Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

12-04-2017

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)
21-02-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik slik nu als sinds enige tijd (4/5 jaar) Lexapro. In het begin kreeg ik continue een generieke versie hiervan. Dat leverde constant hoofdpijn op stemmingswisselingen en wazigheid in mijn hoofd. Met veel moeite heb ik het origineel verkregen via de apotheek, de specialist en later de huisarts schreven het wel voor alleen de apotheker bepaalde nog. Nu met het origineel heb[lees meer...] ik geen last meer van deze symptonen, alleen wel last van: beroerd voelen altijd (elke dag), lichte obstipatie, overgewicht (vreetbuien). Dit viel me eerder nooit op omdat ik meer last had van de andere klachten. Oja en ik ben altijd moe. Kan de hele dag wel slapen en s nachts wakker paar x per nacht naar de wc. Tegen mijn angsten/depressie helpt het en wil al een tijdje afbouwen. Maar dat durf ik nog niet.
24-11-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik ben destijds begonnen met het slikken van Lexapro ivm een angststoornis die ik had ontwikkeld op het werk (overal tegenop zien, het idee hebben niet in controle te zijn, piekeren) die zich eigenlijk uitbreidde naar privésituaties (vakanties, etentjes, sociale aangelegenheden waarbij ik bang was voor het onbekende en me niet op mijn gemak zou voelen en misselijk zou word[lees meer...]en). De combinatie van gesprekken met professionele hulpverleners en het gebruik van medicatie ben ik eigenlijk vanaf 2010 'klachtenvrij' en sinds een heel aantal jaren ben ik af van de belemmeringen om 'normaal' te functioneren op werk en in privé. Ik heb geprobeerd om af te bouwen (omdat ik vond dat dat 'moest'), maar dat voelde toch niet prettig (licht in mijn hoofd en onrustig), waardoor ik heb besloten om Lexapro te blijven gebruiken. Het kan geen kwaad volgens diverse mensen, en ik zit gewoonweg goed in mijn vel en dat is me heel wat waard! Bijwerkingen? Alleen in het begin merkte ik dat ik erg vlak was in mijn emoties en wellicht een wat lager libido had. Daarna eigenlijk nergens last van gehad (ook niet in combinatie met alcohol).
26-10-2016

Chronische depressie

Verschrikkelijke vermoeidheid. Een jaar lang niet kunnen werken, moeten stoppen met studie en hooguit zes uur per dag wakker. Ziek geweest met afbouwen door slechte begeleiding. Afkickverschijnselen waren vreselijk.
30-09-2016

Lexapro (escitalopram)

Werkt heel goed tegen depressie, prima stemming, en optimistisch over de toekomst. Ook de veel voorkomende bijwerkingen zijn goed te handelen maar eentje die nu echt bezwaarlijk gaat worden is de urine retentie. Het is een veel voorkomend bijverschijnsel bij alle SSRI`s maar in de bijsluiter staat deze bijwerking heel summier bij het kopje: "verder is gemeld". `S nacht[lees meer...]s enorme aandrang om te plassen maar er komen maar een paar druppeltjes met als gevolg herhaaldelijke blaasontstekingen waardoor je in een cirkeltje belandt. Een huisarts die deze klachten niet herkent maakt het er ook niet beter op. Depressief zijn of bedelen om een zoveelste antibioticum?
29-08-2016

Lexapro (escitalopram)

klachten werden in de eerste 6 weken juist verergerd, icm de oxazepam is dit prima te managen.
28-08-2016

27-07-2016

Lexapro (escitalopram)

ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product
08-07-2016

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's
24-06-2016

Overspannen/burn-out

De bijwerkingen zijn vervelend, maar als je echt medicijnen nodig hebt door bijvoorbeeld een zware depressie dan is dat het echt waard. Bij mij in ieder geval! Bij mij helpt lexapro goed tegen angstgevoelens en depressie. Ben al een jaar niet meer depressief en ga binnenkort afbouwen.
02-06-2016

Postnatale depressie

Inmiddels 8 maanden verder, rustige gedachten gekregen, had geen grip op mijn gedachten, werd bang voor mijn eigen gedachten.en beschouwde het als niet van mij zelf, waaronder ook psychoses optraden. Nu met lexapro is er rust, en geen stijd in m'n denken. Ook zijn mijn lichamelijke klachten weg.zelf nooit geweten dat depressie zoveel lichamelijk, je kan uitschakelen. Posit[lees meer...]ief is rust: Voel meer, mijn sex leven begind weer te herstellen. Huishouden weer op de rit gekregen. Rust in de denken, gedachten. Geen angst, Geen honger meer, had altijd zoveel trek, dat is stabiel. Al met al, ben je echt depri, medicatie is de snelste en gezonde optie, en therapie is ook belangrijk, soms is er geen sprake van.
24-05-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik Lexapro al een jaar of 5 inmiddels, misschien wel iets langer. Hiervoor nam ik Fevarin, waar ik, net zoals over Lexapro, behoorlijk tevreden over was. De bijwerkingen zijn ongeveer hetzelfde bij mij (rusteloze benen en enkels), maar van Lexapro ga ik ook tanden knarsen en/of mijn kaken op elkaar zetten. Dit is blijvend op hoge dosering (vanag 15 mg). Op 5 mg heb[lees meer...] ik daar totaal geen last van. Dit middel werkt(e) bij mij goed tegen angst, depressie, piekeren en indringende gedachten. Bijwerkingen in het begin: wazig hoofd, griepgevoel en niet kunnen ophouden met huilen.Helaas heb ik waarschijnlijk een zgn. poop-out (net zoals met Fevarin, wat ik een jaar of 2 heb genomen) en moet ik mogelijk overstappen op een andere SSRI.
10-04-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik heb een vraag, heeft er iemand ervaring dat je oorsuizingen kunt krijgen van lexapro? Toen ik begon met lexapro had ik veel bijwerkingen. Zelfmoordneigingen, veel huilen, angst nam toe, en oorsuizingen. Alleen weet ik niet of oorsuizingen dat van de lexapro komt of mijn gehoor is flink teruggegaan. Angst en twijfel. Ik wil van medicatie veranderen, maar durf dat niet. W[lees meer...]endy
01-03-2016

Lexapro (escitalopram)

In 2010 was ik behoorlijk depressief. Toen heeft Lexapro mij geholpen eruit te komen en verder te gaan. Nu 6 jaar later komt de depressiviteit weer terug en steeds met tussenpozen. Dr. zegt dat ik nu de dosis zou kunnen verhogen. Dit wil ik niet. Uiteindelijk is dit niet de oplossing. Als er uberhaupt een oplossing is. Heb wel verschillende keren geprobeerd te stoppen. heb[lees meer...] lastige bijwerkingen, ben heel ongeconcentreerd en vaak erg moe, ook last van bloedsuiker wisseling, maar niet zeker of als ik zal stoppen dat weg zal zijn en ook of ik zonder kan. Heb verschillende keren geprobeerd, maar lukt niet om te stoppen. Verder raad ik iedereen aan om Lexapro te nemen ipv Escalitopram want dat is de meest pure vorm. veel duurder, maar geen reden om dat te nemen...dring aan bij de huisarts voor Lexapro!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum