Bij  AngstX

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

18-02-2015 | Vrouw | 28
escitalopram
Werkt heel goed. Ben heel anders in mijn schoenen gaan staan en ben makkelijker in de omgang. Niet meer zo aan het piekeren. Voel me wel vlakker. Op zich niet erg, minder op en neer qua stemming. Ik ben wel aangekomen, zo'n 5 /7 kg.

18-02-2015 | Vrouw | 35
escitalopram
Lexapro hielp mij niet. Ik bleef zwaar depressief. De start vond ik zeer zwaar, ik voelde me er behoorlijk ziek van.

29-01-2015 | Vrouw | 57
escitalopram (15mg)

29-01-2015 | Vrouw | 41
escitalopram
Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!

17-11-2014 | Vrouw | 52
escitalopram (10mg)
Ik ben in 6 weken 6 kilo aangekomen. Help help !!! Liefs auteur schrijfster Pop Bhageloe

06-11-2014 | Man | 36
escitalopram
voor mij is het helaas een erg vervelend medicijn, hier voor gebruikte ik efexor. op advies over gestapt naar lexapro, maar die heeft voor mij nooit gewerkt, ook mijn psychiater wil mij niet op een ander medicijn zetten wat ik heel erg vind omdat mijn vorige medicatie goed werkte kortom lexapro zou wel een prima medicijn zijn maar niet voor mij

15-09-2014 | Vrouw | 27

18-08-2014 | Vrouw | 30
escitalopram
Ik ben 3,5 jaar geleden met Lexapro gestart nadat ik verschillende paniekaanvallen had gehad en ik het leven op zijn zachtst gezegd niet echt meer zag zitten. Voorwaarde van zowel mij als mijn psychiater, waar ik toen al ruim een half jaar elke week gesprekken voerde, was dat het "p&p" zou zijn: pillen & praten. Ik ben gestart met 1 week 5mg en daarna naar 10mg. Ik kreeg v[lees meer...]ooraf de waarschuwing dat het dal waar ik in zat de eerste zes weken nog dieper zou worden. Daar rekening mee houdend, sloot ik me bij mijn ouders op zolder op met de mededeling me niet onnodig lastig te vallen vanwege mijn evt agressieve gedrag. De eerste week was het ergst: hoofdpijn, misselijk, moe, droge mond, angstig en super alert van binnen, alle prikkels kwamen megahard binnen. Na die 4 weken ging het in een vloeiende lijn beter. Het werd lichter in mijn hoofd. Hierdoor had de bijwerking 'verlaagd libido' bij mij geen kans van slagen, want doordat ik mijn zwaar emoties kwijtraakte werd ik vatbaarder voor, ehm, vrijerij. Verder geen last gehad van bijwerkingen. Misschien iets vaker/sneller hoofdpijn maar dat is niet noemenswaardig. De enige leuke bijwerking die wel opging was enorm snel reageren op alcohol. Ach en dat maakte het leven ook weer wat vrolijker, en ik bleef dus met mate drinken. Sinds vorige week ben ik begonnen met afbouwen. In overleg met mijn psychiater, waar ik inmiddels al een half jaar geleden gestopt ben met mijn therapie, zal ik de komende 2 à 3 maanden dagelijks 5mg slikken. Rustig afbouwen om afkickverschijnselen te vermijden. En over 3 maanden dus lexaprovrij als het even kan. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in. Heb nog geen narigheid gevoeld sinds ik mijn dosis gehalveerd heb...

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum