sertraline

Postnatale depressie (14 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (14 meningen)

09-11-2019 | Man | 49
Overspannen/burn-out
Na burn-out in depressie beland. Inwerkperiode van 3 weken was niet prettig. Geprobeerd af te bouwen maar dat is niet fijn. Donker gevoel komt terug. Ben onverschilliger. Heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen staan in schaduw van het effect

04-02-2019 | Vrouw | 18
sertraline (75)
Overspannen/burn-out
Na overspannen te zijn geraakt en in constante stress gezeten te hebben kon ik niet meer slapen en raakte ik steeds uitgeputter en voelde me steeds slechter waardoor ik uiteindelijk in een zware depressie bellande. Door de huisarts dit medicijn voorgeschreven omdat het mij zelf niet meer lukte hier uit te komen. Eerste weken waren heel erg zwaar, een hel. Depressie vererge[lees meer...]rde en durfde niet meer alleen te zijn. Ook andere nare bijwerkingen zoals hoofdpijn en duizelig. Na 4 weken opgehoogd van 50 naar 75 Mg en nu, na 6 weken, zijn mijn gedachten rustig, voel ik me veel positiever, slaap uitstekend en doe weer veel leuke dingen. Nog niet waar het moet zijn maar het geeft me een duwtje in de rug. Geef het vooral de tijd en blijf doorzetten! Ik ben tot nu toe tevreden over dit medicijn!

11-11-2018 | Man | 48
Overspannen/burn-out
In mijn 2e burn-out kwam ik in een depressie. Gestart met sertraline 50mg per dag. Voelt geweldig. Stimulans positieve gevoelens. Ik ben vergeetachtiger maar dit is te wijten aan de 2e burn-out. Ik heb gewichtstoename van 20%. Geprobeerd te stoppen. Dat was verschrikkelijk. Libido is 0.

12-02-2018 | Man | 51
sertraline (100mg)
Overspannen/burn-out
Ben begonnen met 50mg en al snel naar 200mg per dag gegaan. Ik heb adhd en ben 3 jaar geleden in een flinke burn out geraakt. Meer een volledig lichamelijke uitputting dan depressies. Ik kreeg daarna veel last van angsten. Sinds het gebruik van sertraline ben ik daar helemaal vanaf. Ik vindt het een goed middel wat dat betreft. Enige bijwerking die ik heb is een verminderd[lees meer...] libibo (maar niet nul). En soms wat duizelig maar dit heeft te maken dat ik weleens een dag het vergeet te nemen met dank aan mijn adhd. Dit weekend ben ik het twee dagen het vergeten en ik ben giga duizelig en voel stroomschokjes in mijn hersenen. Ik had al begrepen van mijn behandelaar dat als je wilt stoppen je dit heel geleidelijk moet doen. Dit is dan ook waar ze voor waarschuwen. Ik stop voorlopig niet want voel mij er erg goed bij. Alleen nu niet meer vergeten in te nemen 's ochtends.

31-08-2017 | Vrouw | 25
sertraline (100mg)
Overspannen/burn-out
Vanaf 2013 tientallen specialisten en (alternatieve) behandelaars bezocht vanwege veel lichamelijke pijnklachten, blessures die niet over gingen, tintelingen, erg moe, lusteloos, paniekaanvallen, hyperventilatie, continue gejaagdheid, onrust, hyper zijn, benauwdheid, kramp op de borst, spiertrekkingen overal, slapeloosheid, klapperen van de oren, met uiteindelijk neerslac[lees meer...]htigheid, het niet meer zien zitten, enorm prikkelbaar en extreme wanhopigheid tot gevolg. Ook behandeld voor de Ziekte van Lyme zonder echt resultaat. Wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik sinds september 2016 thuis zit. Mijn lichaam was helemaal ontregeld en de hele dag in paniek zonder reden. Al eerder was mij geadviseerd om Sertraline te gebruiken, maar omdat ik erg tegen medicatie (vooral deze) ben wilde ik dat absoluut niet. Ook was ik bang nooit meer te kunnen stoppen. Uiteindelijk lukte het in mei 2017 echt niet meer op eigen kracht, waardoor ik toch min of meer gedwongen werd om het te proberen. Ik zag er enorm tegen op (oktober 2016 zelfs na 3 dagen weer gestopt omdat het me zo tegen stond), maar ik had de eerste week geen enkele bijwerking tot mijn verbazing. Elke week opgehoogd met 50 mg tot ik op de 150 zat. Halverwege merkte ik een lichte toename van de klachten. Inmiddels gebruik ik het nu 3 maanden en sinds lange tijd is er weer licht aan het einde van de tunnel. Ik ben voorlopig nog niet aan het werk, maar ik voel me eindelijk weer wat beter en merk een afname van mijn klachten. Of dit puur door de medicatie komt durf ik niet te zeggen, ik ben namelijk ook al ruim een jaar onder behandeling bij de psycholoog. Een maand geleden teruggegaan naar 100 ivm erge onrust in de ochtend. En ivm diarree mag ik evt terug naar 50, maar voorlopig laat ik het nog even zo. Al met al is het me enorm meegevallen en vond ik het ondanks mijn negatieve houding het proberen waard. De diarree en verminderde libido vind ik wel vervelend.

03-05-2017 | Man | 42
Overspannen/burn-out
na een burn-out gestart met Citalopram, door heftige bijwerkingen overgestapt op Sertraline, eerste 2 maand ging het goed, toen begonnen de bijverschijnselen: pukkels op lichaam, soms klein soms erg grote en pijnlijke, pijn in de gewrichten, geheugenverlies en concentratiestoornis, libido gedaald to 0, gewichtstoename. Tot op heden nog steeds pijn in de gewrichten word ste[lees meer...]eds erger, zodoende ben ik klaar met deze rotzooi, dat een chemisch goedje zulke verschijnselen in je lichaam kunnen opwekken..... ik ben zelf nu aan het afbouwen, kwart tabletje minder en dat een maand, daarna weer voor een maand een kwart minder enz tot ik er vanaf ben.

20-03-2017 | Man | 24
Overspannen/burn-out
Na bijna een half in een burn-out situatie te hebben gezeten, leek deze over te slaan in een depressie die psychisch alle energie en levenslust bij mij weg nam. De keren dat ik een huisarts bezocht in mijn leven, waren op één hand te tellen. Maar nu was er geen andere mogelijkheid en kreeg ik Sertraline mee om me te ondersteunen. Want, zo liet de huisarts mij eerlijk weten[lees meer...]: het heet dan een geneesmiddel, maar het geneest helemaal niets. Het is meer een pijnstiller die zowel positief als negatief neutraliseert. Vanaf dag 1 had ik het idee dat het hielp, maar dat kan ook een placebo-effect zijn. Nu vier week later heb ik wel het idee dat het meer structureel helpt, maar ik ben me er ook van bewust dat ik er nog niet ben. Ik ben wat rustiger en beschouwender. Mijn gedachten gaan er minder vaak "met mij vandoor" maar weg is het nog niet. Bijwerkingen vielen mee, af en toe hoofdpijn en mijn keel voelde heel dik. Verder wat trillen, en energieloos bij bijvoorbeeld sporten. Verder uitgestelde of geen ejaculatie bij seksueel contact, maar dat wordt nu al beter. Welke bijwerkingen ik niets over lees maar welke ik wel heb zijn veel maagzuurproblemen/oprisping en zoals dat wel eens voor komt bij een antibioticakuur; loslatend vel op vingertoppen en voeten. Inmiddels is die laatste weg, maagzuur blijft regelmatig terug komen. Meer mensen last van?

22-02-2015 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Sinds 8 maanden in een burn-out zonder medicijnen. Nu toch sinds 9 jan aan de sertraline 50 mg. In het begin veel bijwerkingen, heel gespannen, nerveus, nachtmerries, diarree. Met oxazepam erbij is het te doen op dit moment. Ik slik nu bijna 9 weken. Ik heb nog steeds last (wisselend) van erge spanningen en slecht slapen, steeds met paniek wakker worden. Moet ik nu vrage[lees meer...]n om de dosis op te hogen of nog even afwachten. Ik hoef pas over 3 weken terug naar huisarts. Heel graag reacties.

28-02-2013 | Man | 50
sertraline
Overspannen/burn-out
Sinds september neem ik dit middel. Men had me verwittigd dat ik de eerste weken niet veel moest verwachten. Nu na 5 maanden much happier, meer humor, geen tunnelview in gedachten meer, minder emo (zowel + als -), veel energie, goed slapen. Maar het hangt ook wel een beetje van je eigen af. Negatief denken kan je ook tegenaan. Sertraline helpt me daar bij. Nu is de vraag[lees meer...] : hoe lang blijven we dit nemen ? Hoe lang moeten we dit nemen ? Neem ik een risico er niet meer vanaf te geraken ?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum