semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

18-03-2022 | Man | 55
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Zeer tevreden - Eenvoudig in gebruik - gewichtsverlies - 7 kg op bijna 2 maanden. - maand 1 gestart met dosis 0.25 mg -4 kg - maand 2 gestart met dosis 0.5 mg - 3 kg na 3 weken - Slechts bij het starten met Ozempic een lichte misselijkheid gewaar geworden. - Nadien geen bijwerkingen gehad. - Bijna geen hongergevoel meer. Eet nog slechts ca 1/3 van vroeger. [lees meer...] - Bloedwaardes laten nakijken na 1 maand gebruik. spectaculaire verbetering op diverse vlakken. - Ik kan Ozempic op dit moment absoluut aanraden.

04-03-2022 | Man | 44
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Ik ben gisteren week 4 gestart en deze ochtend - 5kg op de weegschaal. Een groot succes dus. In het begin had ik buikpijn, laar nu valt alles van bijwerkingen goed mee. Alleen zegt mijn maag stop wanneer het nodig is en dat voel ok duidelijk in mijn buik. Een tevreden gebruiker dus.

27-02-2022 | Man | 60
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ik gebruik Ozempic nu ongeveer 2 maanden. In het begin begonnen met 0.25 injectie. De enige bijwerking die ik had was de combinatie met Metformine. Dus dit medicijn een paar dagen gehalveerd, daarna terug 3 x 850 mg Metformine. Nu sinds 3 weken injectie met 0.5. Bijwerkingen zijn nihiln combinatie met Metformine werkt perfect. Het enige waar je op moet letten is om op [lees meer...]tijd te stoppen met eten. Verder eten omdat het zo lekker is, zal je inderdaad een zware maag en misselijkheid opleveren. Maar als je de signalen van je lichaam goed volgt en zoals ik 2 boterhammen 's morgens, 's middags en bijvoorbeeld 300 gram klaargemaakte spaghetti bolognaise, dan voel je niks. Toen ik begon met dit medicijn woog ik 125 kg. Ik had meer dan 8 glucose. Vanaf ik startte met Ozempic ook mijn eet en leefgewoonten veranderd. Weinig vetten, suikers en veel bewegen. Na 2 maand ben ik 11,5 kg kwijt. Ik ben heel tevreden en beschik over veel meer energie. Ik ben zeer blij dat mijn endocrinoloog dit medicijn heeft voorgeschreven. Mijn glucosewaarden zijn gedaald naar minder dan 6. Voor mij is Ozempic het beste medicijn.

31-01-2022 | Man | 48
semaglutide (25mg)
n.v.t.

18-01-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik neem sinds bijna 4 weken Ozempic 0.25. Mijn waarde nuchter was 8.2. Ik neem af en toe mijn glucose peil. De laatste keer, een week geleden, had ik nog slechts 5.5 als waarde. Ik heb 0% bijwerkingen. In het begin was ik soms misselijk na het eten maar dat stopte toen ik de metformine tijdelijk van 850 per tablet naar 425 bracht. Nu neem ik terug een volledige tablet van[lees meer...] 850 mg Metformine. Ik heb ook mijn manier van eten totaal veranderd. Ik luister naar mijn lichaam en eet nooit nog veel. Zo eet ik twee boterhammen 's ochtends en twee 's middags en dit met mager beleg of light kaas. Ozempic geeft me ook een signaal als ik iets teveel heb gegegeten. Ik voel me dan licht misselijk na het eten en weet dan dat ik dit de volgende keer niet mag doen. Ik denk dat veel mensen hier minder last van bijwerkingen zouden hebben indien men ook het soort eten en de hoeveelheid eten strikt onder controle houdt.

13-01-2022 | Man | 40
Afslanken - overgewicht
Beste, Ik wil het gebruiken om af te vallen maar ben bang van de bijwerkingen. Ik heb het gekocht en licht al een maand in de koelkast, maar heb schrik dat ik niet meer kan werken met klanten bij gebruik ervan. Kunnen jullie helpen? Groeten

25-10-2021 | Man | 68
semaglutide (0.1)
Diabetes type 2
Gebruik Ozempic sinds 10 weken , 4 weken 2.5 , 4 weken 0.5 en nu 2 weken 1,0 en dat 1 keer per week . Ben af en toe wat misselijk , maar krijg nu ik 1.0 gebruik last van mijn rechterhand ( zenuwsteken ) en doof gevoel . Ben daarintegen wel 5 kilo afgevallen . En veel minder zin in eten , verder wel tevreden .

19-10-2021 | Man | 60
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Ik ben nu 6 weken bezig met dit middel. Zat wel niet in diabetes type 2. En viel totaal niet af van sporten en gezonde levensstijl. Eerst 4 weken 0,25 mg nu 0,50 mg 3 weken. Wel soms misselijk en geen zin in eten. Maar wel blijven drinken ondanks geen dorst. Nu 8 kg afgevallen. Suiker mooi tussen 5.5 en 6.3 Voor mij als zwaar hartpatiënt een uitkomst. Nog 20kg t[lees meer...]e gaan. Bloedwaarden zijn top en prima in orde nu. Wel nadeel zelf betalen. Maar voor bijna 100 euro heb ik het er voor over. Afval pillen kosten bijna net zoveel.

18-09-2021 | Man | 54
semaglutide (5)
Suikerziekte (type 2)
3 maanden niet fit geweest. 2 dagen in de week misselijk. Geen eetlust. Binnen 3 maanden 25 kg afgevallen van 100>75kg. Had geen energie meer om te eten. Na een paar weken speciale voeding van Nutricia ging het beter. Heb nu mijnenergie weer terug. Eet weer gewoon. Blijf op gewicht. Na 20 jaar nog nooit zulke goede bloedwaarden gehad. Grootste nadeel (achteraf) i[lees meer...]s dat ik een hele nieuwe garderobe heb moeten aanschaffen

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

16-08-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik gebruikte de 0,5mg 3maand lang....niks van gevoeld ook geen ge ichtsverlies, gewoon kunnen blijven eten zoals voorheen. Suikerwaarden ook weinig of niets gezakt. Overgeschakeld naar 1mg zoals de endocrinoloog voorschreef.....net hetzelfde als bij de o,5mg. Ik kan maar blijven eten en heb ook geen nevenwerkingen. Is dat ook 1 keer per week spuiten om te vermageren?[lees meer...] Ik sukkel al mijn ganse leven met mijn gewicht.

12-08-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (1.5mg)
Ik ben 49 jaar en volop in de overgang. Niks hielp qua lijnen ,diëten. Met hetzelfde dieet viel mijn man 5 kilo af en ik 2 ons . Was om gek van te worden. Nu ben ik 1 mei begonnen met het injecteren met 0,5 mg en ik zit nu op de 1,5 mg . Niet of nauwelijks de genoemde bijverschijnselen. 9 kilo afgevallen dat is echt ongelooflijk. Je hebt geen honger en omdat ik in de ove[lees meer...]rgang ben is de drang naar eten soms nog aanwezig en daarvoor gebruik ik dagelijks ketox24 druppels en ook dat is wonderlijk. Nu dus echt ook oppassen dat ik niet doorsla naar de andere kant ; niks eten! Ik zet mijn eet momenten op alarm en dan eet ik kha en vast daarbij ook 16 uur ( 20:00 /12:00 ) Ik ben zeer zeer tevreden. Ik ben bij healthy Weight Clinics . Dat geeft mij een veilig gevoel ook omdat er altijd een huisarts aanwezig . Een uitgebreide weeg moment en bij praat afspraak . Ook word er in het begin bloed getest of je geen afwijkingen hebt ( schildklier bijv )Ik zou het iedereen aanraden

06-08-2022 | Vrouw | 41
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

05-08-2022 | Vrouw | 31
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum