Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Paroxetine (972 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 7
18-01-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik sinds 3 dagen lexapro druppels van Lundbeck.Deze heb ik gekregen voor een angststoornis. Ik heb angst dat ik slecht slaap en door de angst lukt goed slapen niet. De bijwerkingen zijn vreselijk trllen, zweten, onrust, misselijk. In het verleden gebruikte ik ecitalopram van Teva. Dit is langgeleden en weet niet meer of ik daar ook zulke bijwerkingen bij had. Wie [lees meer...]gebruikt deze druppels ook? En wanneer gingen de bijwerkijnen over?
12-04-2017

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)
08-07-2016

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's
29-02-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik ben 2 weken geleden in 2 dagen gestopt met paroxetine en begonnen aan de escitalopram. Mij leek dit al iets optimistisch, maar goed toen ik startte met de paroxetine en 2 jaar daarvoor citalopram had ik ook geen bijwerkingen. Nu leef ik sinds de stop met paroxetine in een regelrechte hel. Altijd angst en nog meer paniek dan voordat ik hulp zocht voor mijn paniekstoornis[lees meer...] met aanleiding angst voor mijn prikkelbare darm syndroom pijn. Ik doe geen oog dicht en heb heel erg vaak echte aanvallen. Ik hoop dat dit veranderd, maar tot nu toe ben ik alles behalve tevreden.
14-02-2016

Lexapro (escitalopram)

ik weet het niet meer goed, wel dat ik niet mezelf was en dat ik onverklaarbare hoofdpijnen had.
08-02-2016

Lexapro (escitalopram)

pas op met lexapro! maar ook met andere psychotherapeutische middelen... Het maakte mijn leven erger, mijn bewerkingen waren immens en mijn zelfmoordgedachten werden erger. Zonder lexapro zou ik nooit een plan bedenken om zelfmoord te plegen, omdat ik nog besef wat ik thuis heb en omdat ik weet waarvoor ik leef. Met lexapro leek het wel of dat dat ene pilletje per dag mij [lees meer...]over de drempel ging helpen om er wel echt een einde aan te maken. Het zijn gewone pure drugs net zoals alle andere middelen waarvan ze zeggen dat het helpt om van je depressie af te geraken of te controleren (zoals de dokters het graag zeggen). Er zijn geen testen die aan kunnen tonen dat het werkelijk zo is. Je bent gewoon een proefpersoon voor de farmaceutica. Stop er zo snel mogelijk mee! Iedereen heeft in het leven ups en downs en goede dagen en tegenslagen. Iedereen is wel eens vrolijk, boos, rusteloos, verdrietig of verlegen. Dat hoort er bij in het leven... Dat wil nog niet zeggen dat je gek bent, of ziek, of dat je een of andere geesteziekte hebt. Zolang je al je emoties nog hebt, ben je gewoon een mens en met alle farmaceutische middelen wordt je gewoon een zombie voor de maatschappij. Zoals de overheid dat wil... Je bent gewoon een pure geldbron!
22-08-2015

Psychische klachten

14-12-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik sinds 3 weken Lexapro en ben hier echt niet blij mee. Ik zit al ruim 2 jaar aan de Escitalopram van Sandoz maar omdat deze tijdelijk niet meer beschikbaar zijn moest ik wisselen naar Lexapro. Waar het mij de afgelopen 2 jaar prima ging , gaat het mij nu echt slecht. Ik ben de gehele dag moe, heb een grieperig gevoel en ben zo misselijk als wat. ook gaat Lexapro [lees meer...]bij mij totaal niet samen met mijn Anticonceptie pill. Dit is allemaal een drama. Ik wil weer heel graag terug naar Escitalopram van Sandoz maar helaas moet ik nog even doorbijten tot 1feb 2019. Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die ook deze wissel hebben gedaan en ook zoveel bijwerkingen en problemen hebben.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!