paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

12-11-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Ik gebruik nu sinds 3 weken paroxetine 10mg maar heb nu heel veel last van onrustig nerveus gevoel. Gaat dit over?

22-10-2021 | Vrouw | 48
paroxetine (30mg)
Het is mss nog te vroeg om te oordelen na 14 dagen gebruik, ik ben meteen op 30 mg moeten starten nadat ik na 16 jaar plots een poopout op citalopram had, ik nam al jaren 20 en later 10 mg aks onderhoudsdosis, en plots kwamen paniekaanvallen terug, weer opgehoogd naar 40 mg maar hielp niet meer na 2 maand op 40. Nu neem ik dus sinds 14 dagen 30 mg paroxetine en voel m[lees meer...]e minder angstig maar heb een afgevlakt gevoel, voel me intens verdrietig bij momenten...kan niet veel aan en voel me ontzettend nerveus. ik vraag me af hoe lang ik moet doorgaan om goed te kunnen evalueren of dit medicijn nuttig is. Libido is ferm gezakt, en mijn hartslag is 15 a 20 slagen hoger dan normaal. Ik heb schrik van dit middel omdat ik zoveel enge verhalen lees van afkickverschijnselen die tot maanden aanhouden als je er ooit mee moet stoppen voor 1 of andere reden (niet meer werkzaam of medische klachten waardoor je zou moeten switchen). Heeft iemand wat positiefs te vertellen over paroxetine 30? Dankje

31-07-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Mijn bijwerkingen klinken ernstig en was extreem bang om het te nemen. Ik was vooral bang dat de paniek nog heftiger werd. 1e dag heb ik niet geslapen. Heel vreemd, daarna beter en na 1,5 week wist ik niet wat er gebeurde, ik werd helemaal rustig wakker, was mij bewust van het feit dat ik sinds tijden weer een hele nacht had geslapen en voelde mij heel erg rustig en pret[lees meer...]tig. Mijn leven is sindsdien weer fantastisch en heb het ongeveer 10 maanden gebruikt. Ik zelf had aan 10 mg genoeg, daarna wel heeel erg langzaam afbouwen. Ik maakte de tablet in overleg met arts steeds bij beetje kleiner. Doe dit stap gewijs en langzaam dan heb je bijna geen bijwerkingen. Ben nu 2 jaar vrij van medicatie en het gaat heel goed. Heb even geleefd en ervaren hoe het is om zonder paniek aanvallen te leven. Sindsdien gaat het goed. Onder de angsthazen zou ik zeggen zet hem op en begin lekker langzaam met 10 mg. Opbouwen kan altijd en geef het de tijd.

27-07-2021 | Vrouw | 56
paroxetine (20mg)
Van mijn 15 de tot 25 ste leeftijd was iedere dag een dag om te overleven. Huisarts heeft mij naar allerlei cursussen en praatgroepen, ademhalings oefeningen gestuurd en ook nog om de dag ijzer injecties, niks werkte, dan maar naar de psychiater. Hij schreef paroxetine 20 mg pd voor. Toen is de zon gaan schijnen en van de 1 op de andere dag geen angst of paniek aanvalle[lees meer...]n meer gehad. waarschijnlijk maak ik te weinig serotine aan .Ik had geen jeugd trauma's, Wel een leuk koppie, werk , lieve ouders en vanaf mijn 15 de verkering waar ik ook mee ben getrouwd. Toen mijn dochter met dezelfde angst klachten kwam viel het kwartje bij de huisarts. ADD dat is het, zei hij. Toen was ik inmiddels al 45 en ben er methylfenidaat bij gaan slikken, de juiste combi voor mij

07-07-2021 | Vrouw | 71
paroxetine (10mg)
Hoe lang duurt het voor de beginbijwerkingen wegblijven

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

26-02-2021 | Vrouw | 35

23-02-2021 | Vrouw | 39
paroxetine (20mg)
Effectief, maar de opbouw van de medicatie was vreselijk. Na een dag of 2 werden mijn gevoelens van paniek en somberheid nog veel heftiger dan voor inname van het medicijn. Grote drang om te stoppen met inname tijdens eerste 2 weken. Lamgeslagen door de paniek. Niet weten waar ik het zoeken moest door het rotgevoel van binnen. Maar na 2 weken, of misschien al na een een da[lees meer...]g of 12, voelde ik mij beetje bij beetje opkrabbelen. En na week 3 al zelfs weer gewoon mezelf, maar dan zonder paniek en somberheid. De opbouw vond ik echt heel heftig, maar het bereik uiteindelijk echt effectief. In de afgelopen jaren een aantal keer cold turkey proberen te stoppen. Wanneer ik mij goed voel, denk ik telkens dat ik het zonder medicatie ook wel red. Van het stoppen merk ik weinig in de eerste weken. Echter na een maand of 2 voel ik de paniek, het piekeren en de somberheid weer in volle glorie opkomen. Na zo'n stoppoging begin ik telkens opnieuw met de medicatie. Telkens weer effectief, maar wel eerst weer die onvoorstelbare rotperiode van medicatieopbouw door. Nu voorgenomen om de komende jaren geen stoppoging meer te ondernemen en me er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb waarmee ik mij goed kan voelen en goed kan functioneren.

13-12-2020 | Vrouw | 67
paroxetine (20mg)
Paroxetine heeft een goede invloed op mijn stemming en angstniveau. De scherpe kantje zijn eraf. Tot nu toe was ik daar heel blij mee en nam de gewichtstoename voor lief. Maar nu ik al enkele keren nieuwe glazen moest in mijn bril en de staar sterk toenam begin ik me wel wat zorgen te maken

04-12-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (20mg)
Op mijn 14e mijn eerste angst/paniekaanval. In de loop van de jaren namen deze aanvallen toe en begon ik vermijdend gedrag te vertonen. Op mijn 20e durfde ik niet meer naar buiten. Wat ik wel deed, maar altijd een gevecht. Ook fobieën ontwikkeld. Bij mij is er een erfelijke factor. Het heeft nog een tijd geduurd voordat ik met de Paroxetine ben gestart. Ik wild er niet aa[lees meer...]n terwijl de huisarts mij al 10 jaar probeerde te stimuleren om toch te beginnen. Ik ben uiteindelijk toch begonnen met 20 mg. Allen de 1e 2 maanden had ik veel last van bijwerkingen die niet prettig waren. Ik voelde mezelf een Zombie, moe, de angst leek toe te nemen en toch ook weer niet. Ik heb doorgezet, gelukkig. Het was even doorzetten door de bijwerkingen, die gaan na enige tijd over. De bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen het geluk dat mijn leven er 130% leuker en prettiger op is geworden. Ik doe eigenlijk alles. Ergens ver weg zijn de klachten nog aanwezig, maar ik kan nu relativeren. Ik heb zelfs al vaak gevlogen, zelfs naar Amerika op rondreis geweest. De medicatie heeft mij geholpen om weer mezelf te worden en mij vrijheid te geven. Dat doe je dus zelf, niet de pillen, die ondersteunen daarbij. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Die zullen voor iedereen die gaat gebruiken/gebruikt anders zijn.

28-11-2020 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Ik neem sinds een maand Paroxitine door angst gevoelens. Ik heb constant negatieve gedachten waardoor ik niet kan slapen en continu lig te piekeren. Ik heb gehoord dat je op het begin ziek kunt worden zoals maagpijn, hoofdpijn,... maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Zoals ik al zei neem ik het nu een maand maar ik merk totaal geen verschil. Voel me nog altijd ev[lees meer...]en angstig als er voor. Ik neem nu 20mg. Misschien is dit te weinig voor mij?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie 🙏🏻

05-05-2020 | Vrouw | 58
paroxetine (30mg)
Ik ben 58 jaar en gebruik (al) 20 jaar Poaroxetine. Aanleiding was een heftige stress periode. het was zo heftig, dat ik bij een goede vriend in dezelfde straat ging wonen, kon niet alleen zijn. Heb het 2 x gehad.Ik gebruik 40 mg P per dag. In de begintijd, rond 1999 - 2000 7 oxazepam er bij, zo erg was de stress (over de dag 30 mg verdeeld en voor het slapen 3 a 3,5 tab[lees meer...]l a 10 mg, das best veel..!! Ik voeld eme net een junk !! Zoals jullie ook hebben aangegeven : het inslijten van het medicijn, bijwerkingen, misselijkheid, hyperventileren, aankomen, doof gevoel in het hoofd, gejaagdheid, en je kunt regels er vol mee schrijven... Ook geprobeerd af te bouwen, nou dat is niet gemakkelijk...ontwenning, k liep gewoon tegen de deurposten aan, voor mijn gevoel. De oxazepam heb ik vrij goed en snel afgebouwd (destijds). Komt omdat ik ademhaling therapie heb gevolgd. Dat zijn vrije zware oefeningen, maar het helpt …!!!! Je ademt door de stress nl verkeerd, je gaat hoog in de borstkas ademen. Hierdoor die vervelende hyperventilatie, hartkloppingen, zweven, tintelingen ed. Ik kreeg oefeningen die ik liggend, zittend en staand moest doen. Je moet minder/korter inademen en langer uitademen waarbij je je handen op je buik houd, zie die als een ballon. De oxazepam heb ik dus vrij snel en goed afgebouwd door deze oefeningen, ja ik deed het soms per 1 tablet, "even" een cold Turkey. Ik zou graag nog meer afbouwen, ben al naar 30 mg gegaan, maar door stress (werkgerelateeerd) weer iets verhoogd en mag ik een oxazepam gebruik indien nodig 0,5 mg. Dat gebruik ik nu even ter ondersteining bv 1 x p 3 dagen. Maar de Parox afbouwen wil ik toch heel graag. Probleem is, dat ik door heel deze ervaringen een zwakke plek houd, vind ik zelf. ben gevoelig voor afwijzing, beoordelingen, het te goed willen doen, geen fouten willen maken,slecht nieuws gesprekken of feedback. Dat geeft bij mij onmiddellijke stress. De reintegratie van mijn toenmalige werk verliep nl niet goed. een beetje een trauma van overgehouden. Ook uit dienst gegaan... Later wel weerwerk gekregen, maar het blijft een zwakke plek.... Jullie ook ervaringen van de nasleep van zo n periode ? In ieder geval is mijn tip : ga ademhalings therapie volgen !!

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum