Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

28-03-2023 | Vrouw | 42
semaglutide (1)
Afslanken - overgewicht
9 weken geleden gestart met Ozempic 0,25 mg. Na 4 weken overgegaan naar Ozempic 0,50 mg en nu sinds 2 weken 1 mg. De overstap van de lichtere naar zwaardere versies heb ik als zeer positief ervaren. Mijn eetlust vermindert geleidelijk aan. Het hongergevoel is enorm vermindert. Ik eet gezond, veel minder dan voorheen en drink veel water. Het is effectief. Ik ben 6 kg afgeva[lees meer...]llen. Je let automatisch op je eten. Ik heb 1 keer heel erge buikpijn gehad aangezien ik geen honger had en een etentje op had staan en toch gegeten heb. Goed luisteren naar je lichaam. Het is een bevrijding om af te vallen en ik vind dat het heel goed gaat. Heb nog een lange weg te gaan maar voel mij al zoveel beter. Ik zou het iedereen aanraden. Ben onder begeleiding van mijn huisarts die me dit voorstelde aangezien niets hielp en ik momenteel niet kan sporten omwille van een medische reden. Doen zou ik zo zeggen voor de twijfelaars.

04-07-2023 | Vrouw | 40
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na jarenlange enorm hoeveelheid pillen voor m'n diabetes, bloedruk, hart en cholesterol. Nu alleen maar ozempic, nu ben ik in 4 maanden 7 kilo afgevallen en heb een gezond bmi. Mijn bloedwaardes waren heel goed. De eerste paar weken was ik zo ongelooflijk ziek, moe, misselijk en overal pijn en nu kan ik alles eten, alleen in kleinere porties omdat ik snel vol zit, ik heb c[lees meer...]ontinue enorme trek in zoetigheid, terwijl k nooit zoetigheid at

12-03-2024 | Vrouw | 39
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht

buikkrampen zware onregelmatige menstruatie afwezigheid van menstruatie

Ik ben met 0,25 begonnen met 115.8 kilo. Na 5 weken overgegaan naar ,5 met 110.2 . Na 1 week afwezigheid van menstruatie. Terwijl die regelmatig tussen 28 en 35 is. Haf 1 dag vaage bloeding met heel veel menstruatie krampen. Daarna was het gestopt. En noet meer gezien. Heel veel last van maagpijn, misselijk, darmkrampen, diaree. Soms vaste ontlasting. En 2x overgeven. I[lees meer...]k weet niet als ik verder moet gaan of stoppen. Ik wil wel afvallen maar niet dat ik me zo vreselijk voel. Alsof iemand mijn maag vringt met als een stuk kleding. Is het herkenbaar voor iemand?

11-06-2023 | Vrouw | 39
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Nu sinds 3 weken aan de ozempic. En bijna 5 kilo kwijt. Wegens ernstig overgewicht en 100 dieeten verder, nooit een verzadigd gevoel hebben nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Heb weinig last van ongewenste bijwerkingen. Heb veel eerder een verzadigd gevoel en eet dus een stuk minder. Zonder dit medicijn zou ik dat niet kunnen. Slik dit niet om een mooier uiterlijk te k[lees meer...]rijgen want vind mezelf prima zoals ik ben, maar volgende de huisarts komen veel van mijn vage klachten (bloedonderzoeken waren goed) door overgewicht en dus mocht ik met ozempic beginnen. Volgende week naar 0.5 mg. Ben benieuwd of ik dan net zo weinig bijwerkingen houdt.

05-04-2023 | Man | 38
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Op aandringen van mij schreef de arts het voor. Jaren veel manieren van afvallen geprobeerd. Allemaal 10 kilo eraf en 12 erbij. Dit is DE oplossing voor mij. Bijna 10 kilo kwijt in 5 weken, geen bijwerkingen of een rot gevoel. Ik heb mij jaren niet zo goed gevoeld. Als je teveel eet of ongezond eet dan straft Ozempic je. Hou je je aan dieet dan geen bijwerking, doe je te [lees meer...]gek, dan krijg je straf. En geloof mij, buikpijn en misselijk ongekend. Het zelfde effect als een operatie. Super blij met dit middel! Ik betaal het zelf, maar is het dubbel en dwars waard voor mij.

19-03-2023 | Vrouw | 38
semaglutide (0,25mg)
Prediabetes
Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met de 0,25mg injecties. In het begin had ik geen bijwerkingen hoogstens soms misselijk en soms diarree bij het iets vettiger eten maar dat was het. Vanaf de overgang van de 4e naar de 5e week begonnen de vervelende bijwerkingen. Het begon met op de één op andere dag wazig zicht kan opeens geen ondertiteling meer lezen dubbel wazig zicht.[lees meer...] Verschrikkelijke hoofdpijn, duizeligheid, slap voelen, lusteloos, zweet aanvallen, angst aanvallen, verward, snellere hartklopping. Klachten leken op een hypo maar ondanks druiven suiker en mijn suikerwaarde op pijl gaat de duizeligheid hoofdpijn en wazig zicht niet weg. Ik ben inmiddels gestopt met Ozempic. Totaal 5 kilo kwijt in 4 weken maar deze bijwerkingen zijn mij echt te heftig. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in mijn klachten die nu ook gestopt zijn met dit medicijn en hoe lang het heeft geduurd om van de klachten af te zijn.

03-08-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ben 4 weken geleden begonnen met 0.25 voor mijn overgewicht en diabetes 2, geen enkele bijwerken en kon gewoon alles eten, nu 2 weken op 0.5 mg en in de 1ste week extreem moe en kon de hele dag slapen, 2de week is de extreme moeheid verdwenen en nu steeds misselijk. Vanwege de diabetes moet ik eten, maar kan na een paar hapjes mijn eten weggooien, omdat ik gewoon geen tre[lees meer...]k meer heb en braakneigingen krijg. Het lijkt er dus op dat het nu pas is gaan werken. (voor afvallen) Voor mijn diabetes werkt het vanaf het begin uitstekend en kom zowel nuchter als na eten niet meer boven de 10 uit.

30-05-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.25mg)
Afslanken - overgewicht
Na op twee jaar bijna 20kg te zijn bijgekomen via een vriendin bij ozempic terecht gekomen. Ik heb twee jaar verschillende diëten gevolgd, trainde 4-6 dagen de week en dronk veel water en verloor niets in gewicht. Dus gestart met ozempic sinds een maand, de 0.25mg. Werken doet het wel, ondertussen de 4e week gestart en al 4kg kwijt. Maar de bijwerkingen zijn niet mis... En[lees meer...]orme last van de maag, hevige krampen, soms eet ik iets en duurt het 15min of het is er weer uit als diarree. Obstipatie is er dan ook nog eens bij, soms voor dagen. Futloos gezien eten een opgave geworden is en ik mezelf moet verplichten te eten. Sporten doe ik zelfs niet meer omdat ik de fut niet meer heb, mijn lijf voelt moe aan en ik voel me zwak. Ik zou normaal volgende week starten met de 0.50mg maar ik ga voorlopig de 0.25mg blijven nemen. Ik wil niet weten hoe mijn lijf gaat reageren als ik de dosis verhoog en ik val liever gestaag af dan alles in één keer. Ik zou zeggen ik raad het aan als je op deze manier gestaag wil afvallen en de bijwerkingen erbij wilt nemen. Ik zie dit als een duwtje in de rug om eindelijk richting mijn normaal gewicht te gaan. Ik ga het niet blijven neme op lange termijn, de bijwerkingen zijn te zwaar en het futloos gevoel is echt niet aangenaam.

08-05-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)

11-01-2024 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Verschrikkelijk ziek van geworden. Overgeven, moe, zweten, pijn in mijn benen en hoofd. Mijn totale leven belemmerd. Je valt inderdaad wat af maar dat is logisch als je niets kunt verdragen op je maag. NOOIT MEER!

24-10-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (1mg)
Allen, Ik had bmi van net geen 30. Na een burn out waarbij mijn zelfvertrouwen spoorloos was, schreef mijn arts ozempic voor. Ik heb nu een gezond bmi en wil stoppen, ook omdat het middel moeilijk te verkrijgen is. Ik ben heel bang dat de kilo’s terug komen. Ik sport ondertussen op regelmatige basis. Slechte eetgewoonten afgeleerd. Ben bang dat de vreetbuien en het groot [lees meer...]hongergevoel terugkomen. Iemand ervaring met stoppen met ozempic? Komen de kilo’s effectief terug?

13-09-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu zes weken ozempic. Ik startte met 0,25 Mg in de eerste vier weken. Sinds de vijfde week 0,50. Nu ben ik vijf kilogram afgevallen. Heb weinig bijwerkingen, wel soms diarree. Ik ben heel tevreden over dit product. Nog tien kilogram te gaan.

03-02-2024 | Man | 34
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het wel, maar kreeg al snel last van misselijkheid en zwak voelen en diarree. Van deze week spuiten braken erbij gekregen vandaar dat ik er mee ophou. Had nog wel gesprek gehad met de dokter en zei dat ik ermee door moest gaan. Als ik teveel last ervan had moest ik halveren maar heb er zelf geen vertrouwen in. Volgende week weer gesprek en maar e[lees meer...]ven kijken wat er voor andere opties zijn. In de 12 weken dat ik heb gespoten 12 kg lichter.

18-10-2023 | Vrouw | 31
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Ik heb deze voorgeschreven gekregen van de huisarts en ben deze ook braaf gaan halen bij de apotheek. 0,25 en 0,50 maar ik ben beginnen verder te lezen en had mezelf er schrik van doen krijgen. Inmiddels zit ik nu in het fertiliteitstraject en kan ik deze niet gebruiken. Heb zo nog 2 doosjes ongeopend in de ijskast liggen. Zonde van het geld.

04-11-2023 | Vrouw | 25
Afslanken - overgewicht
Voorgeschreven gekregen na een bmi van 30+ veroorzaakt door allerlei medicatie waardoor het gewicht er niet af te krijgen was. Begonnen op 0,25 voor 4 weken. Eerste 4 weken 5kg afgevallen. Na 4 weken verhoogd naar 0,5, nogmaals 5kg afgevallen. Net enkele dagen begonnen aan 1mg, nog eens 3kg in 10 dagen. Dus in totaal inmiddels 13,5kg afgevallen. Gedurende de opbouw geen en[lees meer...]kele bijwerking ervaren. En dat terwijl ik bijzonder gevoelig ben voor bijwerkingen van ieder medicatie. Een onverwachte wending (niet voorzien door artsen) in samenhang met langdurig lithium gebruik; was dat mijn lithiumspiegel in 4 weken tijd verdubbelde in waarde. Dit leidde tot lithiumvergiftiging, wat ernstige ziekteverschijnselen geeft.

13-03-2023 | Vrouw | 20
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben vandaag begonnen met mijn 1ste spuit van ozempic met 0,25 mg. Ik wou even aan jullie vragen of jullie meteen de 1ste dag als verschil voelde ivm eetlust enz of dat dat pas na een aantal dagen komt. Na dag 1 voel ik nog niet veel verschil.