citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

01-03-2021 | Man | 61
Depressief
Dit medicijn helpt mij uistekend en door de geringe bijwerkingen bevalt het mij goed. Door gebruik andere medicijnen is mij wel een maagtablet aanbevolen die ik trouw als een duo inneem. Innemen is eenvoudig door de geringe omvang van de tablet. Ben na enige tijd wel verandert van inname moment naar na de avondmaaltijd.

21-02-2021 | Vrouw | 30
Depressief
Ik slik citalopram 2 maanden Na een paar dagen voelde ik me rustiger en ervaarde ik emoties minder intens. Dwang en angstklachten vlakken af! Door het gebruik van citalopram ben ik echt minder depressief en ervaar ik meer emotionele stabiliteit.

17-02-2021 | Vrouw | 61
citalopram (10mg)
na de geboorte van mijn dochter 30 jaar geleden, ben ik op voorschrift van de huisarts citalopram gaan slikken. Ik heb verschillende malen geprobeert te stoppen zonder resultaat

25-01-2021 | Man | 60
citalopram (20mg)
Wegens veranderingen op het werkcen extra werkdruk werd ik depressief en gespannen en sliep ik 2 uur per nacht. En kon ik ook niet naar mijn werk. Huisarts schreef mij 20mg citalopram voor. De klachten werden enorm erger. Op advies van mijn psycholoog werd de dosis na 3 weken verlaagd naar 10mg. depressieve buien werden minder, maar angst om van huis te gaan naar de win[lees meer...]kel of zo werd erger. Na eerst 3 weken 20mg en daarna 3 weken 10mg op gesprek geweest bij psychiater. Hij zei dat startdosis van 20mg veel te hoog geweest was. Na 6 weken had pas 20mg gegeven mogen worden. Nu ben ik begonnen met 20 mg. Psychiater zei dat nu de starttijd voor het inwerken weer opnieuw begint te tellen . maw na de 2e verhoging naar 20 mg kan het weer 8 weken duren. Volgens psychiater kunnen angst en spanning de eerste weken bij Catalopram erger worden. Maar is het daar wel een goed middel voor. De wisseling in de eerste 6 weken is verloren tijd geweest. Om bijwerkingen te verminderen mag ik 4 x daags 0.5 mg Alprazolam. Om zo de hele dag minder angst en spanning te hebben. tot dat de citalopram in mijn voordeel gaat werken. Voor de nacht mag ik 5mg Nitrazepam gebruiken. De medicatie en vervolgrecepten zijn nu geheel door de psychiater overgenomen. Contact kan persoonlijk of via teams. Bij hem moet ik een vervolgrecept vragen en hij stuurt de apotheek het recept.

23-01-2021 | Vrouw | 28
citalopram (10mg)
Na 3 jaar intensive therapie vanwege jeugdtraumas , depressie en een angststoornis lukte het toch niet om weer aan het werk te gaan etc. Ik bleef mij somber voelen. Een half jaar na deze therapie toch gestart met 10 mg citalopram. Nu na 3 weken voel ik mij al zoveel beter! De somberheid is weg en alles gaat gewoon een stuk makkelijker. Ik voel een soort vrolijkheid die ik [lees meer...]al een tijd kwijt was. Bijwerkingen alleen de eerste week minimaal. Wat hoofdpijn, duizelig en niet kunnen slapen, maar dit was na 4 dagen over en sinds dien slaap ik gewoon 9 uur aan een stuk. Ik was sceptisch na mijn Google zoektocht naar ervaringen. Als je twijfelt probeer het! Het heeft mij net het laatste zetje gegeven om weer te kunnen genieten.

16-11-2020 | Vrouw | 44
citalopram (20mg)
Ik zit nu ruim 4 weken aan de citolapram 20 mg maar voel me ellendiger dan ellendig. De huisarts zegt volhouden en dat het geen wonderpil is en heeft me tevens naar een psychotherapeut gestuurd. Die constateerde geen depressie maar meer een angststoornis en zegt dat Citolapram niet veel voor me zou betekenen..... Ik zou volgens hem allang wel iets van verbetering moeten vo[lees meer...]elen..... Hij zegt dat ik beter af zou zijn met intensieve therapie 2x pw en zo nodig een tablet oxazepam 10 mg. Zegt dat ik hier meer baat en sneller van af zou kunnen dan van de Citolapram. Ben benieuwd wie hierop wil en kan reageren? Alvast veel dank voor de reactie

12-11-2020 | Vrouw | 45
citalopram (20mg)
Ik ben sinds 3 weken weer gestart met Citalopram na vier weken hiermee te zijn gestopt. In de zomer ook 7 weken geslikt. Ik ervaar nog totaal geen verbetering, eerder verslechtering.Echt enorme onrust, veel piekeren, tot niets komen. Toename angstgevoelens. Zweten +. De huisarts waarmee ik nu wekelijks contact heb zegt dat ik echt nog moet doorzetten, maar ik lees dat je n[lees meer...]a 2 weken toch wel iets van verbetering zou moeten gaan ervaren......... Ik zit echt in een negatieve vicieuze cirkel waar ik heel graag snel uit wil. Morgen 1e afspraak met psycholoog. Veel steun van mijn gezin en vrienden gelukkig. maar wat is dit hard werken zeg........ Ik wil heel graag mijn eigen ikkie weer terug........

04-10-2020 | Vrouw | 49
citalopram (30mg)
Ik slik het al 7 jaar en ik ben een ander mens geworden. Of eigenlijk. Ik voel me eindelijk mezelf en word niet meer gedomineerd door angsten, sombere gedachten, piekeren en het gevoel dat mijn emmer overloopt. Ik zie mijn broer nu struggelen met zijn 2e depressie. De medicijnen werken niet (meer). Wel tussendoor gestopt. Die ellende durf ik niet nog een keer aan en daaro[lees meer...]m blijf ik slikken. Ik kan me nog steeds heel happy voelen, maar de meer negatievere emoties zijn wat vlakker. Voor mij geen probleem, ik heb nog genoeg emoties over. Ik blijf me wel afvragen waarom mensen zo'n lange tijd door een hel moeten voordat medicijnen gaan werken. Ik zie het nu weer bij mijn broer. Kan daar niks op gevonden worden, please!!!

01-10-2020 | Vrouw | 44
citalopram (20mg)
Ik begon eindelijk toch maar eens aan de antidepressiva, Citalopram. Na 2 weken vreselijke pijn rondom borst met uitstraling naar keel, armen, schouders. Zo heftig dat ik bijna out ging van de pijn en daarna moest overgeven. Na 2 maanden veel pijn zelfs 112 gebeld omdat ik dacht dat het m'n hart was. Gestopt met medicijnen klachten weg. Nu andere medicijnen, setraline, pre[lees meer...]cies na 2 weken weer dezelfde klachten. De pijn aan m'n slokdarm is niet te doen. Is dit herkenbaar?

25-09-2020 | Vrouw | 55

22-09-2020 | Vrouw | 52
citalopram (20mg)
Ik slik nu 8 dagen Citalopram, de 1e week was echt ellendig, veel bijwerkingen, vandaag de 8e dag en voel me ineens een stuk beter, nog wat last van oorsuizen en hoofdpijn. Maar vorige week heb ik drie dagen compleet in het donker gezeten, zag het niet meer zitten. Ik wilde het liefst ook meteen stoppen met de medicijnen. Nu blij dat ik dat niet heb gedaan.Wel een tip neem[lees meer...] het in de avond in ipv in de ochtend

20-09-2020 | Vrouw | 44
citalopram (30mg)
veel bijwerkingen weinig resultaat

12-09-2020 | Vrouw | 80

08-09-2020 | Vrouw | 34
citalopram (15)
Hoi allemaal. Ik hoor graag of er iemand is met deze ervaringen, hopende mij gerust te kunnen stellen. Ik slik 4 jaar citalopram met succes. 9 augustus dit jaar voelde ik mij depressief worden en ben toen iom de arts van 15 maar 20 mg gegaan. Ik ben direct erg ziek geworden, zo erg dat ik niet meer functioneer, geen energie en geen eetlust. Ook de depressieve gedachten wer[lees meer...]den erger. Mijn huisarts adviseerde terug te gaan naar 15 mg op 28 augustus. Tot op heden ben ik zo ziek, al de 4e week bijna. Ik denk dat mijn arts het verkeerde advies gegeven heeft waardoor ik nu nog langer ziek ben. Is er iemand met een soortgelijke ervaring?? Hoor heel graag van je, ik voel me de wanhoop nabij. Liefs Lin

26-08-2020 | Vrouw | 40
citalopram (40mg)
Ik gebruik citalopram al 13 jaar 40 mg na postnatale depressie. Het heeft altijd goed gewerkt, maar ik voel nu dat de werking steeds minder wordt. Mijn psychiater gaat nu andere medicatie voorschrijven.

17-08-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Slik nu een aantal dagen citalopram 20mg. Na 24 uur begon ik lichte uitslag op mijn benen te krijgen. Deze uitslag werd met de dag erger en zijn nu soort vochtblaasjes geworden. Erg veel pijn en gevoel van brandwonden, waarbij de uitslag omhoog trekt. Op advies van de HA gestopt en nu aan antibioticum. 0.0% werking voor mij.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum