semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

19-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Na jaren allerlei medicatie en diëten zonder resultaat nu aan de Ozempic. Zit nu in de 3e week. Ben altijd al snel misselijk en buikkrampen/diarree is voor mij ook niks nieuws. Suikerwaarde is gehalveerd en ben 3 kilo afgevallen. Voor het eerst in jaren een goede nuchtere bloedsuikerwaarde. Al met al voor mij een verademing in mijn jarenlange strijdt tegen de suiker en [lees meer...]kilo's. Ondanks de bijwerkingen zeer de moeite waard.

08-12-2021 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Vanavond m’n eerste spuit gehad van 0,25mg. Voel er nog niks van. Maar dat is misschien wat snel? Ben benieuwd naar de volgende weken. Wanneer begonnen jullie de eerste “bijwerkingen” te voelen?

01-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

25-11-2021 | Vrouw | 42
semaglutide (5)
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.

19-11-2021 | Vrouw | 56
semaglutide
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

17-11-2021 | Vrouw | 49
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik spuit nu 3 maanden ozempic, eerste 2 maanden 0.25 en nu 0.5 Het helpt om de suikerwaarden te verminderen, dat is zeker. Echter zijn er veel bijwerkingen. Eerste 2 dagen na het spuiten ben ik duizelig en misselijk. Daarnaast heb ik veel last van buikkrampen en diaree. Egaal wat ik eet. Telkens van te voren bedenken als je ergens naar toe gaat: is daar wel een wc? En als[lees meer...] je een buikkramp krijgt meteen moeten rennen naar de wc. Ja ik ben afgevallen maar das ook niet gek op deze manier ga ik overwegen om hiermee te stoppen.

10-11-2021 | Vrouw | 32
semaglutide (0,50mg)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Gebruik het nu zo’n 3 maanden, maar nog steeds last van bijwerkingen na het nemen van elke spuit elke week.

08-11-2021 | Vrouw | 47
semaglutide (0.25)

06-11-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
8 november Ik spreek voor mijn zus die is nog herstellende. Het gebruik van Ozempic was om haar diabetes onder controle te brengen. De start 1 x pw 0,5 mg Ozempic en later 1 mg Ozempic per sc injectie. Daarbij 3 x per dag metformine 850 mg en in het begin 3 glicazide tbl. welke zij alleen de glicazide naar eigen inzicht moest afbouwen tot alleen Ozempic en metformine [lees meer...]overbleef. In een woord, een verschrikking! Zij heeft het ruim 1 jaar toegediend gekregen van de huisarts en heeft daarmee 1.1/2 jaar van haar leven verloren. Kwam uiteindelijk (gaande weg de Ozempic periode) met al haar extreme klachten die alleen maar erger werden bij een chirurg terecht. Zij had een scheurtje in haar buikspier die de klachten zouden hebben veroorzaakt. Geopereerd, het leek 2 weken beter te gaan . Echter de klachten kwamen na 2 weken in alle hevigheid terug. Naar een nieuwe huisarts (praktijkondersteuner) en haar bloedsuiker bleek veel te laag. Medicatie direct gestopt en overgegaan/doorgegaan met Metformine. Tot op de dag van vandaag is de suiker nog niet onder controle. Na het stoppen van de Ozempic medicatie injecties, april dit jaar, verdwenen de klachten geleidelijk en zijn nu weg. Echter nu een half jaar later is zij is nu nog op krachten aan het komen. Haar klachten tijdens het gebruik van Ozempic: gedurende ruim een jaar medicatie gebruik: braken, diarree, ontzetten moe kon niet van de bank af komen, heel veel pijn in de darmen, geen eetlust en alles kwam er weer uit, speciale voeding (drankjes) om nog iets aan Vit en brandstof binnen te krijgen. Slecht slapen ect Het was een uitputtingsslag en een nachtmerrie. En 20 kilo afgevallen dat was niet de inzet, mijn suiker moest onder controle!! Ik heb zeer mijn bedenkingen bij deze “experimentele”? medicatie ”Ozempic! Ik wil weten: Is het een geregistreerd medicijn ? is het experimenteel ? Zit het in een onderzoek (wat zijn de bevindingen ect) Doet de farmaceut zijn eigen onderzoek (keurt de slager zijn eigen vlees)? ik wil het weten. Op vallend, na het stoppen van de Ozempic bleek ik de enige cliënt in de praktijk waarbij dit medicijn was voorgeschreven?? Mij is door de HA (1ste bezoek) gezegd het is een bekent en een goed middel met nagenoeg geen bijwerking. Mij was niet verteld dat het vooral wordt voorgeschreven als voorbereiding van Bariatrische ingreep, om vooral snel af te vallen. Haar doel en HA bezoek was om haar diabetes onder controle te brengen. Achteraf hoorde zij dat de farmaceut elke maand bij de huisarts over de vloer kwam om de voortgang van het onderzoek! te bespreken, ook daar wist zij niets van. Zij heeft haar HA nooit meer gezien of gesproken (bleek opeens met pensioen) Samengevat: In een woord de hele behandeling en vooral het middel Ozempic is gewoon misdadig. Ik wens antwoorden van de farmaceut over dit middel. Ben benieuw of dit commentaar ook op de website wordt geplaatst. Zo niet dan is dat voor mij aanleiding om hoger in de boom te klimmen. En dit horror verhaal neer te leggen bij de Nederlandse gezondheidsraad.

24-10-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,50)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu 9 weken. Mijn nuchtere bloedsuikers zijn lager dus daarover zeer tevreden. Afvallen op dit moment nog helemaal niets en baal daar best van want de bijwerkingen zijn niet mis. De hele week door met vlagen misselijk. Net als bij een zwangerschap en dan moet ik ff iets eten. Knoop in de maag. En twee dagen na toediening altijd heel erg misselijk waardoo[lees meer...]r ik gewoon niet functioneer. Heeft iemand een idee of de bijwerkingen nog gaan afnemen en of het gewicht na 9 week ook iets minder wordt nog?

21-10-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Gebruik dit nu 4 maanden afvallen gaat goed 1 kg per week. Blijf vaak misselijk dag en nacht op verschillende tijden, om het weg te krijgen drink ik veel water, nuchtere suikerwaarden gaat langzaam omlaag, maar gemiddelde waardes van 3 maanden is goed, het beste geen koolhydraten eten of smoothies maken als je geen eetlust heb dan heb je toch calorieën binnen.

18-10-2021 | Vrouw | 45
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Wat een verademing! Ik gebruik nu 4 weken 0,25 Mg/week. Geen enkele nevenwerking, tenzij de eerste week hoofdpijn, maar dat kwam eerder door geen suikers meer te eten. Ik had vanaf het eerste moment weinig eetlust, dus eet dagelijks 2x 1 volkoren boterham met beleg waar ik zin in heb, plus de helft van mijn warme maaltijd. Zelfs de aardappelen laat ik makkelijk staan omdat[lees meer...] ik meer zin heb in groenten. OH ja, ik eet wel 's avonds 1 klein stukje chocola, een blokje van 1cm2. Op 4 weken tijd van 102kg naar 96kg gegaan, zonder enige moeite. Ik weet niet of ik nu mijn dosis best verhoog, of beter gewoon deze dosis blijf aanhouden.

17-10-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Op mijn glucosespiegel heeft een matige werking: gedaald van gemiddeld 28 naar gemiddeld 14, lager wil niet lukken. Wél ben ik er moeiteloos 20 kilo door afgevallen, puur doordat ik eindelijk het gevoel van verzadiging heb leren kennen na een normale portie eten. Ik heb geluk qua bijwerkingen: behalve dat ik af en toe heel ondamesachtig de hik krijg heb ik nergens last van[lees meer...].

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is 😥

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.