?? Hoor heel graag van je, ik voel me de wanhoop nabij. Liefs Lin

26-08-2020 | Vrouw | 40
citalopram (40mg)
Ik gebruik citalopram al 13 jaar 40 mg na postnatale depressie. Het heeft altijd goed gewerkt, maar ik voel nu dat de werking steeds minder wordt. Mijn psychiater gaat nu andere medicatie voorschrijven.

17-08-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Slik nu een aantal dagen citalopram 20mg. Na 24 uur begon ik lichte uitslag op mijn benen te krijgen. Deze uitslag werd met de dag erger en zijn nu soort vochtblaasjes geworden. Erg veel pijn en gevoel van brandwonden, waarbij de uitslag omhoog trekt. Op advies van de HA gestopt en nu aan antibioticum. 0.0% werking voor mij.

05-08-2020 | Vrouw | 67
citalopram (20mg)
Deze vergat ik steeds,en dat schijnt bij fluoxetine wat minder erg te zijn.

29-07-2020 | Man | 69
citalopram (10mg)
In 2014 diagnose autisme gekregen, naar de psychiater om te werken aan daarmee samenhangende klachten. Toen dat opklaarde ter sprake gebracht dat ik mijn leven lang al last heb van "ochtend depressie". Door de huisarts citalopram geadviseerd gekregen, opbouwend 10, 20, 30, 40mg dagelijks. 40mg zou de uiteindelijke dagdosis zijn, maar bij 20mg verdwenen mijn klachten al. Ha[lees meer...]lf jaar op 20mg gezeten, daarna io huisarts afgebouwd naar 10mg dagelijks. Klachten kwamen niet terug, lichte ontwenningsverschijnselen gedurende ongeveer 2 weken. Sindsdien, 2016, op 10mg blijven zitten. Voel me er prima bij, klachten blijven weg, al merk ik het wel wanneer ik meer dan 1 dag oversla. Ik heb een herhaalrecept voor breekbare 20mg tabletten, die ik doormidden breek naar 10mg. Recept is nooit aangepast, ik doe er enkel twee langer mee dan voorheen. Voor mij, met lichte depressieve klachten, werkt dit middel in lage dosis prima.

20-07-2020 | Man | 37
citalopram (10mg)
Ik slik nu bijna 3 weken 1x per dag 10 mg. De eerste paar dagen hoofdpijn gehad en misselijk. Dit is nu over alleen ben zo ontzettend moe. Als ik s ochtends op sta en dan even met de honden ga lopen moet ik weer even gaan slapen. Dan ga ik paar uurtjes werken en weer hetzelfde. Kost me ook echt moeite om wat te doen vanwege de vermoeidheid. Is dit iets wat nog over gaat? V[lees meer...]erder merk ik nog weinig effect van de medicatie maar dit kon wel 6 weken duren zei me arts.

18-07-2020 | Man | 52
citalopram (20mg)
Ben net begonnen met deze medicijnen 1 x per dag 20 mg. Nu 2 gehad. Sta op de kop beroerd misselijk. Slapen gaat al weken niet. Alle nachten wakker dus ook oxazepam erbij. Maar is niet te doen zo beroerd ben ik. Ben helemaal op

16-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram (20mg)
Zolang citalopram genomen.en zeer tevreden over. Maar in een heel.moeilijke.periode van.mijn leven toch serieus gecrasht en toen was het niet meer effectief genoeg.

08-07-2020 | Vrouw | 28
citalopram (30mg)
Dit medicijn is mij voorgeschreven tegen depressie en sociale angststoornis. Ik ben er heel tevreden over; voor het eerst in jaren voel ik me oké. Soms slechte dagen, maar niet zo erg en zo lang als vroeger, en er is altijd een algemeen basisgevoel dat het goed komt. Dit basisgevoel zorgt dat ik eindelijk goed aan de therapie en mezelf kan werken. Ik merk een sterke vermin[lees meer...]dering in negatieve gedachten, angstigheid, en spanning, en ik zie dat terug in mijn gedrag, lichaamshouding en energieniveau.

15-05-2020 | Vrouw | 46
citalopram (20mg)
Helaas de eerste 12 weken Alleen maar narigheid. Daarna weinig positieve effecten. Afname bijwerkingen maar niet weg. Ga na een half jaar afbouwen om te kijken hoe dat gaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum