Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (113 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

22-09-2023 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Reeds enkele jaren diabetes type 2 waarvoor Metformax. Niet meer afdoend en ook overgewicht. Dokter wou Ozempic 0,25mg opstarten. Eerste 2 weken vielen bijwerkingen mee, misselijkheid en vlug verzadigd en geen hongergevoel. Na 3de week ernstig last van maag en darmen, diarree en krampen. 4de week aanhoudende buikkrampen en diarree die enkel weggingen met Buscopan Forte en [lees meer...]pijnstilling. Dadelijk moeten stoppen van arts. Nu maag-en darmontsteking waarvoor Motilium tot het uit mijn systeem is. 3kgs afgevallen maar mijn glucose nog steeds te hoog nuchter. Voor mij nooit meer. Slechte ervaring.

22-09-2023 | Vrouw | 57
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Begonnen met 0,5 mg en na een aantal weken naar 1 mg. In korte tijd van 5 maanden 14 kg afgevallen. Woog nog maar 54 kg. Zo licht nog nooit geweest. Suiker was heel goed. Maar door het snelle afvallen in Ketose geraakt en letterlijk mijn spiermassa aangevreten. Zag er niet uit. Voelde mij niet happy en zwak. Totaal geen trek in eten en bij warm eten gewoon misselijk kreeg[lees meer...] het er niet in.Gebruik verder metformine en Forxiga. De combi met Ozempic was niet goed.Gestopt in overleg met huisarts. Nu wel meer op mijn voeding letten voor mijn suiker.Nu begin ik weer beter in mijn vel te zitten en weer trek in eten. Heb nog 1 nieuwe doos in de koelkast liggen van 1 mg als er een liefhebber is. Zonde om weg te gooien. Als ik dit mag vermelden. ////// red. Let op: In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ////

20-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.50)
Afslanken - overgewicht
ik ben in 8 wkn 8 kilo afgevallen. zelf ook eetpatroon aangepast en veel gaan wandelen. ik ben zeer tevreden en ja in het begin ook zeer misselijk geweest. nu spuit ik 0.75 per week en voel mij prima!

13-09-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu zes weken ozempic. Ik startte met 0,25 Mg in de eerste vier weken. Sinds de vijfde week 0,50. Nu ben ik vijf kilogram afgevallen. Heb weinig bijwerkingen, wel soms diarree. Ik ben heel tevreden over dit product. Nog tien kilogram te gaan.

10-09-2023 | Vrouw | 44
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
De eerste 2 maand heel veel bijwerkingen ; nadien verbeterde dit wel, gelukkig . Ik bleef doorbijten omdat het toch wel zijn werk deed ; veel minder zin in eten en zoetigheid waardoor ik nu maar 1/3 eet en zo goed als niet meer snoep of zoetigheid . op 3 maand 11,7 kg verloren , ik hoop dat dit zo nog maanden doorgaat want ik zou nog 35 kg kwijt moeten om een gezond B[lees meer...]MI te bekomen . het werkt niet bij iedereen en je moet er wel wat bijwerkingen bijnemen en je manier van eten veranderen maar hiermee lukt het me tot nu toe ; iets wat voorheen met tal van verschillende diëten niet lukte . ik ben super tevreden

19-08-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Het spuitje kan je veel langer dan 6 weken houden: ik bewaar het in de frigo en ik doe er dus heel lang mee, omdat ik op dosis 0,25 blijf. Zolang die dosis werkt, mag ik het zo houden van de endocrinoloog. Zolang de vloeistof niet troebel wordt, is ze goed. Normaal hoef je ze niet in de frigo te bewaren na opening, maar vermits ik er maanden mee goed ben en ze dus zolang [lees meer...]moet bewaren, leg ik ze in de frigo. Nooit problemen gehad, en de dokter vindt het prima en zegt dat het echte verspilling zou zijn de spuit na 6 weken weg te gooien!

19-08-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik heb een doos naaldjes gekocht in de apotheek: accu-fine 4mm 32 g. Ze kennen dat wel in de apotheek, wordt ook door diabetici gebruikt. Niet duur: 13€ voor 100 stuks

03-08-2023 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
ik ben heel tevreden over dit middel ik kan het eenieder aanraden. Maar kan je dit ook zelf kopen dan? En waar?

03-08-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ben 4 weken geleden begonnen met 0.25 voor mijn overgewicht en diabetes 2, geen enkele bijwerken en kon gewoon alles eten, nu 2 weken op 0.5 mg en in de 1ste week extreem moe en kon de hele dag slapen, 2de week is de extreme moeheid verdwenen en nu steeds misselijk. Vanwege de diabetes moet ik eten, maar kan na een paar hapjes mijn eten weggooien, omdat ik gewoon geen tre[lees meer...]k meer heb en braakneigingen krijg. Het lijkt er dus op dat het nu pas is gaan werken. (voor afvallen) Voor mijn diabetes werkt het vanaf het begin uitstekend en kom zowel nuchter als na eten niet meer boven de 10 uit.

17-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben nu 6 weken bezig met Ozempic en heb lichte bijwerkingen. Maar de opbrengst is geweldig! Ik hoef niet snel en veel te eten, zit sneller vol, kan makkelijker ‘nee’ zeggen zonder het gevoel dat ik iets moet laten, kortom: er is een soort ‘eetrust’ over mij gekomen die ik eerder (alle diëten gedaan)niet meemaakte. Daarnaast val ik gestaag af: inmiddels bijna 5 kilo. Ben va[lees meer...]n 0,25 (vier weken) naar 0,5 gegaan maar vraag me af wat de meerwaarde is. Effect is hetzelfde maar bijwerkingen wat meer.

15-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Neem dit middel niet als je niet doodziek wil zijn. De bijwerkingen zijn niet te doen. Buikkrampen, buikloop, misselijkheid, eierpuf , enorme vermoeidheid. Ik heb maar 2 weken dit product gebruikt, effectief is het wel, ben 3,5 kg kwijt. Maar hoe! Vuilbak binnen . Nooit meer!

15-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
epressiva en Semaglutide Meer dan 35 jaar geleden raakte ik in een zware depressie. Men schreef mij antidepressiva en benzodiapzines voor. De laatste waren verslavend, werd gezegd en werden na een tijd stopgezet. Met de antidepressiva kon ik redelijk normaal functioneren en mijn professionele plus huishoudelijke taken naar behoren uitvoeren. De antidepressiva ware[lees meer...]n niet verslavend, werd gezegd. De ervaring van mezelf en de meerderheid (voltalligheid) van patiënten is anders. Het blijkt onmogelijk om het gebruik te staken. Telkens ik probeerde af te bouwen, kwam ik opnieuw in een zware depressie terecht. Het andere grote nadeel van de antidepressiva is de gewichtstoename. Zelfs met een streng dieet. Deze bijwerking heeft daarenboven een ‘ creeping effect’. Het lichaamsgewicht blijft stijgen in de loop der jaren. Een zeer demoraliserende factor voor patiënten. “Je doet iets fout” zei mijn arts. ’’Dat is de reden.” Sinds een paar maanden ben ik gestart met Ozempic, een soort medicatie voor diabetespatiënten, Mijn gewicht daalde met een aantal kilo’s zonder een drastische verandering van mijn dieet. Ik stel mij de vraag hoe de antidepressiva en de semaglutide op elkaar inwerken. Mijn depressie flakkert weer hevig op en ik heb hoe meer hoe meer zelfmoordgedachten.

04-07-2023 | Vrouw | 40
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na jarenlange enorm hoeveelheid pillen voor m'n diabetes, bloedruk, hart en cholesterol. Nu alleen maar ozempic, nu ben ik in 4 maanden 7 kilo afgevallen en heb een gezond bmi. Mijn bloedwaardes waren heel goed. De eerste paar weken was ik zo ongelooflijk ziek, moe, misselijk en overal pijn en nu kan ik alles eten, alleen in kleinere porties omdat ik snel vol zit, ik heb c[lees meer...]ontinue enorme trek in zoetigheid, terwijl k nooit zoetigheid at

28-06-2023 | Vrouw | 54
semaglutide (0.25)
Met 0,25 mg.effectief. Na 1 week al bijna 1 kg.afgevallen. Minder trek in zoete dingen en kleinere porties. Geen vervelende bijwerkingen met de laagste dosis, alleen diarree.

23-06-2023 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Goeiemorgen , al 15 j diabetes met moeilijk onder controle krijgen van goede suikerwaarden . Staat nu weer al weken rond 200 nuchter , voor middag en avondeten 🥴🥴. Nu begonnen met ozempic 0,25 , wanneer zie je resultaten van dit medicijn ? Is eerste week dat ik gespoten heb maandag . Suiker blijft rond de 200 , neem 1/2 metformax 850 en 1 uni diamicron dagelijks . [lees meer...]Ik word daar zo triest van om elke dag weer te moeten zien hoe hoog dat mijn waarden zijn …….😫😫😫

22-06-2023 | Vrouw | 60
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Na metformine (maag en darmproblemen), Gliclazide ( hartkloppingen), Januvia (hoofdpijn en gewrichtspijn), Trajenta ( geen klachten, maar deed helemaal niks) nu dus Ozempic. Elke vier weken een hogere dosis om mijn lichaam eraan te laten wennen. Nu sinds 1 week op 1 mg. Bij de lagere dosis weinig bijwerkingen. Alleen na een paar uur maagpijn en/of misselijkheid als ik te[lees meer...]veel gegeten had. Dat heb ik nu prima in de hand. Heb weinig behoefde aan zoetigheid. Ik eet ook koolhydraatarm als het uitkomt. Wat me opvalt bij dit middel: ik slaap er zo goed op! Zelfs al bij de 0,25 mg…. Echt een uitkomst! Nu ik op 1 mg zit komen er wel wat andere bijwerkingen bij. Met name gewrichtspijnen. Die voel ik opkomen en die voel ik weer wegtrekken. In mijn polsen of enkels. Geen stijfheid, gewoon pijn. Alles blijft soepel. Deze bijwerking had ik ook bij Januvia. Ik ben inmiddels wel wat afgevallen. (Heb geen weegschaal), ik denk 1 maat. Mijn bloedsuikergehalte wordt pas over een paar maanden getest. Dus of het wat doet, weet ik nog steeds niet.