paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Het eerste onderzoek naar de rol van fluvoxamine was kleinschalig maar bemoedigend. Dit tweede TOGETHER onderzoek is groots opgezet. Er is nog niet bekend of andere SSRIā€™s ook een vergelijkbaar effect kunnen hebben. Het exacte mechanisme is nog onbekend.

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie šŸ™šŸ»

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine (20mg)
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine (30mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

04-07-2020 | Man | 66
paroxetine (20mg)
De eerste paar weken werkte het nog niet .na vier weken ging het beter en toe nog een paar weken was het goed in gewerkt ,had ik geen paniek aanvallen en angst .ik slik dit nu een half jaar. Ik wil het nu proberen af te gaan bouwen in overleg met de dokter .

05-05-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (30mg)
Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt ā€¦!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beĆÆnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beĆÆnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum