Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

10-12-2012 | Vrouw | 31
clomipramine
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van clomipramine icm met sociaal fobie? Ik heb namelijk last van de stoornis sociaal fobie. Ik weet niet of het middel clomipramine daarbij help? Ik hoop spoedig op jullie reacties. Groetjes, Anoniem

10-12-2012 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
heeft wel goed geholpen tot op heden het niet meer hielp

07-11-2012 | Vrouw | 59
clomipramine
Ik was extreem angstig had paniekaanvallen en last van hyperventilatie. Ik ben 10 jaar onder behandeling van een psychiater geweest. Nu gebruik ik als ik me minder voel tijdelijk oxacepam en of loramet in een lage dosering. Gaat nu prima met mij.

20-10-2012 | Vrouw | 54
clomipramine
Jaren lang clomipramine gebruikt i.v.m. angsten. Middel heeft altijd goed geholpen. Het middel jaren gebruikt met tussen pozen, Zonder middel ging het niet goed.Huisarts heeft me in 1995 al verteld dat ik pas mocht stoppen als de kinderen het huis uit zijn. In het begin veel last van bijwerkingen. Droge mond, misselijk, kilo's aangekomen. Laatste jaren verschrikkelijk zwet[lees meer...]en. Een aantal maanden geleden het middel gehalveerd en laatste week augustus helemaal gestopt! Het zweten is over, gelukkig. Moest echt afkicken van het middel, voelde me er echt niet goed bij, Misselijk, stroom stootjes in mijn hoofd, wat nu na 8 weken bijna over is. Ook erg emotioneel. Nu gaat het steeds beter met mij en heb het middel niet meer nodig. Ik zit weer beter in mijn vel, Ook val ik weer wat af. Achteraf gezien heb ik dit middel echt altijd nodig gehad en heb er veel baat bij gehad.

09-10-2012 | Vrouw | 39

02-10-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Ruim 20 jaar geleden,na de geboorte van onze (3 kinderen) kreeg ik last van postnatale-depressies en later van paniekaanvallen. Psychiater .....(Utrecht) adviseerde eerst het medicijn Fevarin, dit hielp niet en bovendien voelde ik me er erg beroerd op(lich.) Toen overgestapt op Anafranil. Dit gaf in het begin veel bijwerkingen en het was echt even"doorbijten" ,maar na enig[lees meer...]e weken verminderden de angstklachten. Het bleek de oplossing!!! Helaas vind ik het erg jammer dat het middel, m.n. op seksueel gebied bijwerkingen heeft (geen zin!), wat vooral voor mn. man frustrerend is. Daarom ben ik al zeker 4 keer gestopt met Anafranil, maar telkens na zo'n 4 week kwamen de angstgevoelens en "stroomstootjes" in mn hoofd terug. Na net weer een stopperiode van 4 weken gehad te hebben ,kreeg ik gisteren heftige paniekgevoelens, zodat ik nu weer begonnen ben met Anafranil. Ik gebruik normaal maar een zeer lage dosis ( 12,5mg), dit blijkt voor mij genoeg om de angst de baas te blijven.Ik denk dat ik de rest van mijn leven aan dit middel vastzit, maar dat is beter dan een leven met angst! (Red; naam v psychiater verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

05-09-2012 | Vrouw | 57
clomipramine
Ik was vrij ongemerkt in een zware depressie en angststoornis gekomen. Ik kreeg paroxetine maar dat verergerde de situatie alleen maar. Ik ben opgenomen en men heeft alle moderne middelen op mij uitgeprobeerd. Zoloft, citalopram, valdoxan, efexor, sertraline, zyprexa, lexapro etc. Telkens zes weken opbouwen en weer afwachten. Ik was de wanhoop nabij. Ik bleef me vreselijk [lees meer...]voelen in mijn lijf. Na 14! Maanden te zijn opgenomen, kreeg ik na lang aandringen anafranil. Ik had het boek,gelezen van mike bodde "pil" Ik voelde het al heel snel en het ging steeds beter. Ik ben nu aan het afbouwen van 100 naar 75 en nu 50 mg. Het gaat prima met mij, weer aan het werk, autorijden en op vakantie. Wel aangekomen, maar probeer nu weer wat kilo's kwijt te raken en ook dit lukt goed. Ik ben zeer enthousiast over anafranil, ik heb mijn leven weer op de rails.

05-09-2012 | Vrouw | 38
clomipramine
Niet zo'n leuke jeugd gehad, maar goed verwerkt en een goede man getroffen, waar ik veel mee heb gepraat hierover. Ik ben denk ik ook van nature snel in paniek depressief, ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft er zodanig last van dat contact met anderen moeilijk is, zelfs met haar eigen kinderen. Ik heb daar niet in die mate last van, heb zelf ook twee kleine kinderen,[lees meer...] gelukkig nog wat andere eigenschappen overge-erfd, maar ik ervaar wel beperkingen en moeiten. Jaren geleden na wat vervelende gebeurtenissen achter elkaar ging het ernstig mis; mijn depressies kon ik vaak wel handelen, maar ik werd ook angstig, kon niet meer stoppen met huilen, terwijl mij dat anders altijd juist moeite kostte en ik was bang dat ik mijzelf iets aan zou doen, ook vreemd, omdat ik mijn depressies altijd meer onderging, wilde ook echt wel dood, omdat er niets aan was, maar was rationeel genoeg om daar niets mee te doen, dus dat dat nu anders was, was eng. Ik wilde nooit aan de medicijnen, maar ik kwam er niet overheen. Ik kreeg iets tegen depressie, ik weet niet meer wat, maar dat hielp wel na een aantal dagen. De angstgevoelens bleven en toen kreeg ik clomipramine. Ik voelde mij toen al snel een stuk beter, kon wat vrijwilligerswerk oppakken en had weer wat meer zin in contacten, dus had meer structuur in mijn leven. Ik heb een korte periode 75 mg. gehad, maar daar werd ik heel erg slaperig van, toen een periode 50 mg. en toen het wat beter ging 25 mg. Nog wel eens geprobeerd af te bouwen, maar zonder succes. Ik houd er rekening mee dat ik het structureel nodig heb, omdat er bepaalde stoffen zoals serotonine, niet goed worden overgedragen. Ik blijf gevoelig, tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik ineens na jaren weer heel depressief, dat ging na de bevalling over. Daarna een spiraal laten inbrengen, maar ik heb het idee dat ik daar niet goed op reageer, dus die heb ik onlangs laten verwijderen. Met de pil voelde ik mij ook niet goed, dus er gaat bij blijkbaar met hormonen ook niet altijd iets goed. Verder is het van belang dat ik een rustig en regelmatig leven leidt, op tijd naar bed ga, anders ben ik snel uit evenwicht, dat vind ik vaak lastig, ik vergelijk mezelf snel met anderen. Dit geldt overigens ook wel, zij het misschien in mindere mate voor mijn man en kinderen, dus dat past dan mooi bij elkaar. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals snel een droge mond en snel transpireren. Ik vind het vervelend, maar het is wel te doen. Voor mij is het dus het juiste medicijn. Misschien ga ik nog eens proberen om af te bouwen als ik langere tijd heel stabiel ben, maar als dat niet gaat lukken, kan ik daar iik heel goed mee leven, belangrijker is dat ij mijzelf goed ken, begrijp en accepteer en daarnaar leef.

09-08-2012 | Vrouw | 36
clomipramine
Ik ben altijd zeer gevoelig en depressief geweest. Heb verschillende antidepressiva's gebruikt, maar altijd zonder positief resultaat. Toen ik 31 was dacht ik dat niets mij meer kon helpen, tot dat ik van een psychiater het middel Clomipramine kreeg. Voor het eerst in mijn leven slaat er een middel aan en ben ik niet meer bang en depressief. Ik leef weer! Clomipramine hee[lees meer...]ft mijn leven echt gered! In het begin moet je er even doorheen wat betreft de bijwerkingen, maar dat is bij alles. Mijn advies: proberen is zeker de moeite waard!!! Ik gebruik het nu 6 jaar en blijf altijd een onderhoudsdosis houden van 25mg per dag.

15-07-2012 | Vrouw | 25
clomipramine
bijna 4 maand gebruik en ik vind het regel recht vergif. dit was mijn laatste red middel omdat het meetbaar is in de bloed spiegel. maar het hielp niets, ik ben van zelden naar buiten, naar nooit meer naar buiten gegaan door de clomipramine en zelf nog een opname op de koop toe gekregen. Ik raad het niemand aan. nu ruim een week gestopt, wat een HEL... ik ben zo ziek als e[lees meer...]en hond. stroomstoten door mijn lijf en nare dromen en slechte sucicidale gedachten. weet waar je aan begint

08-12-2021 | Man | 26
clomipramine (25mg)
Jaren geleden dit middel geslikt (75mg) en toen leek het te werken. Nu sinds 2 weken weer opgepakt met 25mg en de bijwerkingen zijn intens. Veel paniekaanvallen, erg angstig, snelle hartslag, geen concentratie, onrust in mijn hoofd, paniek, versterkt depressief. Net begonnen met nieuwe baan en met deze bijwerkingen is het niet te doen. Vandaar dat ik per morgen stop met cl[lees meer...]omipramine. Vroeger heeft het me goed geholpen, dus hele tegenstrijdige ervaringen.

04-09-2021 | Man | 44
clomipramine (75mg)
Ik slik nu ruim 4 jaar Clomipramine. Nadat ik de Paroxetine had afgebouwd naar 0, kreeg ik een enorme inzinking. Opgenomen geweest en gelijk aan de Clomipramine gezet. Vooral in het begin heel onrustig in de ochtend. Erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Vaak erge droge mond. Maar de depressieve en angstklachten werden wel onderdrukt. Dus op zich deed het prima zijn[lees meer...] werk. Waar ik het meeste last van heb is de verminderde libido en moeilijk klaar kunnen komen. Voor een alleenstaande man erg vervelend als je afspraakjes hebt met vrouwen. Tast de mannelijkheid enorm aan, bij mij. Zou graag een AD slikken die deze bijwerking niet heeft. Na een jaar verdween de onrust in de ochtend en kan ik weer een beetje uitslapen. Zo nu en dan komen de depressieve en angst/paniekklachten wel terug. Na Paroxetine, Duloxetine en Clomipramine ben ik nu aan het wikken en wegen voor een andere AD.

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine (75mg)
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

15-01-2021 | Man | 41

07-01-2021 | Man | 48
clomipramine (10mg)
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

13-12-2020 | Man | 30
clomipramine (300)
Weinig bijwerkingen; droge mond, lusteloos, geen energie. Effect blijft uit op gebied van depressie. Zit al op 300mg inmiddels.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum