Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

29-01-2016 | Vrouw | 46
Chronische depressie
ervaar geen bijwerkingen en de effectiviteit is bij mij zeer goed. Ik heb eerder de nieuwere anti-depressiva gebruikt, de ssri, daar kreeg ik juist de bijwerkingen van.

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Veel te lang door geslikt. Het ging wel een stuk beter dan zonder, maar daar was ook alles mee gezegd. Altijd maar moe en willen slapen. Nu een andere ad en ik voel me echt goed. Volgens mij heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Afbouwen zwaar en de periode daarna, maar is het zeker waard geweest.

21-03-2018 | Vrouw | 47
clomipramine (75mg)
Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.

07-01-2021 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

02-11-2014 | Man | 48
clomipramine
Clomipramine heeft me vooral in de beginjaren hele goede diensten bewezen, maar ik had er eerder mee moeten stoppen. Het heeft me van iemand die niets durfde en de hele dag gedeprimeerd was omgetoverd in een man met zelfvertrouwen en zin in leven. Na tien jaar gebruik ben ik gaan experimenteren met lagere doses, af en toe overslaan, etc. de onttrekkingsverschijnselen (bra[lees meer...]in zaps) maakten dat ik uiteindelijk weer begon. De laatste jaren merkte ik dat ik steeds minder zin in alles kreeg en weer veranderde naar een passief, mopperig. Ik heb in overleg met een psychiater toen een ander middel geprobeerd: Venlafaxine. Na zes weken trouw Venlafaxine genomen te hebben en geen enkel positief effect te hebben ondervonden, heb ik aangegeven te willen stoppen, pas op de plaats te maken en mijn best te willen gaan doen voor een leven zonder medicijnen. Venlafaxine heeft veel zwaardere onttrekkingsverschijnselen dan Clomipramine en dat viel me tegen. De brainzaps zijn heviger. ik heb de laatste jaren tinnitus ontwikkeld (oorsuizen), wat mogelijk het gevolg is van clomipramine, maar ook te wijten kan zijn aan mijn beroep van musicus. Het lijkt erop dat de brainzaps nu als het ware samenkomen met de fluittoon in mijn oren. Dat ervaar ik als heel vervelend en het hindert me enorm bij de uitoefening van mijn beroep. Toch merk ik dat ik steeds meer zin in de dingen krijg en positiever in het leven sta. Ik denk dat ik, letterlijk en figuurlijk, de laatste jaren te veel heb stilgestaan. Nu ben ik in beweging gekomen en het gaat beter. Graag hoor ik van anderen die ervaring hebben met de combinatie Clomipramine/ Venlafaxine en tinnitus.

23-04-2013 | Vrouw | 48
clomipramine
Heb dit medicijn zo'n 5jaar gebruikt en ben op 10-04-2013 gestopt.Weet dat dit eigenlijk niet mag in 1x stoppen maar toch gedaan! Voel me geestelijk veel beter maar ben zo vreselijk moe/last van nachtmerries en nog een paar andere klachten!Kan het zo zijn dat dit komt door plotseling stoppen met clomipramine?

02-07-2017 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Dit medicijn heeft mij het best geholpen bij mijn paniekstoornissen. Ik ben een ander mens geworden, maar voel mij niet in balans. Ik heb het idee dat ik nu door verslavingen mijn lichaam kapot aan het maken ben.

24-08-2015 | Vrouw | 49
clomipramine (100mg)
Na heel lang twijfelen toch aan het medicijn begonnen, veel bijwerkingen, zeer vervelend, het idee dat het niet hielp, nu na 2 jaar begonnen met afbouwen, veel vervelende bijwerkingen, arts weet niet of het van het afbouwen komt. Ik zal NOOIT geen antidepressiva meer nemen. Heb me in totaal meer slecht dan goed gevoeld. Met cipramil en paroxetine dezelfde ervaring gehad! V[lees meer...]an clomipramine ook nog eens kilo's aangekomen.

10-02-2013 | Vrouw | 49
clomipramine
ik slik ze nu al een aantal jaren in samenwerking metdiazepam . het gaat uitstekend en begin nu met afbouwen

10-02-2013 | Vrouw | 49

28-02-2012 | Vrouw | 50
clomipramine
Na 2 moderne anti-depressiva, nu 1 op bloedspiegel. de modernen hadden nauwelijks effect, behalve bijwerkingen. hier werd ik in het begin duizelig van. maar ook van dit middel knapte ik niet op.

23-04-2019 | Vrouw | 51
clomipramine (10mg)
vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen

10-12-2014 | Vrouw | 51
clomipramine
Aantal jaren terug zware burnout/depressiviteits klachten gehad. Na lang onderzoeken en proberen uitgekomen bij Clomipramine. Moet je wel langzaam opbouwen en ook weer langzaam afbouwen. Ik mag nu zelf bepalen wanneer ik het slik. Zit nu op 10mg per dag. volgens artsen kan dit niet helpen, maar bij mij is dit voldoende. Ik slik het niet het hele jaar, af en toe een aanta[lees meer...]l maande Als je te hoog/ te veel krijgt, wordt je er echt slaperig van. Neem het in tegenstelling tot advies artsen, 's morgens in. Als ik het 's avonds in neem, wordt ik na 2-3 uur slapen wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Nu ik het 's morgens inneem gaat dat helemaal goed.

02-07-2012 | Man | 51
clomipramine
Ik heb op mijn 17e jaar een ongeluk gehad waarbij ik altijd pijn in mijn nek had. Ik ben nu 51 jaar en gebruik anafranil als pijnstiller sinds ca 10 jaar.. Geweldig middel. Nadeel is wel dat wanneer je stopt allerlei bijwerkingen krijgt zoals genoemd. Voor mensen die met whiplashklachten lopen kan het prima werken.

07-12-2019 | Man | 54
clomipramine (10mg)
Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt

20-10-2012 | Vrouw | 54
clomipramine
Jaren lang clomipramine gebruikt i.v.m. angsten. Middel heeft altijd goed geholpen. Het middel jaren gebruikt met tussen pozen, Zonder middel ging het niet goed.Huisarts heeft me in 1995 al verteld dat ik pas mocht stoppen als de kinderen het huis uit zijn. In het begin veel last van bijwerkingen. Droge mond, misselijk, kilo's aangekomen. Laatste jaren verschrikkelijk zwet[lees meer...]en. Een aantal maanden geleden het middel gehalveerd en laatste week augustus helemaal gestopt! Het zweten is over, gelukkig. Moest echt afkicken van het middel, voelde me er echt niet goed bij, Misselijk, stroom stootjes in mijn hoofd, wat nu na 8 weken bijna over is. Ook erg emotioneel. Nu gaat het steeds beter met mij en heb het middel niet meer nodig. Ik zit weer beter in mijn vel, Ook val ik weer wat af. Achteraf gezien heb ik dit middel echt altijd nodig gehad en heb er veel baat bij gehad.