Escitalopram

escitalopram

Bij  DepressieX

Overspannen/burn-out (13 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

Kenth Triesscheijn (22-08-2018)

11-10-2019

Depressief

Ik ben in 2013 begonnen als middel Lexapro .. omdat ik na mijn bevalling in 2012 een postnotrale depressie kreeg ... ik kreeg veel woedeaanvallen en wilde mijn zoon niet .. heb een spoedkeizersnee gehad .. alles was me toen te veel geworden ... ik werd zoooo moe en zo down ik Zat de bomen door het bos niet meer ... mijn verleden heeft ook een enorme rol daarin gespeelt w[lees meer...]aardoor ik de bijna geen band met mijn moeder heb gebroken .. dat had ik vele malen eerder moeten doen .. 2013 werd ik zoooo moe en steeds huilen . Mijn ijzer was goed dus dat was het niet .. psychiater heeft mij dit middel voor geschreven van begin 20 Mg . Heftige bijwerkingen gehad maar langzaam aan werd ik rustiger ... ik was ontzettend bang voor de dood . Ontzettend ..Uiteindelijk in 2014 naar 30 mg gegaan .. en in 2017 afgebouwd en nu zit ik op 2.5 mg .. Moet zeggen dat ik daar nu een dikke jaar op zit en mijn is gezegd dat ik pstt lijdt .Maar ik wild afbouwen .. nu 2019 krijg ik sinds kort weer paniekaanvallen en zeer bang voor de dood wat er na de dood gebeurd . Ik begin er van te hyperventileren 🤦🏻‍♀️... ik vrees voor mij zelf om terug te gaan naar 5 mg of 10 .ik zal wel eerst zwaar vermoeid worden maar echt dit is zoo onderdrukkend . Dat ik Weer kan leven . Zorgen en angsten zullen er altijd blijven maar zijn een heeel stuk minder . Ik heb 3 kids en man als chauffeur ik moet mobiel blijven .. anders redt ik het niet .. qua geestelijk . Echt bijwerkingen is per persoon verschillend daarom neem ik het in de avond in ..
07-10-2019

Ik slik het nu een 5tal weken.Maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen
04-10-2019

Depressief

Ik slik het nu een week en ik vind het tot nu toe troep. Ik heb sowieso al een angst met pillen slikken dus dit was een extra grote stap. Ik word snachts wakker met paniekaanvallen en enorme duizeligheid ook zie ik dubbel en wazig wat heel eng is. Het gaat pas na 4 weken werken zeggen ze. Geen idee of ik dat zolang volhoud met deze vervelende bijwerkingen
04-10-2019

Escitalopram (escitalopram)

Jarenlang heb ik geworsteld met zware buien en paniekaanvallen. Ik ben geen voorstander van anti-depressiva. Ik wilde geen afhankelijkheid van medicatie en zorgde dat ik mezelf zoveel mogelijk recht trok met gezond leven en sporten. Tot ik op een zonnige dag ineens, zonder enige aanleiding, rustig in de speeltuin zat te kijken naar mijn dochter en van prima omsloeg naar [lees meer...]diep donker. Er is iets fysiek niet oké, besefte ik me uiteindelijk. En ik realiseerde me dat ik dit lijden, wat het dagelijks was, echt niet meer wilde. Bij navraag bleek mijn halve familie al jaren antidepressiva te gebruiken. Dat hielp me over de brug om het een kans te geven. Gestart met tabletten maar daar werd ik high van, kon dagenlang niet functioneren. In overleg met de huisarts gestart met druppels. Ben erg gevoelig voor alles, dus langzaam opbouwen naar 10 druppels was het advies. De eerste druppel maakte al een wereld van verschil! Ik heb me sinds ik gestart ben niet meer zomaar somber gevoeld. Ook geen heftige paniekaanvallen meer. Ik heb niet meer opgehoogd naar meer dan 1 druppeltje dus. Het tikt me blijkbaar op een goede manier net t randje over. Dankbaar voor het verschil dat t maakt!
28-08-2019

Escitalopram (escitalopram)

Dit medicijn bezorgde me hevige hoofdpijn vanaf de middag waardoor ik niet meer kon functioneren. Daarbovenop was ik enorm misselijk en duizelig. Ging maar niet over. Dit medicijn past niet bij mij. Wel al veel succes verhalen gehoord van anderen.
26-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Neem nu bijna 1maand Escitalopram 10mg en ben vooral smorgens als wakker word heel misselijk en bibberen in de loop van de dag gaat het beter wel draaierig maar dat zal door te lage bloeddruk komen. De dokter zegt dat het gaat beteren maar ik heb die indruk niet is er nog iemand die lang bijwerkingen heeft gehad word hier moedeloos van kan ook niet gaan werken nu .
21-07-2019

Depressief

Wat lief dat je reageert, vind het allemaal maar moeilijk . Merk wel dat de escitalopram aanslaat, almus het een lange weg te gaan😩ben vanaf 27 juni bezig en denk dat de dosis te laag is, maar misschien is dat nog te vroeg om te bepalen.. vanmorgen weer een behoorlijk angstige ochtend gehad en toch maar een halve oxazepam genomen. Was de koffers aan het inpakken en heb z[lees meer...]o geen zin om op vakantie te gaan, zie opbrengen de reis en ben en blijf het liefste thuis.. weet dus ook niet wat ik hiermee aan moet. Heb namelijk een dochter van 8 en een man en ook mijn ouders komen op de vakantie bestemming . Al met al erg moeilijk en weet ook nog noet wat ik hiermee aan moet😡 wel gaan niet gaan!
10-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Had al eerder iets geschreven maar er reageert helemaal niemand, het helpt zo goed ervaringen te lezen van andere gebruikers.. bijna 2 weken bezig nu. Moedeloze vrouw hier.
07-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Help. Sinds 12 dagen bezig met 10 Mg escitalapram😩 Eerder aan de paroxetine gezeten, wilde zo graag op Eige kracht verder door het leven. Het zit in de familie dus erfelijk helaas. Na een tijdje weer flink in een dip te zitten heb ik met de psychiater afgesproken om escitalapram 10 Mg te beginnen maar zit nu in een hel op aarde.. ook krijgen de kinderen volgende week vak[lees meer...]antie.. heb een zoon van 20 en een dichter van 8. Over 2 weken moet ik op vakantie naar Spanje maar wil niet en zie er zo tegen op, wat moet ik nou🙈
06-07-2019

Escitalopram (escitalopram)

Sinds twee jaar geleidelijke klachten ontwikkelt in de depressieve- en angsthoek. Verschillende vormen van therapie gevolgd o.a. cognitieve gedragstherapie en daarnaast ook schematherapie. Ook al meerdere AD geprobeerd. Momenteel ongeveer 9 weken bezig met escitalopram. Ik merk nog weinig van deze medicatie, terwijl mijn hoop hier wel op gevestigd was. De laatste weken heb[lees meer...] ik last van suïcidale gedachten en daarnaast somberheid. Een soort van tunnelvisie. Daarnaast merk ik dat ik een extreem negatieve gedachtengang heb. Telkens wanneer ik probeer positief te denken, schiet ik terug in negativiteit, alsof het een automatische reactie is. Ook heb ik vermoedens van AD(H)D en autisme, niet in klassieke mate, maar wel als onderliggend probleem. Moeite met het voelen van emoties en ook snel denken en in de negativiteit blijven hangen. Heeft iemand suggesties wat ik kan doen in deze situatie?
20-05-2019

10-05-2019

Depressief

helpt de zware negatieve emoties beter te beheersen.Ik ben minder druk en vi nd meer gevoel van ontspanni g.
01-05-2019

Escitalopram (escitalopram)

Na meerdere depressieve periodes in het verleden ben ik door een zeer stressvolle gebeurtenis in de zomer van 2018 die hevige angst en paniek bij mij getriggerd heeft geleidelijk in een ernstige depressie beland. Nu gebruik ik op advies van de huisarts sinds 3 maanden ecitalopram. Langzaam opgebouwd met druppels naar eerst 10 mg, later naar 15 mg. De enige bijwerking was [lees meer...]een droge mond. Het piekeren werd toen wel minder maar de depressie bleef aanhouden. Toen is de dosering langzaam opgehoogd naar 20 mg. Ik merk sinds kort dat mijn stemming veel beter is en voel me eindelijk weer goed, ben veel rustiger en ook het slapen is verbeterd. Ik ben vandaag overgestapt op tabletten van 20 mg. Het lijkt of ik met de tabletten wat minder last heb van een droge mond t.o.v. druppels. Als ik te zijner wil afbouwen dan stap ik over op de druppels, omdat het daarmee heel geleidelijk kan. De eerste maanden wilde ik beslist geen anti depressivum en dacht het op eigen kracht te doen. Uiteindelijk bleek er geen andere optie. Ecitalopram is voor mij een goed medicijn.
28-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb van 2010 t/M 2016, dit medicijn geslikt, daarna zelf langzaam af gaan bouwen, ging een aantal jaren goed tot ik vorig jaar weer last kreeg van depressieve klachten , Van Huisarts op verzoek gestart met escitalopram 10 mg. Na inname van tablet, vrij snel last van heftige trillingen onrust en angstgevoelens, terug naar huisarts, de ze beweerde dat dit niet door de me[lees meer...]dicatie kon komen, maar ik ben toen terug gegaan naar 5 mg. en dit langzaam op gaan bouwen naar 10 mg Angsten zijn wel wat verminderd, heb alleen regelmatig last van opvliegers en soms een gespannen gevoel, en af en toe spiertrekkingen, slaap vreselijk slecht tot nachten helemaal niet slapen, slik vanwege mijn enorme slaapklachten, nu voor de nacht zolpidemtart 10 mg waar ik 4 uren op slaap, voel mij op de dag moe en uitgeput, slik af en toe oxazepam voor de onrust..
16-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Eerste keer dat ik anti depressiva ging gebruiken op advies psychiater. Begonnen met 5 mg maar direct merkbaar dat ik dit medicijn niet tolereerde. Naast de fysieke klachten begin ik ook qua emotie zeer snel achteruit te gaan. Was op de goede weg met het het stel van mijn depressie maar begon snel terug te vallen. Met de ophogong naar 10 mg ging il balistic Woede, frustr[lees meer...]atie en boosheid wat richting agressie gaat. Na spoed overleg met psychiater per direct stoppen met deze medicatie. Nude komende dagen rust en stressvrij houden om de medicatie uit mijn systeem te laten verdwijnen
05-02-2019

Escitalopram (escitalopram)

Ik slik nu ongeveer 4 jaar escitalopram, het duurde even voordat ik de juiste medicatie had gevonden die goed bij me paste, afgezien van wat trillende handen zijn de bijwerkingen beperkt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum