Metformine (566 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (48 meningen)

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

01-06-2020 | Man | 55
semaglutide (1.0)

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

18-09-2021 | Man | 54
semaglutide (5)
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

14-06-2019 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Naast metformine (2x 1000mg) eerst Tresiba gaan spuiten. Kwam echter veel aan. Nu over naa Ozempic en insuline afbouwen. In 1 maand al 2,5kg kwijt en stabiele glucose waarden. Benieuwd wat HbA1c is na 3 mnd.

21-10-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

28-05-2020 | Vrouw | 52
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.

28-01-2020 | Vrouw | 51
semaglutide (0,25mg)

26-11-2019 | Vrouw | 51
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na eerst Victoza te hebben gebruikt voor maand of 8 en daarbij te veel last van de bijwerkingen. Besloten om over te stappen naar Ozempic. Victoza moest dagelijks gebruikt worden de Ozempic maar 1x in de week. Dat was wel fijn. Helaas werden de klachten niet minder en was het uiteindelijk niet meer vol te houden. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand was traject[lees meer...] doorlopen bij MDL arts, met als 🍒 op de taart een colonoscopie ☹️. Gelukkig heeft deze gezegd te stoppen met de medicatie. Voel me zo veel fijner zonder de Ozempic😁. Helaas was ik de pechvogel die dit medicijn niet kon verdragen geloof dat het meestal niet zo extreem is. Dus mocht je het nodig hebben altijd proberen en zelf ervaren😁

17-11-2021 | Vrouw | 49
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

08-06-2020 | Vrouw | 49
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

30-01-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum