escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

10-03-2015 | Vrouw | 40
escitalopram (10mg)
Medicatie met weinig bijwerkingen, goede resultaten.

02-03-2015 | Vrouw | 44
Chronische depressie

24-02-2015 | Vrouw | 21
ADD
Een medicatie die structuur biedt en meer vrolijkheid. Ik heb al jaren last van suïcidale gedachtes en met lexapro is dat ver op de achtergrond en kan ik normaal functioneren in de maatschappij.

18-02-2015 | Vrouw | 28
escitalopram
Werkt heel goed. Ben heel anders in mijn schoenen gaan staan en ben makkelijker in de omgang. Niet meer zo aan het piekeren. Voel me wel vlakker. Op zich niet erg, minder op en neer qua stemming. Ik ben wel aangekomen, zo'n 5 /7 kg.

18-02-2015 | Vrouw | 35
escitalopram
Lexapro hielp mij niet. Ik bleef zwaar depressief. De start vond ik zeer zwaar, ik voelde me er behoorlijk ziek van.

16-02-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Gebruik nu sinds begin jan lexapro. Eerst heel langzaam opgebouwd met druppels, in 5 weken opgebouwd naar 10 druppels=10 mg. Door de langzame opbouw alleen lichte bijwerkingen gehad, wel heel lusteloos. Nu sinds 3 dagen overgestapt van de druppels naar een tablet van 10 mg en nu toch weer kast van bijwerkingen in de vorm van lichte paniek/angst. Best raar want in principe [lees meer...]is het dezelfde dosering maar waarschijnlijk moet mijn lichaam er toch weer aan wennen, de druppels lossen op in water wellicht dat de dosering dan ook iets minder is? Over het algemeen merk ik nu na 6 weken wel dat er een verbetering is in de mate van angst, ik kan weer gewoon naar winkels gaan en heb minder last in drukke ruimten. Het is nog niet helemaal weg maar ik zit natuurlijk ook pas net op de streefdosering en wellicht heb ik ook nog een verhoging nodig, ik hoop t niet.. Nog maar even volhouden.. Lees graag ook jullie ervaringen..

29-01-2015 | Vrouw | 32
escitalopram
Hallo. Ik heb vier jaar in therapie gezeten en aan het einde van de behandeling dit midde voorgeschreven gekregen nou in 1 word super. Kan echt zeggen dat dit middel mijn leven veranderd heeft. Bijna geen last van angsten

29-01-2015 | Vrouw | 57

29-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!

21-01-2015 | Vrouw | 40
escitalopram
Voorgeschreven ivm angst en paniek aanvallen en depressie! Uitwerking van de prednisom toen ik stoote. Super medicijn voel me heel erg goed. In het begin echt doorzetten duurt maanden voordat het optimaal werkt .klachten worde eerst erger.

09-06-2022 | Man | 39
escitalopram (10mg)
Zeer nerveus,angstaanvallen, alles geprobeerd van therapieen. Ik sliep slecht dus nam slaappillen. Nu neem ik nog enkel dit pilletje. En ik ben rustig(er)

31-07-2021 | Man | 75
escitalopram (20mg)
gestressed, snel geirriteerd, kort lontje, nu rustig , relaxed , iets van ze zien maar enigste probleem even gaan zitten en slaap 2 uur, libido naar nul

20-01-2021 | Man | 38
Chronische depressie
Zijn er onder jullie d8 last hebben van spier en gewrichtspijn als bijwerking van dit medicijn?

14-10-2020 | Man | 44
escitalopram (20mg)
Beste ik kan een heel lang verhaal schrijven Maar hou het kort ik heb ongeveer 10 jaar lexapro/escitolapram geslikt tegen angst Zoals bekend inderdaad aanwenninings verschijnselen behoorlijk heftig! Maar het medicijn werkte echt zeer goed tegen mijn problemen dat zeker ! Nú aan het afbouwen....en dat is een ramp zacht gezegd!! En wat tot mijn verbazing nog stee[lees meer...]ds niet echt bekend is bij doktoren/psychiater etc hoe zwaar dat kan zijn Hier moet echt veel meer aandacht /informatie over komen ! Maar ook beter waarschuwen vóór het medicijn wordt uitgeschreven

02-08-2020 | Man | 46

09-04-2020 | Man | 62
escitalopram (5mg)
Ik heb in 2015 ineens last gekregen van angst en Paniekstoornis. Ik ben twee keer opgenomen geweest en kreeg in het begin seroquel, haldol, Escitalopram (lexapro) SSRI, en drie maal daags 1 mg lorazepam voorgeschreven. Ik werd een soort kasplantje, vergat erg veel en was altijd moe, duf en verward. Naast mijn angsten waren dat de gevolgen van de anti psychotica en de ant[lees meer...]i depressiva. voor mij was de lorazepam de grote redder. Als ik plots een paniek aanval kreeg dan nam ik een extra lorazepam 1 mg in en ging dan wandelen (dag of nacht) en na een uur was ik dan rustig. Ik kan niet zeggen dat ik baat heb gehad bij de anti depressiva/psychotica. Ik kreeg heel veel honger, was altijd moe en vergeetachtig, duf en verslapt. slapen deed ik wel in die tijd, kan ook niet anders met zoveel medicijnen. Ik heb nu geen klachten meer, de angst is weg. Ik heb de seroquel 3 jaar geleden afgebouwd, dat ging prima. een jaar later de haldol, dat was minder leuk, veel (angstige) bijwerkingen. toen de lorazepam, dat ging redelijk goed. En als laatste ben ik sinds 10 weken bezig met het afbouwen van de 20 mg Escitalopram. Escitalopram is een SSRI: Selectieve serotonineheropnameremmers. Het afbouwen van SSRI is een verhaal apart. ik raad iedereen aan die hier mee te maken heeft om zich goed te informeren. Het is bepaald geen peuleschilletje. (Goede) Informatie te over op Pubmed. Al deze artikelen gaan over de ontrekkingsverschijnselen van de SSRI. Heel veel succes.