Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

22-04-2018 | Man | 65

15-03-2018 | Man | 75
Diabetes type 2
Sinds 3 jaar gebruik ik Metformine wegens Diabetes type 2. Ik heb me intussen met de bijwerkingen verzoend want er schijn geen echte vervanger te zijn voor Metformine is mij verteld. Deze zijn: vermoeidheid; lelijke smaak en adem; rode vlekken in gezichtl veel plassen, maar voel me zonder Metformine over het geheel beter. Nu gebruik ik sinds 4 dagen Metformine van een an[lees meer...]der merk nl.: Aurobinda. Nu heb ik iedere morgen na het opstaan er lichte hoofdpijn bij gekregen. Ik vraag me af of dit aan het het andere Metformine-middel ligt. Ik heb het bij de apotheek nagevraagd. Nee zeggen ze daar het is hetzelfde effectieve middel. Dit is zo, maar kan het niet aan de vulstof waar de pillen van gemaakt zijn liggen? Weten ze niet. Basta;-(

14-02-2018 | Man | 71
Laatste 5 jaar samen met insuline spuiten is dit redelijk onder controle

03-02-2018 | Man | 65
Diabetes type 1
Ik had een verhoogde bloedsuikerspiegel maar nog geen diabetispatient.Kreeg Metformine voorgeschreven om de pancreas te pushen om meer insuline af te geven.Ik neem dit 1 maal per dag (meestal s'morgens bij het ontbijt).Nu valt mij wel op dat ik in de loop van de dag plotse moeheid overvalt,maar echt zo moe dat ik nog met moeite kan rechtstaan,laat staan een activiteit ontw[lees meer...]ikkelen.En het rare is dat dit steeds na een maaltijd is.Ik neem ook 1 maal per dag L-Thyroxine 25mcg (van Christiaens) s'morgens nuchter,ook voorgeschreven door de arts nav een vertraagde schildklier.Deze 2 zijn de enige medicatie die ik neem,daarom mijn bezorgdheid over de vermoeidheid.Mijn laatste bloedonderzoek gaf geen negatief resultaat betreffende lever en nieren.

13-10-2017 | Man | 67
Diabetes type 2
Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.

09-09-2017 | Man | 55
Diabetes type 2
Metformine bleek voor mij niet of amper effectief, maar erger: ik kreeg volcontinu maagpijn door het gebruik en dus ben ik gestopt. De maagklachten verdwenen meteen.

30-08-2017 | Man | 64
Diabetes type 2
Metformine geeft diarree bij gebruik koffie ervoor of erna. Fabrikant waarschuwt daar niet voor. Ook de meldingspagina voor bijwerkingen ontkent voornoemd probleem. Mijn moeder met 1000 Mg tabletten heeft hetzelfde. Huisarts kent het probleem.

07-08-2017 | Man | 61
Diabetes type 2
Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.

24-07-2017 | Man | 75

22-07-2017 | Man | 74
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Al vanaf het begin problemen met de stoelgang( diarree). Nu , na zoveel jaren, alleen naar buiten met slikken van loperamide 3 capsules per keer. Vermoeidheid en gewoon nergens zin in. Probeer mijn huisarts te overtuigen om een ander medicijn dan Metformine, uit te proberen. Tot nu toe zonder succes. Zal de druk opvoeren, want ik ben het spuug zat. Ik ervaar het als "dit [lees meer...]is geen leven meer". Bovendien blijft mijn glucose veel te hoog. Inmiddels begonnen aan insuline, 30 eenheden per dag .Weinig tot geen effect op glucose. Blijft aan de hoge kant 10-12. Denk zelf aan Trajenta of Jardiance om te proberen als alternatief voor metformine.

19-07-2017 | Man | 73
Artrose
Ouderdoms suiker.

05-07-2017 | Man | 75
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.

05-05-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
Heb sinds enkele jaren Diabetes type 2. Kreeg 2 Metformine tabletten per dag. Weinig effect. Geen gewichtsverlies, de bloedsuikerwaarde daalde niet. Kreeg wel flinke last van oncontroleerbare diarree, veel lucht in de darmen. Het middel was veel erger dan de kwaal. Ben er subiet mee gestopt. Zit nu met of zonder Metformine op een bloedsuikerwaarde van 7 +.

12-04-2017 | Man | 58
Diabetes type 2
zeer makkelijk en helpt mijzelf perfect

25-02-2017 | Man | 48
metformine (500mg)
Toen ik dit allemaal las ben ik niet eens begonnen!!! Ik kreeg dit medicijn van mij internist omdat ik last schijn te hebben van Metaboolsyndroom. Dit zijn te hoge (10 x ) leverwaarden (eiwitten) in het bloed in combinatie met hoog cholesterol. Voor dat ik ze innam ben ik eerst maar eens even wezen googelen wat ik zojuist bij de apotheker had opgehaald en kwam op oa de[lees meer...]ze site. Na al die reacties over buikkrampen, diarree en slap voelen dacht ik dit dus mooi niet. Maar wat dan wel? hier een link voor mensen die dit medicijn moeten gebruiken ivm diabetes / hoog cholesterol. Een andere reactie van een man schreef ook al over Kaneel, minstens zo effectief, veel goedkoper maar bovendien veilig en zonder bijwerkingen. Mijn internist weet van niets dus ik ga kijken of ik over 6 weken met mijn (o.a.) Kaneel suppletie verbeterde bloedwaardes heb. Ik houd jullie op de hoogte. http://www.orthokennis.nl/artikelen/metabool-syndroom Op deze site staan nog veel meer zeer interessante, wetenschappelijk onderzochte en bewezen items over allerlei aandoeningen en hoe deze op een meer natuurlijke manier onder controle te krijgen in plaats van al dat dure vergif van die farmaceuten!!!

20-01-2017 | Man | 49
Diabetes type 2
Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.