Ervaringen met Paroxetine

paroxetine

Chronische depressie (35 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (19 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Postnatale depressie (8 meningen)
Sociale fobie (8 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

19-12-2019 | Vrouw | 25
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ZWEER bij dit medicijn. Maar wees wel voorzichtig! Ik begon met slikken in 2015-2016 en ben in 2019 weer begonnen. Tijdens mijn eerste fase ben ik heel veel aangekomen. Daarnaast had ik geen rem en heb ik veel domme keuzes gemaakt. Het medicijn werkt zodanig sterk, dat het elk gevoel kan dempen. Na het stoppen kwamen mijn BPD klachten full-force terug. Vreselijke [lees meer...]verlatingsangst, extreem laag zelfbeeld, hellse moodswings, zware depressie en ga zo maar door. Ik heb naast dit medicijn Fluoxetine en Escitalopram geprobeerd. Dit deed weinig tot niks. Het gaat nu super goed met me. Naast dat ik dit medicijn slik, leef ik ook vegan om niet aan te komen. Ik kan weer genieten van het leven. Ik ben zelfverzekerd. Ik ben mijn emoties de baas. Ik gebruik wel de hoogste dosis van 60mg. Ik adviseer dit medicijn ALLEEN aan mensen die echt op het randje van opgeven zitten. Het is een heel krachtig middel en komt helaas niet zonder bijwerkingen. Naast het moeten letten op mijn voeding, heb ik 0 orgasmes, weinig energie, voel ik me vaak moe en stopt de etenslust nooit.

23-05-2018 | Vrouw | 51
paroxetine (20mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Het haalt flink de scherpe kanten van het voelen af.

24-03-2018 | Vrouw | 52
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Naast borderline ook agorafobie gediagnostiseerd. Slikte eerder ook Olanzapine; ben ik vorig jaar mee gestopt. Daarna in stappen van 1ml(2mg) per maand of langer van 15ml naar 8ml gegaan. Wegens een hoop sociale onrust(renovatieproject) half jaar gestopt met afbouwen. Nu weer 2 stapjes gemaakt naar 6ml. Heb voor het eerst het gevoel dat het zwaarder ging. Vooral stap naar [lees meer...]6ml was iets te groot. Begin na 3 weken weer iets rustiger geworden maar doe geen stap terug. Ga over een tijdje weer verder met stapjes van 0.5ml in 2 maanden; misschien langer. Ik adviseer iedereen die dit middel al lang slikt alle tijd te nemen voor afbouw. Slik al 20 jaar maar was tot een paar jaar geleden nog steeds vaak depressief. Toen de oorzaken van mijn depressies verdwenen waren knapte ik op. Mijn inzien dus niet van de medicatie. Ben al 3 jaar niet meer depressief en hoop dat ik er helemaal van af kom.

25-03-2017 | Vrouw | 29
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Voorgeschreven door mijn huisarts voor depressie en angst. In het begin veel bijwerkingen: hartkloppingen, zweten, overmatig gapen, desorientatie en concentratie verlies. Gapen is nooit overgegaan. In het begin tevreden, alles leek te stabiliseren. Na 6 maanden moet ik dagelijks oxazepam bij slikken omdat depressie klachten toenemen, gedachten aan zelfmoord, angst en auto[lees meer...]mutilatie dagelijks de boventoon voeren. Ik hoop snel wat anders te kunnen nemen of wat bij te mogen slikken

19-06-2015 | Vrouw | 42
paroxetine (20mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Met paroxetine helaas ook overgewicht...voorheen cipramil....geen overgewicht maar cipramil bestrijdt geen paniekstoornis..... Na overdosis cipramil en ic opname nu berusten in wat extra kilootjes met paroxetine....paroxetine maakt echter ook onvruchtbaar.....kortom,Let goed op!!