Ervaringen met Clomipramine

clomipramine

Bij  DepressieX

Chronische depressie (9 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

06-12-2021 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Ik slik clomipramine nu ruim 4 eeken zit nu op 95.mg maar ik blijf zo onrustig Iemand hier ervaring mee en weet hoelang het ongeveer duurt Dank je wel

01-08-2019 | Vrouw | 29
clomipramine (75mg)
Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.

12-09-2016 | Vrouw | 63
clomipramine (25mg)
Ik begon met 10mg, toen naar 25mg 1 per dag naar 2 per dag 25 mg en toen om 8u 25mg en 22u 75mg. hoe lang geen idee. wel dat ik erg druk en erg ongeremd was. Wat zelfs leek op ongestructureerd. wat mijn hulp signaleerde, en bij consult aan de huisarts hij de specialist opbelde en aangaf dit gaat helemaal fout zo. De lithium die ik slik is nu verhoogd naar 600mg. Ik vind [lees meer...]het vreemd dat ik van deze dosis 100mg per dag zoveel last heb gehad van de bijwerkingen, dat er zelfs een spoedopname uit voort kwam. Bijwerkingen waren; geheugenverlies/droge mond-neus en ogen. Door die droge ogen had ik het gevoel dat ze me stijf in mn hoofd stonden hier werd ik 's nachts wakker van.. Maag/darmklachten. Incontinentieproblemen. kramp in mn voeten 's nachts. Slingeren/ vallen. Druk /ongestructureerd/ ik voelde me af en toe zo gek als een deur. Dit zal het zo ongeveer wel zijn. ik heb de clomipramine ongeveer 2 maand gebruikt wat erg langzaam is opgebouwd. Ik heb al meerdere anti -depressiva gebruikt, maar ik heb me nog nooit zo ellendig en lamlendig gevoeld als deze korte periode dat ik clomipramine gebruikte. hiervoor gebruikte ik Mirtazipine 30 mg en een tijdje remerondruppels tot die niet meer werden verstrekt, omdat er te weinig vraag naar was. Dat deed niets. toen ging ik over op de clomipramine. de hoogste dosering was totaal 100mg. In het verleden heb ik Remeron gebruikt Seroxat- Anafranil= clomipramine tot 300mg. Parnate een MAO-remmer. Venlafaxine.

08-12-2021 | Man | 26
clomipramine (25mg)
Jaren geleden dit middel geslikt (75mg) en toen leek het te werken. Nu sinds 2 weken weer opgepakt met 25mg en de bijwerkingen zijn intens. Veel paniekaanvallen, erg angstig, snelle hartslag, geen concentratie, onrust in mijn hoofd, paniek, versterkt depressief. Net begonnen met nieuwe baan en met deze bijwerkingen is het niet te doen. Vandaar dat ik per morgen stop met cl[lees meer...]omipramine. Vroeger heeft het me goed geholpen, dus hele tegenstrijdige ervaringen.

13-12-2020 | Man | 30
clomipramine (300)
Weinig bijwerkingen; droge mond, lusteloos, geen energie. Effect blijft uit op gebied van depressie. Zit al op 300mg inmiddels.

12-05-2019 | Vrouw | 32
Depressiviteit
Voor mijn depressie overgestapt van Prozac naar dit middel. Half jaar geduurd voordat mn bloedspiegel eindelijk goed was. Dosering van 300 mg. Bijwerkingen echter te vervelend om mee door te gaan. Zweten, duizeligheid, zwarte vlekken voor mijn ogen en normaal sporten kon niet meer. Voelde me erg beperkt door dit middel. Mn depressieve gevoelens waren ook niet verminderd. W[lees meer...]el vermindering van angstklachten.

28-10-2018 | Man | 60
Depressiviteit
Na een aantal medicijnen te hebben geprobeerd (citalopram, sertraline en velafaxine) overgezet op clomipramine. De effectiviteit van venlafaxine ging snel achteruit (binnen een half jaar) dus over op clomipramine op advies van de psychiater. De bijwerkingen hiervan waren dusdanig dat we besloten om met clomipramine te stoppen en over te gaan naar (weer) een andere AD. Nu o[lees meer...]ver op escitalopram. ben benieuwd.

04-09-2021 | Man | 44
clomipramine (75mg)
Ik slik nu ruim 4 jaar Clomipramine. Nadat ik de Paroxetine had afgebouwd naar 0, kreeg ik een enorme inzinking. Opgenomen geweest en gelijk aan de Clomipramine gezet. Vooral in het begin heel onrustig in de ochtend. Erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Vaak erge droge mond. Maar de depressieve en angstklachten werden wel onderdrukt. Dus op zich deed het prima zijn[lees meer...] werk. Waar ik het meeste last van heb is de verminderde libido en moeilijk klaar kunnen komen. Voor een alleenstaande man erg vervelend als je afspraakjes hebt met vrouwen. Tast de mannelijkheid enorm aan, bij mij. Zou graag een AD slikken die deze bijwerking niet heeft. Na een jaar verdween de onrust in de ochtend en kan ik weer een beetje uitslapen. Zo nu en dan komen de depressieve en angst/paniekklachten wel terug. Na Paroxetine, Duloxetine en Clomipramine ben ik nu aan het wikken en wegen voor een andere AD.

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine (75mg)
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

26-05-2020 | Vrouw | 55
clomipramine (10mg)

14-12-2019 | Man | 20
clomipramine (75mg)
Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.

24-07-2018 | Man | 69
clomipramine (75mg)
Het gaat om mn man 69jr heeft altijd sarotex geslikt uit de handel helaas. Nu clomipramine begonnen met 50mg toen daarna 2x daags 100mg en nu sindzs kort 2x daags 75 Mg retard maar nog steeds geen verschil...

03-04-2018 | Vrouw | 27
Depressiviteit
Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.

21-03-2018 | Vrouw | 47
Depressiviteit
Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.

20-06-2016 | Man | 42
Depressief

19-04-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..