Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

29-01-2015 | Vrouw | 57
escitalopram (15mg)

29-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!

17-11-2014 | Vrouw | 52
escitalopram (10mg)
Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

06-11-2014 | Man | 36
escitalopram
voor mij is het helaas een erg vervelend medicijn, hier voor gebruikte ik efexor. op advies over gestapt naar lexapro, maar die heeft voor mij nooit gewerkt, ook mijn psychiater wil mij niet op een ander medicijn zetten wat ik heel erg vind omdat mijn vorige medicatie goed werkte kortom lexapro zou wel een prima medicijn zijn maar niet voor mij

15-09-2014 | Vrouw | 27

18-08-2014 | Vrouw | 30
escitalopram
Ik ben 3,5 jaar geleden met Lexapro gestart nadat ik verschillende paniekaanvallen had gehad en ik het leven op zijn zachtst gezegd niet echt meer zag zitten. Voorwaarde van zowel mij als mijn psychiater, waar ik toen al ruim een half jaar elke week gesprekken voerde, was dat het "p&p" zou zijn: pillen & praten. Ik ben gestart met 1 week 5mg en daarna naar 10mg. Ik kreeg v[lees meer...]ooraf de waarschuwing dat het dal waar ik in zat de eerste zes weken nog dieper zou worden. Daar rekening mee houdend, sloot ik me bij mijn ouders op zolder op met de mededeling me niet onnodig lastig te vallen vanwege mijn evt agressieve gedrag. De eerste week was het ergst: hoofdpijn, misselijk, moe, droge mond, angstig en super alert van binnen, alle prikkels kwamen megahard binnen. Na die 4 weken ging het in een vloeiende lijn beter. Het werd lichter in mijn hoofd. Hierdoor had de bijwerking 'verlaagd libido' bij mij geen kans van slagen, want doordat ik mijn zwaar emoties kwijtraakte werd ik vatbaarder voor, ehm, vrijerij. Verder geen last gehad van bijwerkingen. Misschien iets vaker/sneller hoofdpijn maar dat is niet noemenswaardig. De enige leuke bijwerking die wel opging was enorm snel reageren op alcohol. Ach en dat maakte het leven ook weer wat vrolijker, en ik bleef dus met mate drinken. Sinds vorige week ben ik begonnen met afbouwen. In overleg met mijn psychiater, waar ik inmiddels al een half jaar geleden gestopt ben met mijn therapie, zal ik de komende 2 à 3 maanden dagelijks 5mg slikken. Rustig afbouwen om afkickverschijnselen te vermijden. En over 3 maanden dus lexaprovrij als het even kan. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in. Heb nog geen narigheid gevoeld sinds ik mijn dosis gehalveerd heb...

05-08-2014 | Vrouw | 57
escitalopram
Na Ik heb ruim 35 jaar overleefd zonder medicatie met extreem angsten. De stress wat dit opleverde was niet meer te dragen en ik besloot op mijn 53e mij eindelijk over te geven aan ondersteuning van medicatie. Lexapro - in een woord: geweldig!! Ik had dit 30 jaar eerder moeten doen. Opbouw deed ik met 10 mg wat ik in vieren deelde en per week met een kwart verhoogde[lees meer...]. Bv. 1e week: dagelijks een kwart tablet = 2,5 mg 2e week: dagelijks een halve tablet = 5 mg 3e week: dagelijks 3/4 tablet = 7,5 mg 4e week : dagelijks 1 tablet = 10 mg Vervolgens tot 6 weken 10 mg en opnieuw verhoogd met kwarten tot ik op 15 mg zat. Totaal geen bijwerkingen behalve een beetje hoofdpijn in de eerste 2 weken. Ik ben angst vrij en super gelukkig!

26-06-2014 | Vrouw | 45
escitalopram
Het werkt wel tegen angst en depressie maar het lijkt wel dat ik vaker labiel ben dan bij cipramil. Gebruik 15 mg tablet + 2 druppels erbij want 20mg gaf te veel bijwerkingen. Bijwerkingen;droge mond, kwam iets aan (voor mij gunstig), geen orgasmem meer (ook bij cipramil), etc.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum