paroxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (9 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

06-07-2020 | Man | 21
paroxetine (30mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik Escitalopram 20 mg een lange tijd heb gebruikt. Escitalopram hielp mij echter niet. Helpt goed tegen algemene angst en een paniekstoornis. De paniekaanvallen zijn er nog wel, maar veel minder erg en in veel situaties zijn ze bijna in het geheel weg. Omdat ik niet een heldere diagnose heb en we nog niet zo goed weten wat er aan de hand is, i[lees meer...]s dit medicijn perfect, omdat het voor veel aandoeningen (PTSS, angststoornis, OCD, etc.) geschikt is. Lichte bijwerkingen, na inname en direct sporten sporadisch enkele 'schokjes' in je hoofd. Niet storend.

28-11-2020 | Vrouw | 27
paroxetine (20mg)
Ik neem sinds een maand Paroxitine door angst gevoelens. Ik heb constant negatieve gedachten waardoor ik niet kan slapen en continu lig te piekeren. Ik heb gehoord dat je op het begin ziek kunt worden zoals maagpijn, hoofdpijn,... maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Zoals ik al zei neem ik het nu een maand maar ik merk totaal geen verschil. Voel me nog altijd ev[lees meer...]en angstig als er voor. Ik neem nu 20mg. Misschien is dit te weinig voor mij?

31-07-2021 | Vrouw | 30
paroxetine (10mg)
Mijn bijwerkingen klinken ernstig en was extreem bang om het te nemen. Ik was vooral bang dat de paniek nog heftiger werd. 1e dag heb ik niet geslapen. Heel vreemd, daarna beter en na 1,5 week wist ik niet wat er gebeurde, ik werd helemaal rustig wakker, was mij bewust van het feit dat ik sinds tijden weer een hele nacht had geslapen en voelde mij heel erg rustig en pret[lees meer...]tig. Mijn leven is sindsdien weer fantastisch en heb het ongeveer 10 maanden gebruikt. Ik zelf had aan 10 mg genoeg, daarna wel heeel erg langzaam afbouwen. Ik maakte de tablet in overleg met arts steeds bij beetje kleiner. Doe dit stap gewijs en langzaam dan heb je bijna geen bijwerkingen. Ben nu 2 jaar vrij van medicatie en het gaat heel goed. Heb even geleefd en ervaren hoe het is om zonder paniek aanvallen te leven. Sindsdien gaat het goed. Onder de angsthazen zou ik zeggen zet hem op en begin lekker langzaam met 10 mg. Opbouwen kan altijd en geef het de tijd.

12-03-2020 | Vrouw | 30
paroxetine (20mg)
na het herstellen van mijn zware burn-out, bleef ik last hebben van angst en paniek. De verschillende therapeuten gaven aan dat ik niet meer behandeld kon worden voor mijn burn-out. Ik had al behandelingen gehad voor mijn angststoornis. Mijn laatste optie was dus medicatie erbij gebruiken, na wat onderzoek op internet kwam ik alleen maar negatieve en hele enge recens[lees meer...]ies tegen over het gebruik van Paroxetine. Dit ging mij alleen maar tegen staan. Na overleg met de HA toch gestart met 10mg en na een week telefonisch contact gehad. De eerste week, stoned gevoel, dufheid en moeheid. extra spanningen maar niet extreem dat het mijn dagelijks leven beïnvloedde. Na twee weken ophoging naar 20mg, eerste nachten moeilijk slapen. met hulp van temazepam gaat het beter. De onrust in het lijf verdwijnt langzaam, angst is soms nog wel aanwezig maar verdwijnt wel op de achtergrond. In het algemeen valt het mij erg mee, en zijn de berichten sneller negatief dan positief. Daarom dat ik dit er toch op zet. Probeer het, en lees niet alle negatieve reacties. Deze beïnvloeden snel je keuze en gevoel bij de werking van het medicijn.

26-02-2021 | Vrouw | 35

03-08-2020 | Vrouw | 37
paroxetine (10mg)
Ik was ook depressief 2 jaar terug. Maar ik heb Jezus aangenomen in mijn leven en Hij heeft mij genezen van mijn depressie 🙏🏻

23-02-2021 | Vrouw | 39
paroxetine (20mg)
Effectief, maar de opbouw van de medicatie was vreselijk. Na een dag of 2 werden mijn gevoelens van paniek en somberheid nog veel heftiger dan voor inname van het medicijn. Grote drang om te stoppen met inname tijdens eerste 2 weken. Lamgeslagen door de paniek. Niet weten waar ik het zoeken moest door het rotgevoel van binnen. Maar na 2 weken, of misschien al na een een da[lees meer...]g of 12, voelde ik mij beetje bij beetje opkrabbelen. En na week 3 al zelfs weer gewoon mezelf, maar dan zonder paniek en somberheid. De opbouw vond ik echt heel heftig, maar het bereik uiteindelijk echt effectief. In de afgelopen jaren een aantal keer cold turkey proberen te stoppen. Wanneer ik mij goed voel, denk ik telkens dat ik het zonder medicatie ook wel red. Van het stoppen merk ik weinig in de eerste weken. Echter na een maand of 2 voel ik de paniek, het piekeren en de somberheid weer in volle glorie opkomen. Na zo'n stoppoging begin ik telkens opnieuw met de medicatie. Telkens weer effectief, maar wel eerst weer die onvoorstelbare rotperiode van medicatieopbouw door. Nu voorgenomen om de komende jaren geen stoppoging meer te ondernemen en me er bij neer te leggen dat ik medicatie nodig heb waarmee ik mij goed kan voelen en goed kan functioneren.

14-07-2020 | Man | 42
paroxetine (20mg)
na ong 15 jaar rond te hebben gelopen met angst/paniek stoornis met angorafobie en veel diepte punten kwam ik zelf op paroxetine. ik heb veel therapien en medicatie gehad/ geprobeerd door de jaren,maar nooit goed resultaat. afgelopen jaar liep het de spuigaten uit en mijn gezondheid begon zwaar te lijden door mijn stoornis. ik besloot om het nog 1 keer gied te doen dmv [lees meer...]therapie en een medicatie waar ik paroxetine voor koos. ik heb er veel studie ingestoken en dacht laat maar komen dat spul ondanks de horror verhalen. ik gebruik nu 7 weken paroxetine 20mg en goddam er is een hele andere wereld dan angst paniek en andere klachten! wat een goed medicijn, nu kan ik ook helder mijn therapie ernaast doen. ik verwacht mijn stijgende lijn vol te houden!! bijwerkingen waren zeker: een droge mond totaal geen slaap snachts verandering in stoelgang en ja de erectie en ejaculatie was even verstoort alles behalve droge mond is nu weg, dus let op je tanden. als tip kan ik meegeven: laat alcohol echt staan geloof me, of iig heeeel weinig. wees vooral niet bang om het te gebruiken en lees de bijsluiter bijv niet en google het medicijn al helemaal niet. ik zeg hoe ik het ervaar misschien niet op andere slaat ik ben al helemaal geen arts, maar ik wens alle succes.

08-05-2021 | Man | 45
paroxetine (20mg)
Heeft me geholpen slik het nu al 18 jaar . Maar als het niet echt nodig is zal ik er niet aan beginnen probeer met je gevoelens om te gaan want gevoel is ook iets moois . Ik zou heel graag zonder willen maar denk dat ik er nooit meer vanaf kom .want ermee stoppen valt door de heftige bijwerkingen helaas echt niet mee

22-10-2021 | Vrouw | 48
paroxetine (30mg)
Het is mss nog te vroeg om te oordelen na 14 dagen gebruik, ik ben meteen op 30 mg moeten starten nadat ik na 16 jaar plots een poopout op citalopram had, ik nam al jaren 20 en later 10 mg aks onderhoudsdosis, en plots kwamen paniekaanvallen terug, weer opgehoogd naar 40 mg maar hielp niet meer na 2 maand op 40. Nu neem ik dus sinds 14 dagen 30 mg paroxetine en voel m[lees meer...]e minder angstig maar heb een afgevlakt gevoel, voel me intens verdrietig bij momenten...kan niet veel aan en voel me ontzettend nerveus. ik vraag me af hoe lang ik moet doorgaan om goed te kunnen evalueren of dit medicijn nuttig is. Libido is ferm gezakt, en mijn hartslag is 15 a 20 slagen hoger dan normaal. Ik heb schrik van dit middel omdat ik zoveel enge verhalen lees van afkickverschijnselen die tot maanden aanhouden als je er ooit mee moet stoppen voor 1 of andere reden (niet meer werkzaam of medische klachten waardoor je zou moeten switchen). Heeft iemand wat positiefs te vertellen over paroxetine 30? Dankje

12-11-2021 | Vrouw | 49
paroxetine (10mg)
Ik gebruik nu sinds 3 weken paroxetine 10mg maar heb nu heel veel last van onrustig nerveus gevoel. Gaat dit over?

24-08-2020 | Vrouw | 49
paroxetine (20mg)
Al 25 gebruik ik paroxetine eerst 40 mg, nu al 10 jaar 20 mg. Geweldig, het heeft mij mijn leven terug gegeven na 2 jaar thuis zitten met angst. Natuurlijk is het af en toe nog best knokken. Maar met dit medicijn lukt me dat wel.

21-09-2020 | Man | 50
paroxetine (20mg)
Ik gebruik nu Duloxetine, maar merk dat dit niets doet. Ik wil overstappen op Paroxetine. Zijn er ervaringen met overstappen van een ander antidepressiva op Paroxetine ?

13-09-2020 | Vrouw | 50
paroxetine (10mg)
Goedendag Herkent iemand schokken ik hoofd Ik gebruik paroxetine 10mg en maand Please laat iemand reageren. Gaat dit over

18-03-2021 | Vrouw | 52
paroxetine (10mg)
sinds 4 weken gebruik ik 10 mg paroxetine. Daarnaast sport ik elke dat een uur wat de werking van het middel lijkt te versterken. Na 10 dagen begon het middel te werken en zakte de stress en angsten tot een te handelen niveau. Ik ben niet geheel klachten vrij maar de angsten en stress zijn zover gezakt dat ik weer normaal kan functioneren en serieus de oorzaken kan aanpa[lees meer...]kken. Bijwerkingen alleen de eerste week gehad, had van de HA oxazepam gekregen om de angsten te onderdrukken. Heeft goed geholpen en is nu niet meer nodig.

17-02-2021 | Man | 52
paroxetine (10mg)
in het begin is paroxetine een vervelend medicijn omdat het eerst erger wordt maar als je volhoudt merk je ook dat het je helpt om weer gewoon het leven op te pakken. Ik slik het al bijna 20 jaar en afbouwen is niet mogelijk voor mij met dit middel omdat deze afbouwverschijnselen niet te doen zijn.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum