Bij  DepressieX

Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

14-12-2019 | Man | 20
clomipramine (75mg)
Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.

16-02-2015 | Vrouw | 20
clomipramine
Ik gebruik nu een jaar Clomipramine en ik heb er nog nooit een positief gevoel van gehad/beleefd. Wel had ik last van bijwerkingen vooral in het begin veel last van duizeligheid. Ben nu ook erg blij dat ik kan stoppen met dit medicijn. Is niet aan te raden.

03-04-2018 | Vrouw | 27
clomipramine (75mg)
Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.

07-10-2015 | Vrouw | 28
clomipramine (25mg)
Na mijn psychose kwam ik in een zeer ernstige depressie terecht en ik kreeg Clomipramine voorgeschreven. Het duurde vrij lang voordat het zijn werk deed, ongeveer 3 maanden later begon ik verbetering van mijn depressie te merken. Wat echter wel snel was zijn de bijwerkingen, droge mond en extreme eetbuien ben daardoor maar liefst 30 KG Aangekomen!! Ben nu hard aan het lij[lees meer...]nen, maar het lijkt wel dat het er met geen mogelijkheid af wil. Ben voor mijn gewicht bij de diëtist en volg een streng dieet waar ik me nauwkeurig aan hou. Ondanks dat nog maar 5 kg afgevallen in 2 maanden tijd. In het verleden ook wel een op dieet geweest en toen ging het er veel makkelijker af! Het lijkt alsof het niet wil door de Clomipramine!

01-08-2019 | Vrouw | 29
clomipramine (75mg)
Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.

12-05-2019 | Vrouw | 32
clomipramine (75mg)
Voor mijn depressie overgestapt van Prozac naar dit middel. Half jaar geduurd voordat mn bloedspiegel eindelijk goed was. Dosering van 300 mg. Bijwerkingen echter te vervelend om mee door te gaan. Zweten, duizeligheid, zwarte vlekken voor mijn ogen en normaal sporten kon niet meer. Voelde me erg beperkt door dit middel. Mn depressieve gevoelens waren ook niet verminderd. W[lees meer...]el vermindering van angstklachten.

17-01-2014 | Vrouw | 32
clomipramine
Na 5 andere middelen geprobeerd te hebben zonder resultaat uiteindelijk op de clomipramine uitgekomen. Ik kan niets zeggen over de effectiviteit van dit middel, want door de bijwerkingen is het me niet gelukt om voldoende hoge doseringen in te nemen. Moest beginnen met 75mg. Na 4 uur was ik doodziek, misselijk, overgeven. Dat was dus geen succes. Terug gegaan naar 25 mg ma[lees meer...]ar de misselijkheid bleef dusdanig aanwezig dat ik eigenlijk niets meer at. Gestopt. Een aantal maanden later wilde ik het toch nog een kans geven en ben met 25 mg begonnen, maar weer 4 uur na inname hevig braken. Dit was voor mij niet te doen. Jammer, had mijn hoop toch wat op dit middel gevestigd...

18-05-2020 | Vrouw | 33
clomipramine (10mg)

21-04-2014 | Man | 33
clomipramine (75mg)
hoi allemaal, heb psychisch geholpen, maar heb zeer veel last van transpireren verder is het wel goed middel. groeten Jan

31-08-2013 | Man | 39
clomipramine
Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken. En heb dit vroeger ook veel gebruikt. Wat ik vooral een vervelende bijwerking vind is het onvermogen om een orgasme te krijgen. Het duurt onzettend lang en soms wil het ook niet gebeuren. Zijn er meer mannen die hier last van hebben. Heb dit probleem bij alle soorten anti-depressie medicatie. Seroxat Remaron bijv..

20-06-2016 | Man | 42
Depressief

12-11-2019 | Man | 44
clomipramine (25mg)
Na een geweldsincident op mijn werk en een hersenkneuzing daardoor ben ik erg depressief geraakt. Na Citalopram en Venlafaxine geprobeerd te hebben vertelde de psychiater dat SSRI's bij mij niet meer werkte, daarom gestart met een TCA, Clomipramine. Vanaf de opbouw met 25 mg had dit middel al effect. Ik ben verder opgebouwd naar 100 mg. 2x50mg per dag. Dit werkt goed. [lees meer...]Dit medicijn haalde me snel uit mijn depressieve gevoelens en gedachten. Was de eerste tijd bij vlug opstaan wel erg duizelig en werd het zwart voor mijn ogen. DIt is na enige tijd verbeterd en verdwenen. Af en toe heb ik wat last van obstipatie en ik moet letten op wat ik eet of snoep in verband met makkelijke gewichtstoename. Slapen gaat erg goed met dit middel, waar ik voorheen erg onrustig sliep ben ik nu in een diepere en rustigere slaap. Voor mij is dit medicijn die een andere wereld voor me opende. Ik voel me vrolijker en minder zwaar op de hand. Een aanrader dus.

09-03-2017 | Vrouw | 44
clomipramine (75mg)
Verschillende ad geprobeerd, bij deze voelde ik me al na 9 dagen beter. Gelukkig verdwenen de bijwerkingen tot minimaal (Trillen, slapeloosheid, onrust, obstipatie, minder libido). Paar keer geprobeerd te stoppen, maar helaas telkens een terugval.....blijf het nu gebruiken, voel me goed erbij.

19-04-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..

21-03-2018 | Vrouw | 47
clomipramine (75mg)
Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.

10-12-2014 | Vrouw | 51
clomipramine
Aantal jaren terug zware burnout/depressiviteits klachten gehad. Na lang onderzoeken en proberen uitgekomen bij Clomipramine. Moet je wel langzaam opbouwen en ook weer langzaam afbouwen. Ik mag nu zelf bepalen wanneer ik het slik. Zit nu op 10mg per dag. volgens artsen kan dit niet helpen, maar bij mij is dit voldoende. Ik slik het niet het hele jaar, af en toe een aanta[lees meer...]l maande Als je te hoog/ te veel krijgt, wordt je er echt slaperig van. Neem het in tegenstelling tot advies artsen, 's morgens in. Als ik het 's avonds in neem, wordt ik na 2-3 uur slapen wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Nu ik het 's morgens inneem gaat dat helemaal goed.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum