Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-02-2023 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
1 van de gevaarlijkse bijwerkingen zijn schaden aan oog tot blindheid. Mijn mama ziet plota vlekken in haar linker oog en wachten nu af wat het gaat geven. İk raad het niet aan afblijven van dit vuil product

16-02-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik ben eind november 2022 gestart met Ozempic. Mijn bmi was te laag voor een maagverkleining en ik zat tegen obesitas aan. Op advies van een arts Ozempic gaan gebruiken. De eerste weken heb ik 0,25 mg geprikt maar dit heb ik al snel verhoogd naar 0,50 mg per week. Wel wat bijwerkingen af en toe en dat is met name oprispingen, soms een moeilijke stoelgang en als ik wijn dri[lees meer...]nk ben ik heel snel misselijk ;-). Maar het goede nieuws is dat ik binnen 2,5 maand 10 kg kwijt ben geraakt!! En mijn bmi aanzienlijk gezakt is. Ik voel me fitter en gezonder en zit veel beter in mijn vel! Ozempic is voor mij echt het beste wat mij afgelopen jaar is overkomen! Ik ga door totdat ik mijn streefgewicht bereikt heb. Ik let ook op mijn voeding want ik vind het belangrijk om gezond te eten. Af en toe een wijntje kan maar alles met mate. Daarnaast wandel ik zo rond de 5 km per dag. Het is vrij prijzig maar dat heb ik er voor over. Ik heb mij in jaren niet zo goed gevoeld want 10 kg minder maakt je echt een ander mens. Van binnen en van buiten!!

03-02-2023 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik het sinds ongeveer 1 jaar en ben 2 kilo bijgekomen’ipv afgevallen.

03-02-2023 | Vrouw | 54
semaglutide (0,25)
Menopauze
Ik ben vorige week gestart op advies huisarts samen met mn man die obees is en maagverkleining moet ondergaan maar arts wou eerst ozempic proberen. Man is meer dan 3 kg kwijt op een week en ik ben 800 gr bijgekomen. Redelijk frustrerend aangezien ik niet snoep of frisdrank drink, dagelijk tussen de 8 en 10 km wandel en sport en gezond eet pffff Ik probeer het een maand en [lees meer...]indien geen resultaat dan moet ik mij erbij neerleggen dat ik mezelf niets kan verwijten . Een jaar bij diëtiste geweest en maar 4 kg kwijt...hopeloos

24-01-2023 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
reeds 5 maanden bezig en nog steeds niets afgevallen en het hongergevoel is groter geworden

21-01-2023 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
het werkte super effectief, algehele gemoedstoestand was ook geweldig, me in jaren niet zo goed gevoeld, geen insuline meer spuiten (was ook nog eens insuline allergisch, dus kon alleen lang werkende insuline gebruiken), geen hoge bloedsruk meer ook geen last van meer van maagproblemen. Viel ongeveer 9 kilo af, maar omdat ik geen insuline meer nodig had en mn overgewicht d[lees meer...]usdanig verminderd was kreeg ik geen ozempic meer voorgeschreven, ondanks herhaaldelijke verzoeken. Resultaat, overgewicht terug, bloeddruk ook weer omhoog en langzaam lopen mn bloedsuikerwaardes ook weer op, mijnhuisarts geeft als reactie, een dieet en meer bewegen, alsof ik daar nog de energie voor heb, om maar niet te spreken over de route die al afgelegd heb (met diëtiste en beweegtherapie)voordat de specialist mij op ozempic zetten.

17-01-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
In januari 2022 begonnen met Ozempic. Wat een genot, niet meer 4x per dag insuline spuiten. Weer kunnen gaan en staan zonder van alles mee te hoeven nemen en overal aan te denken. Ik heb er , voor mijn gevoel, mijn vrijheid er weer mee terug gekregen. En natuurlijk het gezichtsverlies. Ik ben de eerste maanden wel erg misselijk geweest en heb regelmatig gedacht 'ik kap er[lees meer...]mee'. Maar gelukkig verdween de misselijkheid geleidelijk na 4 maand. Bij mij slaat het supergoed aan en in combinatie met meer bewegen ben ik 33 kilo afgevallen en heb sinds 50 jaar weer een gezond gewicht. Mijn bloedsuiker is weer als van een 'gezond' persoon. Voor mij is het echt een wondermiddel. 👍

20-11-2022 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Slechts 1 injectie gehad en al de hele week misselijk en totaal geen eetlust , zelfs moeite met eten bereiden voor het gezin,

25-10-2022 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Na een maagring met vele problemen deze laten wegnemen direct 10kilo bijgekomen, op aanradenbij de endocrinoloog ozempic voorgeschreven gekregen, netjes gebruikt en 16 kilo afgevallen daarna nog 1 dosis om de 14 dagen bleef heel goed stabiel, veel minder last van mijn artrose in mijn knieën en ook weer veel beweeglijker, ik heb namelijk poly-artrose, hoe spijtig nu dat i[lees meer...]k dit niet meer kan krijgen geen misbruik van gemaakt!moet ik dan eerst ouderdomsuiker zoals mijn,moeder ontwikkelen of zoals mijn grootmoeder diabetes type 1, ik versta het ook helemaal niet , wel het dure vervangingsmedicijn gekregen maar dit kannik niet blijven betalen ik heb het zelfs nog niet gaan halen morgen laatste prik Ozempic en dan voor mij hopeloos …….zo voel ik me echt ik voelde me echt goed in mijn vel.

21-10-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (40)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 20 weken en ik ben 14 kilo afgevallen. Met de pen moet/kan je de eerste weken 0,25 (19 tikken) en evt daarna 0,5 (38 tikken) nemen. Ik ben begonnen met 25 tikken en na 3 weken naar 40 tikken overgegaan, een beetje meer dus maar ben van de ronde getallen. De eerste week was ik heel erg moe en best misselijk maar niet dat het mijn functioneren in de weg[lees meer...] stond. Na al die weken ben ik soms nog vaag misselijk en heb ik soms last van oprispingen. Maar ook daar is prima mee te leven. Om af te vallen doe ik OMAD, one meal a day. Een strenge vorm van intermitted fasting. Ik doe 4 a 5 dagen per week OMAD en de andere dagen eet ik gewoon, zeker in het weekend. Als ik eet, eet ik waar ik trek in heb, ook gewoon friet met mayo en snack. Het voordeel van Ozempic is dat mijn eetlust echt is afgenomen en met 1 maaltijd per dag eet ik altijd lekkere dingen. Gewoon met het gezin, hollandse pot, pasta enz. Ik zit dus niet op een blaadje sla en magere kwark. Ik eet gewoon een croissantje en een lekker broodje bij mn ontbijt in het weekend. Dus als ik eet, is het geen mager eten, ook gewoon uit eten. Maar ik eet wel minder, gewoon omdat ik minder trek heb. Ik ben echt super blij met Ozempic, let op! Het is zeker geen wondermiddel en ik moet echt mn best doen en ook NEE zeggen tegen tussendoortjes, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik echt minder kan eten. De mateloosheid die ik voorheen had heb ik niet meer. Dat mensen het soms met een maagverkleining vergelijken snap ik wel, dan kun je tussen je oren nog steeds trek hebben maar er kan minder in. Dat is wat Ozempic voor mij doet. Nog 6 kilo te gaan maar ik heb er alle vertrouwen in en voel me nu al zo veel zelfverzekerder. Ik heb mn hele verhaal en ervaring maar opgeschreven en ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik miste soms de info hoe anderen het gebruik ervaren en hoe ze het echt doen want alleen een prik erin en gewoon dooreten gaat het niet worden. Het is een hulpmiddel en geen wondermiddel. Veel succes!

13-10-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Na een tijdlang Prednison gebruik vanwege reuma heb ik overgewicht en diabetes gekregen, een dieet en veel bewegen hielp niet. Een maand Metformine gebruikt maar ongelofelijk veel buikpijn en diarree gehad. Toen Gliclazide gekregen wat niet werkte voor de hoge bloedsuiker. Uiteindelijk mocht ik dan Ozempic gaan gebruiken wat ik ook wel spannend vond vanwege gevoeligheid [lees meer...]maag en darmen. Maar het is ontzettend meegevallen, ik gebruik het nu bijna 5 weken en mijn nuchtere bloedsuiker is van boven de 10 nu keurig naar onder de 7! Verder ruim 4 kilo afgevallen. Als bijwerkingen heb ik wel regelmatig last van misselijkheid maar door iets kleins te eten (fruit) verdwijnt dat ook wel weer, ik gebruik er wel een maagbeschermer bij. Ik volg geen dieet (let wel op met suiker) maar ik merk dat ik gewoon automatisch de helft neem van wat ik altijd at en dat is voldoende, ben veel sneller verzadigd. Ik ben er heel blij mee en vooral dat mijn bloedsuiker zo snel en zo goed op dit medicijn reageert! Het prikje voel je amper en het is fijn dat het maar 1 keer in de week hoeft.

11-10-2022 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
sinds begin juni gestart.... sindsdien steeds dezelfde bijwerkingen die draaglijk zijn.. viertal kilo vermagerd doordat je minder kan eten.. bijwerkingen verergeren als je teveel eet of de foute dingen eet.. insuline (lantus) van 22E naar 12E en suikerwaarden gezakt van 7,6 naar 6,3 :-) ik ga ermee door en hoop ooit de insuline te kunnen stoppen!

08-10-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik ben gestart met ozempic op doktersbevel voor mijn diabetes. Sinds half januari tot nu 25 kg afgevallen. In het begin geen last van bijwerkingen. In augustus kreeg ik wel wat maaglast maar was houdbaar. Maar nu, de laatste week heb ik al serieus moeten braken, constant braakneigingen ook en last van de maag. Dus, ik stop ermee. Al dan niet tijdelijk, daar ben ik nog n[lees meer...]iet uit maar op die manier hoeft het voor mij ook niet meer. Doordat ik me niet goed voel zie je me ook vermageren natuurlijk, maar dat weegt niet op tegen het misselijk zijn.

05-10-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Sinds januari 2021 gebruik ik Ozempic voor mijn diabetes type 2. In eerste instantie had het niet het effect op de suikerwaardes, slechts een kleine daling van de HbA1c en weinig tot geen gewichtverlies, ik kwam er voornamelijk van aan. Sinds juli 2022 ben ik gestart met een programma dat heet Keer Diabetes Om en sindsdien val ik ook af bij het gebruik van Ozempic en is er[lees meer...] ook een behoorlijke daling te zien in mijn HbA1c. Ik eet sinds juli 2022 Koolhydraatarm, maar ook geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen en ik drink voldoende (water, koffie, thee). Mijn ervaring met Ozempic is dat ik tevreden ben. Mijn inziens moet je wel je eet- en leefpatroon willen aanpassen voor het beste resultaat. Op dit moment is Ozempic (05-10-2022) niet leverbaar, dit komt omdat het medicijn ook voorgeschreven wordt aan mensen met overgewicht. Op zich prima als dit gebeurd vanuit een internist of andere specialist. Maar het heeft nu wel tot gevolg dat mensen met Diabetes type 2 waarvoor het medicijn bedoeld was, zonder zitten. Ik heb het geluk dat ik nog 3 injecties over heb (tot en met 23-10-2022). Ik hoop dat het tegen die tijd weer leverbaar is.

04-10-2022 | Vrouw | 62
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
In de eerste twee weken (25mg). Voelde ik me wat weeig op mijn maag, en merk inderdaad dat als ik iets eet wat naar verhouding vet is, daar weer wat last van krijg, ik heb totaal de behoefte niet meer om tussendoor te eten, ik was een echte emotie eter ook, ik val elke week een pond gemiddeld af, wel iets last van obstipatie, maar valt goed te handelen…er komt immers ook m[lees meer...]inder voeding binnen om af te vloeien ;) wat verder heel belangrijk is, mijn bloedsuikers zijn perfect, ik gebruik niet meer de helftvan de insuline eenheden van eerder. Zeer positief dus!

29-09-2022 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Ozempic is niet meer verkrijgbaar. Dit heeft mij een enorme mentale klap gegeven. Het was mijn redmiddel en hoop voor mijn diabetes , depressie, burnout en overgewicht!!! Doordat het massaal is voorgeschreven is het nu op!! Hoe kortzichtig kan men zijn. Denk eens na voordat je dit laat gebeuren. Nu krijg je binnenkort heleboel mensen met ontregelde suikers!!