Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

29-11-2018

Lexapro (escitalopram)

In 2016 ben ik begonnen met de originele lexapro. Eerst voorzichtig opgebouwd van 5 naar 20mg. Daar 6 weken over gedaan. Eerst 5mg 2 weken toen 1 week 10mg daarna 15mg voor 2 weken en toen 20mg. De arts vertelde mij dat je dit medicijn niet moest vergeten en nooit extra moest innemen. De eerste 2 wkn werdt de angst veel erger, maar dat zei de arts tegen mij maar na de 2 we[lees meer...]ken was het een verademing. Helaas een jaartje ltr maar voorzichtig terug naar 5 mg vanwege erectie probleem. Bij de 5 was dit voorbij maar de angst kwam weer terug. Terug naar de dokter en rade mij aan terug naar 15 te gaan. Dus 1 week 10 en toen 15mg. Daar zit ik nu nog steeds aan, maar helaas de erectie probleem is gebleven. Dus ik heb er nog een pil bij om toch een erectie te krijgen. En heb daar geen spijt van. Je erectie met deze pil is uitstekend. Maar voor iedereen zijn bijwerkingen verschillend. Maar ik raad u aan om rustig op te bouwen met deze pillen. En vraag naar de originele Lexapro. De goedkopere zijn niet zo goed als de originele.
22-10-2018

Lexapro (escitalopram)

Ben in 2012 begonnen met dit medicijn ivm ernstige paniekstoornis in voornamelijk sociale situaties. Het heeft zeker geholpen omdat het de scherpe randjes van de paniek afhaalde. Na 2 jaar gebruik begon ik last te krijgen van mijn nek, dit ging van kwaad tot erger en uiteindelijk had ik er dagelijks ontzettend veel pijn van, ben vaak bij de huisarts geweest maar die zei da[lees meer...]t het gewoon door stress kwam! Uiteindelijk kreeg ik het vermoeden dat de lexapro wellicht de oorzaak was en ben radicaal gestopt, dit had ik overigens beter niet kunnen doen want de verschijnselen die ik toen kreeg waren bizar! Ik herkende mezelf totaal niet meer en had totaal geen controle meer over mijn emoties! De nekpijn was overigens bijna verdwenen dus ja de lexapro was de oorzaak! Ik kreeg na het stoppen o.a last van rusteloze benen, niet meer kunnen slapen, jeuk, extreme angstklachten met ademhalingsproblemen, tinnitus en depressief. Voor het gebruik van dit medicijn heb ik nooit last gehad van deze klachten! Uiteindelijk na 4 maanden besloten om venlafaxine te gaan gebruiken en mijn angstklachten waren verholpen maar mijn nekpijn kwam terug erger dan ooit tevoren! Nu slik ik nog een lage dosis maar wil daar graag mee stoppen! Ben alleen ontzettend bang voor de gevolgen! Zijn er meer mensen die nekklachten hebben gekregen bij dit soort medicijnen?
11-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik heb sinds 2006 last van angst en paniek aanvallen. Sinds ik lexapro (eerder citalopram gebruikt) gebruik zijn de angst en paniek aanvallen onder controle. Op mijn sombere stemming merk ik geen effect. Wel ben ik flink aangekomen in gewicht en voel ik mij vlak in mijn emoties. Mijn libido is heel erg laag wat mogelijk ook een bijwerking van de lexapro is
27-06-2018

Lexapro (escitalopram)

Na fevarin te hebben gebruikt vanaf 1998 en daarna prozac ben ik op advies vn de huisarts gestopt omdat ik nog maar een halve prozac per dag nam. Een paar weken daarna brak de hel los. Weer prozac opgestart, geen resultaat, daarna efexor via de GGZ. Wat een rotmiddel, geen enkel gevoel meer. Daarna geswitcht naar Lexapro. Eerst het merkmiddel en daarna generiek en weer bra[lees meer...]k de hel los. Later op medisch advies van de HA enkel lexapro en van 16 langzaam omlaag gegaan daar de bijwerkingen te veel waren en ik "overgedosseerd "rond liep. Nu uiteindelijk al lang stabiel op 5 mg. Echter vorige week weer mis, nu blijkt dat ik ipv lexapro Cipralex heb gekregen vanuit de apotheek, komt uit de zelfde fabriek maar dan uit tsjechie. LExapro zelf uit nederland. Kan dit nou zo zijn dat dit zo anders uitwerkt dan lexapro terwijl beide namen van lundback zijn??????? Nu maar zien dat het weer beter moet gaan, ben alweer een week onderweg.....iemand info voor mij? Ondertussen weer zware paniekaanvllen en angstklachten.
19-06-2018

Stemmingswisselingen

Helpt tegen algehele spanningen, en toestanden. Gebruik het al ruim 14 jaar en heb een zeer turbulent leven achter de rug. Zonder dit goedje was ik hier niet meer geweest. Ik drink er gewoon alcohol bij en heb nergens last van. Als je verder wilt, gebruik het gewoon in het begin zul je wat bijwerkingen merken, zoals minder zin in sex, heel erg vlak in uitingen geen medel[lees meer...]ijden voelen of plezier beleven aan situaties. Dat gaat echt over en wordt het medicijn onderdeel van je leven. Je zult merken dat als er stress, spanning of heftige gebeurtenissen op je pad komen, je het veel beter kunt relativeren, echt heel rustig alles. Wees er wel van bewust dat ook in dit medicijn bestandsdeling zitten die niet altijd even goed voor je organen zijn, maar bedenk wel aan de andere kant, een leven lang vol stress en klote voelen is ook geen leven, dus ik redeneer altijd zo, Liever 75 en zorgeloos leven, dan 90 en een leven vol stress en spanning!!. Ik hoop dat een ieder wat heeft aan mijn informatie, en wens jullie veel succes in de strijd!!! Groet:
03-04-2018

Lexapro (escitalopram)

matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen
16-10-2017

14-10-2017

Chronische depressie

Dit medicijn 10 jaar gebruikt. Verhoudingsgewijs weinig bijwerkingen, alleen wat moeilijker klaarkomen en wat gewicht toename. Na 10 jaar begonnen mijn suïcidale gedachtes er weer doorheen te komen, toen er mee gestopt
19-09-2017

Lexapro (escitalopram)

2 jaar cognitieve gedrags therapie gehad. Heeft maar voor 20% geholpen. Daarna toch maar besloten om aan de medicatie te gaan, omdat paniekaanvallen niet weg gingen. Eerst citalopram gehad teveel bijwerkingen, angst werd meer. Gelijk gestopt en mijn huisarts heeft overleg gehad met psychiater in ziekenhuis. Die heeft lexapro geadviseerd. Ik wilde de druppels zo kon je mak[lees meer...]kelijk doseren. Na 1 week was ik al veel minder angstig en na 2 weken kwam de omslagpunt en durfde ik weer naar drukke plaatsen. Het is een heerlijk medicijn. Ik krijg er een vakantie gevoel van. Het maakt mij rustig en negatieve gedachten krijgen bijna geen kans meer. Je moet wel de originele merk hebben en niet de generieke escalitopram druppels. Ik betaal ze zelf, maar het is elke cent waard. Ook helpt bij een paniekaanval een bezigheid wat je leuk vind.
08-09-2017

Chronische depressie

Na het debacle met de Efexor kreeg ik van een psychiator dit medicijn voorgeschreven samen met een dosis oxazepam als 'zo nodig' en een zeer intensieve therapie ging dit vrij goed en heb ik dit medicijn zo'n drie jaar zonder problemen gebruikt.
24-11-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik ben destijds begonnen met het slikken van Lexapro ivm een angststoornis die ik had ontwikkeld op het werk (overal tegenop zien, het idee hebben niet in controle te zijn, piekeren) die zich eigenlijk uitbreidde naar privésituaties (vakanties, etentjes, sociale aangelegenheden waarbij ik bang was voor het onbekende en me niet op mijn gemak zou voelen en misselijk zou word[lees meer...]en). De combinatie van gesprekken met professionele hulpverleners en het gebruik van medicatie ben ik eigenlijk vanaf 2010 'klachtenvrij' en sinds een heel aantal jaren ben ik af van de belemmeringen om 'normaal' te functioneren op werk en in privé. Ik heb geprobeerd om af te bouwen (omdat ik vond dat dat 'moest'), maar dat voelde toch niet prettig (licht in mijn hoofd en onrustig), waardoor ik heb besloten om Lexapro te blijven gebruiken. Het kan geen kwaad volgens diverse mensen, en ik zit gewoonweg goed in mijn vel en dat is me heel wat waard! Bijwerkingen? Alleen in het begin merkte ik dat ik erg vlak was in mijn emoties en wellicht een wat lager libido had. Daarna eigenlijk nergens last van gehad (ook niet in combinatie met alcohol).
29-08-2016

Lexapro (escitalopram)

klachten werden in de eerste 6 weken juist verergerd, icm de oxazepam is dit prima te managen.
28-08-2016

15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product
08-07-2016

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum