Metformine (575 meningen)
Jardiance (59 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

01-07-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Ik ging trouwen,door uitstel door corona was ik toch even verdikt. Mijn kleed was plots te klein geworden, wat een ramp. Door vriendin kwam ik bij het medicijn te recht. Eerst opzoekwerk gedaan, waarbij later besliste dit te gebruiken. En ja hoor perfect resultaat. Ik begon op 70.2 en nu 4 weken later 62.1 en ja ondertussen getrouwd en kon in mijn kleed. Nu volhouden want[lees meer...] blij gewicht. Moet wel zeggen het medicijn heeft je wel droge mond en dus drink je meer water. Veel minder eetlust, dus minder drang. Ik te vreden over product ook was ik eerst heel kritisch. Ik raad zeker aan.

15-01-2022 | Vrouw | 36
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

05-07-2022 | Vrouw | 34
Afslanken - overgewicht
Ik ben op 11 weken 8,1kg afgevallen. Snoepen en zoet smaakt me nog wel maar niet in de proporties als voorheen. Als ik ‘s middags een goede maaltijd eet heb ik vaak genoeg tot de volgende ochtend.

11-09-2021 | Vrouw | 34
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
6 weken bezig, eerst 4 weken 25mg en sinds 2 weken 50mg. 7kg afgevallen. Arts was duidelijk over de mogelijke bijwerkingen voor ik van start ging maar valt allemaal goed mee, vind ik. Voor ik begon kon ik aan niets anders meer denken dan aan eten en Ozempic brengt echt rust in mijn hoofd. Ik ben heel tevreden! Eindelijk na jaren iets gevonden dat me op weg helpt om een gez[lees meer...]ond gewicht te bereiken en de prediabetes te laten verdwijnen.

17-06-2022 | Vrouw | 33
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Eerste maand in gebruik. Net 1 week ingespoten. Geen hongergevoel/snaai aanvallen vooral niet meer! Enkel last van darmen diaree af en toe. Verder tot nu toe alles goed. Ik heb een bmi van 33 dus benieuwd wat het ga geven na enkele weken. Spijtig geen terugbetaling van medicatie.

17-06-2022 | Vrouw | 33
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Begonnen wegens overgewicht. Proberen diëten maar lukte niet. Nu 1 week mee begonnen met 0.25mg. Enkel diaree verder geen last. Geen hongergevoel veel dorst. Spannend wat het na enkele maanden gaat geven. Trouwens al 2kg af

10-11-2021 | Vrouw | 32
semaglutide (0,50mg)
Diabetes type 2
Makkelijk in gebruik. Gebruik het nu zo’n 3 maanden, maar nog steeds last van bijwerkingen na het nemen van elke spuit elke week.

05-08-2022 | Vrouw | 31
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

28-06-2022 | Vrouw | 31
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben altyd gepest geweest op school met mijn overgewicht en nu na 2 zwangerschappen wouw ik er iets zeker aan doen heb jaren dieeten gedaan maar hielp niet gesport maar geen resultaat en toen ben ik er met de huis arts gaan over praten en zij rade me dit aan jen nu 3 maand bezig met 0,5 mg maar ben nog maar 2 kg kwijt en n het schommeld geregeld

12-02-2022 | Vrouw | 30
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Al lange tijd dit medicijn in gebruik 0,5 maar vanaf het begin al erg misselijk braken vieze rotte ei boeren en moeilijk naar de wc kunnen. Afgelopen januari '22 opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm ernstige verstopping. Endoscopie gehad en niks raars te vinden. Nu gestopt en het gaat stukken beter. Voor mij deze troep niet meer dan maar Leven met wat hogere waard[lees meer...]en.

15-07-2022 | Vrouw | 28
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
Gestart op 5 Mei met 0,25mg wegens overgewicht dat al enkele jaren aansleept sinds start Antipsychotica. Eerste 4 weken op 0,25mg heel traag gewichtsverlies. Buiten zure oprispingen zo goed als geen bijwerkingen. Na overleg arts 0,5mg opgestart gedurende 4 weken, gewichtsverlies ongeveer 0,5kg per week. Startgewicht 104,8, na 2 maanden 101kg. 2 weken geen inspuiting geha[lees meer...]d wegens op reis. Nadien gestart met 1mg. Dit maandag ingespoten, dezelfde dag en dinsdag geen last. Woensdag wakker geworden: misselijk, hevig braken, maaglast, diarree,… donderdag terug een beetje beter, iets durven eten. Vrijdagochtend wederom braken en diarree. Dokter geraadpleegd, hoogstwaarschijnlijk een buikgriep. Als dit toch ten gevolgen zou zijn van Ozempic en ik dit weekend niet beter ben, wellicht terug naar 0,5mg gaan op maandag. Door ziek te zijn huidig gewicht 99kg . Even afwachten dus, maar hopelijk een buikgriep…

20-12-2021 | Vrouw | 28
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 29 september ben ik begonnen met het medicijn, Ozempic 0,25mg. Ik begin deze week woensdag met een hogere dosis van 0,5mg. Tijdens mijn eerste twee weken heb ik wel wat last gehad van een blaasontsteking. Dit kwam door de suikers die ik uit plaste zei mijn huisdokter. Hij vertelde me ook dat ik veel water moet drinken en zure dranken zoals; water met wat citroen, [lees meer...]cranberry sap, vers geperst sinaasappelsap,.. Ik ben ondertussen al 8kg verloren met het gebruik van Ozempic. Ik ben dus aangenaam verrast. :-)

10-09-2021 | Vrouw | 27
semaglutide (1.0MG)
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

01-07-2022 | Man | 26
Afslanken - overgewicht
Ik ben gestart op 128kg, nu aan de 5de week bezig met 0.5mg injecties. Zit vandaag op 117.6kg. Pas een hele week ziek geweest door corona, smaak en geur was weg, gisteren avond was de smaak gedeeltelijk terug en had ik echt enorm veel zin in een durum kip met kaas. Dit had ik beter niet gedaan.. opwerpingen van vetten en boeren in de mond, en diarree waar geen hard brokje[lees meer...] in zit... Dit is eigenlijk tot nu toe het eerste van bijwerkingen dat ik ervaar sinds ik begonnen ben. Verder eet ik gezond, alleen dus pakken minder en ga ik 3x per week met de mountainbike rijden. Ik voel mij allesinds al een pak fotter erdoor.

11-02-2022 | Vrouw | 24
Afslanken - overgewicht
Begonnen op 8juni2021, ondertussen 8maanden verder en 32kg lichter! Door dit middel is het mij gelukt om een gezonde levensstijl te vinden en ook om te beginnen met sporten. Eerste paar weken misselijk geweest. Ik voel wel altijd als de week om is dan ik wat meer ‘goesting’ begin te krijgen met eten.

21-01-2022 | Vrouw | 24
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het product sinds 1 oktober 2021 en ben tot vandaag 14kg vermagerd. Tot 1 maand geleden gebruikte ik 0,25mg en sinds vorige maand 0,50mg dus ik kan nog een stapje hoger gaan.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum