Metformine

metformine

Diabetes type 2 (313 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

25-02-2017

Metformine (metformine)

Toen ik dit allemaal las ben ik niet eens begonnen!!! Ik kreeg dit medicijn van mij internist omdat ik last schijn te hebben van Metaboolsyndroom. Dit zijn te hoge (10 x ) leverwaarden (eiwitten) in het bloed in combinatie met hoog cholesterol. Voor dat ik ze innam ben ik eerst maar eens even wezen googelen wat ik zojuist bij de apotheker had opgehaald en kwam op oa de[lees meer...]ze site. Na al die reacties over buikkrampen, diarree en slap voelen dacht ik dit dus mooi niet. Maar wat dan wel? hier een link voor mensen die dit medicijn moeten gebruiken ivm diabetes / hoog cholesterol. Een andere reactie van een man schreef ook al over Kaneel, minstens zo effectief, veel goedkoper maar bovendien veilig en zonder bijwerkingen. Mijn internist weet van niets dus ik ga kijken of ik over 6 weken met mijn (o.a.) Kaneel suppletie verbeterde bloedwaardes heb. Ik houd jullie op de hoogte. http://www.orthokennis.nl/artikelen/metabool-syndroom Op deze site staan nog veel meer zeer interessante, wetenschappelijk onderzochte en bewezen items over allerlei aandoeningen en hoe deze op een meer natuurlijke manier onder controle te krijgen in plaats van al dat dure vergif van die farmaceuten!!!
30-01-2017

Diabetes type 2

Wordt er ziek van. Veel diaree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid. Metformine sinds 2 september 2016 nu een week moeten stoppen vanwege zware diarree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid.
13-01-2017

Diabetes type 2

Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.
30-10-2016

Diabetes type 2

Onderkende bijwerkingen. Diarree moest vanzelf overgaan. Bijna 6 jaar lopen klooien bij de huisarts tot ik er op stond dat hij me doorverwees. Daar heb ik een jaar over gedaan voordat de huisarts mijn ernst inzag. Internist constateerde een overgevoeligheid voor metformine en heeft een ander middel voorgeschreven. Hoofdpijn en huiduitslag ik voelde me vreselijk. Terug naa[lees meer...]r metformine, hevige diarree en heel beroerd. Internist zegt dat ik het nooit meer mag gebruiken. Insuline leek nog de enige oplossing tenzij ik wilde starten met jardiance. Blij dat ik dat gedaan heb! Langzaam wordt ik weer mijzelf, zijn mijn suikers gestabiliseerd en voel ik me weer fit!
11-10-2016

Diabetes type 2

Ik kreeg 30 tabletten mee om eerst te kijken of ik er tegen zou kunnen. Borrelen in de buik begon gelijk al. Dat schijnt normaal te zijn. Vermoeide benen en langzaam aan begon de maagpijn. Ik ben nu gestopt bij 28 tabletten en voel me niet fijn en lig plat. Mijn sport wederom afgezegd vanwege de buik hoofdpijn en grote vermoeidheid. Bloedgeprikt om te kijken of het ook [lees meer...]wel heeft gewerkt. De effectiviteit nog niet bekend. Dan even stoppen en overgaan op een ander merk of toch weer deze dat hangt van de praktijkondersteuner en huisarts af.
07-10-2016

Diabetes type 2

Na innemen medicijnen merkte ik dat ik een soort spierverlies er van over hield. Sneller vermoeid, maar ik dacht dat zal wel overgaan. Dus niet tot op heden. Daarnaast slik ik nog Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, dus zeker 4x per nacht plassen. Ik denk dat ik met alles stop voor een aantal maanden en het zelf controleer met behulp van de benodigde apparatuur. We[lees meer...]l voldoende blijven bewegen natuurlijk!
05-09-2016

Diabetes type 2

Ik werd in 2011 verteld dat ik diabetes 2 heb en ik kreeg Metformine 500mg x 4 per dag. Ik had daarnaast ook nog tabletten voor hoge bloeddruk en hartritmestoornis. Dus ik had genoeg om te slikken. Een paar weken na het slikken van de Metformine kreeg ik problemen met een dood gevoel in mijn voeten en ook op mijn rug. Ik werd verteld door mijn huisarts dat ik doorgezakte [lees meer...]voeten heb. Dus ik kreeg steunzolen. In 2015 heb ik ze weg gedaan, want dat hielp niet. Ik was bij een Neuroloog geweest en volgens hem heb ik de verkeerde schoenen. Wat een onzin. Heb ik ook schoenen op mijn rug? Dan komt het door suiker zei de Neuroloog en nu ook de huisarts. Ik ben een paar weken geleden op vakantie geweest in een hete klimaat en ineens was mijn bloeddruk te laag. Dus geen bloeddruktabletten meer genomen en bloeddruk was perfect. Ik ben met Metformine gestopt en ook perfect. Ik heb al mijn tabletten gestopt tijdens mijn vakantie en dat in nu al bijna 3 maanden en geen bloeddruk probleem meer en geen suiker probleem meer en geen ritmestoornis meer. Ik heb veel gelezen over al die tabletten en ben er achter gekomen dat de bloeddruk tabletten veroorzaakten ritmestoornis (ik had bijna een ablatie gehad). De tabletten voor de ritmestoornis verhoogde mijn suiker. Dus allemaal bijwerkingen waar geen arts naar luisterd. Al jaren verkeerde pillen geslikt. Ik zit nog wel met de probleem met mijn gevoel in mijn voeten. Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat Metformine en Pantoprazol de B12 vitamine opname in je lichaam blokeerd. Te lage B12 beschadigd de neurosysteem en nog veel meer. Morgen naar de arts voor de B12 test. Gaat veel Googlen als een tablet van een arts krijgt want het is troep.
25-08-2016

Diabetes type 2

Ik ben half juni 2016 begonnen met 1x daags 1 tablet Metformine 500mg omdat mijn bloedsuikerspiegel 7.2 was. Na 1 maand bloedprikken voor suikerspiegel, deze was gezakt naar 6.6. Huisarts schreef in het vervolg 2x daags 500mg Metformine voor. Toen kreeg ik buikpijn in het begin mild maar na een week heftig. Weer naar de huisarts geweest vanwege de bijwerking. Zijn antwoord[lees meer...] was daar moet u maar aan wennen!. Na aandringen van mijn kant, had mij inmiddels ziek op mijn werk gemeld, 5 dagen compleet stoppen en daarna weer 1 tablet van 500mg per dag. Na 2 dagen kwam de buikpijn weer in hevige mate terug. Ga een andere huisarts nemen ik vertrouw hem niet.
11-08-2016

Diabetes type 2

Altijd al slaapproblemen gehad, echter deze waren nog hanteerbaar. Na de start met metformine werd mijn algehele vermoeidheid langzaam maar zeker steeds erger. Dusdanig zelfs dat ik op een ochtend gewoon twee dagen vrij heb moeten nemen, omdat ik niet meer kon functioneren. Na onderzoek op Internet erachter gekomen dat metformine wel vaker (steeds vaker) gelieerd wordt aan[lees meer...] insomnia. (zie bijv http:// www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/ PMC3354927/). Toen besloten met metformine te stoppen. Na drie dagen werd ik al veel energieker en minder vermoeid. Gevoel alsof ik hyperactief was. Rusthartslag van 80 terug naar 69. Loopsnelheid (veel wandelen tussen trein, werk en woning, 8-9 km/dag) van 4.2 km/uur naar 5.5 km/uur dus ook fysiek aantoonbaar energieker.
03-07-2016

Diabetes type 2

Ik kan absoluut niet tegen Metformine alhoewel het de waarde wel deed verlagen waren de bijwerkingen TE extreem!
30-12-2015

Diabetes type 2

Slecht medicijn ook in combinatie met o.a. glicazyde. Jarenlang gebruikt om de suiker waardes naar beneden te krijgen. Zelf 3000 mg deed niets. Bijwerkingen die na een week of 2 zouden gaan verdwijnen, heb ik een jaar of 8 gehad. Kortom voor mij een hel.
10-11-2015

Diabetes type 2

Heel erg buikklachten, niet te doen vaak naar toilet en winderigheid was niet leuk meer. Nu geen Metformine meer.
08-11-2015

Diabetes type 2

ik kreeg het medicijn 13-3-2015, meteen de eerste dag zware hoofdpijn ach het medicijn moet even wennen. nu 4-11-2015 heb ik zitten janken van de pijn in mijn benen, kon mijn werk niet uitvoeren. Ik werk in de catering. 's Nachts niet kunnen slapen van de pijn in mijn benen. Nu 8-11-2015 zelf gestopt met de medicijnen, ga morgen bellen met de huisarts. kon er niet meer te[lees meer...]gen.
12-07-2015

Diabetes type 2

sinds een paar dagen moet ik metformine innemen .... heb al 2x diarree gehad, heel ongemakkelijk. Ik moet er 3 pe dag na de maaltijd nemen, maar ik heb ook nog misselijkheid! Verder aseflow voor buik 1 pilletje. Allemaal narigheid!
11-06-2015

Diabetes type 2

Gebruikt van 2007 t/m 2014. Toenemende klachten als opgehoopte lucht, winderigheid en buikpijn. Van 2011 t/m 2014 ziek te bed. De invaliditeit was enorm. Doordat ik veel water erbij moest drinken (>2,5l/dag) kreeg ik hartfalen. Toch werd het medicijn niet vervangen totdat ik de medicatie staakte in het ziekenhuis terecht kwam en de arts overging op insuline. Op met[lees meer...]formineforum ontdekt dat 10% van de gebruikers invalide werd, waarbij de arts zei dat dat erbij hoorde en dat "je het er maar voor over diende te hebben" Medicatie moet je niet overlaten aan een arts maar moet je zelf onderzoeken.
01-06-2015

Diabetes type 2

Dit medicijn tegen diabetes-2 werkte blijkbaar slecht op mijn nieren, waardoor ik vaker aanvallen van jicht kreeg (dat komt oa door verminderde nierfunctie). Ik mag bv ook geen NSAIDs ontstekingsremmers zoals Ibuprofen gebruiken. Overgestapt op Gliclazide (retard), werkt prima zonder de bijwerkingen.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum