Citalopram

citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

12-12-2019

Depressief

Citalopram 2weken 10mg daarna 20 mg erg veel bijwerkingen slik het nu bijna 5 weken en weinig resultaat alleen 2 dagen me goed gevoeld weet niet of bij mij niet werkt of dat het na 6 weken resultaat is daarbij gebruik ik lorazepam anders slaap ik niet
11-12-2019

02-12-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik dagelijks 20 mg. Dit i.v.m. depressie en angstklachten. in het begin voelde ik er weinig van en ben ik ook van 10 tot 20 mg gegaan. Nu een half jaar later merk ik wel degelijk verschil. Ik kan meer hebben en het komt allemaal minder hard aan. Vroeger als er iets gebeurde ook al was het, het laten vallen van een kopje was ik al compleet van de kaart. Kon ik zo weer [lees meer...]in een dal raken. Nu denk ik meer van dat is pech, kopje weg. Het boeit me minder dan anders. Aan de andere kant ben ik wel een stukje empathie kwijtgeraakt. soms voel ik mij wel erg vlak ook ten opzicht van anderen. Ik ben een meid van 21 jaar. En mag graag opstap gaan. Met drank is het geen goeie combinatie. In het begin ben ik erg aan het experimenteren geweest hoeveel ik kan hebben en wat niet. De gevolgen hiervan is dat ik vooral moet overgeven de dag erna en compleet kapot ben. Vaak lig ik de zondag ook lekker op de bank film te kijken en zorg voor zo weinig mogelijk prikkels. Dit is uiteraard een persoonlijke keus. Maar ik wil mijn jeugd wel goed doorleven en de gevolgen zijn hierbij voor mijzelf. Verder ben ik persoonlijk erg tevreden over de medicatie
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 6 weken geleden betonnen met de medicatie ivm depressie en angst . Ik kreeg 20 mg en had sinds dag 1 last van alle mogelijke bijwerkingen heb ruim 2 weken op bed gelegen en had geen zin meer wilde en kon niets . Dit was voor de start ook wel het geval maar niet zo extreem . Na 2 wekem werden de bijwerkingen minder en kon ik weer iets doen . Boodschappen doen en hond[lees meer...] uitlaten was een drama. Angst en vermoeidheid . Na 4 weken kwam ik uit mn cocon e kon een paar dagen genieten . Daarna weer erg down met piek en dalen . Sinds gister is de medicatie opgehoogd nu 30 mg. En direct last van gapen en erg suf en moe. Zou zo graag willen dat alles gewoon werd , en ik kan genieten van mn kids , man en mn werk. Voel mr nutteloos en ik lijk gefaald te hebben in alles wat ik doe. Zou zo graag een lichtpuntje willen zien . Dus ik zet door en ga mn best doen en even alles over me heen laten komen .
15-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik nu 6 weken deze medicatie 20 mg , sinds gister is de dosis naar 30 mg gegaan.. Ik slik de medicatie ibm depressie en angst. De eerste 3 weken was ik conpleet can de wereld had echt elek bijwerking. Vooral de angst en nare gedachten waren extreem . Na 3 weken werd allea beter en voeld3 me een paar dag3n heerlijk maar dit was maar e en bleef veel pieken en dalen[lees meer...] hebben .dus vandaar de verhoging
14-11-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben 19 jaar em zit in een depressie bij ggz zeiden ze dat dit hielp en alles ik voelde me alleen maar erger en maakte me kop gek ik ben er mee gestopt en voel me nog beter. Ook wetend dat ik liever een jointje rook dat eem pil met van alles er in wat ik in het nachtleven ook tegen. Over het nachtleven ik ging graag uit en had een borrel op als ik nu na al deze medicati[lees meer...]e 1 biertje drinkt ga ik al over me nek als of me lichaam ht afstoot Ik weet niet van welke fabrikant het kwam
03-11-2019

Citalopram (citalopram)

Citalopram 30mg zorgde ervoor dat ik slechts 4 uur per nacht sliep. Daarnaast werd de tinnitus (oorsuizen), veroorzaakt door citalopram, in de hogere dosis erger. Sinds verlaging van de dosis, terug naar 20mg, beperkt de tinnitus zich weer tot één oor. Verder kan ik niet zeggen dat ik veel merk van de positieve effecten van dit medicijn.
22-10-2019

18-10-2019

18-10-2019

15-10-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20 mg en daar merkte in geen verschil mee, het is verhoogd naar 40 mg en nu merk ik dat ik vlakker wordt, ik zie weer lichtpuntjes in mijn leven, klein weliswaar, maar ze zijn er. Ik schrok van de eerste keer dat ik weer neuriede. Maar ben er ook heel blij mee. Ben zo tegen medicatie, maar na zo. 'n lange periode van geen licht is het fijn om weer wat [lees meer...]positiefs te ervaren.
19-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu sinds maart, dus ruim 7 maanden. Maar ik kan eigenlijk niet veel bruikbaars zeggen over deze medicatie. Ik vroeg mij dan ook af hoeveel mg anderen van dit medicijnen gebruiken. Ik gebruik nu 15mg, (voor angst + depressie) en merk redelijk verschil, dat zeker, ik ben 'positiever', en ik pieker/denk veel minder. Vooral dat laatste is heel fijn, no[lees meer...]rmaal kon ik alle opties 1000.000 keer overwegen: 'wat als....', 'zou ik dat wel kunnen zeggen...' etc etc... Echter maakt het me heel loom, het boeit me allemaal niet...bijna lui zou ik willen zeggen. Ik kan de hele dag op bed liggen en alles 'komt morgen wel'. Ik heb zelf het gevoel dat het aantal mg mij te weinig is, de psych zegt dat ik zelf moet experimenteren met het hoeveel aan mg. Aan de ene kant wil ik dus verhogen, aan de andere kant ben ik bang dat het verhogen het niet minder erg maakt, maar dat het luie,lakse, lome erger wordt. Daarom hoop ik reacties te ontvangen, zodat ik weet wat iedereen gemiddeld (mg) ervan gebruikt. Ik ben zelf 29, 1.66m en weeg +-60 kilo. Hopelijk ontvang ik wat reactie!
15-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met Citalopram vanwege piekeren. Het werkte goed na 9 weken kreeg ik opeens heel veel klachten. Klachten die ik niet had voor dat ik met dit medicijn begon. Ernstige angst en depressie klachten en rare angstige senaties door mijn lichaam. Ik had in die 9 weken opgebouwd van 10 naar 30 mg. Ik ben nu aan het afbouwen maar de klachten gaan niet weg. Heeft iema[lees meer...]nd dit ook meegemaakt? Ben radeloos!
09-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20mg, wat eerst prima werkte, maar toen door gewenning ben ik omhoog gegaan naar 30mg. Helpt bij mij zeker bij mijn stemmingsklachten (hoewel ik ook in therapie ben, dus dan is het altijd een combinatie).
24-08-2019

Aanhoudende depressie
09-08-2019

Citalopram (citalopram)

Lieve mensen, oh wat heb ik geworsteld met mezelf, met mn somberte en mn angsten. Dit had ik nooit (nooit!). Ik ben een sportieve, super gezonde vrouw met zeer goede baan. En toch ging t mis, wrsl getriggerd door relatiebreuk. Ik werd steeds somberder en tot in de middag kwam er niks uit mn handen. Het werd steeds erger. Ik hsb alles geprobeerd, me auf gewandeld, yoga, goe[lees meer...]ie therapie, Ayurveda, en alles wat op spiritueel gebied maar mogelijk is. Pillen heb ik driekwart jaar tegengehouden. Tot ik soms niet meer wist hoe ik t einde van de dag zou halen. Ik ging overstag. Eerst nog eigenwijs met een halve dosis (10 mg), dat hielp niks. En op de 3e dag van de 20 mg dosis: bam! Mn leven terug. Echt waar. En met mezelf afgesproken om dit een half jaar de kans te geven. Ik kreeg er weer zin in, pakte mezelf op, ben weer gaan werken, ontmoette een grote liefde en kon weer stralen! Kan nog steeds niet geloven dat t zo werkt en wat t voor me heeft betekend. Na een half jaar heb ik een paar weken weer de halve dosering geslikt en nu ben ik sinds een maandje zonder en dat gaat goed. Wel ben ik in de tussentijd heel goed voor mezelf blijven zorgen. Dus goed eten, veel bewegen en goeie therapie. Ik zie het niet als wondermiddel, maar wel net als dat zetje of duwtje dat je jezelf soms niet meer kunt geven!

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum