Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

14-01-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na periode van stress was mijn diabetes 76. Daarna altijd onder de 53 en nu 47 maar meer door lijnen. Ik gebruik het nu bijna 3 jaar. Ik ben er nooit mee afgevallen alleen bij extreem weinig inname max 900 calorien. Ik wil graag naar 0.5 mg gezien mij diabetes waarde maar POH is het er niet mee eens

11-01-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Verschrikkelijk ziek van geworden. Overgeven, moe, zweten, pijn in mijn benen en hoofd. Mijn totale leven belemmerd. Je valt inderdaad wat af maar dat is logisch als je niets kunt verdragen op je maag. NOOIT MEER!

19-12-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Door hoge suiker waardes aan de Ozempic gegaan, eerst 0.5 voor 3 maanden. Toen overgegaan op de 1.0, ik kon niet tegen geurtjes van eten. Eten ging niet meer en steeds overgeven. Met spoed opgenomen met nierfalen, mijn nieren werkte nog voor maar 3%. Aan de zwaarste dosis prednison voor 3 weken. Dit alles gebeurde 23 juni en top op heden zijn mijn waardes veelste hoog[lees meer...], en mijn nietwaarde weer gezakt.. Van 37% naar 35% en pas weer bloed laten testen en weer gezakt naar 33% . Zoveel spijt dat ik er ooit aan begonnen bent.

12-12-2023 | Vrouw | 76
Diabetes type 2
errste 2 weken geen bijwerkingen. daarna zo verschrikkelijk misselijk geweest. 2 weken lang. mijn maag accepteerde niets meer, een klein slokje water sons. mijn hele spijsvertering kwam stil te liggen. zo ziek was ik nog nooit... de hel...... nu 3 weken later zij maag en darmen nog niet goed. BEGIN ER NOOIT AAN,....

04-12-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik alweer 4 weken Ozempic 0,25mg. Tot op heden geen bijwerkingen en ook nog geen kilootje afgevallen. Helaas. Ik blijf nog wel hopen dat er bij een ophoging naar meer mg Ozempic wel zijn werk gaat doen.

15-11-2023 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Nu 11 weken bezig. Laatste 6 weken 1 mg. Eerste 2 weken 0,25 mg. Merkte effect na 2 dagen. Voller gevoel, lang verzadigd. Eerste weken het meeste effect. Nu sinds 2 weken matig, veel minder effect: eetlust neemt toe. Nu na 11 weken 9 kg afgevallen. Omdat ik stil sta wil ik verhogen in dosering, want ik beweeg al meer , daar kan ik niet nog meer behalen. In overleg [lees meer...]met de verpleegkundige die mij begeleid. Ik heb geen bijwerkingen, was af en toe iets misselijk. Dat is het dan ook. Ik wil nog 11 kg afvallen.

11-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
30kg bijgekomen door medicatie ( migraine) nu gebruik ik Aimovig 1 x per maand. Nu ozempic om gewicht kwijt te raken , ben gestart op 0,25 , na 7 weken viel ik niet meer af , de 0,5 te ziek van geweest, nu op 0,35 en val weer , geen te grote bijwerking . Ben heel blij met dit product , eindelijk ben ik fysiek maar ook mentaal weer beter ! ondertussen al 8 kg verloren

10-11-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
het is bij elke mens weer anders (zo blijkt).met het gebruik van Ozempic. Ik had er hoge verwachtingen van ? Gewicht is 95 kilo en een lengte van 1.69. Helaas moet ga ik er mee stoppen ...dus gewoon zelf ermee gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Volgende week heb ik overleg met de Diabeetverpleegkundige . misschien heeft hij nog een optie voor mij . Ik voel me nu weer b[lees meer...]eter gelukkig.....alhoewel ik merk dat het nog steeds in mijn lichaam zit, die stoffen. Ik gebruik 1 Metformine 500 mg. en 1 Gliaglizide 80 mg in de avond. Ik ben jaloers op de mensen hier.. waarbij.. zelfs geen enkele.. bij werking is ! Als ik dat lees. maar mooi voor deze mensen hoor. Een zus van mij is er geweldig door afgevallen en haar suiker is erg mooi geworden.9 Daar diende het ook voor bij haar) Zij wil niet meer zonder Ozempic zij had soms 23 suiker . Gestaag valt ze netjes af.

10-11-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Eerst in pil vorming later de prik 0,5 mg Maar zo beroerd spierpijn in rug en benen, algehele malaise. jammer mijn nuchtere suiker was er goed mee gedaald. En afvallen lukte er niet mee

10-11-2023 | Vrouw | 53
Afslanken - overgewicht
In maart begonnen. Ik woog toen 85 kg met de lengte van 162cm nu november 20 kg lichter. Ik ben heel blij en tevreden met mijn gewicht. Ik viel met 1 mg per week niet meer af. Om meer af gevallen moest ik een hogere dosering gaan nemen. Maar mijn gewicht vind ik nu prima. Ik doe nu 1 keer per week een onderhoudsinjectie. De zucht naar slecht eetgedrag Jan ik zo in de hand [lees meer...]houden. Ik hoop op een later termijn zonder injectie en net eigen doorzettingsvermogen mijn snoepgraag onder controle te houden. Voor nu gaat het steeds beter. Via de huisarts kreeg ik het medicijn niet. Bij de obesitas kliniek in Heerlen heb ik het recept gekregen. Weliswaar een commercieel bedrijf, maar wel met de nodige ondersteuning.

07-11-2023 | Vrouw | 47
semaglutide (0,5mg)
BMI boven de 30 Ik ben er zo ziek van ,spuit nu 2 weken 0.5 ,mag je er ineens mee stoppen of moet er afgebouwd worden?

06-11-2023 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Na jaren Victoza te hebben gespoten ben ik overgestapt op Ozempic. Mijn waardes gaan de lucht in en helaas niks afgevallen. Bij mij nu gebeurt er dus helemaal niks. Ik ga nu met de arts in gesprek wat we verder gazn doen want mijn waardes moeten omlaag en daar gebruik ik het voor. Heel frustrerend!

04-11-2023 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Voorgeschreven gekregen na een bmi van 30+ veroorzaakt door allerlei medicatie waardoor het gewicht er niet af te krijgen was. Begonnen op 0,25 voor 4 weken. Eerste 4 weken 5kg afgevallen. Na 4 weken verhoogd naar 0,5, nogmaals 5kg afgevallen. Net enkele dagen begonnen aan 1mg, nog eens 3kg in 10 dagen. Dus in totaal inmiddels 13,5kg afgevallen. Gedurende de opbouw geen en[lees meer...]kele bijwerking ervaren. En dat terwijl ik bijzonder gevoelig ben voor bijwerkingen van ieder medicatie. Een onverwachte wending (niet voorzien door artsen) in samenhang met langdurig lithium gebruik; was dat mijn lithiumspiegel in 4 weken tijd verdubbelde in waarde. Dit leidde tot lithiumvergiftiging, wat ernstige ziekteverschijnselen geeft.

28-10-2023 | Vrouw | 53
Suikerziekte (type 2)
Maandag as. Mijn laatste 0.25 injectie. Daarna over op 0.5. Ik ben super enthousiast. Mijn suikerwaardes zijn nog nooit zo goed geweest. Ik slaap beter en maak betere keuzes met eten. Niet teveel niet te vet weinig tot geen suiker en geen alcohol. Heb je ook geen behoefte aan hoe gek dat klinkt. Eet je iets te vet of zoet dan ga je dat zeker merken. Heel vervelend je voelt[lees meer...] je echt niet goed. Dus dat laat je wel uit je hoofd. Ben 3 kg afgevallen. Prima als het langzaam gaat dan krijg je geen last van hangende huid. Belangrijkste is dat de suikerwaardes omlaag gaan en dat doet het! Ik neem vitamines en soms een proteine shake .

24-10-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (1mg)
Allen, Ik had bmi van net geen 30. Na een burn out waarbij mijn zelfvertrouwen spoorloos was, schreef mijn arts ozempic voor. Ik heb nu een gezond bmi en wil stoppen, ook omdat het middel moeilijk te verkrijgen is. Ik ben heel bang dat de kilo’s terug komen. Ik sport ondertussen op regelmatige basis. Slechte eetgewoonten afgeleerd. Ben bang dat de vreetbuien en het groot [lees meer...]hongergevoel terugkomen. Iemand ervaring met stoppen met ozempic? Komen de kilo’s effectief terug?