Citalopram

citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

19-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu sinds maart, dus ruim 7 maanden. Maar ik kan eigenlijk niet veel bruikbaars zeggen over deze medicatie. Ik vroeg mij dan ook af hoeveel mg anderen van dit medicijnen gebruiken. Ik gebruik nu 15mg, (voor angst + depressie) en merk redelijk verschil, dat zeker, ik ben 'positiever', en ik pieker/denk veel minder. Vooral dat laatste is heel fijn, no[lees meer...]rmaal kon ik alle opties 1000.000 keer overwegen: 'wat als....', 'zou ik dat wel kunnen zeggen...' etc etc... Echter maakt het me heel loom, het boeit me allemaal niet...bijna lui zou ik willen zeggen. Ik kan de hele dag op bed liggen en alles 'komt morgen wel'. Ik heb zelf het gevoel dat het aantal mg mij te weinig is, de psych zegt dat ik zelf moet experimenteren met het hoeveel aan mg. Aan de ene kant wil ik dus verhogen, aan de andere kant ben ik bang dat het verhogen het niet minder erg maakt, maar dat het luie,lakse, lome erger wordt. Daarom hoop ik reacties te ontvangen, zodat ik weet wat iedereen gemiddeld (mg) ervan gebruikt. Ik ben zelf 29, 1.66m en weeg +-60 kilo. Hopelijk ontvang ik wat reactie!
15-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met Citalopram vanwege piekeren. Het werkte goed na 9 weken kreeg ik opeens heel veel klachten. Klachten die ik niet had voor dat ik met dit medicijn begon. Ernstige angst en depressie klachten en rare angstige senaties door mijn lichaam. Ik had in die 9 weken opgebouwd van 10 naar 30 mg. Ik ben nu aan het afbouwen maar de klachten gaan niet weg. Heeft iema[lees meer...]nd dit ook meegemaakt? Ben radeloos!
09-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20mg, wat eerst prima werkte, maar toen door gewenning ben ik omhoog gegaan naar 30mg. Helpt bij mij zeker bij mijn stemmingsklachten (hoewel ik ook in therapie ben, dus dan is het altijd een combinatie).
24-08-2019

Aanhoudende depressie
09-08-2019

Citalopram (citalopram)

Lieve mensen, oh wat heb ik geworsteld met mezelf, met mn somberte en mn angsten. Dit had ik nooit (nooit!). Ik ben een sportieve, super gezonde vrouw met zeer goede baan. En toch ging t mis, wrsl getriggerd door relatiebreuk. Ik werd steeds somberder en tot in de middag kwam er niks uit mn handen. Het werd steeds erger. Ik hsb alles geprobeerd, me auf gewandeld, yoga, goe[lees meer...]ie therapie, Ayurveda, en alles wat op spiritueel gebied maar mogelijk is. Pillen heb ik driekwart jaar tegengehouden. Tot ik soms niet meer wist hoe ik t einde van de dag zou halen. Ik ging overstag. Eerst nog eigenwijs met een halve dosis (10 mg), dat hielp niks. En op de 3e dag van de 20 mg dosis: bam! Mn leven terug. Echt waar. En met mezelf afgesproken om dit een half jaar de kans te geven. Ik kreeg er weer zin in, pakte mezelf op, ben weer gaan werken, ontmoette een grote liefde en kon weer stralen! Kan nog steeds niet geloven dat t zo werkt en wat t voor me heeft betekend. Na een half jaar heb ik een paar weken weer de halve dosering geslikt en nu ben ik sinds een maandje zonder en dat gaat goed. Wel ben ik in de tussentijd heel goed voor mezelf blijven zorgen. Dus goed eten, veel bewegen en goeie therapie. Ik zie het niet als wondermiddel, maar wel net als dat zetje of duwtje dat je jezelf soms niet meer kunt geven!
19-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik heb 3 weken afgezien als een hond, zo ziek, fysiek en mentaal, ben ik nog nooit geweest. Een dag precair door, gelukkig heeft iemand ingegrepen. De medicatie was dus niet goed voor mij. De dokter was vergeten zeggen dat als men zich lamlendiger voelde na 3-tal dagen, ik terug moest komen. Ik heb de volle 3 weken uitgedaan en hij was versteld. Heel veel mensen zijn hierm[lees meer...]ee gebaat, ik dus niet. Ik kan dus geen middelen verdragen met SSRI of SNRI er in. Eindelijk na 7 maand een goed middel gevonden: Remergon (basis van dopamine). Dit was mijn redding. Besluit: wacht niet te lang om, als het slechter gaat na inname van nieuwe medicatie, de dokter te contacteren. Niet elk middel is goed voor iedereen.
04-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik had last van angst en depressie en hoopte dat Citalopram me daarmee zou gaan helpen. Het medicijn leek eerst aan te slaan, maar ik had wel concentratieproblemen en kon geen orgasme meer krijgen. Later werd ik erg onrustig en niet meer mezelf, ik bleek uiteindelijk hypomaan, manisch en licht psychotisch geweest te zijn en uiteindelijk heb ik daardoor veel problemen in mi[lees meer...]jn leven gekregen. Dit schijnt voor te komen bij Citalopram, met name als je daar aanleg voor hebt. Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik bipolair ben en Lithium me helpt.
02-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik het nu een week en heb geen eetlust meer. Krijg geen hap door mijn keel. Weet iemand of dit zal blijven? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben en dat het snel wegtrok deze bij werking?
29-06-2019

Citalopram (citalopram)

: vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week terug[lees meer...] 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .
06-06-2019

Citalopram (citalopram)

De eerste week bijwerkingen gehad maar sinds de 2e week voelde ik me iedere dag beter. Meer energie, betere nachtrust en de negatieve vibe is weg en heeft plaats gemaakt voor een positieve vibe.
20-05-2019

Citalopram (citalopram)

In totaal 7 jaar citalopram gebruikt en was tevreden erover. Met starten had ik in het begin geen eetlust, nachtmerries en had ik het idee dat ik stoned was. Na aantal weken was depressie verdwenen ( was wel nog eens somber maar dat was van korte duur en niet zo heftig), minder paniekaanvallen en als ik ze had korter van duur en beter op te vangen. Ook de angst was op de a[lees meer...]chtergrond. Was met dit middel veel vrolijker en gelukkiger. Ik ben wel 35kg toen ter tijd bijgekomen maar dat kan ook te maken hebben met de leefstijl die ik toen leidde. Rookte veel, at veel te veel, sportte niet, dronk veel alcohol etc. Dus of dit echt van de pillen kwam...? Wel was ik vaak moe en sliep meer. Na 7 jaar langzaamaan afgebouwd en gestopt met citalopram. Na 1 jaar ermee gestopt te zijn kwam de angst, depressie, paniekaanvallen in alle hevigheid weer terug. Ga nu met een ander middel beginnen en als dit niet werkt weer terug naar citalopram.
18-05-2019

Citalopram (citalopram)

Geen problemen met de citalopram,
15-05-2019

Depressief

Sinds 6 weken heb ik Citalopram 10 mg. Begonnen op 02-04-2019. De eerste 2 weken had ik alleen in de ochtend last van bijwerkingen. Hield om 15:00 uur op. De 2 weken daarna de hele dag door last. Maag alsof ik steeds moet overgeven maar doordat ik zo beroerd was at of dronk ik nauwelijks.Een heel naar gevoel over mijn hele lichaam, een doodziek gevoel en steeds die maag. [lees meer...]Soms alsof ik aan het hyperventileren was. Heel erg naar allemaal, vooral omdat andere medicijnen tegen misselijkheid zoals primperan niet goed combineren. In de 4e week eind april had ik 5 dagen achter elkaar niet veel last. Op de 5e dag 2 uur nadat ik de Citalopram had ingenomen weer alle bijwerkingen terug. Heel naar weer een gevoel van "doodziek" en de maag ging weer tekeer. Dit heeft 4 dagen geduurd en op zaterdagmiddag 4 mei om 16:00 uur hield dit plotseling op. Deze periode heeft 8 dagen geduurd van 5 mei tot gisteren 14 mei. De bijwerkingen begonnen midden in de nacht om 01:00 uur, ook weer 2 uur na inname van de Citalopram. Ik begin nu te twijfelen aan de Citalopram, ik slik al 6 weken en weet niet of dit "normaal". Hoe lang duurt nog voordat de bijwerkingen stoppen? Is dit middel wel de juiste voor mij? Ik heb pas over 1 week een afspraak bij de GGZ ik hoop dat ik daar begeleiding kan krijgen bij de medicatie. Ik heb namelijk ook de pech dat mijn eigen huisarts afwezig is door ziekte. Ik heb geen vaste huisarts voor begeleiding. In de afgelopen weken heb ik al 8 verschillende artsen gesproken, er is steeds een andere vervanger. En geen enkele arts weet genoeg over de werking van Citalopram. Het liefste zou ik nu helemaal stoppen maar ik heb gelezen dat stoppen nog veel erger is. Is er iemand die ook dezelfde ervaring heeft? Iemand ook van mijn leeftijd misschien die ook al langer dan 6 weken heeft geslikt en waarbij de pil wel ging werken na langer dan 6 weken? Wanneer houden deze bijwerkingen op? Ik hou dit niet langer vol denk ik. Ik probeer nu vol te houden totdat ik bij de GGZ ben, misschien is dit middel niet het juiste pilletje voor mij?
10-05-2019

Citalopram (citalopram)

Nu 9 dagen gestart met Citalopram 10mg om weer op te bouwen naar 40mg. Heb dit medicijn 21 jaar zonder problemen gebruikt. Was gestopt vanwege andere medicatie voor paniekaanvallen. Nu na 7 maanden weer gestart. Wat een hel. Heel veel last van bijwerkingen. Vooral paniekaanvallen, onrust, moe en heel erg leeg gevoel. Ze zeggen dat ik vol moet houden en dat het met 2 weken[lees meer...] beter met de bijwerkingen moet gaan. Iemand ervaring mee. Ik vind het moeilijk om het vol te houden. Nu oxazepam erbij gekregen voor de paniekaanvallen.
16-04-2019

Citalopram (citalopram)

ik slik citalopram al jaren wegens mijn depressie en paniek en angststoornis. ik heb het in paar jaar afgebouwd van 30 mg naar 10 mg heel af en toe als is een lichte terugval krijgt van me depressie ga ik naar 20 mg citalopram. ik ben blij dat deze medicijnen mij kan helpen om elke dag normaal te kunnen leven.
27-02-2019

Citalopram (citalopram)

In een moeilijke tijd van depressie, gepaard met angst en onrust begonnen met citalopram. Bijwerkingen minimaal: hoofdpijn, moeheid. Na 2 weken weer minder. Ik slik nu 20mg. Voel mij zoveel beter nu. Ik heb het sporten weer kunnen oppakken (durf weer naar de sportschool in de drukte), ben weer aan het re-integreren op mijn werk en voel mij gelukkiger. Weer hoopvol. Zin om [lees meer...]dingen te ondernemen. Opgewekt, vrolijk, oprecht kunnen lachen etc. Lang uitgesteld om te starten met medicatie maar ben dolblij dat ik het heb gedaan. Het is eng, en je wordt doodgegooid met negatieve verhalen en bijwerkingen waardoor je weerhouden wordt te starten met AD. Maar het is er niet voor niets! Soms is het niet anders. Ik zelf ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om er mee te starten, want voor mij is het een wereld van verschil in positieve zin. Een stijgende lijn. Ik ga er weer voor. Dat gevoel. Hoop er op een dag weer vanaf te kunnen zijn, maar dat is nog onzeker en iets waar ik me voor nu nog niet druk om maak.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum