Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

28-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Hallo allemaal, Ik ben net begonnen met de medicatie en zit op 3 mg p.d. Heb een burnout,flinke depressie, en ook last van hevige angst/paniekaanvallen als ik bijv, naar buiten ga of vreemde mensen tegenkom. Zelfs de sportschool is een zware beproeving op het moment. Dit overheerst zo mijn leven dat ik de dagelijkse dingen nauwelijks op kan brengen. De medicatie moet i[lees meer...]k nu per week met een druppel erbij opbouwen tot het goed ingesteld is. Ter ondersteuning slik ik er 5 mg abilify bij om niet door te schieten naar manisch. Ik hoop dat dit middel me echt gaat helpen om mijn leven weer positief op te bouwen. Want ik mis mijn leven en baal van mijn angsten en depressie. Hartelijke groet,Barbara
27-11-2014

Lexapro (escitalopram)

lexapro heeft altijd heel goed voor me gewerkt weinig bijwerkingen maar na er eens heel veel alcohol er op gedronken te hebben leek de werking verdwenen. ik neem nu Cymbalta en deze werken nog beter dan Lexapro ooit gedaan heeft.
27-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik heb in de jaren wel wat opgezocht en meegelezen maar wil bij deze toch mijn verhaal doen nu ik deze medicatie al 3 jaar slik. Wat dit met mij als persoon gedaan heeft en hoe ik ben geweest naar mijn kinderen en omgeving toe. Ik ben begonnen met deze pillen toen ik in een depressie raakte. Ik had een zware baan en was erg onzeker. Toen ik deze verloor twijfelde ik en[lees meer...]orm aan mezelf en had nergens geen zin meer in. Ik was zwaar teleurgesteld, want heb alles gegeven. Toen ik begon met slikken leek ik wel een zombie, ik kon alleen maar op een stoel zitten en voor me uit kijken maar na wat maanden erna begon ik aan de pillen te wennen. Nu 3 jaar later.....besef ik nu ik aan het afbouwen ben van 20 naar 10 mg dat ik mezelf enorm kwijt ben geweest al die jaren. Ik voelde me rot maar kon dat gevoel niet plaatsen, ik leefde als een automatische piloot en werd erg mat en gevoelloos. Ook naar mijn kinderen toe veranderde ik enorm, dit besef ik me alleen maar meer nu ik aan het afbouwen ben. Van een zorgzame moeder die altijd bij de kinderen wilde zijn, hun op nummer 1 zette en alles voor ze deed en super over bezorgd was, veranderde in moeder die maar gewoon deed en er niets bij voelde. Bij sinterklaas vulde ik de schoen en koos altijd voor de makkelijkste snelste manier. Geen zin, geen gevoel en ging maar door. Ik begon af te bouwen, een paar keer geprobeerd, maar was weer snel begonnen met 20 mg want voelde me er niet goed bij. Net alsof je op een boot zit en trillende handen, flitsen in mijn hoofd en alle indrukken waren me teveel. Twee weken geleden heb ik doorgezet en moet zeggen dat het nu beter gaat. Ik ga weer dingen voelen en ben minder onrustig. De bijwerkingen van het afkicken heb ik soms nog heel even maar deze gaan snel weer weg. Ik besef me nu....wat voor rotzooi het is en het lijkt alsof ik onder een steen vandaan kom. Ik ben er weer en kan weer denken en voelen. Het is raar maar besef me nu pas wat die pillen mij aan gedaan hebben. Ik zweerde erbij toen ik eraan begon, wilde mijn hele verdere leven deze pillen slikken maar nu ik aan het afbouwen ben, ben ik blij dat ik mezelf weer gevonden heb. Ik ben er nog niet, want moet nog naar 5 mg en dan hopelijk tegen het nieuwe jaar helemaal pil en lexapro vrij. Ik heb een moeizame jeugd gehad en heb met veel gevoelens te dealen maar om nu helemaal niets meer te voelen...nee zo ben ik niet als persoon. Ik ben nu eenmaal gevoelig en emotioneel en misschien moet ik dit accepteren en bedenken dat dit mij juist siert. Ik ben geen hard egoïstisch persoon, gevoelloos....en dat zal ik nooit worden. Ik doe mijn verhaal om jullie te laten weten...uit te kijken met dit soort pillen. Zie het als een hulpmiddel maar stop zodra je kunt.
17-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe
16-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Meestal reageer je hier als je een slechte ervaring hebt. Ik wil even zeggen dat ik dit medicijn nu ongeveer 1.5/2 jaar gebruik (de helft van 10mg, dus 5mg). Dit kleine beetje was voor mij voldoende. Nu ben ik er klaar voor om af te kicken. Dit medicijn heeft geholpen om de angst weg te nemen die ik s'nachts had. Nu.. ben ik een week geleden gestopt en heb ik sindsdien al[lees meer...]leen maar duizelingen.. het is echt verschrikkelijk en er is niks aan te doen. Belemmert me in mijn dagelijks leven. Neem oxazepam ertegen om het een beetje te verminderen.. Weet niet of meer mensen hier last van hebben en hoelang dit kan duren???
06-11-2014

Lexapro (escitalopram)

om uit te proberen of ik mij beter ging voelen dan bij efexor, dat was de insteek van de psychiater helaas werkt lexapro voor mij niet, ipv van me beter te gaan voelen, ging het juist helemaal verkeerd, ik werd negatiever, onrustiger en depressiever en ontwikkel van allerlei dingen, momenteel gebruik ik het nog steeds omdat mijn psychiater langer wil wachten om het aan [lees meer...]te laten slaan. uit eigen ervaring weet ik dat dat niet gaat gebeuren want het is al 3 maand slecht, ik probeer mijn oude medicatie terug te krijgen. conclusie : lexapro schijnt goed te zijn maar voor mij doet het bar weinig
06-11-2014

Lexapro (escitalopram)

voor mij is het helaas een erg vervelend medicijn, hier voor gebruikte ik efexor. op advies over gestapt naar lexapro, maar die heeft voor mij nooit gewerkt, ook mijn psychiater wil mij niet op een ander medicijn zetten wat ik heel erg vind omdat mijn vorige medicatie goed werkte kortom lexapro zou wel een prima medicijn zijn maar niet voor mij
27-09-2014

Lexapro (escitalopram)

Wegens ernstige depressie Escitrilopram voorgeschreven gekregen. Na 8 weken slaat het in als een bom. Je voelt het van het 1 op het andere moment. Ik heb mijn leven weer terug. De zon schijnt weer ! Depressie vrij.
17-09-2014

Lexapro (escitalopram)

Na 12 jaar militaire dienst KCT, paniek aanvallen en depressie gekregen, en een jaar van de dokter aldaar oxazepam gekregen, wat resulteerde in ontslag aangezien ze daar niet konden vinden waar ik last van had. Na 3 maanden thuis heel erge angst etc, depressie, mn huis niet eens meer uit durven, geen zin meer in dingen. Toen naar normale arts gegaan, lexapro gekregen na [lees meer...]half uur gesprek, ( belangrijk dat de arts je echt begrijpt en luisterd!!!) zoek anders een andere aub. Was bang voor bijwerkingen etc etc, toen toch geprobeerd. 1 druppel p dag, 1 week, daarna 2 druppels p dag 1 week, etc etc. Zit nu na 10 weken op 4 druppels per dag en ben echt uitermate tevreden. Mn lichaam had dit nodig en met de kleine stapjes geen bijwerkingen. Ik onderneem weer dingen en heb weer zin in dingen, en ben weer zelfverzekerd. Ook de hoeveelheid bijwerkingen die hier gemeld waren, was een reden voor mij om bang te zijn, echter ervaar ik juist GEEN van deze dingen. Gewichtstoename?? Ik ben juist afgevallen, 85 naar 79 kilo, ( buikje weg haha). Futloos??? Ik ben juist energiek en onderneem van alles( ook klusjes bij buren etc, lekker bezig blijven). Afgevlakt?? Ik was normaal al serieus type, maar de laatste dagen merk ik dat ik zelfs lach, en fluit, en zomaar geniet van dingen. Angst?? ik durfde niet eens meer naar de kapper van angst, nu ga ik fluitend er naar toe, en maak zelfs een praatje met bekenden ipv snel snel vluchten. Sexueel ook juist beter, waarschijnlijk omdat ik mijn vertrouwen weer terug heb. Het probeem wat ik heb en jullie waarschijnlijk ook, is dat niemand je snapt en aan de buitenkant niet ziet wat je hebt.( mbt angst en of depressie). Dit medicijn helpt jou je vertrouwen in je lichaam en geest terug te geven. Ik heb al dagen geen rare hartkloppingen of angst gedachten/paniek/vluchtgedrag gehad. En bouw het op zoals ik beschrijf , zo heb je geen bijwerkingen. 1 week 1 drupple p dag, daarna als je er klaar voor bent 2 p dag, etc etc. Zoals ik al vertelde zat ik na 8 weken pas op 4 druppels en totaal 10 weken. Nu nog bij de dokter vragen hoe ver ik moet ophogen ( wat in eerste instantie 6 tot 10 drupples was).Maar ik reageer er ontzettend goed op, nog niet helemaal weg natuurlijk, maar ik voel me beter dan 3 jaar bij elkaar. Hopenlijk hebben jullie wat aan mijn positieve reactie, aangezien er vaak alleen maar nare verhalen staan, ( die mij ook weerhielden mezelf te helpen). Success
15-09-2014

24-08-2014

Lexapro (escitalopram)

Het maakte mij gevoelsarm, de psychiater vertelde dat ik wat onverschilliger zou worden en inderdaad. Niet huilen maar ook niet lachen. Wel gelijkmatiger, minder schommelingen maar de lusteloosheid bleef. Je voelt gewoon minder, in mijn geval althans. Waardeloos sexleven, orgasme minimaal. Daar werd ik dan weer somber van. Spierpijnen in rug en schouders. Niets interesseer[lees meer...]de mij genoeg om echt iets voor te doen maar echt wanhopig was ik ook niet meer. Kreeg na enige tijd een onregelmatige hartslag. Ben ermee gestopt na heel langzaam afbouwen. Nu heb ik al mijn gevoelens (dus ook de sexuele) weer terug, dat is wel even moeilijk, maar ik probeer er met therapie grip op te krijgen. Ik kan weer echt lachen en huilen ook, ik huilde zelfs niet meer bij de dood van iemand die ik graag mocht, dat gaf me wel even te denken!! Het deed me gewoon niets. Het leren omgaan met angst en depressie is echter wel hard werken.
23-08-2014

Lexapro (escitalopram)

ik slik al vanaf 2011 lexapro en dat ging perfect, nu heb ik een herhaalrecept gehad en die medicijnen opgehaald ik begin ermee en heb echt het gevoel dat ik stuiter ppf het gaat om escitalopram ze zeggen bij de apotheek dat onder lexapro val, maar dan zou ik er geen last van moeten hebben en dat is dus wel het geval, wie herkent dit en heeft hier ook ervaringen mee.
22-08-2014

Chronische depressie

Sinds bijna 3 weken Lexapro 10 mg. Na afbouw van Nortrilen omdat dat onvoldoende zou werken. Nu ontzettende spijt van de wisseling. Ik had al klachten door gebruik Nortrilen maar die zijn alleen maar verergerd nu. Ontzettende last van paresthesieen, vooral heel er koud sensatie gevoel voornamelijk op mijn gezicht en handen, en tintelingen, duizelig, tinnitus, trillen en oo[lees meer...]k nog erbij zijn hartkloppingen. Ik krijg te horen dat ik moet doorgaan en dat de bijwerkingen dan zullen overgaan maar ik heb er een hard hoofd in.
18-08-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik ben 3,5 jaar geleden met Lexapro gestart nadat ik verschillende paniekaanvallen had gehad en ik het leven op zijn zachtst gezegd niet echt meer zag zitten. Voorwaarde van zowel mij als mijn psychiater, waar ik toen al ruim een half jaar elke week gesprekken voerde, was dat het "p&p" zou zijn: pillen & praten. Ik ben gestart met 1 week 5mg en daarna naar 10mg. Ik kreeg v[lees meer...]ooraf de waarschuwing dat het dal waar ik in zat de eerste zes weken nog dieper zou worden. Daar rekening mee houdend, sloot ik me bij mijn ouders op zolder op met de mededeling me niet onnodig lastig te vallen vanwege mijn evt agressieve gedrag. De eerste week was het ergst: hoofdpijn, misselijk, moe, droge mond, angstig en super alert van binnen, alle prikkels kwamen megahard binnen. Na die 4 weken ging het in een vloeiende lijn beter. Het werd lichter in mijn hoofd. Hierdoor had de bijwerking 'verlaagd libido' bij mij geen kans van slagen, want doordat ik mijn zwaar emoties kwijtraakte werd ik vatbaarder voor, ehm, vrijerij. Verder geen last gehad van bijwerkingen. Misschien iets vaker/sneller hoofdpijn maar dat is niet noemenswaardig. De enige leuke bijwerking die wel opging was enorm snel reageren op alcohol. Ach en dat maakte het leven ook weer wat vrolijker, en ik bleef dus met mate drinken. Sinds vorige week ben ik begonnen met afbouwen. In overleg met mijn psychiater, waar ik inmiddels al een half jaar geleden gestopt ben met mijn therapie, zal ik de komende 2 à 3 maanden dagelijks 5mg slikken. Rustig afbouwen om afkickverschijnselen te vermijden. En over 3 maanden dus lexaprovrij als het even kan. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in. Heb nog geen narigheid gevoeld sinds ik mijn dosis gehalveerd heb...
14-08-2014

Chronische depressie

Op mijn 21e voor het eerst antidepressiva gebruikt (Seroxat), voorgeschreven door huisarts. Nu sinds een jaar of 5 Lexapro 20 mg per dag. Aangezien ik al lange tijd AD gebruik, weet ik niet meer hoe ik 'zonder' functioneer, en dat beangstigt me. Al die jaren al vreselijke last van hoofdpijn, pijn in mijn schouders en nek (spanningsklachten). 2 Weken geleden Lexapro gaan [lees meer...]afbouwen (van 20 naar 10 mg per dag). In het begin geen verschil, maar nu slaap ik heel slecht (ik ben heel 'alert'; als ik wakker word, wil ik meteen gaan lopen/actief zijn). Mijn hoofd is een grote chaos (ik kan me heel moeilijk concentreren) en de spanningspijnen zijn bijna niet te harden. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de afbouw? Ik ben in staat weer 20 mg. te gaan slikken (ook dan heb ik spanningspijnen, maar ik slaap dan wel beter).
06-08-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik Lexapro sinds augustus 2010. Ik had een ernstige angst- en paniekstoornis, waardoor ik bijna opgenomen moest worden. Dat is niet gebeurd, maar ik heb wel een aantal maanden zeer intensieve psychiatrische hulp nodig gehad. Toen ik begon met het slikken van lexapro, slikte ik daarnaast kalmeringspillen (lorazepam) en een antipsychoticum (risperidon). Deze laatste [lees meer...]medicijnen heb ik in de loop van de tijd afgebouwd. Lexapro slik ik (na vier jaar nu) nog steeds, op aanraden van de psychiater. Ik slik 10mg per dag. Misschien dat het door het gebruik van de andere medicijnen kwam, maar ik heb geen enkele last gehad van bijwerkingen. Ik ben gestart met 5 mg en ben na twee weken overgegaan op 10 mg. Ik slik nu dus nog steeds lexapro en ben niet van plan op korte termijn hiermee te stoppen. Mijn angstaanvallen zijn verdwenen, ik functioneer weer prima, doe dingen die ik voorheen nooit deed (alleen op vakantie naar Italie, alleen vliegen, s avonds alleen een paar honderd kilometer rijden, een halve marathon lopen). Ik heb het gevoel dat ik weer mezelf ben geworden. En dat gevoel is me zeer veel waard. Zeker als ik me bedenk dat ik vier jaar geleden soms mn huis niet uit durfde om de hond uit te laten of om een boodschap te doen. Ik heb haptonomie en psychotherapie gehad en daardoor heb ik ook mijn angststoornis aangepakt, maar toch denk ik dat er in mijn systeem een radartje niet helemaal goed staat afgesteld, vandaar dat ik toch deze dosis blijf slikken. Ik voel me er gezond bij.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum