Clomipramine

Clomipramine

Bojan Nikolik (17-04-2015)

01-08-2019

Clomipramine (clomipramine)

Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.
12-09-2016

Clomipramine (clomipramine)

Ik begon met 10mg, toen naar 25mg 1 per dag naar 2 per dag 25 mg en toen om 8u 25mg en 22u 75mg. hoe lang geen idee. wel dat ik erg druk en erg ongeremd was. Wat zelfs leek op ongestructureerd. wat mijn hulp signaleerde, en bij consult aan de huisarts hij de specialist opbelde en aangaf dit gaat helemaal fout zo. De lithium die ik slik is nu verhoogd naar 600mg. Ik vind [lees meer...]het vreemd dat ik van deze dosis 100mg per dag zoveel last heb gehad van de bijwerkingen, dat er zelfs een spoedopname uit voort kwam. Bijwerkingen waren; geheugenverlies/droge mond-neus en ogen. Door die droge ogen had ik het gevoel dat ze me stijf in mn hoofd stonden hier werd ik 's nachts wakker van.. Maag/darmklachten. Incontinentieproblemen. kramp in mn voeten 's nachts. Slingeren/ vallen. Druk /ongestructureerd/ ik voelde me af en toe zo gek als een deur. Dit zal het zo ongeveer wel zijn. ik heb de clomipramine ongeveer 2 maand gebruikt wat erg langzaam is opgebouwd. Ik heb al meerdere anti -depressiva gebruikt, maar ik heb me nog nooit zo ellendig en lamlendig gevoeld als deze korte periode dat ik clomipramine gebruikte. hiervoor gebruikte ik Mirtazipine 30 mg en een tijdje remerondruppels tot die niet meer werden verstrekt, omdat er te weinig vraag naar was. Dat deed niets. toen ging ik over op de clomipramine. de hoogste dosering was totaal 100mg. In het verleden heb ik Remeron gebruikt Seroxat- Anafranil= clomipramine tot 300mg. Parnate een MAO-remmer. Venlafaxine.
16-02-2015

Clomipramine (clomipramine)

Ik gebruik nu een jaar Clomipramine en ik heb er nog nooit een positief gevoel van gehad/beleefd. Wel had ik last van bijwerkingen vooral in het begin veel last van duizeligheid. Ben nu ook erg blij dat ik kan stoppen met dit medicijn. Is niet aan te raden.
17-01-2014

Clomipramine (clomipramine)

Na 5 andere middelen geprobeerd te hebben zonder resultaat uiteindelijk op de clomipramine uitgekomen. Ik kan niets zeggen over de effectiviteit van dit middel, want door de bijwerkingen is het me niet gelukt om voldoende hoge doseringen in te nemen. Moest beginnen met 75mg. Na 4 uur was ik doodziek, misselijk, overgeven. Dat was dus geen succes. Terug gegaan naar 25 mg ma[lees meer...]ar de misselijkheid bleef dusdanig aanwezig dat ik eigenlijk niets meer at. Gestopt. Een aantal maanden later wilde ik het toch nog een kans geven en ben met 25 mg begonnen, maar weer 4 uur na inname hevig braken. Dit was voor mij niet te doen. Jammer, had mijn hoop toch wat op dit middel gevestigd...
25-06-2013

Depressief

Mijn vrouw heeft al jaren depressies en heeft zojuist Clomipramine afgebouwd. Ze heeft veel lichamelijks en psychische klachten en wil niet meer leven. Niets helpt hier tegen. De klachten worden elke dag erger, behalve ik, (haar man) heeft ze niemand die zich wat van haar lot aantrekt. Stuur haar wat bemoedigende opbeurende mailtjes om haar een hart onder de riem te steken[lees meer...]. Ik ben als echtgenoot WANHOPIG!!! Reageer aub met lieve woorden op ons (ze heet Marianne).
12-05-2019

Clomipramine (clomipramine)

Voor mijn depressie overgestapt van Prozac naar dit middel. Half jaar geduurd voordat mn bloedspiegel eindelijk goed was. Dosering van 300 mg. Bijwerkingen echter te vervelend om mee door te gaan. Zweten, duizeligheid, zwarte vlekken voor mijn ogen en normaal sporten kon niet meer. Voelde me erg beperkt door dit middel. Mn depressieve gevoelens waren ook niet verminderd. W[lees meer...]el vermindering van angstklachten.
28-10-2018

Clomipramine (clomipramine)

Na een aantal medicijnen te hebben geprobeerd (citalopram, sertraline en velafaxine) overgezet op clomipramine. De effectiviteit van venlafaxine ging snel achteruit (binnen een half jaar) dus over op clomipramine op advies van de psychiater. De bijwerkingen hiervan waren dusdanig dat we besloten om met clomipramine te stoppen en over te gaan naar (weer) een andere AD. Nu o[lees meer...]ver op escitalopram. ben benieuwd.
17-02-2013

Clomipramine (clomipramine)

Slik nu ongeveer 6,5 week clomipramine (anafranil) sinds mijn opname in een kliniek vanaf eind november. Eerst Citalopram en Zoloft geprobeerd, dit had ook geen effect. (hiervoor 3 maanden Efexor maar deed ook niets) Na 4 weken op 100 mg te hebben gezeten opgehoogd naar 150 mg waar ik nu 2,5 week op zit. Nog steeds geen effect, erg moe in mijn hoofd, soort "steken" Ongev[lees meer...]eer een minuut heel duizelig bij het opstaan (ligt aan de lage bloeddruk door het medicijn), Erg droge mond en verstopping. Ik zou deze bijwerkingen opzich niet erg vinden als ik maar wat positiefs voel!! En dat gebeurd tot op heden nog niet.... Ben de wanhoop nabij
24-07-2018

Clomipramine (clomipramine)

Het gaat om mn man 69jr heeft altijd sarotex geslikt uit de handel helaas. Nu clomipramine begonnen met 50mg toen daarna 2x daags 100mg en nu sindzs kort 2x daags 75 Mg retard maar nog steeds geen verschil...
03-04-2018

Clomipramine (clomipramine)

Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.
21-03-2018

Clomipramine (clomipramine)

Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.
20-06-2016

Depressief

19-04-2016

Clomipramine (clomipramine)

Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..
07-10-2015

Clomipramine (clomipramine)

Na mijn psychose kwam ik in een zeer ernstige depressie terecht en ik kreeg Clomipramine voorgeschreven. Het duurde vrij lang voordat het zijn werk deed, ongeveer 3 maanden later begon ik verbetering van mijn depressie te merken. Wat echter wel snel was zijn de bijwerkingen, droge mond en extreme eetbuien ben daardoor maar liefst 30 KG Aangekomen!! Ben nu hard aan het lij[lees meer...]nen, maar het lijkt wel dat het er met geen mogelijkheid af wil. Ben voor mijn gewicht bij de diëtist en volg een streng dieet waar ik me nauwkeurig aan hou. Ondanks dat nog maar 5 kg afgevallen in 2 maanden tijd. In het verleden ook wel een op dieet geweest en toen ging het er veel makkelijker af! Het lijkt alsof het niet wil door de Clomipramine!
21-04-2014

Clomipramine (clomipramine)

hoi allemaal, heb psychisch geholpen, maar heb zeer veel last van transpireren verder is het wel goed middel. groeten Jan
31-08-2013

Clomipramine (clomipramine)

Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken. En heb dit vroeger ook veel gebruikt. Wat ik vooral een vervelende bijwerking vind is het onvermogen om een orgasme te krijgen. Het duurt onzettend lang en soms wil het ook niet gebeuren. Zijn er meer mannen die hier last van hebben. Heb dit probleem bij alle soorten anti-depressie medicatie. Seroxat Remaron bijv..

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum