semaglutide

Jardiance (48 meningen)

25-10-2021 | Man | 68
semaglutide (0.1)
Diabetes type 2
Gebruik Ozempic sinds 10 weken , 4 weken 2.5 , 4 weken 0.5 en nu 2 weken 1,0 en dat 1 keer per week . Ben af en toe wat misselijk , maar krijg nu ik 1.0 gebruik last van mijn rechterhand ( zenuwsteken ) en doof gevoel . Ben daarintegen wel 5 kilo afgevallen . En veel minder zin in eten , verder wel tevreden .

19-10-2021 | Man | 60
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Ik ben nu 6 weken bezig met dit middel. Zat wel niet in diabetes type 2. En viel totaal niet af van sporten en gezonde levensstijl. Eerst 4 weken 0,25 mg nu 0,50 mg 3 weken. Wel soms misselijk en geen zin in eten. Maar wel blijven drinken ondanks geen dorst. Nu 8 kg afgevallen. Suiker mooi tussen 5.5 en 6.3 Voor mij als zwaar hartpatiënt een uitkomst. Nog 20kg t[lees meer...]e gaan. Bloedwaarden zijn top en prima in orde nu. Wel nadeel zelf betalen. Maar voor bijna 100 euro heb ik het er voor over. Afval pillen kosten bijna net zoveel.

18-09-2021 | Man | 54
semaglutide (5)
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide (1)
diabetes type 2

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

24-11-2020 | Man | 72

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

21-06-2020 | Man | 49
semaglutide
Ik gebruik al mijn 2e spuit op maximale hoeveelheid. Ondertussen ben ik wel al een maand thuis geweest. Problemen voor mijn dieet vol te houden. Klachten zijn geleidelijk aan omhoog gekomen. Zelfs naar dr. van wacht moeten gaan. En moest dan covit 19 test afleggen. Arts in de kliniek gaf mij dan pilletjes mee om eten beter te verteren. Binnekort naar arts om meer info.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum