Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

Antidepressivum Lexapro

Arjen Walstra (26-04-2013)

16-02-2015

Lexapro (escitalopram)

Gebruik nu sinds begin jan lexapro. Eerst heel langzaam opgebouwd met druppels, in 5 weken opgebouwd naar 10 druppels=10 mg. Door de langzame opbouw alleen lichte bijwerkingen gehad, wel heel lusteloos. Nu sinds 3 dagen overgestapt van de druppels naar een tablet van 10 mg en nu toch weer kast van bijwerkingen in de vorm van lichte paniek/angst. Best raar want in principe [lees meer...]is het dezelfde dosering maar waarschijnlijk moet mijn lichaam er toch weer aan wennen, de druppels lossen op in water wellicht dat de dosering dan ook iets minder is? Over het algemeen merk ik nu na 6 weken wel dat er een verbetering is in de mate van angst, ik kan weer gewoon naar winkels gaan en heb minder last in drukke ruimten. Het is nog niet helemaal weg maar ik zit natuurlijk ook pas net op de streefdosering en wellicht heb ik ook nog een verhoging nodig, ik hoop t niet.. Nog maar even volhouden.. Lees graag ook jullie ervaringen..

Lexapro (escitalopram)

Hallo. Ik heb vier jaar in therapie gezeten en aan het einde van de behandeling dit midde voorgeschreven gekregen nou in 1 word super. Kan echt zeggen dat dit middel mijn leven veranderd heeft. Bijna geen last van angsten

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!
28-01-2015

Lexapro (escitalopram)

In 2008 depressiviteit vastgesteld en Lexapro gaan slikken (opbouwend van 5 naar 20 mg). Werkte goed, depressieve klachten daardoor 6 jaar verdrongen. Wat wel onprettig was, was de bijwerking dat ik een "onrustig" gevoel in de knieen/bovenbenen kreeg als ik wilde slapen. Het gevoel om de benen steeds te willen strekken. Opgelost door de bovenbenen steeds erg moe te maken e[lees meer...]n dan maar hopen dat je eerder in slaap ging vallen dan dat het nare gevoel terugkwam....Tweede nare bijwerking was een moeilijke ejaculatie. Beide verschijnselen waren acuut over toen ik dit jaar vanwege nieuwe depressie over ben geschakeld naar Nortrilene. Hier met name een droge mond van, maar het inslapen en het klaarkomen gaan gelukkig weer probleemloos!
21-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Voorgeschreven ivm angst en paniek aanvallen en depressie! Uitwerking van de prednisom toen ik stoote. Super medicijn voel me heel erg goed. In het begin echt doorzetten duurt maanden voordat het optimaal werkt .klachten worde eerst erger.
19-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Tijdens burnout met ernstige paniek begonnen met 10 mg. Eerste 3 weken veel last van nare bijwerkingen (slecht slapen, hartkloppingen, depressief), maar daarna prima effect. Vanwege 'restklachten' naar 15 mg. Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon je levensstijl aanpassen en structuur inbouwen, maar ik werkte na 3 maanden weer volledig in mijn management baan. Even voor d[lees meer...]e duidelijkheid: lexapro en escitalopram is PRECIES hetzelfde. Het kan niet zo zijn dat je daar anders op reageert. Ik ben zelf arts en neem tegenwoordig ook de goedkope versie toen ik erachter kwam dat de apotheker mij veel teveel liet betalen voor het duurdere lexapro. Afbouwen is mij nog niet gelukt. 1 poging gedaan, maar ik hou het maar even zo Niet schrikken van de bijwerkingen (bv. Suicidale gedachten) in het begin. Mogelijk voor korte periode (!) benzo (oxazepam/lorazepam) bijslikken als dat nodig is.
15-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik lexapro in druppelvorm, ben aan het opbouwen, begonnnenop 2 jan en nu op 4 druppels en begin nu de bijwerkingen te merken, moe, onrustig en somer en lusteloos. Opbouw met druppels is voor gekozen omdat ik heel gevoelig ben tijdens de opbouw en ook doodsbang.. Ooit efexor geprobeerd en na 1 pil gestopt omdat ik doodziek van werd.. Lexapro schijnt ook goed te help[lees meer...]en bij angsten /onrust en paniek.. Nog meer ervaringen met opbouw in druppelvorm en wanneer het begint te werken als je zo langzaam opbouwt? Ik merk nu alleen nog maar negatieve effecten. Alvast dank!
04-01-2015

Lexapro (escitalopram)

goedemiddag allemaal, ik ben eergister begonnen met lexapro in druppelvorm. Ik heb een angststoornis, chronisch onrustig en paniekerig gevoel, niet kunnen ontspannen en rustig zitten, constabt in een "vluchtmodus" Ik heb hier sinds mijn puberteit met periodes last van en heb ook al eerder ad gebruikt. twee keer in mijn leven periodes van 1.5 a 2 jaar, fluvoxamine, de eerst[lees meer...]e keer heeft het mij geod geholpen, de tweede periode niet.. Vandaar dat er nu een ander medicijn voorgesteld werd, eerst efexor maar toen ik daar de eerste pil van in had genomen was ik de volgende dag zo ziek en onrustig dat ik daar gelijk mee gestopt ben. Daarna dus doodsbang weer iets te nemen. Huisarts heeft met mijn psychotherapeut en infornmatie opgevraagd bij psychiater en zij stelde lexapro druppels voor omdat je dit medicijn heel langzaam kan opbouwen en het blijkbaar ook goed helpt bij angst/paniek. Ik heb nu twee dagen 1 druppel genomen, de eerste dag had ik hoofdpijn en wazig gevoel en nu de tweede dag voel ik me beter. Ik moet langzaam naar eigen inzicht opbouwen naar 10 druppels maar ben nu al doodsbang voor het effect van de tweede druppel. Heeft iemand ervaring in het opbouwen met drupels? Ik weet nog uit eerdere ervaring met de fluvoxamine het opbouwen een hel was en na 8 weken voelde ik me pas stabieler worden.. Het schijnt dat lexapro minder bijwerkingen heeft? Ik heb nu bijna een jaar gewacht om weer medicatie te gaan nemen maar weet dat het nodig is om weer normaal te kunnen gaan functioneren en hoop dus zo dat Lexapro aanslaat... ben bnieuwd naar jullie ervaringen...
30-12-2014

Lexapro (escitalopram)

Hallo allemaal, na 5 maanden gestopt te zijn met escitalopram lexapro ben ik toch maar weer begonnen. De angst en paniekaanvallen kwamen terug. Ook ik kreeg van de huisarts escitalopram actavis! wat blijkt? dit is een veel goedkoper middel dan lexapro. Ik raad echt iedereen aan om bij zijn eigen medicijn te blijven want de gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb zware aa[lees meer...]nvallen gehad, niet kunnen slapen, zelfmoordneigingen etc. Het werd zo ernstig dat ik bij de GGZE belande. Geloof de huisarts niet als hij zegt dat is het zelfde middel!! absoluut niet.. er kunnen net wat andere stofjes inzitten waar je anders op reageert.
23-12-2014

Lexapro (escitalopram)

goede dag ik slik sinds 3 jaar iedere dag 10 mg lexapro super medicijn dat er voor zorgt dat ik mijn angsten na een burn out onder controle kan houden . nu heb ik sinds 3 weken escitalopram actavis gekregen maar ik krijg de indruk dat ik er deprie en agressief van word ,heeft iemand hier ervaringen mee
29-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Mijn eerste ervaring met dit medicijn dateert van 7 jaar geleden toen ik mijn eerste paniekaanvallen kreeg.Ik was toen 50. Dit kwam waarschijnlijk omdat er dat jaar ontzettend veel dingen zijn gebeurt die ik blijkbaar niet goed aan kon. Dit medicijn heeft mij toen goed geholpen. Na enige jaren van gebruik gestopt ,maar kreeg toch weer vrij snel terugval. Moest toen 3 jaar [lees meer...]geleden weer opnieuw beginnen. niet leuk , gezien de voor mij vervelende bijwerkingen zoals nog meer onrust, nog meer paniekaanvallen , slecht slapen en zo moe als wat.Na 2,5jaar , besloten om voor de 2e x te stoppen met dit medicijn omdat ik mij prima voelde en wel eens wilde weten of ik ook zonder kon. Niet dus. Het afbouwen geen probleem ,maar na 2 maanden geheel gestop te zijn, dus eind sept. begon alles weer opnieuw. Ik heb voor mijzelf toen het besluit genomen toch weer te beginnen met lexapro en nooit meer te stoppen. Het hoort blijkbaar bij mij. Er zijn ergere dingen. Maar ja dan weet je waar je aan begint. ik slik nu ruim 2,5 week weer de volledige dosis van 10 mg . Ben ,s morgens ontzettend moe. Zou de hele dag wel willen slapen, wat ik niet meer doe. In het begin sliep ik wel 15 uur van de 24.ik werk even niet op dit moment .Hopelijk gaat het over een paar weken weer de goede kant op en lacht het leven mij weer toe. Aan allen die nog moeten beginnen of net begonnen zijn:Veel succes en niet te snel opgeven. ik spreek echt uit ervaring dat je het zeker 2 maanden de tijd moet geven.
28-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Hallo allemaal, Ik ben net begonnen met de medicatie en zit op 3 mg p.d. Heb een burnout,flinke depressie, en ook last van hevige angst/paniekaanvallen als ik bijv, naar buiten ga of vreemde mensen tegenkom. Zelfs de sportschool is een zware beproeving op het moment. Dit overheerst zo mijn leven dat ik de dagelijkse dingen nauwelijks op kan brengen. De medicatie moet i[lees meer...]k nu per week met een druppel erbij opbouwen tot het goed ingesteld is. Ter ondersteuning slik ik er 5 mg abilify bij om niet door te schieten naar manisch. Ik hoop dat dit middel me echt gaat helpen om mijn leven weer positief op te bouwen. Want ik mis mijn leven en baal van mijn angsten en depressie. Hartelijke groet,Barbara
27-11-2014

Lexapro (escitalopram)

lexapro heeft altijd heel goed voor me gewerkt weinig bijwerkingen maar na er eens heel veel alcohol er op gedronken te hebben leek de werking verdwenen. ik neem nu Cymbalta en deze werken nog beter dan Lexapro ooit gedaan heeft.
27-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik heb in de jaren wel wat opgezocht en meegelezen maar wil bij deze toch mijn verhaal doen nu ik deze medicatie al 3 jaar slik. Wat dit met mij als persoon gedaan heeft en hoe ik ben geweest naar mijn kinderen en omgeving toe. Ik ben begonnen met deze pillen toen ik in een depressie raakte. Ik had een zware baan en was erg onzeker. Toen ik deze verloor twijfelde ik en[lees meer...]orm aan mezelf en had nergens geen zin meer in. Ik was zwaar teleurgesteld, want heb alles gegeven. Toen ik begon met slikken leek ik wel een zombie, ik kon alleen maar op een stoel zitten en voor me uit kijken maar na wat maanden erna begon ik aan de pillen te wennen. Nu 3 jaar later.....besef ik nu ik aan het afbouwen ben van 20 naar 10 mg dat ik mezelf enorm kwijt ben geweest al die jaren. Ik voelde me rot maar kon dat gevoel niet plaatsen, ik leefde als een automatische piloot en werd erg mat en gevoelloos. Ook naar mijn kinderen toe veranderde ik enorm, dit besef ik me alleen maar meer nu ik aan het afbouwen ben. Van een zorgzame moeder die altijd bij de kinderen wilde zijn, hun op nummer 1 zette en alles voor ze deed en super over bezorgd was, veranderde in moeder die maar gewoon deed en er niets bij voelde. Bij sinterklaas vulde ik de schoen en koos altijd voor de makkelijkste snelste manier. Geen zin, geen gevoel en ging maar door. Ik begon af te bouwen, een paar keer geprobeerd, maar was weer snel begonnen met 20 mg want voelde me er niet goed bij. Net alsof je op een boot zit en trillende handen, flitsen in mijn hoofd en alle indrukken waren me teveel. Twee weken geleden heb ik doorgezet en moet zeggen dat het nu beter gaat. Ik ga weer dingen voelen en ben minder onrustig. De bijwerkingen van het afkicken heb ik soms nog heel even maar deze gaan snel weer weg. Ik besef me nu....wat voor rotzooi het is en het lijkt alsof ik onder een steen vandaan kom. Ik ben er weer en kan weer denken en voelen. Het is raar maar besef me nu pas wat die pillen mij aan gedaan hebben. Ik zweerde erbij toen ik eraan begon, wilde mijn hele verdere leven deze pillen slikken maar nu ik aan het afbouwen ben, ben ik blij dat ik mezelf weer gevonden heb. Ik ben er nog niet, want moet nog naar 5 mg en dan hopelijk tegen het nieuwe jaar helemaal pil en lexapro vrij. Ik heb een moeizame jeugd gehad en heb met veel gevoelens te dealen maar om nu helemaal niets meer te voelen...nee zo ben ik niet als persoon. Ik ben nu eenmaal gevoelig en emotioneel en misschien moet ik dit accepteren en bedenken dat dit mij juist siert. Ik ben geen hard egoïstisch persoon, gevoelloos....en dat zal ik nooit worden. Ik doe mijn verhaal om jullie te laten weten...uit te kijken met dit soort pillen. Zie het als een hulpmiddel maar stop zodra je kunt.
17-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum