escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

19-01-2015 | Vrouw | 40
escitalopram (15mg)
Tijdens burnout met ernstige paniek begonnen met 10 mg. Eerste 3 weken veel last van nare bijwerkingen (slecht slapen, hartkloppingen, depressief), maar daarna prima effect. Vanwege 'restklachten' naar 15 mg. Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon je levensstijl aanpassen en structuur inbouwen, maar ik werkte na 3 maanden weer volledig in mijn management baan. Even voor d[lees meer...]e duidelijkheid: lexapro en escitalopram is PRECIES hetzelfde. Het kan niet zo zijn dat je daar anders op reageert. Ik ben zelf arts en neem tegenwoordig ook de goedkope versie toen ik erachter kwam dat de apotheker mij veel teveel liet betalen voor het duurdere lexapro. Afbouwen is mij nog niet gelukt. 1 poging gedaan, maar ik hou het maar even zo Niet schrikken van de bijwerkingen (bv. Suicidale gedachten) in het begin. Mogelijk voor korte periode (!) benzo (oxazepam/lorazepam) bijslikken als dat nodig is.

15-01-2015 | Vrouw | 43
escitalopram
Ik gebruik lexapro in druppelvorm, ben aan het opbouwen, begonnnenop 2 jan en nu op 4 druppels en begin nu de bijwerkingen te merken, moe, onrustig en somer en lusteloos. Opbouw met druppels is voor gekozen omdat ik heel gevoelig ben tijdens de opbouw en ook doodsbang.. Ooit efexor geprobeerd en na 1 pil gestopt omdat ik doodziek van werd.. Lexapro schijnt ook goed te help[lees meer...]en bij angsten /onrust en paniek.. Nog meer ervaringen met opbouw in druppelvorm en wanneer het begint te werken als je zo langzaam opbouwt? Ik merk nu alleen nog maar negatieve effecten. Alvast dank!

04-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
goedemiddag allemaal, ik ben eergister begonnen met lexapro in druppelvorm. Ik heb een angststoornis, chronisch onrustig en paniekerig gevoel, niet kunnen ontspannen en rustig zitten, constabt in een "vluchtmodus" Ik heb hier sinds mijn puberteit met periodes last van en heb ook al eerder ad gebruikt. twee keer in mijn leven periodes van 1.5 a 2 jaar, fluvoxamine, de eerst[lees meer...]e keer heeft het mij geod geholpen, de tweede periode niet.. Vandaar dat er nu een ander medicijn voorgesteld werd, eerst efexor maar toen ik daar de eerste pil van in had genomen was ik de volgende dag zo ziek en onrustig dat ik daar gelijk mee gestopt ben. Daarna dus doodsbang weer iets te nemen. Huisarts heeft met mijn psychotherapeut en infornmatie opgevraagd bij psychiater en zij stelde lexapro druppels voor omdat je dit medicijn heel langzaam kan opbouwen en het blijkbaar ook goed helpt bij angst/paniek. Ik heb nu twee dagen 1 druppel genomen, de eerste dag had ik hoofdpijn en wazig gevoel en nu de tweede dag voel ik me beter. Ik moet langzaam naar eigen inzicht opbouwen naar 10 druppels maar ben nu al doodsbang voor het effect van de tweede druppel. Heeft iemand ervaring in het opbouwen met drupels? Ik weet nog uit eerdere ervaring met de fluvoxamine het opbouwen een hel was en na 8 weken voelde ik me pas stabieler worden.. Het schijnt dat lexapro minder bijwerkingen heeft? Ik heb nu bijna een jaar gewacht om weer medicatie te gaan nemen maar weet dat het nodig is om weer normaal te kunnen gaan functioneren en hoop dus zo dat Lexapro aanslaat... ben bnieuwd naar jullie ervaringen...

30-12-2014 | Vrouw | 23
escitalopram
Hallo allemaal, na 5 maanden gestopt te zijn met escitalopram lexapro ben ik toch maar weer begonnen. De angst en paniekaanvallen kwamen terug. Ook ik kreeg van de huisarts escitalopram actavis! wat blijkt? dit is een veel goedkoper middel dan lexapro. Ik raad echt iedereen aan om bij zijn eigen medicijn te blijven want de gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb zware aa[lees meer...]nvallen gehad, niet kunnen slapen, zelfmoordneigingen etc. Het werd zo ernstig dat ik bij de GGZE belande. Geloof de huisarts niet als hij zegt dat is het zelfde middel!! absoluut niet.. er kunnen net wat andere stofjes inzitten waar je anders op reageert.

23-12-2014 | Man | 42
escitalopram
goede dag ik slik sinds 3 jaar iedere dag 10 mg lexapro super medicijn dat er voor zorgt dat ik mijn angsten na een burn out onder controle kan houden . nu heb ik sinds 3 weken escitalopram actavis gekregen maar ik krijg de indruk dat ik er deprie en agressief van word ,heeft iemand hier ervaringen mee

29-11-2014 | Vrouw | 57
escitalopram
Mijn eerste ervaring met dit medicijn dateert van 7 jaar geleden toen ik mijn eerste paniekaanvallen kreeg.Ik was toen 50. Dit kwam waarschijnlijk omdat er dat jaar ontzettend veel dingen zijn gebeurt die ik blijkbaar niet goed aan kon. Dit medicijn heeft mij toen goed geholpen. Na enige jaren van gebruik gestopt ,maar kreeg toch weer vrij snel terugval. Moest toen 3 jaar [lees meer...]geleden weer opnieuw beginnen. niet leuk , gezien de voor mij vervelende bijwerkingen zoals nog meer onrust, nog meer paniekaanvallen , slecht slapen en zo moe als wat.Na 2,5jaar , besloten om voor de 2e x te stoppen met dit medicijn omdat ik mij prima voelde en wel eens wilde weten of ik ook zonder kon. Niet dus. Het afbouwen geen probleem ,maar na 2 maanden geheel gestop te zijn, dus eind sept. begon alles weer opnieuw. Ik heb voor mijzelf toen het besluit genomen toch weer te beginnen met lexapro en nooit meer te stoppen. Het hoort blijkbaar bij mij. Er zijn ergere dingen. Maar ja dan weet je waar je aan begint. ik slik nu ruim 2,5 week weer de volledige dosis van 10 mg . Ben ,s morgens ontzettend moe. Zou de hele dag wel willen slapen, wat ik niet meer doe. In het begin sliep ik wel 15 uur van de 24.ik werk even niet op dit moment .Hopelijk gaat het over een paar weken weer de goede kant op en lacht het leven mij weer toe. Aan allen die nog moeten beginnen of net begonnen zijn:Veel succes en niet te snel opgeven. ik spreek echt uit ervaring dat je het zeker 2 maanden de tijd moet geven.

28-11-2014 | Vrouw | 43
escitalopram
Hallo allemaal, Ik ben net begonnen met de medicatie en zit op 3 mg p.d. Heb een burnout,flinke depressie, en ook last van hevige angst/paniekaanvallen als ik bijv, naar buiten ga of vreemde mensen tegenkom. Zelfs de sportschool is een zware beproeving op het moment. Dit overheerst zo mijn leven dat ik de dagelijkse dingen nauwelijks op kan brengen. De medicatie moet i[lees meer...]k nu per week met een druppel erbij opbouwen tot het goed ingesteld is. Ter ondersteuning slik ik er 5 mg abilify bij om niet door te schieten naar manisch. Ik hoop dat dit middel me echt gaat helpen om mijn leven weer positief op te bouwen. Want ik mis mijn leven en baal van mijn angsten en depressie. Hartelijke groet,Barbara

27-11-2014 | Vrouw | 38
escitalopram
lexapro heeft altijd heel goed voor me gewerkt weinig bijwerkingen maar na er eens heel veel alcohol er op gedronken te hebben leek de werking verdwenen. ik neem nu Cymbalta en deze werken nog beter dan Lexapro ooit gedaan heeft.

27-11-2014 | Vrouw | 38
escitalopram (20mg)
Ik heb in de jaren wel wat opgezocht en meegelezen maar wil bij deze toch mijn verhaal doen nu ik deze medicatie al 3 jaar slik. Wat dit met mij als persoon gedaan heeft en hoe ik ben geweest naar mijn kinderen en omgeving toe. Ik ben begonnen met deze pillen toen ik in een depressie raakte. Ik had een zware baan en was erg onzeker. Toen ik deze verloor twijfelde ik en[lees meer...]orm aan mezelf en had nergens geen zin meer in. Ik was zwaar teleurgesteld, want heb alles gegeven. Toen ik begon met slikken leek ik wel een zombie, ik kon alleen maar op een stoel zitten en voor me uit kijken maar na wat maanden erna begon ik aan de pillen te wennen. Nu 3 jaar later.....besef ik nu ik aan het afbouwen ben van 20 naar 10 mg dat ik mezelf enorm kwijt ben geweest al die jaren. Ik voelde me rot maar kon dat gevoel niet plaatsen, ik leefde als een automatische piloot en werd erg mat en gevoelloos. Ook naar mijn kinderen toe veranderde ik enorm, dit besef ik me alleen maar meer nu ik aan het afbouwen ben. Van een zorgzame moeder die altijd bij de kinderen wilde zijn, hun op nummer 1 zette en alles voor ze deed en super over bezorgd was, veranderde in moeder die maar gewoon deed en er niets bij voelde. Bij sinterklaas vulde ik de schoen en koos altijd voor de makkelijkste snelste manier. Geen zin, geen gevoel en ging maar door. Ik begon af te bouwen, een paar keer geprobeerd, maar was weer snel begonnen met 20 mg want voelde me er niet goed bij. Net alsof je op een boot zit en trillende handen, flitsen in mijn hoofd en alle indrukken waren me teveel. Twee weken geleden heb ik doorgezet en moet zeggen dat het nu beter gaat. Ik ga weer dingen voelen en ben minder onrustig. De bijwerkingen van het afkicken heb ik soms nog heel even maar deze gaan snel weer weg. Ik besef me nu....wat voor rotzooi het is en het lijkt alsof ik onder een steen vandaan kom. Ik ben er weer en kan weer denken en voelen. Het is raar maar besef me nu pas wat die pillen mij aan gedaan hebben. Ik zweerde erbij toen ik eraan begon, wilde mijn hele verdere leven deze pillen slikken maar nu ik aan het afbouwen ben, ben ik blij dat ik mezelf weer gevonden heb. Ik ben er nog niet, want moet nog naar 5 mg en dan hopelijk tegen het nieuwe jaar helemaal pil en lexapro vrij. Ik heb een moeizame jeugd gehad en heb met veel gevoelens te dealen maar om nu helemaal niets meer te voelen...nee zo ben ik niet als persoon. Ik ben nu eenmaal gevoelig en emotioneel en misschien moet ik dit accepteren en bedenken dat dit mij juist siert. Ik ben geen hard egoïstisch persoon, gevoelloos....en dat zal ik nooit worden. Ik doe mijn verhaal om jullie te laten weten...uit te kijken met dit soort pillen. Zie het als een hulpmiddel maar stop zodra je kunt.

17-11-2014 | Vrouw | 52
escitalopram (10mg)
Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

16-11-2014 | Vrouw | 24
escitalopram
Meestal reageer je hier als je een slechte ervaring hebt. Ik wil even zeggen dat ik dit medicijn nu ongeveer 1.5/2 jaar gebruik (de helft van 10mg, dus 5mg). Dit kleine beetje was voor mij voldoende. Nu ben ik er klaar voor om af te kicken. Dit medicijn heeft geholpen om de angst weg te nemen die ik s'nachts had. Nu.. ben ik een week geleden gestopt en heb ik sindsdien al[lees meer...]leen maar duizelingen.. het is echt verschrikkelijk en er is niks aan te doen. Belemmert me in mijn dagelijks leven. Neem oxazepam ertegen om het een beetje te verminderen.. Weet niet of meer mensen hier last van hebben en hoelang dit kan duren???

06-11-2014 | Man | 36
escitalopram (20mg)
om uit te proberen of ik mij beter ging voelen dan bij efexor, dat was de insteek van de psychiater helaas werkt lexapro voor mij niet, ipv van me beter te gaan voelen, ging het juist helemaal verkeerd, ik werd negatiever, onrustiger en depressiever en ontwikkel van allerlei dingen, momenteel gebruik ik het nog steeds omdat mijn psychiater langer wil wachten om het aan [lees meer...]te laten slaan. uit eigen ervaring weet ik dat dat niet gaat gebeuren want het is al 3 maand slecht, ik probeer mijn oude medicatie terug te krijgen. conclusie : lexapro schijnt goed te zijn maar voor mij doet het bar weinig

06-11-2014 | Man | 36
escitalopram
voor mij is het helaas een erg vervelend medicijn, hier voor gebruikte ik efexor. op advies over gestapt naar lexapro, maar die heeft voor mij nooit gewerkt, ook mijn psychiater wil mij niet op een ander medicijn zetten wat ik heel erg vind omdat mijn vorige medicatie goed werkte kortom lexapro zou wel een prima medicijn zijn maar niet voor mij

27-09-2014 | Man | 49
escitalopram
Wegens ernstige depressie Escitrilopram voorgeschreven gekregen. Na 8 weken slaat het in als een bom. Je voelt het van het 1 op het andere moment. Ik heb mijn leven weer terug. De zon schijnt weer ! Depressie vrij.

17-09-2014 | Man | 30
escitalopram
Na 12 jaar militaire dienst KCT, paniek aanvallen en depressie gekregen, en een jaar van de dokter aldaar oxazepam gekregen, wat resulteerde in ontslag aangezien ze daar niet konden vinden waar ik last van had. Na 3 maanden thuis heel erge angst etc, depressie, mn huis niet eens meer uit durven, geen zin meer in dingen. Toen naar normale arts gegaan, lexapro gekregen na [lees meer...]half uur gesprek, ( belangrijk dat de arts je echt begrijpt en luisterd!!!) zoek anders een andere aub. Was bang voor bijwerkingen etc etc, toen toch geprobeerd. 1 druppel p dag, 1 week, daarna 2 druppels p dag 1 week, etc etc. Zit nu na 10 weken op 4 druppels per dag en ben echt uitermate tevreden. Mn lichaam had dit nodig en met de kleine stapjes geen bijwerkingen. Ik onderneem weer dingen en heb weer zin in dingen, en ben weer zelfverzekerd. Ook de hoeveelheid bijwerkingen die hier gemeld waren, was een reden voor mij om bang te zijn, echter ervaar ik juist GEEN van deze dingen. Gewichtstoename?? Ik ben juist afgevallen, 85 naar 79 kilo, ( buikje weg haha). Futloos??? Ik ben juist energiek en onderneem van alles( ook klusjes bij buren etc, lekker bezig blijven). Afgevlakt?? Ik was normaal al serieus type, maar de laatste dagen merk ik dat ik zelfs lach, en fluit, en zomaar geniet van dingen. Angst?? ik durfde niet eens meer naar de kapper van angst, nu ga ik fluitend er naar toe, en maak zelfs een praatje met bekenden ipv snel snel vluchten. Sexueel ook juist beter, waarschijnlijk omdat ik mijn vertrouwen weer terug heb. Het probeem wat ik heb en jullie waarschijnlijk ook, is dat niemand je snapt en aan de buitenkant niet ziet wat je hebt.( mbt angst en of depressie). Dit medicijn helpt jou je vertrouwen in je lichaam en geest terug te geven. Ik heb al dagen geen rare hartkloppingen of angst gedachten/paniek/vluchtgedrag gehad. En bouw het op zoals ik beschrijf , zo heb je geen bijwerkingen. 1 week 1 drupple p dag, daarna als je er klaar voor bent 2 p dag, etc etc. Zoals ik al vertelde zat ik na 8 weken pas op 4 druppels en totaal 10 weken. Nu nog bij de dokter vragen hoe ver ik moet ophogen ( wat in eerste instantie 6 tot 10 drupples was).Maar ik reageer er ontzettend goed op, nog niet helemaal weg natuurlijk, maar ik voel me beter dan 3 jaar bij elkaar. Hopenlijk hebben jullie wat aan mijn positieve reactie, aangezien er vaak alleen maar nare verhalen staan, ( die mij ook weerhielden mezelf te helpen). Success

15-09-2014 | Vrouw | 27
escitalopram

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum